Snail7288 Napisano 19 Grudnia 2015 Napisano 19 Grudnia 2015 Cześć, jestem zainteresowany kupieniem nowego roweru na wiosnę. Będzie to mój pierwszy bardziej profesjonalny rower. Do tej pory nie zagłebiałem się raczej w te tematy ale jeszcze niedawno dobiłem swoje pierwsze 1000km na bike'u i chciałbym to kontynuować. Jeżdzę, głównie po drogach asfaltowych ale często zdarza mi się pośmigać trochę po leśnych szlakach, co prawda dobrze utwardzonych ale nie rzadko również po dość kamienistych drogach. Jestem zainteresowany kupnem roweru Lazaro Integral V2 2015 - cross ale mocno rozmyślam również o Lazaro Evolution V2 który z kolei jest rowerem typu MTB. Mój budżet sięga mniej więcej do 1200zł. Oczywiście naczytałem się też sporo dobrych opinii o Lazaro Evolution V3 2015 ale nie jestem pewien czy jest sens dokładać te 2-3 stówki do lepszej wersji, bądź co bądź jestem amatorem i nie jestem pewien czy zrobi na mnie to jakąś dużą różnicę. Mógłby ktoś podpowiedzieć mi czy w wersji v2 a v3 z 2015 są jakieś drastyczne zmiany i np v2 jest o wiele gorsza od nowszej wersji ? Dodatkowo co myślicie o tym góralu Evolution ? Bardziej mimo wszystko jestem przekonany do crossa o kołach 28 i myślę, że to chyba byłby lepszy wybór. Mam zamiar wybrać ramę 21 , mam 189cm wzrostu i jestem bardzo lekki 62-63kg Co myślicie ? Dzięki za wszystkie opinie. Oto linki : Lazaro Integral v2 2015 -http://allegro.pl/mocny-cros-2015-lazaro-integral-v2-men-21-bialy-i5865542711.html Lazaro Integral V3 2015-http://allegro.pl/king-of-the-road-lazaro-integral-v3-21-grafit-i5852558318.html Lazaro Evolution V2 - (http://allegro.pl/lazaro-evolution-v2-na-tarczowych-acera-21-grafit-i5868408430.html)
Pablo59 Napisano 20 Grudnia 2015 Napisano 20 Grudnia 2015 1. bierz crossa, 2. warto dołożyc do integrala V3, 3. większych integrali niż 21" nie ma. Pytanie jak się twój wzrost "rozkłada" na przekrok i górę. Od przekroku będzie zależało czy starczy ci sztycy siodełka czy zostaniesz zmuszony do kupna dłuższej
Snail7288 Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Napisano 20 Grudnia 2015 a no rozkłada się tak, że mam bardzo długie nogi a tułów stosunkowo już nie więc myślę, że 21 wystarczy.
Pablo59 Napisano 21 Grudnia 2015 Napisano 21 Grudnia 2015 To od razu przy zamawianiu radzę dogadać montaż dłuższej sztycy niż standardowa - po co się później wozić z problemem.... ... nawet zamiast gratisowych błotników i koszyka na bidon A na marginesie - nie wiem czy czekanie na wiosnę ma sens; może się zdarzyć że nowy model będzie droższy i niekonieczne lepiej wyposażony a wtedy zapasy znikna w kilka dni ....
Snail7288 Napisano 21 Grudnia 2015 Autor Napisano 21 Grudnia 2015 W takim razie postaram się załatwić sprawę na pewno do końca stycznia. Ostatecznie chyba zdecyduję się na Integrala V3 kosztem dopłacenia tych paru stówek.
Snail7288 Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Napisano 29 Grudnia 2015 Otrzymałem dzisiaj rower Lazaro Integral V2 2015 i uważam, że jest dla mnie wystarczający Jeśli jest tu ktoś to posiada takowy rower niech mi powie, czy można jakoś wyregulować wysokość kierownicy ? Jest to niemożliwe ?
Pablo59 Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 Tylko zmieniając mostek .... ( o ile ten jest już w najwyższym położeniu i nie można manewrować podkładkami ...) Albo przyzwyczaić się
Snail7288 Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Napisano 29 Grudnia 2015 czyli chyba się przyzwyczaje.. A jeszcze jedna sprawa, mam dość dziwne siodełko tzn, nie potrafię go wypoziomować, jakby go nie ustawić jest pod kątem.. trochę mi to przeszkadza szczerze mówiąc. Z tego co widzę na różnych portalach , każde siodełko powinno dać się wypoziomować względem ziemii a tutaj sztyca jest pod kątem a co za tym idzie siodełko też będzie po kątem.. chyba, że jestem ciemny i coś robie źle ale to możliwe
redwhite Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 Przy tej sztycy jest tylko 1 śruba i regulacja siodełka jest prosta, tak jak na filmie poniżej:
Pablo59 Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 Dobrze myślisz - zdecydowanie coś źle robisz .... Coś tam trzeba poluzować, ustawić jak trza i dokręcić Kolega był szybszy - inny "myk" to obrócenie sztycy o 180 stopni tył - przód ... A sztycy na długość nie brakuje ? Bo jak wyciągniesz za wysoko to "rura" się połamać może, a gwarancja tego nie obejmie ...
Snail7288 Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Napisano 29 Grudnia 2015 Długość sztycy jest ok, bardziej irytuje mnie brak możliwości podwyższenia kierownicy w jakiś prosty sposób. A co do tego siodełka to problem polega na tym, że tam się nie da tak przestawić, że można je pochylić w przód lub tył, jest jedna opcja jeśli rama jest pod kątem to całe siodełko będzie pod kątem w drugą stronę sztycę obróciłem i jest dużo lepiej ale mimo wszystko dalej nie jest w poziomie Popatrzcie na to zdjęcie, tutaj widać, że zamontowanie siodełka do sztycy jest pod pewnym kątem a jednak siodełko jest poziomo, u mnie nie jest poziomo.. i nie wiem czy ja jestem taki nierozumny czy coś nie halo . Jutro się pobawię jak dalej nie ogarne tematu to podeślę fotkę
redwhite Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 Mam Lazaro, wypust z ubiegłego roku i miałem (wymieniłem na dłuższą) tą samą sztycę. Odkręcasz o parę obrotów 1 śrubę od spodu i możesz regulować w 2 płaszczynach: przód - tył oraz kąt pochylenia. Identycznie jak na wstawionym przeze mnie filmie.
tobo Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 opatrzcie na to zdjęcie, tutaj widać, że zamontowanie siodełka do sztycy jest pod pewnym kątem a jednak siodełko jest poziomo, u mnie nie jest poziomo.. Po zluzowaniu śruby od spodu musisz poruszyć dwoma elementami w ktorych zamocowanie jest siodło do góry, by wysunąć dolny element z "ząbków" w gnieździe sztycy. Mechanizm ten nie jest regulowany płynnie, tylko skokowo, jednak pozwala całkiem dobrze ustawić siodło.
Snail7288 Napisano 29 Grudnia 2015 Autor Napisano 29 Grudnia 2015 podrzucilibyście fotkę ? bo nie do końca rozumiem z tym mechanizmem skokowym ( ma wyjść z ząbków) co do sztycy to stosuję się do zasady że noga ma być lekko ugięta (ustawiona na pedale ) i raczej według mnie jest ok, czuje sie dobrze, długość sztycy jest wystarczająca. Generalnie są jakieś zasady dostawania do ziemii z rowerku ? bo skoro noga ma być lekko pochylona to ledwo co palcami dostaje a mam 190cm wzrostu
redwhite Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 ( ma wyjść z ząbków) Tak, ma wyjść z ząbków. Lekko podnieść, wyjdzie z ząbków, zmienić kąt i "wstawić" w ząbki.
modrzew Napisano 29 Grudnia 2015 Napisano 29 Grudnia 2015 Generalnie są jakieś zasady dostawania do ziemii z rowerku ? bo skoro noga ma być lekko pochylona to ledwo co palcami dostaje a mam 190cm wzrostu To normalne. Jeśli siodło ustawisz tak, żeby było optymalnie do intensywnego pedałowania, to praktycznie nie ma możliwości żebyś mógł siedzieć trzymając rower prosto i jeszcze postawić stopę na ziemii.
Snail7288 Napisano 30 Grudnia 2015 Autor Napisano 30 Grudnia 2015 czy to powinno się ruszać ? chyba nie ?
gtb Napisano 30 Grudnia 2015 Napisano 30 Grudnia 2015 Element na którym opierasz pręty od siodełka powinien być osobnym demontowalnym elementem. Spróbuj delikatnie w niego postukać , być może przy montażu coś się tam dostało (smar , farba) i po wyschnięciu skleiło oba elementy.
Snail7288 Napisano 30 Grudnia 2015 Autor Napisano 30 Grudnia 2015 a no właśnie. problem w tym , że to się nie rusza za nic, robie na siłe ale mam wrażenie, że to jest razem ze sztycą i nie da się tego odkręcić
gtb Napisano 30 Grudnia 2015 Napisano 30 Grudnia 2015 Nie jest to normalne - każda sztyca musi mieć możliwość regulacji kąta ze względu na różnorodność kątów ram i siodełek ( nawet w starych składakach jarzemka miały regulację kąta pochylenia ). Jeśli nie możesz sobie z tym sam poradzić radziłbym to zareklamować bo ewidentnie jest to wada. Kupowałeś wysyłkowo czy w sklepie stacjonarnym ?
Snail7288 Napisano 30 Grudnia 2015 Autor Napisano 30 Grudnia 2015 sprawa rozwiązana, ten element był sklejony jakimś klejem i zasechł ale po pyknięciu młotkiem od razu sprawa się rozwiązała.. sory za tyle zachodu.. starszy świeżak ze mnie.. a tak z innej beczki, jak oceniacie opony w tym rowerze, da się na nich troche przejechać, jak doświadczenia ? Bo wyglądają mi na bardzo przeciętne, mam wrażenie, że szybko "wyłysieją" nawet na asfalcie a co dopiero gdybym sobie urządził trip do lasu a robie to często..
modrzew Napisano 30 Grudnia 2015 Napisano 30 Grudnia 2015 O ile mi wiadomo leśne poszycie jest zwykle miękkie w przeciwieństwie do asfaltu, więc gdzie opona zużywa się szybciej..?
Shiryu Napisano 30 Grudnia 2015 Napisano 30 Grudnia 2015 Opony są dość trwałe, ale jeśli chodzi o przyczepność, IMHO są beznadziejne.
Snail7288 Napisano 30 Grudnia 2015 Autor Napisano 30 Grudnia 2015 O ile mi wiadomo leśne poszycie jest zwykle miękkie w przeciwieństwie do asfaltu, więc gdzie opona zużywa się szybciej..? u mnie w okolicy, w lasach są gotowe ścieżki rowerowe wysypane ubitym kamieniem
redwhite Napisano 30 Grudnia 2015 Napisano 30 Grudnia 2015 Ja na takich oponach zrobiłem ponand 5 500 km, głównie po asfalcie po czym przełożyłem do drugiego roweru, mniej używanego więc kilka lat będą jeszcze mi służyły. A zmieniłem ze wzgledu na złapanie 2 kapci w krótkim odstępie czasu (zimą brrrr) i kupiłem opony z wkładką antyprzebiciową.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.