Skocz do zawartości

[wybór szosy] CANNONDALE vs S-WORKS


BartZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów.

Zamierzam kupić pierwsza szosę w związku z czym bardzo proszę o radę która ?

CANNONDALE Supersix Evo 3 ultegra 6800 czy

S-Works Venge Elite na sh 105

 

Jeszcze pytanie czy rozmiar będzie dla mnie odpowiedni - mam 188 cm, 90, 92 kg

Oba są w rozmiarze 58

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie zamierzasz jeździć? Spec to aero rama bez aero kół, co wizualnie daje efekt pokraczności. Ale przecież stożki możesz dokupić w przyszłości i rower będzie miał sens. Rower będzie ważył ponad 8 kilogramów. Cannondale to rama nie aero ale posiada o grupę wyższy osprzęt. Wynikiem tego będzie waga mniejsza o co najmniej 0,5 kg w stosunku do Speca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi kołami musiałbym mocno poczekać ;-) Budżet nadszarpnięty z dalekim zapasem ! Dlatego skłaniam sie w kierunku Canona. Moje trasy to czysto amatorska jazda wokół Trojmiasta - czyli wszystkiego po trochu. Dziękuje za cenne wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wybrałbym Cannondale. Zastanów się nad fajnym http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tcr.advanced.1/24482/89266/ tańszy niż te Spec i Canon. Z różnicy w cenie powinno wystarczyć na dobre koła i będzie super maszyna. Tutaj o nim możesz poczytać: http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/14844/test_giant_tcr_advanced_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi osobiscie Venge w ogóle nie podszedł,,,cieżko sie na nim jeździ tz głownie podjazdy kształt ramy średnica rór robi dodatkowy opór przy bocznym wiaterku a jak dołożymy koła na Stożku to trzeba mocno trzymac kierownice..co do Cannodale nie podobają mi sie linki na ramie ,,szkoda,ze nie poszli w czystą rame.Jeśli masz możliwosc przetestować speca to to zrób..ale moim zdaniem z Tarmac  jest zdecydowanie lepsza maszyna do jazdy w różnym terenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojciecho zwróciłbym uwagę na fakt, że linki na zewnątrz ramy będą miały wpływ na działanie napędu (linki mają mniejsze tarcie), trwałość ramy (brak dodatkowych dziur i kanałów, łatwość wytworzenia w fabryce) i łatwość serwisowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

linki na zewnątrz ramy będą miały wpływ na działanie napędu (linki mają mniejsze tarcie),

W jaki sposób linki wewnątrz ramy generują większe tarcie?

Byłoby tak wtedy gdyby wewnętrzne prowadnice były wykonane nieprawidłowo.

Nie zauważyłem by w ramach z wewnętrznym prowadzeniem tarcie było problemem. Trochę styczności z takimi rowerami mam. W produktach markowych z reguły jest to rozwiązane sensownie, w podróbkach lub wszelkich nołnejmach z Azji - różnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem to w Tekach i Scottach na napędach 105 (5700 i 5800) i Ultegra. Z własnego doświadczenia wiem, że linki pozostają dłużej w pełni sprawne i napęd działa lepiej gdy nie są umieszczane w ramie. U mnie lepiej działa napęd 105 5800 z zewnętrznym prowadzeniem linek niż Ultegra 6800 wewnętrzny. Zresztą podobne uwagi ma wielu użytkowników i mechaników. Rozwiązaniem problemu jest elektronika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam styczność z np Trekami i to w dużej ilości i nie zauważyłem żeby akurat w przypadku Treków, które mają linki "luźno" wewnątrz ramy (bez tuneli prowadzących) prowadzenie linek miało negatywny wpływ na działanie (za to pancerze puszczone pod owijką owszem).

Linka w Madone wchodzi przez dolną rurę, przechodzi przez nią, przechodzi przez ślizg pod ramą, wchodzi do rurki podłańcuchowej, wychodzi na jej końcu. Ilość punktów stycznych jest taka sama jak w ramach Madone z zewnętrznym prowadzeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...