Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Mam Hamulce BR-M395 w których klocki trzymają się na miejscu dzięki zawleczce. Zawsze mnie to denerwowało, raz że zawleczka już po pierwszym wyjęciu wyglądała mało estetycznie, dwa że potrafiła zadrapać zacisk a trzy że trzeba męczyć się kombinerkami.

 

Z racji że jestem estetą postanowiłem wymienić zawleczkę na śrubę ( tak jak w wyższych modelach). Niestety wyższe modele mają gwint po jednej stronie, ja nie chcąc ryzykować gwintowaniem postanowiłem użyć śruby i nakrętki.

 

Śruba M3x30 jest trochę za długa, natomiast M3X25 mogłaby być delikatnie za krótka, nakrętka nie złapała by gwintu na całej swojej długości. Najlepiej kupić nakrętkę samohamującą, ja niestety się zgapiłem i wziąłem normalne.

 

Śrubę ewentualnie można ciąć, ale wiadomo że nigdy nie wyjdzie tak ładnie i estetycznie jak to zrobi fabryka.

 

Zdjęcia wrzucę później

  • Mod Team
Napisano

jaki jest sens takiego kombinowania skoro główna zaleta oryginalnej śrubki jest taka ze można ją bezproblemowo odkręcić zwykłym imbusem? Zawleczka jest be, bo trzeba kombinować kombinerkami, ale taka śruba sklepowa jest nie lepsza, bo trzeba kombinować z kluczem płaskim.

 

Ja polecam swój patent z ciętą na wymiar szprychą, jako zawleczką. Używam od lat, sprawdza się świetnie, do skręcenia/odkręcenia wystarczy śrubokręt płaski.

 

brake003.jpg

Napisano

Kto gdzieś pisał o blokowaniu?:) Nakrętka sama blokuje się o zacisk :) Dzisiaj będę przy rowerze to strzelę fotki

Napisano

W nowych hamulcach czasem jest problem z odkreceniem tej śrubki i lepiej sprawdza sie zawleczka ktora na dodatek nowa kosztuje 10 gr(testowane na sobie). Proste i skuteczne rozwiazanie wiec po co kombinować.

Napisano

Gdzie tu jest jakaś kombinacja? Używałem zawleczek, także dokupowałem. Tak jak pisałem w pierwszym poście, funkcjonalność jest u mnie na równi z estetyką, praktycznie zerowym kosztem wymieniłem sobie coś co mnie zawsze denerwowało na coś co mi się podoba a przy okazji jest wygodniejsze.

 

Obiecane fotki:

 

WP_20151226_12_10_10_Pro.jpg

 

WP_20151226_12_10_18_Pro.jpg

Napisano

Tak, wiem, odważnie. Cały czas zastanawiam się czy nie wsadzić stali a tych nie przerzucić na manetki. Na szczęście mam jeszcze sporo czasu na decyzję do wiosny ;)

Napisano

Aluminiowe śruby to nie tyle odważne , co proszenie się o kłopoty.

Sam wymieniłem śruby aluminiowe uwaga z mocowania koszyka bidonu.

Niby nie ma tam dużych sił, ale podczas wyścigu oberwała mi się jedna, później przy próbie odkręcenia druga , też  pękła.

 

 

Napisano (edytowane)

Serio sa az tak slabe? Z zaciskow chyba wywale w takim razie, bidon tez mam na aluminiowe ale chyba zostawie.

 

Szkoda, bo sa naprawde ladne, powedruja do manetek w takim razie

Edytowane przez skom25
Napisano

Może nie aż tak. Z tym, że gdzie jak gdzie, ale w okolicach hamulca aluminium to bardzo zły pomysł. Są natomiast dostępne barwione stalowe śruby i to już można zastosować.

Napisano

Masz link z takimi śrubami? Pierwsze co szukałem właśnie barwionej stali ale nic nie mogłem znaleźć

Napisano (edytowane)

1- mam takwe alu i fakt do zaciskow bym nie dal, alem anetki, koszyk i przednia zmieniarke obsluguja od roku.

2- co ciekawe firma Dartmoor raczej nie moze pozwolic sobie na psucie renomy mimo to oferuje alu srubki do tarcze, gdzie obciazenia sa nieliche- http://www.mojrowerowy.com/product-pol-3969-Dartmoor-Sruby-aluminiowe-do-tarczy-czarny-.html 

3- stalowe srubki kolor, np - http://allegro.pl/sruby-m6x18-np-do-mocowania-hamulca-reverse-i5006285113.html 

Edytowane przez Gość
Napisano

Ogólnie aluminium jest dostępne i to w dużych ilościach, czytałem trochę o tym i nadal mnie zastanawia ile jest w tym dmuchania na zimne a ile realnych przypadków że komuś pękły śruby.

 

Mam kolorowe stalowe śruby Dartmoor'a do tarcz, świecą ładnie ale powłoka to jakiś żart. Po jednym wkręceniu NOWYM kluczem widać w środku ubytki koloru.

Napisano

Poszukaj pod marką Reverse, kilka sklepów ma je w ofercie. Na pewno Bicyklon i rowerowy.com

 

A śruby Dartmoora, dziwne. Moje kilka lat i dwa komplety kół wytrzymały bez problemu. Dopiero wyciek płynu hamulcowego pozbawił koloru zestaw z jednego koła.

Napisano

Chyba (?) żaden producent hamulców tarczowych nie stosuje do mocowania tarcz i zacisków śrub alu. Zamiennie za stalowe stosują tytanowe. Nawet najlepsze ostrzyzone z masy modele nie mają takich w zestawie, mimo powszechnej manii odchudzania. Widocznie coś w tym jest.

I tarcza ma 6 śrub mocujących a zacisk tylko dwie. Fizykiem nie jestem ale zerwanie 1 z 2 punktów zaczepienia zacisku to trochę coś innego niż 1 z 6 tarczy.

Napisano

Montując aluminium liczyłem się z tym że może pęknąć, po prostu pomyślałem że jak śruba pęknie to się kupi nową i tyle. Jednak wizja którą kolega opisał wyżej ( wyrwanie zacisku, wpadnięcie w szprychy itd) dała mi do myślenia.

Napisano

Pomyśl że nie stosuje tego rozwiązania żaden producent, a śruby alu są lżejsze niż tytanowe, dziś skrobie się materiał za wszelką cenę, ale nie tu.

Napisano

Miałem ochotę na Tytan ale po zobaczeniu ceny odpadłem. Płacąc 5 zł za śrubę aluminiową już trochę się gryzłem, taka sama Tytanowa kosztuje już 15.

 

No nic, śruby powędrują w inne mniej narażone miejsce, czyli pewnie manetki

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...