Fatyg Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Potrzebuję porady. W zasadzie bardzo prostej - jak wyregulować hamulec Promax DSK-913, który znalazł się w osprzęcie zakupionego przeze mnie Rometa Orkan 4.0. Klocki trą o tarczę. Z tego co dowiedziałem się w necie, należy poluzować dwie śruby, które łączą hamulec z widelcem, następnie trzymając przyciśnięty hamulec, dokręcić imbusowe śrubki. Czynność wykonałem i o ile w pierwszym kole udało mi się wyelimonować tarcze do minimum (dalej słychać tarcie, ale lekkie) o tyle w tylnym coś nie bardzo. Może robię coś źle? Przydałaby się pomoc. Edytowane 18 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 (edytowane) Ten sposób sprawdza mi się tak w 50%. Jak nie zadziałał, spróbuj jeszcze raz, tym razem dokręcając powoli śrubki na zmianę, trochę jedna, trochę druga.A jak to nie pomoże to musisz je lekko zluzować i z odpowiedniej strony patrzeć na zacisk, czy klocki są równo odsunięte od tarczy. Tak nim manewruj, żeby się w końcu odpowiednio ustawiły. Zwróć również uwagę, czy tarcza nie jest krzywa - będziesz widział, czy przy obrocie tańczy pomiędzy klockami. Edytowane 18 Grudnia 2015 przez paul997 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 18 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Tarcza jest prosta, rower ma jakieś dwa dni. Spróbuję jutro jeszcze podziałać w sposób, jaki opisujesz. Generalnie trochę to denerwujące, bo o ile przednie koło zakładałem sam, o tyle koło tylne było już założone i sklep/serwis mógłby chociaż ten tylny hamulec wyregulować, a jeśli nie wchodziło to w "zestaw" mogli dopytać, zapłaciłbym ekstra. Wszystko inne poskładałem sam, bez problemów. Byłem też na jeździe próbnej i w jej trakcie nie słyszałem tego ocierania, ale gdy przy postoju pokręciłem koło - tarcie było słyszalne i wyczuwalne. Tak gwoli ścisłości, chodzi o te śruby? Bo możliwe, że coś robię źle. http://ifotos.pl/z/sxqrxwn http://ifotos.pl/z/sxqrxsh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Tak chodzi o te śrubki. Rozluźnij je na tyle żeby ruszało sie na boki lekko i poświeć sobie latarką z przeciwnej strony to o wiele lepie widać i na oko powoli ustawiasz i powoli dokręcasz na zmianę. Pewnie nie uda sie za pierwszym razem ale potem już będziesz wiedział o co chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Zamiast świecić latarką możesz postawić rower na możliwie jasnej powierzchni, np białym papierze. Zanim zaczniesz regulować warto wepchnąć tłoczki do gniazd, tak by klocki dotknęły plecami wnętrza zacisku - jeśli przy pierwszej regulacji zacisk był krzywo to tłoczki mogły się wysunąć krzywo. Klocki powinny być równolegle do tarczy z możliwie takim samym prześwitem po obu stronach - to sprawdzasz patrząc przez otwór na górze zacisku. Poza tym musisz sprawdzić czy jest taki prześwit patrząc od tyłu i od przodu zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Przez ostatnią godzinę próbowałem regulacji i nic. Klocki siedzą równolegle do tarczy ale bez prześwitu, nieważne, czy odkręcam śrubki czy nie. Ciasno jak diabli. Zakręcone koło zatrzymuje się po 3-4 sekundach. Nawet, gdy ściągnąłem hamulec, przy wkładaniu na tarczę ciężko wchodził. Dokręcanie śrubek nic a nic tu nie daje. http://ifotos.pl/z/sxqxexr Rozumiem też, że regulacja tłoczków odbywa się poprzez manipulację "dzyndzlem" z tyłu hamulca? Wiecie, jestem w tych sprawach zielony, do tej pory jeździłem na śmietniku i nie przywiązywałem jakiejkolwiek wagi do osprzętu rowerowego. Dzyndzel http://ifotos.pl/z/sxqxexa W każdym razie rozpycham te dwa brązowawe "dzyndzle", ale bez skutku. Klocek prawy może dostaje jakiegoś mikroskopijnego prześwitu między tarczą, ale to niewiele. Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Rozumiem też, że regulacja tłoczków odbywa się poprzez manipulację "dzyndzlem" z tyłu hamulca? Nie musisz włożyć śrubokręt między klocki i je rozepchnąć Ten film powinien wszystko wyjaśnić: https://youtu.be/r2OPOlfMKzE?t=8m19s Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Marcin9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Dzięki za podpowiedź. W moim przypadku, zawleczką jest blaszka pomiędzy "dzyndzlami" okładzin (srebrna, widoczna na zdjęciu)? Jeśli tak, to mam ją wyciągnąć, wypchnąć klocki a następnie rozepchać tłoczki, czy spróbować rozepchać tłoczki rozpychając (ostrożnie) okładziny, bez ich wyjmowania? Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Wiele razy rozpychałem bez wyjmowania klocków nigdy ich nie uszkodziłem.Więc jeśli zrobisz to delikatnie to też ich na pewno nie uszkodzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Cóż, wyjąłem zawleczkę i śrubokrętem płaskim rozpychałem na boki każdą okładzinę. Włożyłem zawleczkę i... nic. Klocki ani trochę się nie schowały i dalej trą o tarczę Miałem w planach wypad gdzieś w plener... taaaa... Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Wyjmij klocki i zrób zdjęcie wnętrza zacisku. Może zbyt delikatnie próbowałeś to zrobić? Do tego trzeba użyć jednak trochę siły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Próbowałem wyjąć klocki, ale próba wypychania nic nie daje, nie ma miejca na ich wypchnięcie. A powinny przecież wyjść bez odkręcania jakichkolwiek śrub, prawda? http://ifotos.pl/z/sxqxwwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Tłoczki nie rozepchnięte powinny schować się całkowicie w korpusie zacisku. Użyj trochę większej siły Tutaj masz instrukcją do tych hamulców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Zauważyłem też, że po rozepchnięciu i założeniu blaszki, prawy klocek się w miarę chowa, natomiast lewy już nie bardzo. Nie znam się na hamulcach hydraulicznych, tak ma być? http://ifotos.pl/z/sxqxwsp Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Jeśli hamulec pracuje na płynie DOT to być może ma spuchniete uszczelki a przez to za mało miejsca na płyn co nie pozwala popchnać tloczkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Udało się wyjąć klocki. Tak to wygląda w środku. Widać, że jeden tłoczek nie chce się schować. http://ifotos.pl/z/sxqxspq http://ifotos.pl/z/sxqxshp http://ifotos.pl/z/sxqxshh Generalnie, kiedy przyciskam jeden tłoczek, drugi odskakuje. Trzeba je dociskać równocześnie, czy tak po po prostu być nie powinno? Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 wydawałoby się że w układzie jest za dużo płynu, miałem kiedyś też te deciphery nowe i ten sam problem, trzeba było upuścić delikatnie, po kropelce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Otwierasz odpowietrznik na korpusie klamki, tam gdzie podłącza się strzykawkę przy odpowietrzaniu; naciskasz na tłoczki w zacisku, jeśli płynu jest za dużo to płyn wypłynie z odpowietrznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Dzięki, tak zrobię, gdy tylko wypuszczą mnie z roboty. Mam nadzieję, że to pomoże, bo mamy z rowerem wielkie plany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Z którego rocznika jest rower? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 (edytowane) Rocznik 2015, z przerzutkami ALIVIO. Wizualnie, piękna maszyna (zresztą, po przesiadce ze starego, zrujnowanego górala, nawet wypolerowana koza wyglądałaby jak diament), osprzęt jak za tę cenę też dobry. Generalnie mam problem jedynie z tym hamulcem. Edytowane 19 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 To (raczej) nie powinno być spuchniętych uszczelek, raczej nadmiar płynu (dosyć powszechny u niektórych producentów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 (edytowane) Udało się! Po spuszczeniu nadwyżki oleju i wepchnięciu tłoczków, udało się wyprofilować hamulec, który już nie ociera o tarczę. Co prawda spuściłem może zbyt dużo płynu, bo klamka łapie hamulec po większym przyciśnięciu niż przedtem, ale póki co jest dobrze. W czasie późniejszym pewnie zabiorę się za wyrównanie poziomu. Także konkluzja jest jedna. Jeśli w tym modelu nie możesz poradzić sobie z regulacją hamulca i tłoczki nie dociskają się tak, jak powinny, zlej absolutnie niewielką ilość oleju ze zbiorniczka w klamce i voila! Dzięki wszystkim za pomoc! Edytowane 20 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 A klamka ma większy skok niż druga? Naciskając ją lekko, aż do momentu gdy klocki dotykają tarczy, jak daleko jest ona od kierownicy licząc w cm? Być może w drugim hamulcu też masz za dużo płynu, jednak nie na tyle by klocki ocierały o tarczę w pozycji spoczynkowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fatyg Napisano 20 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2015 (edytowane) W hamulcu tylnym, z którego spuszczałem olej - 3,5cm. W przednim, 5cm (5,2cm) od kierownicy po naciśnięciu. Edytowane 20 Grudnia 2015 przez Fatyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi