Skocz do zawartości

[rower] Lazaro Integral V oraz Evolution V - opinie, porady


Snail7288

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 Cześć, jestem zainteresowany kupieniem nowego roweru na wiosnę.  Będzie to mój pierwszy bardziej profesjonalny rower. Do tej pory nie  zagłebiałem się raczej w te tematy ale jeszcze niedawno  dobiłem swoje pierwsze 1000km na bike'u i  chciałbym to kontynuować. 

 Jeżdzę, głównie po drogach asfaltowych ale często zdarza mi się  pośmigać trochę po leśnych szlakach, co prawda dobrze utwardzonych ale nie rzadko również po dość kamienistych drogach. 

 

 Jestem zainteresowany kupnem roweru Lazaro Integral V2 2015 - cross ale mocno rozmyślam również o Lazaro Evolution V2 który z kolei jest rowerem typu MTB.  Mój budżet  sięga mniej więcej do 1200zł. Oczywiście naczytałem się też  sporo dobrych opinii o Lazaro Evolution V3 2015 ale nie jestem pewien czy jest sens dokładać te 2-3 stówki do lepszej wersji, bądź co bądź jestem amatorem  i nie jestem pewien czy zrobi na mnie to jakąś dużą różnicę. 

 

Mógłby ktoś podpowiedzieć mi czy w wersji v2 a v3 z 2015 są jakieś drastyczne zmiany i np v2 jest o wiele gorsza od nowszej wersji ? 

 

Dodatkowo co myślicie o tym góralu Evolution ? 

 

 Bardziej mimo wszystko jestem przekonany do crossa o kołach 28 i myślę, że to chyba byłby lepszy wybór.

 

Mam zamiar wybrać ramę 21 , mam 189cm wzrostu i jestem bardzo lekki 62-63kg ;) Co myślicie ? Dzięki za wszystkie opinie. :thumbsup:

  Oto linki : 

Lazaro  Integral v2 2015 -http://allegro.pl/mocny-cros-2015-lazaro-integral-v2-men-21-bialy-i5865542711.html

Lazaro  Integral V3 2015-http://allegro.pl/king-of-the-road-lazaro-integral-v3-21-grafit-i5852558318.html

Lazaro Evolution V2 -  (http://allegro.pl/lazaro-evolution-v2-na-tarczowych-acera-21-grafit-i5868408430.html)

Napisano

1. bierz crossa,

2. warto dołożyc do integrala V3, 

3. większych integrali niż 21" nie ma. Pytanie jak się twój wzrost "rozkłada" na przekrok i górę. Od przekroku będzie zależało czy starczy ci sztycy siodełka czy zostaniesz zmuszony do kupna dłuższej :)

Napisano

To od razu przy zamawianiu radzę dogadać montaż dłuższej sztycy niż standardowa - po co się później wozić z problemem....

 

... nawet zamiast gratisowych błotników i koszyka na bidon :)

 

A na marginesie - nie wiem czy czekanie na wiosnę ma sens; może się zdarzyć że nowy model będzie droższy i niekonieczne lepiej wyposażony :)  :) a wtedy zapasy znikna w kilka dni ....

Napisano

W takim razie postaram się załatwić sprawę na pewno do końca stycznia.   Ostatecznie chyba zdecyduję się na Integrala V3  kosztem dopłacenia tych paru stówek. ;) 

Napisano

Otrzymałem dzisiaj rower Lazaro Integral V2 2015 i uważam, że jest  dla mnie wystarczający :)   Jeśli jest tu ktoś to posiada takowy rower  niech mi powie, czy można jakoś wyregulować wysokość kierownicy ?  Jest to niemożliwe ? 

Napisano

Tylko zmieniając mostek .... ( o ile ten jest już w najwyższym położeniu i nie można manewrować podkładkami ...)

 

Albo przyzwyczaić się :)

Napisano

czyli chyba się przyzwyczaje.. :D A jeszcze jedna sprawa, mam dość dziwne siodełko tzn, nie potrafię go wypoziomować,  jakby go nie ustawić jest pod kątem.. trochę mi to przeszkadza szczerze mówiąc.  Z tego co widzę na różnych portalach , każde siodełko powinno dać się wypoziomować względem ziemii a tutaj sztyca jest pod kątem a co za tym idzie siodełko też będzie po kątem.. chyba, że jestem ciemny i coś robie źle ale to możliwe  :teehee:

Napisano

Dobrze myślisz :) - zdecydowanie coś źle robisz  ....

 

Coś tam trzeba poluzować, ustawić jak trza i dokręcić :002:

 

 

Kolega był szybszy - inny "myk" to obrócenie sztycy o 180 stopni tył - przód ...

 

A sztycy na długość nie brakuje ? Bo jak wyciągniesz za wysoko to "rura" się połamać może, a gwarancja tego nie obejmie ...

Napisano

Długość sztycy jest ok, bardziej irytuje mnie brak możliwości podwyższenia kierownicy w jakiś prosty sposób. A co do tego siodełka to problem polega na tym, że  tam się nie da tak przestawić, że można je pochylić w przód lub tył, jest jedna opcja jeśli rama jest pod kątem to całe siodełko będzie pod kątem  :icon_confused:    w drugą stronę sztycę obróciłem i jest dużo lepiej ale mimo wszystko dalej nie jest w poziomie  :teehee:


Popatrzcie na to zdjęcie, tutaj widać, że  zamontowanie siodełka do sztycy jest  pod pewnym kątem a jednak siodełko jest poziomo, u mnie nie jest poziomo..  i nie wiem czy ja jestem taki  nierozumny czy coś nie halo .  :thumbsup:  Jutro się pobawię jak dalej nie ogarne tematu :whistling:  to podeślę fotkę :D

post-193098-0-67239900-1451422101_thumb.png

Napisano

Mam Lazaro, wypust z ubiegłego roku i miałem (wymieniłem na dłuższą) tą samą sztycę. Odkręcasz o parę obrotów 1 śrubę od spodu i możesz regulować w 2 płaszczynach: przód - tył oraz kąt pochylenia.  Identycznie jak na wstawionym przeze mnie filmie.

Napisano

 

 

opatrzcie na to zdjęcie, tutaj widać, że  zamontowanie siodełka do sztycy jest  pod pewnym kątem a jednak siodełko jest poziomo, u mnie nie jest poziomo..

Po zluzowaniu śruby od spodu musisz poruszyć dwoma elementami w ktorych zamocowanie jest siodło do góry, by wysunąć dolny element z "ząbków" w gnieździe sztycy. Mechanizm ten nie jest regulowany płynnie, tylko skokowo, jednak pozwala całkiem dobrze ustawić siodło. 

Napisano

podrzucilibyście fotkę ? bo nie do końca rozumiem z tym mechanizmem skokowym  ( ma wyjść z ząbków)  :laugh:


co do sztycy to stosuję się do zasady że noga ma być lekko ugięta  (ustawiona na pedale ) i raczej według mnie jest ok, czuje sie dobrze, długość sztycy jest wystarczająca. Generalnie są jakieś zasady dostawania do ziemii z rowerku ?  bo skoro  noga ma być lekko pochylona to ledwo co palcami dostaje a mam 190cm wzrostu :thumbsup:

Napisano

Generalnie są jakieś zasady dostawania do ziemii z rowerku ?  bo skoro  noga ma być lekko pochylona to ledwo co palcami dostaje a mam 190cm wzrostu :thumbsup:

To normalne. Jeśli siodło ustawisz tak, żeby było optymalnie do intensywnego pedałowania, to praktycznie nie ma możliwości żebyś mógł siedzieć trzymając rower prosto i jeszcze postawić stopę na ziemii.

Napisano

Element na którym opierasz pręty od siodełka powinien być osobnym demontowalnym elementem. Spróbuj delikatnie w niego postukać , być może przy montażu coś się tam dostało (smar , farba) i po wyschnięciu skleiło oba elementy.

Napisano

a no właśnie. problem w tym , że to się nie rusza za nic, robie na siłe ale mam wrażenie, że to jest razem ze sztycą i nie da się tego odkręcić 

Napisano

Nie jest to normalne - każda sztyca musi mieć możliwość regulacji kąta ze względu na różnorodność kątów ram i siodełek ( nawet w starych składakach jarzemka miały regulację kąta pochylenia ).  Jeśli nie możesz sobie z tym sam poradzić radziłbym to zareklamować bo ewidentnie jest to wada. Kupowałeś wysyłkowo czy w sklepie stacjonarnym ?

Napisano

sprawa rozwiązana, ten element był sklejony jakimś klejem i zasechł ale po pyknięciu młotkiem od razu sprawa się rozwiązała.. sory za tyle zachodu.. starszy świeżak ze mnie..  :thumbsup:


a tak z innej beczki, jak oceniacie opony w tym rowerze, da się na nich troche przejechać, jak doświadczenia ? Bo wyglądają mi na bardzo przeciętne, mam wrażenie, że szybko "wyłysieją" nawet na asfalcie a co dopiero gdybym sobie urządził trip do lasu a robie to często..

Napisano

O ile mi wiadomo leśne poszycie jest zwykle miękkie w przeciwieństwie do asfaltu, więc gdzie opona zużywa się szybciej..?

u mnie w okolicy,  w lasach są  gotowe ścieżki rowerowe wysypane ubitym kamieniem ;)

Napisano

Ja na takich oponach zrobiłem ponand 5 500 km, głównie po asfalcie po czym przełożyłem do drugiego roweru, mniej używanego więc kilka lat będą jeszcze mi służyły. A zmieniłem ze wzgledu na złapanie 2 kapci w krótkim odstępie czasu (zimą brrrr) i kupiłem opony z wkładką antyprzebiciową.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...