Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Amortyzator jest nowy, na kierownicy znajduje się blokada, dlaczego przy przełączaniu blokady, amor nie blokuje się. Tak miałem w modelu 30. Czy coś jest nie tak, o co chodzi ? nie wiem czy reklamować.

Napisano

A jak manetka jest "niewciśnięta" to widelec również pracuje?

Jeśli ugina się bez względu na to czy manetka jest aktywna czy nie, a pokrętło blokady się obraca to być może tłumik blokady ma uszkodzone uszczelki.

 

Napisano

Jak masz tego nieszczęsnego (nie napiszę gównianego bo lepsze to niż nic) pushlocka to rozbierz go i posmaruj trochę w środku smarem tam gdzie linka styka się z plastikowym elementem, trochę poprawi to pracę.

Napisano

Linkę naciągnęłem bo była luźna, w tej chwili jak wciskam blokadę to pokrętło w amorku przekręca się i blokuje, jednak amorek tak samo się ugina, tak samo pracuje.

Napisano

jak się sprawują się te hamulce i sram gx? jestem ciekaw bo sam zrezygnowałem z tego modelu na rzecz 8.9, dawno Ci przysłali, jaki kolor?

Napisano

Dopiero dostałem ogólnie pierwszą jazdę miałem, z napędu jestem bardzo zadowolony, chodzi szybko idealnie. hamulce super. jedyne co to siodło zmieniłem bo dla mnie kiepskie - wąskie. zmieniłem na ritchey. też chciałem 8.9 , ale 2,600 to dużo, a różnica w kołach, i amorek. koła lekkie super. Amorek ogólnie tlumi świetnie. tylko problem z blokada, ale tu założyłem osobny temat bo nie blokuje się. nie wiem w czym problem. Ogólnie koszt napędu nowego xt jest tańszy od Gx Srama o około 1000 zł. waga całego zestawu tą sama. wizualnie Gx wyglada bardzo solidnie. Miałem wcześniej Scotta 960. Dla mnie skok naprzód, bardzo lekki rower, koła the best, pewnie są lepsze, ale dla mnie na razie super. zero drgań, zero bóli pleców.

Napisano (edytowane)

dzięki za odpowiedź, właśnie bardzo długo wałkowałem temat gx, mam podobne spostrzeżenie, wydają się bardziej siermiężne, ja całe życie na shimano jezdzę, dlatego chciałem spróbować tego srama, a pojawił się problem z dostępnością, chciałem 7.9 stealth tylko że musiałby na niego czekać dłużej do maja, dlatego koniec końców zdecydowałem się na 8.9,  kaseta zapewne łatwo czyści się z błota, cała grupa gx wypada w testach b.pozytywnie, precyzyjnie, szkoda że nie można w canyonie personalizować tak osprzętu pod siebie, np: jak w Radonie, zobaczymy jak się xt sprawdzi, na pewno na plus to ceny i dostępność części shimano, byle gdzie kupisz, na razie też pracują bez zarzutu, z czasem może wymienię  na srama, moje kółka też chodzą cichutko ale są ultralekkie i mocne, czuć to od razu w lesie na wertepach, fox działa bajecznie, tą felerną manetkę najlepiej zareklamować powinieneś otrzymać nową, 

Edytowane przez Olaff
Napisano

Linkę naciągnęłem bo była luźna, w tej chwili jak wciskam blokadę to pokrętło w amorku przekręca się i blokuje, jednak amorek tak samo się ugina, tak samo pracuje.

 

Naciąganie linki nie pomoże, bo żeby blokada zadziałała to linka musi być odpowiednio poluzowana, a nie naciągnięta. Zbyt mocne naciągnięcie linki powoduje, że blokada się nie włącza, a zbyt słabe, że amor jest cały czas zablokowany pomimo klikania manetką. Jeżeli to kwestia naciągnięcia linki, to odkręć śrubkę mocującą linkę, i poluzuj ją zupełnie. W tym położeniu blokada powinna się włączyć. Jeżeli tak będzie to znaczy, że wszystko jest ok, musisz tylko znaleźć idealny naciąg linki, co czasami wymaga dłuższej zabawy.

Napisano

Nie będę zakładał nowego tematu ale dzisiaj po pierwszej jeździe z SIDem zauważyłem dziwne przebarwienia na goleniach. Zdjęcie w załączniku. Druga goleń też ma takie coś. Nie jest to na całej średnicy tylko z przodu, na oko tak 1/3 całej średnicy. SID jest nowy i jeszcze dobrze nie pojeździł (dzisiaj tylko 33km) i jeszcze olej z niego wypływa.


Sprawdziłem wykałaczką czy nie ma syfu w uszczelkach i wyleciał tylko gęsty smar. Taki ma być? Mógł on spowodować jakieś przebarwienia?

post-178407-0-12934100-1451224036_thumb.jpg

Napisano

A ja mam pytanie odnośnie nowych amorów

Mam Sida RL 2015

Znajomy Rebę RL 2015

W nowych amortyzatorach RS normalnie włączona jest blokada - zeby zwolnić blokadę trzeba pociągnąć linkę. Przez chwilę myślałem że ja mam coś na odwrót ale miałem w rękach 3 amortyzatory prosto ze sklepu w przeciagu miesiąca i tak to wygląda. 

Co to za polityka? :P Gneralanie jak się zepsuje manetka i nie ciągnie linki to jedziesz cały czas na zablokowanym.

Wy też tak macie?

Na rysunku jeszcze potwierdzenie że to nie wyjątek. 
B3fhTT6.jpg

Napisano

Też tak mam. Spróbować mojego amorki, odebrany z serwisu. Diagnoza: 1- brak oleju ( było mniej jak połowa). 2- najważniejsze to potwierdza sprężyna w amorku. Teraz działa świetnie. Tylko wkurza mnie, żeby włączyć amortyzacje trzeba przekręcić manetke

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...