glowki Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Witam zakupiłem nowy rower w których są koła dt swiss x1700. Piasta posiada system Ratchet. Z tego co wiem powinny się charakterystycznie głośno kręcić ( odgłos zapadek). U mnie koła kręcą się bardzo cicho, praktycznie ich nie słychać na wolnym biegu. Proszę napiszcie czy tak ma być, może w nowych jest to inaczej, ciszej, czy może coś jest nie tak.
jahoo84 Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Up dokładnie tak, smar się trochę wyrobi i rozprowadzi po bębenku. Później będzie ładnie terakotać
modrzew Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 W miarę jak będziesz jeździł zacznie głośniej terkotać. Aż do kolejnego serwisu Niemniej nie jest to jakaś głośna piasta i chyba jakichś głupot się naczytałeś. Chris King toto nie jest
tobo Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Gdy ratchet jest bez smaru pracuje głośno. Z mojej usunąłem smar z mechanizmu.
MokryxD Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Jeżeli ma być głośno to ściągnij bębenek i wyczyść pierścienie ze smaru na powierzchni zazębiającej się. Moja śmiga tak 2 sezonu i zużycia brak, a dźwięk jest pierwsza klasa, choć do I9/CK jednak brakuje.
jahoo84 Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 Tobo, Mokry który ratchet macie 18 czy 36z ? W przypadku 36 raczej nie jest wskazane jazda bez smaru?
MokryxD Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 Ja mam 18T. Znajomy jeździ na 36T SL bez smaru i także nie widać oznak zużycia, a piasty posiadamy podobny okres czasu i kilometrów.
jahoo84 Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 Kurde kusi ten terkot ale trochę się boje wyłamanych ząbków itd jest na forum temat odnośnie ratcheta i tam ktoś wstawiał zdjęcia tarczek chyba po jeździe bez smaru.... nie wyglądało to dobrze :/
glowki Napisano 26 Grudnia 2015 Autor Napisano 26 Grudnia 2015 Zabrzmi to dziwnie, ale kupując rower i wybierając koła kierowałem się nie tylko dobrą firmą, ale tym terkotem . A tu zawód brak brzęczenia, chyba zajrzę do piasty . Dziękuję za odpowiedzi.
tobo Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 Kurde kusi ten terkot ale trochę się boje wyłamanych ząbków itd jest na forum temat odnośnie ratcheta i tam ktoś wstawiał zdjęcia tarczek chyba po jeździe bez smaru.... nie wyglądało to dobrze :/ Serwisowałem kilkaset razy piasty dt i nigdy nie musiałem wymieniać pierścieni. Są różne, 18tki, 18tki na lekko (wydrążone w środku), 36.
Olaff Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 w jakim rowerze masz te koła? tak jak koledzy wyżej napisali, z czasem zaczną głośniej pracować teraz jest dużo smaru.
MartinH Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 Moje mają ponad 2500 km i z początku były bardzo ciche, obecnie, jest głośno, ale czasem jest ciszej, wszystko zależy pewnie jak w środku ułoży się smar
jahoo84 Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 @martinh nie chce cię martwić. ..ale ja bym zajrzał do bębenka bo w momentach jak jest ciszej może to powodować woda która się tam distaje! @Tobo sugerujesz że mogę śmiało wywalić smar z 36 stki?
tobo Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 Ja nie smaruję ratcheta, jedynie tuleję na osi, na wierzchu i od środka, oraz oś. Jeśli obawiasz się że coś się stanie to sprawdz co powiedzmy tydzień stan mechanizmu - trwa to sekundy - ściągając bębenek wraz z kasetą.
dawid Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 Jest tez ratchet 54t, ale nie wiem jak z glosnoscia jego pracy
jahoo84 Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 Ale to jakiś custom czy produkt dt? Dawid dał byś linka.
MichalMMM Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 DT: http://www.bikestacja.pl/pl/zestaw-serwisowy-dt-swiss-star-ratchet-54t-41714.html
Nastar Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 Serwisowałem kilkaset razy piasty dt i nigdy nie musiałem wymieniać pierścieni. Są różne, 18tki, 18tki na lekko (wydrążone w środku), 36. A DT 350 to który typ ?
woojj Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 Z mojej usunąłem smar z mechanizmu ale trza kontrolować... bo miałem w rękach total skorodowane- tak że przestały działac i trza było wymienić... bo klient przez sezon startów w błotnych maratonach (kerher) nie zajrzał ...aż zdechło.
tobo Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 Jeśli ktoś jest tak rozgarnięty by beztrosko traktować sprzęt eksploatowany rok w takich warunkach to tylko doić z kieszeni
MartinH Napisano 25 Marca 2016 Napisano 25 Marca 2016 Wczoraj zdjąłem bębenek ze swojej piasty i na sprzęgiełku było tyle smaru, że aż pierścienie się zlepiły, czyli fabrycznie jest tego smaru mega dużo. Usunąłem szmatką nadmiar smaru i teraz odgłos jest miły dla ucha
Nastar Napisano 15 Kwietnia 2016 Napisano 15 Kwietnia 2016 Mam taką dość nietypową przypadłość w mojej piaście DT 350 z tyłu. Dźwięk (terkotanie) bębenka jest niejednostajne tzn. po rozpędzeniu koła sam dźwięk jest falujący. Jest tak od początku zakupu piast (kupione jako nowe). Trochę mnie to dziwi bo w innych rowerach dźwięk jest jednostajny, zmniejszający się (cichnący) jedynie w miarę zwalniania prędkości koła. Wiem, że trudno słowami opisać dźwięk. Jak będzie potrzeba to nagram to telefonem i wrzucę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.