Marass88 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 Witam wszystkich przymierzam sie do zakupu crossa w przedziale cenowym 3000zł-4000zł i chciałbym was prosic o podpowiedz na , który rower sie zdecydować a są to: Cube cross 2016 http://www.cube.eu/en/products/trekking/cross/cube-cross-black-grey-flashred-2016/ Giant roam xr 1 2016 http://www.giant-bicycles.com/en-in/bikes/model/roam.xr.1/22453/84494/ KTM intero 2015 http://allegro.pl/ktm-itero-cross-shimano-deore-xt-i5863232981.html Prosze o jakas rade bardziej skłaniam sie do tego Ktm i cube ale Giant tez nie odbiega dlatego sam juz niewiem rower kupuje na lata mam 185 cm wzrostu waga 100 kg dzieki pozdrawiam
mmisiek9612 Napisano 23 Grudnia 2015 Napisano 23 Grudnia 2015 poszukaj jeszcze Unibike Zethos lub Unibike Xenon bardzo dobrze wyposażone rowerki
lepka Napisano 24 Grudnia 2015 Napisano 24 Grudnia 2015 Lub poszukaj sobie na allegro Romet orkan 5.0, który jest teraz ładnie przeceniony.
Pitof Napisano 24 Grudnia 2015 Napisano 24 Grudnia 2015 Może uda Ci się jeszcze znaleźć Cube'a Cross Pro 2015. On ma już amortyzator z powietrzną sprężyną, co może mieć znaczenie przy twojej wadze. http://www.mhw-bike.com/cube-cross-pro-men-anthrazit-silver-green-2015-3098
Mod Team KrissDeValnor Napisano 24 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 24 Grudnia 2015 Z podanych przez Ciebie - Giant. Propozycja od @ Pitof jest dobra. Jeżeli nie boisz się zakupów za granicą,to może trochę ponad budżet : http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-9.0-465097 lub : http://www.ebay.pl/itm/Merida-Crossway-XT-Edition-Fahrrad-Crossrad-Cross-Trekking-schwarz-grau-RH-55-/391288153656
Marass88 Napisano 25 Grudnia 2015 Autor Napisano 25 Grudnia 2015 No zgadza sie cube cross pro 2015 super bylby ale przerylem neta i ciezko dostac jest ale rama 50* takze lipa , ktos napisal romet heh moze osprzęt wkladaja fajny ale nie czarujmy sie rama to szajs niema co sie rownac do cube , giant , ktm czy meridy a przecież rama to serce roweru , jak ktos widzi przezutke xt, korbe deor to mysli ze rower kozak ale chyba nie o to chodzi
fotofx Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Co do ram Romet to w niczym nie ustępują ,, zachodnim'' firmom i tak pochodzą z Chin natomiast za zachodni rowerek z takim osprzętem jak ma Romet Orkan 6.0 ( z 2015 za 3000zł) trzeba by było zapłacić dwa razy więcej
mmisiek9612 Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 ktos napisal romet heh moze osprzęt wkladaja fajny ale nie czarujmy sie rama to szajs niema co sie rownac do cube , giant , ktm czy meridy te wspaniałe według Ciebie ramy cube chodzą po 100 euro nówki więc dupy raczej też nie urywają. http://www.bike-discount.de/en/shop/frames-trekking-278 Ktm I giant owszem mają porządne ramy ale cube, merida czy author to praktycznie to samo co romet. Jak chcesz porządną ramę to poszukaj sobie jakiegoś Speca czy Treka ale tam za 3tyś dostaniesz najsłabszy model roweru.
Gość Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Ja polecam Ci KTMa, ten itero nie rozni sie wiele od mojej Avenzy, z tego co widze to rama jest ta sama, obrecze, rurki, hamulce, amor. Przejechalem na nim 7tys km glownie po miescie i przy mojej wadze 95kg, absolutnie zero problemow z ramą, obreczami, amorem...rama fajna sztywna.Ja jestem bardzo zadowolony z tego roweru. Pedały tylko ma marne, u mnie padly po 200km, wiec lepiej w sklepie wymienic na cos innego na mszynach, lub spd. Siodlo SR tez troche pufa, przerzucilem do mojego szytwniaka.. reszta daje rade.
empe Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Ktm I giant owszem mają porządne ramy ale cube, merida czy author to praktycznie to samo co romet. Jak chcesz porządną ramę to poszukaj sobie jakiegoś Speca czy Treka ale tam za 3tyś dostaniesz najsłabszy model roweru.A czym się charakteryzuje porządna rama?? Pytam z ciekawości bo miałem i gianta i cube i krosa i authora... i w jakości wykonania jakoś nie widzę różnic.
mmisiek9612 Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 rodzajem stopu, obróbki cieplnej, hydroformowaniem, cieniowaniem, wykonaniem spawów, konstrukcją, lakierem gołym okiem większości różnic nie dostrzeżesz
Pitof Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 te wspaniałe według Ciebie ramy cube chodzą po 100 euro nówki więc dupy raczej też nie urywają. Trekking Bike Parts Frames Trekking Online Shop | Bike-Discount Ktm I Pokazałeś link do wyprzedaży ram, które są prawdopodobnie pozostałościami, niewykorzystanymi przy produkcji rowerów i na tej podstawie próbujesz wyciągać jakieś bezsensowne wnioski co do ich jakości. Ktm I giant owszem mają porządne ramy ale cube, merida czy author to praktycznie to samo co romet. No akurat ostatnie co można zarzucać Meridzie to brak wiedzy, doświadczenia, zaplecza i umiejętności przy produkcji ram. Naprawdę wystarczy choć trochę się orientować w tej branży, żeby to wiedzieć.
empe Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 rodzajem stopu, obróbki cieplnej, hydroformowaniem, cieniowaniem, wykonaniem spawów, konstrukcją, lakieremno dobra, ale mnie interesuje w praktyce?
mmisiek9612 Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Pokazałeś link do wyprzedaży ram, które są prawdopodobnie pozostałościami, niewykorzystanymi przy produkcji rowerów i na tej podstawie próbujesz wyciągać jakieś bezsensowne wnioski co do ich jakości. prawdopodobnie się mylisz bo te ramy wiszą tam cały rok. Skoro cube tak wysoko ceni swoje ramy to naprawdę muszą być super... merida może i coś tam jeszcze prezentuje ale nie ma co z niej robić jakiejś super pro marki aczkolwiek na pewno lepsza merida niż cube. Jakbyś się trochę orientował w tej branży to byś to wiedział. no dobra, ale mnie interesuje w praktyce? co w praktyce? każdy stop aluminium ma inne właśiwości, obróbka cieplna niweluje naprężenia powstające przy spawaniu i poprawia wytrzymałość, cieniowanie polega na zwiększeniu ilości materiału w newralgicznych miejscach a zmniejszenie w miejscach gdzie nie ma dużych obciążeń, hydroformowanie, jest to specjalny proces kształtowania rur z użyciem cieczy pod wysokim ciśnieniem, dzięki czemu uzyskujemy pożądany kształt. Im bardziej zaawansowana rama tym więcej różnych technologi
Darek14 Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 te wspaniałe według Ciebie ramy cube chodzą po 100 euro nówki więc dupy raczej też nie urywają. Ktm I giant owszem mają porządne ramy ale cube, merida czy author to praktycznie to samo co romet. Jak chcesz porządną ramę to poszukaj sobie jakiegoś Speca czy Treka ale tam za 3tyś dostaniesz najsłabszy model roweru. Na temat ram crossowych Authora, Specializeda, Treka czy Gianta się nie wypowiem bo nigdy ich nie posiadałem. Natomiast miałem Meridę, KTM-a i -z niewymienionych- Scotta oraz Cube'a i to właśnie ten ostatni miał zdecydowanie najlepszą - w mojej opinii- ramę. Rometa trekkingowego równiez miałem, ale jeszcze ze starych czasów gdzie ciężko było mówić o jakiekolwiek jakości więc nie ma nawet sensu porównywać do pozostałych marek. Pewnie teraz Romet wygląda inaczej.
empe Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 co w praktyce? każdy stop aluminium ma inne właśiwości, obróbka cieplna niweluje naprężenia powstające przy spawaniu i poprawia wytrzymałość, cieniowanie polega na zwiększeniu ilości materiału w newralgicznych miejscach a zmniejszenie w miejscach gdzie nie ma dużych obciążeń, hydroformowanie, jest to specjalny proces kształtowania rur z użyciem cieczy pod wysokim ciśnieniem, dzięki czemu uzyskujemy pożądany kształt. Im bardziej zaawansowana rama tym więcej różnych technologiBez urazy, ale to takie tam tylko gadanie a tak naprawdę pedałując guzik rozpoznasz czy akurat siedzisz na ramie Cube, czy na Speca gdyby tylko zostały ukryte emblematy
mmisiek9612 Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 oj mylisz się różnice w sztywności są wyczuwalne o wadze i wytrzymałości nie wspominając
empe Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 oj mylisz się różnice w sztywności są wyczuwalne o wadze i wytrzymałości nie wspominającna wadze? Ile 100, 200 gram?? a róznice w wytrzymałości to jakie?? w rowerze crossowym??
mmisiek9612 Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 tak w rowerze crosowym wytrzymałość też ma znaczenie szczególnie z czasem kiedy w grę wchodzi zmęczenie materiału a rowerzysta waży swoje. Co do wagi to dla niektórych te 200g to bardzo dużo. Wyobraź sobie że ludzie zmieniają śrubki na tytanowe żeby zbić 40-50g z wagi płacąc za nie sporo pieniędzy. To się tylko tak wydaje co to jest 200g ale jak sobie pozbierasz tu 200 tam 100 jeszcze gdzieś 50 to się uzbiera z kilogram.
empe Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Wyobraź sobie że ludzie zmieniają śrubki na tytanowe żeby zbić 40-50g z wagi płacąc za nie sporo pieniędzy. To się tylko tak wydaje co to jest 200g ale jak sobie pozbierasz tu 200 tam 100 jeszcze gdzieś 50 to się uzbiera z kilogram.hehe, nie musisz mi tego tłumaczyć, popatrz na mój rower, ale to jest moje widzi misie. w praktyce róznice są nie odczuwalne. tym bardziej w rowerze crossowym
mmisiek9612 Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 no moim zdaniem rower crosowy tym bardziej powinien być lżejszy
Pitof Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 prawdopodobnie się mylisz bo te ramy wiszą tam cały rok. Skoro cube tak wysoko ceni swoje ramy to naprawdę muszą być super... merida może i coś tam jeszcze prezentuje ale nie ma co z niej robić jakiejś super pro marki aczkolwiek na pewno lepsza merida niż cube. Jakbyś się trochę orientował w tej branży to byś to wiedział. Widzisz chcesz być taki bardzo mądry, tylko Ci argumentów brakuje. Większość z tych ram crossowych, które obecnie widzisz pojawiła się niedawno, w przeciągu tego miesiąca. Nie wiem czy Cube wysoko ceni swoje ramy crossowe, ponieważ ja nigdy i nigdzie nie widziałem oficjalnej oferty na takie ramy. Może nie zauważyłeś, ale to jest wyprzedaż ram bez oficjalnej ceny cennikowej. Wiem natomiast ile sobie życzą sobie za ramy crossowe Author i Merida. Odpowiednio jest to 1059 zł oraz 1399 zł. Jak Ty się orientujesz w branży to ja już zauważyłem. Nie tak dawno temu musiałem Ci w innym wątku łopatologicznie wytłumaczyć dlaczego Canyon jest w stanie oferować swoje rowery taniej niż konkurencja, bo trudno Ci było skojarzyć proste fakty. Tak się składa, że jeśli chodzi o doświadczenie, wiedzę i zaplecze technologiczne (własne fabryki) w produkcji ram to marki Giant i Merida są pod tym względem bardzo podobne do siebie. Obydwie firmy od dziesięcioleci projektują i produkują ramy dla siebie oraz innych marek. Robią to w ogromnych ilościach. Tak więc twierdzenie, że ramy Gianta są OK, a Meridy już gorsze to jest jedynie twoje ,,widzimisię''. Słaby poziom jak na forum tematyczne. Pogrzeb w necie i sprawdź sobie do kogo należą udziały w Specu. Zamiast głupio filozofować to może po prostu przejdź się do sklepu Meridy i zobacz jak na żywo wygląda rama Meridy Crossway TFS-D, a jak Gianta Roama i Treka DS-a. Podpowiadam, że gładzone spawy, o których wspomniałeś, znajdziesz tylko w tej pierwszej.
fotofx Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 W tym wątku dobrze widać , że firmy wydające miliony dolarów reklamę osiągnęły swój cel i jak wartościowy jest znak towarowy , do tego dochodzi przeświadczenie przeciętnego Polaka o lepszości tego , co zachodnie niż polskie i w ten oto sposób część forumowiczów nie da się przekonać , że Romet może mieć lepszą jakościowo ramę niż np. Trek czy Giant . Nie logo firmy świadczy o jakości ramy , a jedynie sama jej jakość !
empe Napisano 26 Grudnia 2015 Napisano 26 Grudnia 2015 no moim zdaniem rower crosowy tym bardziej powinien być lżejszyponieważ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.