Skocz do zawartości

[piata] dt swiss 350


glowki

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zakupiłem nowy rower w których są koła dt swiss x1700. Piasta posiada system Ratchet. Z tego co wiem powinny się charakterystycznie głośno kręcić ( odgłos zapadek). U mnie koła kręcą się bardzo cicho, praktycznie ich nie słychać na wolnym biegu. Proszę napiszcie czy tak ma być, może w nowych jest to inaczej, ciszej, czy może coś jest nie tak.

Napisano

W miarę jak będziesz jeździł zacznie głośniej terkotać. Aż do kolejnego serwisu ;) Niemniej nie jest to jakaś głośna piasta i chyba jakichś głupot się naczytałeś. Chris King toto nie jest ;)

Napisano

Jeżeli ma być głośno to ściągnij bębenek i wyczyść pierścienie ze smaru na powierzchni zazębiającej się.

Moja śmiga tak 2 sezonu i zużycia brak, a dźwięk jest pierwsza klasa, choć do I9/CK jednak brakuje.

Napisano

Kurde kusi ten terkot :D ale trochę się boje wyłamanych ząbków itd jest na forum temat odnośnie ratcheta i tam ktoś wstawiał zdjęcia tarczek chyba po jeździe bez smaru.... nie wyglądało to dobrze :/

Napisano

Zabrzmi to dziwnie, ale kupując rower i wybierając koła kierowałem się nie tylko dobrą firmą, ale tym terkotem :002:. A tu zawód brak brzęczenia, chyba zajrzę do piasty :pirate: . Dziękuję za odpowiedzi.

Napisano

Kurde kusi ten terkot :D ale trochę się boje wyłamanych ząbków itd jest na forum temat odnośnie ratcheta i tam ktoś wstawiał zdjęcia tarczek chyba po jeździe bez smaru.... nie wyglądało to dobrze :/

Serwisowałem kilkaset razy piasty dt i nigdy nie musiałem wymieniać pierścieni. Są różne, 18tki, 18tki na lekko (wydrążone w środku), 36. 

Napisano

w jakim rowerze masz te koła? tak jak koledzy wyżej napisali, z czasem zaczną głośniej pracować teraz jest dużo smaru.

Napisano

Moje mają ponad 2500 km i z początku były bardzo ciche, obecnie, jest głośno, ale czasem jest ciszej, wszystko zależy pewnie jak w środku ułoży się smar ;)

Napisano

@martinh nie chce cię martwić. ..ale ja bym zajrzał do bębenka bo w momentach jak jest ciszej może to powodować woda która się tam distaje!

@Tobo sugerujesz że mogę śmiało wywalić smar z 36 stki?

Napisano

Ja nie smaruję ratcheta, jedynie tuleję na osi, na wierzchu i od środka, oraz oś. Jeśli obawiasz się że coś się stanie to sprawdz co powiedzmy tydzień stan mechanizmu - trwa to sekundy - ściągając bębenek wraz z kasetą.

Napisano

 

 

Serwisowałem kilkaset razy piasty dt i nigdy nie musiałem wymieniać pierścieni. Są różne, 18tki, 18tki na lekko (wydrążone w środku), 36. 

A DT 350 to który typ ? 

Napisano

 

 

Z mojej usunąłem smar z mechanizmu
ale trza kontrolować... bo miałem w rękach total skorodowane- tak że przestały działac i trza było wymienić... bo klient przez sezon startów w błotnych maratonach (kerher) nie zajrzał ...aż zdechło.  
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Wczoraj zdjąłem bębenek ze swojej piasty i na sprzęgiełku było tyle smaru, że aż pierścienie się zlepiły, czyli fabrycznie jest tego smaru mega dużo. Usunąłem szmatką nadmiar smaru i teraz odgłos jest miły dla ucha :)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Mam taką dość nietypową przypadłość w mojej piaście DT 350 z tyłu. Dźwięk (terkotanie) bębenka jest niejednostajne tzn. po rozpędzeniu koła sam dźwięk jest falujący.

Jest tak od początku zakupu piast (kupione jako nowe). Trochę mnie to dziwi bo w innych rowerach dźwięk jest jednostajny, zmniejszający się (cichnący) jedynie w miarę zwalniania prędkości koła.

Wiem, że trudno słowami opisać dźwięk. Jak będzie potrzeba to nagram to telefonem i wrzucę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...