Henkock Napisano 19 Grudnia 2015 Napisano 19 Grudnia 2015 Czesc Wszystkim!Na samym początku bardzo proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem w tym temacie kompletnym laikiem i szukam pomocy przy odpowiednim wyborze roweru dla mnie.Przechodząc do rzeczy. Rozglądam się za jakimś fajnym i ciekawym rowerem, którym będę mógł pojeździć wszędzie, nie zważając na porę roku, a do tego będzie w miarę lekki. W 80% rower ma być wykorzystywany do jazdy po mieście, a przede wszystkim jazdy po chodnikach, asfalt, ścieżkach rowerowych (w moim pięknym mieście zazwyczaj jest ona na większości szlakach nierówna - wyłożona kostką zamiast asfaltem) + jeszcze te krawężniki wysokie co parę metrów...!!! Lecz oczywiście lubie pojeździć sobię też po lesie, ścieżkach piaszczystych, czasem zdarzają się blotniste tereny (jeżeli to są ciepłe dni). Rower ma mi służyć rekreacyjnie, chce dużo na nim jeździć dom/praca/szkoła/czas wolny - wypady na miasto/poza miasto. O zawodach nie myślę Wcześniej cały czas jeździłem na starym MTB 26 koła, lecz teraz chciałbym trochę pieniędzy zainwestować w nowy rower i co by tu wybrać ? Biorąc to wszystko do kupy myślę nad kupnem roweru przełajowego i tak sobie obserwuję m.in. rower Specialized CRUX E5. Jak myślicie, czy jest to dobry rower za tą cenę i do tego wygodny jak na moje oczekiwania ? Czy amortyzuję on jazdę po nierównym terenie ? Słyszałem że kierownica bije po rękach - czy da radę jakoś to skorygować aby taki problem nie występował ? Czy daje on satysfakcjonujący komfort z jazdy ? Jak wygląda sprawa awaryjności w rowerze przełajowym ? Zdaje sobie sprawe ze rowery przełajowe do najtańszych nie należą ale chciałbym kupić jeden ale za to dobry rower, który posłuży mi do wszystkiego: jazda po mieście praca/szkoła/dom, wypady rekreacyjne poza miasto, las, szutry oraz spokojną jazdę. Dlatego proszę Was, pomóżcie mi w wyborze i doradzcie co jest lepsze dla mnie i na Moje oczekiwania ? Rower MTB czy rower przełajowy ?Na chwilę obecną obserwowałem taki rower przełajowy i szczerze mówiąc podoba mi się. Co o nim sądzicie ?- Specialized Crux E5: Specialized Bicycle Components Dziękuję za wszystkie pomocne opinie. Pozdrawiam
perfectflow Napisano 20 Grudnia 2015 Napisano 20 Grudnia 2015 Przełaj a mtb to dwie różne rzeczy. Biorąc pod uwagę komfort na nierównościach to mtb jest wygodniejsze. W rowerze mtb masz szerokie grube opony które amortyzują nierówności w przełaju są węższe opony co sprawia że nierówności są bardziej wyczuwalne za to przełaj jest szybszy i mniej męczący na długich dystansach. Wybór należy do ciebie, jeżeli robisz długie dystanse i doceniasz prędkość to bież rower przełajowy, jeżeli komfort to rower mtb na kole 29". Specialized, który podałeś to dobry rower przełajowy.
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 20 Grudnia 2015 Pomijając kompletnie zasadnośc kupowania roweru od Szpeca, ten konkretny to lipny wybór na miasto. Nie ma możliwości założenia pełnych błotników i/lub bagażnika. Jesli już koniecznie musi być Parszywy Szpec to lepiej coś z serii Adventure ----> http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/adventure i niekoniecznie fatbajki Z rowerami przełajowymi trzeba uważać, bo przełaj-przełaj to wyscigówka, nastawiona na efektywność i transfer moc-szybkość. A to przedkłada sie na sztywność i słabszy komfort w długotrwałym użyszkodzeniu. Dlatego zdecydowanie lepiej poszukać jakiegoś roweru klasy gravel. Co zasię tyczy awaryjności rowerów przełajowych to nie jest ona ani lepsza ani gorsza niz jakichkolwiek innych rowerów współcześnie produkowanych. Szacunek... I.
Henkock Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Napisano 20 Grudnia 2015 Błotniki i bagażnik nie są mi koniecznie potrzebne z tego względu że nie chce nic na nim przewozić a jeździć na nim chce w 90% jak będzie sucho, chyba że w połowie drogi zastał by mnie deszcz to już coś innego. Także sprawę błotników i bagażników nie chce poruszać. Chodzi mi bardziej o ten tzw komfort. Kiedyś jak przejechałem się kawałek rowerem szosowym na oponie 700x23 po ścieżce rowerowej pokrytej kostką brukową to nieprzyjemnie mnie "wytrzęsło", tyłek tyłkiem ale ręce również - wiadomo rower szosowy na równą szosę. Ale jak to jest z rowerem przełajowym. Ja szukam jednego roweru do wszystkiego, czy jeżdząc po ścieżkach rowerowych które pokryte są kostką i co parę metrów natrafie na krawężnik, takim rowerem z oponą 700x33 będzie mi się lepiej jechało czy również tak samo ? Czy do takiego specka można ewentualnie ciut grubsze opony założyć ? Czy jak ja chcę głównie rekreacyjnie jeździć to czy rzadko mogę spotkac sie z awaryjnoscia takiego roweru czy często będa wystepować w nim jakieś usterki ?
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 20 Grudnia 2015 Mam niejasne wrażenie, że pomijając kwestie błotników i bagażnika zupełnie nie przeczytałes mojego posta Powtarzam raz jeszcze: 1. Klasyczny przełaj nie ma nic wspólnego z relaksem i komfortem. 2. Szukaj roweru z klasy gravel gdyż te maja geo i pojemnośc widelców bardziej predystynowana do długich i/lub zrelaksowanych wypadów. 3. Awaryjnośc roweró przełajowych nie jest ani większa ani mniejsza niż jakichkolwiek innych rowerów produkowanych współczesnie. Co zasię tyczy szerszych opon to przegladnij specyfikację/opis roweru którym jestes zainteresowany, ewentualnie zapytaj sprzedawcę/dystrybutora. No chyba, ze trafi się jakiś użyszkodnik na FR i zapoda Ci własne w tym temacie doswiadczenia. Szacunek... I.
Henkock Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Napisano 20 Grudnia 2015 Taki rower z kategorii adventure byłby OK ? Tylko że tutaj widzę że opony są 700x28 i ciekawe czy coś szerszego jeszcze można by było założyć. W przełaju miałbym szersze i pewnie 700x35 można by było jeszcze założyć. Źle by się na takim przełaju mi jeździło ?http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/diverge/diverge-sport-a1-cen#specs
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 20 Grudnia 2015 Góóglacz naprawde nie boli i nie jest taki trudny w obsłudze jak by sie wydawało... Z prezentacji Diverge'a na BR: The frames offer sufficient tyre clearance for 35c tyres (32c with fenders), Chris Wehan, core road group manager at Specialized said he has fitted 38c tyres in his before. Szacunek... I.
itr Napisano 20 Grudnia 2015 Napisano 20 Grudnia 2015 Nie wiem nie znam sie ale za male pieniadze mozna sobie kupić rower "trekingowy" z drugiej ręki, w dobrym garazowym stanie tak zeby najpierw pojeździć bez inwestycji i ocenić plusy i minusy. Myślę o rowerze ze sztywnym widelcem z przodu, rama i widelec stalowy. Np stare Autory Horizon, ale były tez oczywiscie inne fajne rowery w tej kategorii. Plusem jest wygodna pozycja szeroka kierownica, latwiejsze toczenie od 26 cali możliwość zalożenia opon 42 a czasem nawet 47, w zasadzie miedzy 28 a 47 mozemy znaleźć opony wg potrzeb dobierajac komfort miejski i szybkość do ewentualnych jazd po lesie i ścieżkach polnych. Taki uzywany rower polecam zeby poznać koncepcję raczej treking niż przełaj, i moc się ewentualnie wycofać sprzedajac rower bez stratybna wartości. jezeli nie ma ograniczen finansowych wybrałbym rower nowy, z grupy komutersko fitnesowych, z prostą kierownicą, oponami od 37 do 47, sztywnym widelcem, hamulcami tarczowymi. Wygoda dobra pozycja, nie zbyt wąskie gumy, ewentualnie do zmiany na jakieś semisliki jednak z zaznaczonymi wyraznie klockami po bokach, wazne zeby nie kupić takiej komfort szosowki gdzie rama mieści tylko max szerokość 28.
dywyn Napisano 20 Grudnia 2015 Napisano 20 Grudnia 2015 http://www.fujibikes.com/bike/details/cross-152 spokojna geometria, są otwory na błotniki i bagażnik. Używam w nim opon 35c ale i 40c powinno wejść.
Henkock Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Napisano 20 Grudnia 2015 A na 32c lub 35c jak się jeździ po nierównościach? Muszę się w tygodniu przejść do sklepu rowerowego, mam nadzieje że na stanie jakiegos przelaja beda miec i bede mogl się przejechac kawalek bo nigdy nie jezdzilem. Mam ogromny dylemat miedzy przelajowka a mtb a rower ma mi głównie służyc do kazdy po twardych i nierównych nawierzchniach
Herman88 Napisano 21 Grudnia 2015 Napisano 21 Grudnia 2015 Na pewno na takich oponach jeździ się bardziej komfortowo niż na szosowych nabitych na kamień, ale do szerokich kapci MTB im daleeeeko. Na takich 35C trzeba uważać na krawężnikach, żeby nie dobić. No i trzeba pilnować ciśnienie bo jak będzie za niskie to też łatwo o kapcia.
dywyn Napisano 21 Grudnia 2015 Napisano 21 Grudnia 2015 32c i 35c radzą sobie bardzo dobrze na szutrach i ubitych drogach. Jeśli na leśnych ścieżkach nie pojawia się zbyt wiele korzeni i kamieni to nadal komfort jest całkiem dobry.
Henkock Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Napisano 21 Grudnia 2015 Rower przede wszystkim bedzie jeździć po ścieżkach rowerowych, gdzie co chwile bedzie napotykac sie na krawężniki oraz różne nierówności. Również ma służyć do wypadów do lasu
yakuza79 Napisano 21 Grudnia 2015 Napisano 21 Grudnia 2015 Ja mam zarówno górala jak i szosę. MTB wiadomo, w prawdziwy teren. Szosę kupiłem by mieć alternatywę, polatać szybciej i dalej. Brakowało mi jednak czegoś pomiędzy, komfortowego, nadal szybkiego ale by dało radę pojeździć po szutrach, lasach, ścieżkach rowerowych. Tak jak kolega @IvanMTB polecam ci rower typu gravel lub adventure. Ja niedawno zakupiłem http://www.fujibikes.com/bike/details/tread-13-disc- , po pierwszych kilometrach wrażenia bardzo pozytywne. Standardowo ma opony 32c, ale rama spokojnie przyjmie 38c. Nawet na węższych komfort jest.
Henkock Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Napisano 21 Grudnia 2015 A taki przełaj który ma 33c opone nie da rady założyć szerszej ? Myślę że wtedy byłoby jeszcze lepiej jeździć. Musze się przymierzyć
yakuza79 Napisano 21 Grudnia 2015 Napisano 21 Grudnia 2015 A taki przełaj który ma 33c opone nie da rady założyć szerszej ? Pewnie, że się da, nawet 42c o ile się nie mylę. Poszukaj na necie testów i porównań pomiędzy różnymi typami rowerów i zadaj sobie pytanie, na czym Ci najbardziej zależy. Tu masz delikatny wstęp http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,1z1najn9ix lub tutaj http://bikestory.pl/2290-2/ Wg. mnie jeśli komfort to ja bym odrzucił przełajkę.
pesti Napisano 21 Grudnia 2015 Napisano 21 Grudnia 2015 Ja lubię przełaj właśnie dlatego, że można na nim poszaleć tak na mieście jak i w terenie. Wiadomo, że nie tak jak na MTB, ale jeśli ma to być także po asfalcie i po chodnikach, to jest to taki kompromis pomiędzy wszystkim. I w tym przypadku ten kompromis nie jest najgorszym rozwiązaniem, bo dzięki niemu mam jeden rower i drugiego już nie potrzebuję, a przełaj mi bardzo odpowiada. Najlepiej pomyśl, czy ten MTB był dla Ciebie wystarczający, czy nie. Bo jeśli czułeś, że potrzebujesz czegoś trochę szybszego kosztem przyczepności w trudnym terenie, to jeden stopień wyżej będzie właśnie przełaj/gravel (koledzy pewnie lepiej wytłumaczą różnicę). Wyskakując na przełaju z asfaltu w teren z reguły czuję, że rower wtedy nabiera wigoru (zależy to jeszcze od opon) i staje się przyczepny, ale zwinny. Na pewno zwinniejszy od górala, który to raczej kojarzy mi się z traktorem
Herman88 Napisano 22 Grudnia 2015 Napisano 22 Grudnia 2015 A taki przełaj który ma 33c opone nie da rady założyć szerszej ? Myślę że wtedy byłoby jeszcze lepiej jeździć. Musze się przymierzyć Pewnie, że się da, nawet 42c o ile się nie mylę. Poszukaj na necie testów i porównań pomiędzy różnymi typami rowerów i zadaj sobie pytanie, na czym Ci najbardziej zależy. Tu masz delikatny wstęp http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,1z1najn9ix lub tutaj http://bikestory.pl/2290-2/ Wg. mnie jeśli komfort to ja bym odrzucił przełajkę. Niekoniecznie. Np. u mnie w ramie Accent CX-One mam 35C i już jest dość ciasno. Myślę, że 38C z niewielkim bieżnikiem to by był maks. Pewnie w większości ściganckich konstrukcji będzie podobnie.
dywyn Napisano 22 Grudnia 2015 Napisano 22 Grudnia 2015 Tyle, że na ścieżki rowerowe + wypad do lasu 32-35c wystarczy. Jeśli oczekujesz super wygody to tylko fatbike z oponami pochodzącymi pod 5 cali
Diablo_94 Napisano 31 Grudnia 2015 Napisano 31 Grudnia 2015 Też się zastanawiam nad tym rowerem Speca, tym bardziej że ma karbonowy widelec. Jaką oponę max można do niego wcisnąć ? 700x38 ? Czy jeszcze ciut szerszą rowniez ? Czy na takiej 700x38 + założenie owijki na kierownice (ktora amortyzowałaby drgania podczas jazdy po kostce na sciezce rowerowej) odczuwałbym komfort podczas prowadzenia czy "strasznie by mna trzęsło" ?
Mateusz30 Napisano 5 Stycznia 2016 Napisano 5 Stycznia 2016 Na ścieżce nie trzęsie na szosie z oponami 25, to dlaczego ma trząść na szerokich? Komfort na drodze zależy głównie od ciśnienia w kołach. Potem liczy się materiał. Wbijesz maksymalne ciśnienie to Ci żołądek zgniecie nerki nawet w stalowym rowerze. Dasz dolną granicę, to polecisz komfortowo.
mismic Napisano 5 Stycznia 2016 Napisano 5 Stycznia 2016 W tej cenie co Twój Spec - tu masz wypoczynkowego chromolca z oponami 700x42, a do tego z autorskimi chwytami "zamsz/żel": http://velo.pl/rowery/gravel/author/ronin-2016 Albo, na laczkach 35 mm, Kona: http://www.konaworld.pl/galeria,241,rove
paulsen Napisano 6 Stycznia 2016 Napisano 6 Stycznia 2016 Czesc Wszystkim! Na samym początku bardzo proszę o wyrozumiałość ponieważ jestem w tym temacie kompletnym laikiem i szukam pomocy przy odpowiednim wyborze roweru dla mnie. Przechodząc do rzeczy. Rozglądam się za jakimś fajnym i ciekawym rowerem, którym będę mógł pojeździć wszędzie, nie zważając na porę roku, a do tego będzie w miarę lekki. W 80% rower ma być wykorzystywany do jazdy po mieście, a przede wszystkim jazdy po chodnikach, asfalt, ścieżkach rowerowych (w moim pięknym mieście zazwyczaj jest ona na większości szlakach nierówna - wyłożona kostką zamiast asfaltem) + jeszcze te krawężniki wysokie co parę metrów...!!! Lecz oczywiście lubie pojeździć sobię też po lesie, ścieżkach piaszczystych, czasem zdarzają się blotniste tereny (jeżeli to są ciepłe dni). Rower ma mi służyć rekreacyjnie, chce dużo na nim jeździć dom/praca/szkoła/czas wolny - wypady na miasto/poza miasto. O zawodach nie myślę Myślę, że rozwiązaniem będzie przełajówka o bardziej spokojnej geometrii, z ramą umożliwiającą montaż błotników. Przy oponach 33 mm Racing Ralph można nią jeździć po mieście i po lesie: http://www.rosebikes.pl/bike/rose-pro-dx-cross-2000-817112/aid:817115 to podstawowy model na mechanicznych tarczach, można skonfigurować napęd (korba, przełożenia) oraz dołożyć błotniki. Można też wybrać opony z gładszym bieżnikiem Schwalbe o bieżniku 35 mm. W ofercie jest także model droższy, na nowocześniejszej ramie i hamulcach hydraulicznych, który można wyposażyć także w "nóżkę": TEAM DX CROSS.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.