Haitz Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Witam. Jak jadę sobie przed siebie i chce sobie stanąć na przednim kole, to prawie cały czas przy mocnym naciśnięciu klamki, koło po prostu szybko zwalnia, ale nie blokuje sie, co uniemożliwia mi stanięcie na przodzie. Czy to wina niskiej temperatury na zewnątrz?(tu w sosnowcu jest ok.0-2st, jak wracam ze szkoły to lubię sobie coś poskakać albo właśnie tak sobie pobalansować na przednim kole, a jak jestem w szkole to rower stoi cały czas na zewnątrz przez ok. 7h) Czy może co innego to powoduje? Nie przeszkadza to jakoś bardzo, bo i tak szybko się zatrzymuje, ale jednak hamulec powinien być w stanie zablokować koło, tym bardziej że waże 50kg... Dodaję że hamulce mają ok. 2 tygodni Hamulce Deore M615 Tarcza SLX RT66 203mm Moja waga-50kg Edytowane 17 Grudnia 2015 przez Haitz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Hamulec fabrycznie nowy? Używany? Klocki i tarcza dotarte? Układ szczelny? Klocki i tarcza czyste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Haitz Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Hamulec fabrycznie nowy, klocki chyba jeszcze nie są dotarte bo dużo nie jeździłem. Wszystko czyste i szczelne. Rozumiem że to dotarcie dużo zmienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 W przypadku Shimano? I tak i nie :-) Jesli tarcza była używana a hamulec/klocki nowe to praktycznie od pierwszego hamowania powinieneś przeleciec przez kierownicę. Jeśli tarcza nowa to potrzebuje czasu na dotarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Haitz Napisano 18 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 To i to nowe. Dzięki za odp. Rozumiem że wystarczy sobie pojeździć na lekko zaciśniętej klamce przez jakiś czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Zerknij czy tarcza nie jest fioletowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Haitz Napisano 18 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Co ma być na niej fioletowego? Jest cała srebrna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymony Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Mój od początku blokuje koło i zmusza uginacz do pracy. Klocki firmowe żywiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Masz żywiczne - miękkie - klocki i tarczę - stalową, która dociera się wolniej niż klocki. Dawno temu Magura zalecała docieranie: 30 hamowań z prędkości kilkudziesięciu km/h do zera. Przód wyczuwasz jako słabszy ponieważ jest bardziej obciążony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesiek93 Napisano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 u mnie po kupnie roweru z deore m615 na początku też hamowało praktycznie zerowo... chiński rower z chińskimi tarczówką hamował zdecydowanie lepiej... Pojeździł sobie normalnie a po 500 km już bez problemu staniesz na kole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grm Napisano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 Klamka hamulcowa jest twarda? Czy jak pojedziesz na zaciśniętym hamulcu przez kilka metrów, czujesz intensywny spadek siły hamowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Broda Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Witam. Jak jadę sobie przed siebie i chce sobie stanąć na przednim kole, to prawie cały czas przy mocnym naciśnięciu klamki, koło po prostu szybko zwalnia, ale nie blokuje sie, co uniemożliwia mi stanięcie na przodzie. Czy to wina niskiej temperatury na zewnątrz?(tu w sosnowcu jest ok.0-2st, jak wracam ze szkoły to lubię sobie coś poskakać albo właśnie tak sobie pobalansować na przednim kole, a jak jestem w szkole to rower stoi cały czas na zewnątrz przez ok. 7h) Czy może co innego to powoduje? Nie przeszkadza to jakoś bardzo, bo i tak szybko się zatrzymuje, ale jednak hamulec powinien być w stanie zablokować koło, tym bardziej że waże 50kg... Dodaję że hamulce mają ok. 2 tygodni Hamulce Deore M615 Tarcza SLX RT66 203mm Moja waga-50kg Zacznimy od tego, że hamulec posiada modulację która ma uniemożliwiać blokadę koła podczas hamowania, by sobie ktoś zębów nie wybił. Używałem hamulców Shimano, Avid, Hayes, teraz Formula R1. I w żadnych nie występowała blokada koła. Mam 93-95 kg i nawet jak byłem podczas szybkiej jazdy nad kierownicą to rower zwalniał a nie blokował koło. Tylko hamulce u mnie zawsze odpowiednio dotarte, odpowietrzone i czyste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Pierwsze słyszę, żeby hamulce rowerowe posiadały system ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 ABS to może to nie jest ale kolega ma racje poniekąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 (edytowane) Nie nie ma racji. Modulacja hamulców nie ma uniemożliwiać zablokowania koła tylko umożliwiać niezablokowanie. Sylaby te same i słowa podobne, ale różnica olbrzymia. Jak chcesz zablokować koło to powinieneś móc to zrobić, jak nie możesz to jest źle. Edytowane 24 Stycznia 2016 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 24 Stycznia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Jak się wciśnie klamkę z wyczuciem i potem zwiększa silę nacisku to nie ma bata, koło się nie zablokuje. No ale jak się wciśnie szybko i od razu z dużą siłą tylne kółko powinno od razu się podrywać w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 (edytowane) I w żadnych nie występowała blokada koła. To albo jednak były brudne albo niesprawne, ew zapowietrzone, badz mialy marne klocki/tarcze ,ew specjalnie mialy tak ustaiony skok klamki ;-) Jedyne hamulce w jakich nie wystepuje blokowanie kola, to przednie z wbudowanym tzw. Power Modulatorem. I ten cały mechanizm nie jest wbudowany w Hamulec tylko w piastę, przeważnie sa to piasty do rowerów miejskich, jak np hb-im40. W tarczówkch, gdzie tarcza jest na sztywno przymocowana do obudowy piasty, jak i w v-brejkach nie ma mowy o jakimkolwiek mechanizmie zapobiegającym blokowaniu koła. Jedyny taki mechanizm znajduje sie w głowie naciskającego klamkę, i kazdy taki hamulec może zablokować koło przy odpowiednio silnym naciśnięciu klamki jesli jest sprawny, czysty . Edytowane 25 Stycznia 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Jak hamulec nie blokuje koła a jest po okresie docierania się to znaczy że coś jest nie tak. Jeżeli jeszcze się dociera to trzeba poczekać żeby się hamulec z tarczą dogadał a na pewno zacznie dobrze hamować A modulacja to taka właściwość hamulca która pozwala na klamce wyczuć jak mocno klocek dociska do tarczy. Im większa modulacja tym dokładniej można sobie tą siłę wyczuć/wybrać ale po przekroczeniu pewnego punktu koło zostanie zablokowane bo tak są skonstruowane hamulce tarczowe Mam 93-95 kg i nawet jak byłem podczas szybkiej jazdy nad kierownicą to rower zwalniał a nie blokował koło. Może się bałeś nacisnąć klamkę do końca Jeszcze się nie spotkałem ze sprawnym hydraulicznym hamulcem tarczowym który by koła nie zablokował - robią tak najtańsze jak i najdroższe hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 To albo jednak były brudne albo niesprawne, ew zapowietrzone, badz mialy marne klocki/tarcze ,ew specjalnie mialy tak ustaiony skok klamki ;-) Jedyne hamulce w jakich nie wystepuje blokowanie kola, to przednie z wbudowanym tzw. Power Modulatorem. I ten cały mechanizm nie jest wbudowany w Hamulec tylko w piastę, przeważnie sa to piasty do rowerów miejskich, jak np hb-im40. W tarczówkch, gdzie tarcza jest na sztywno przymocowana do obudowy piasty, jak i w v-brejkach nie ma mowy o jakimkolwiek mechanizmie zapobiegającym blokowaniu koła. Jedyny taki mechanizm znajduje sie w głowie naciskającego klamkę, i kazdy taki hamulec może zablokować koło przy odpowiednio silnym naciśnięciu klamki jesli jest sprawny, czysty . http://wrower.pl/wiadomosci/outbraker-modulator-ktory-zabezpieczy-kolo-przed-zablokowaniem,6357.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 (edytowane) Po pierwsze - Nie chcesz zabezpieczyć koła przed zablokowaniem. Jest to równoznaczne z pozbywaniem się części mocy hamulca która nie wiesz kiedy będzie potrzebna. Jak nie potrafisz opanować Tajnej Sztuki Poprawnego Hamowania to nie wyjeżdżaj na ulicę. Hamulec ma być mocny.Pu drugie - pasywny system bez elektroniki i czujników nie da rady tego zrobić. Może tylko ograniczyć moc hamowania ale nie wie jak bardzo to zrobić. Jak bardzo hamulca nie wykastrujesz to na śliskim i tak koło się zablokuje.I jeszcze obrazki marketingowe, wydajesz 1.5k na XTR a potem kastrujesz je tym wynalazkiem Edytowane 25 Stycznia 2016 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 25 Stycznia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Dobry hamulec to duża siła i dobra modulacja. Ten wynalazek przydatny byłby jedynie w hamulcach za słabą modulacją, działających zerojedynkowo, no ale jeśli jest na rynku sporo dobrych hebli z dobrą modulacją to po co ta zabawka komuś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Może się bałeś nacisnąć klamkę do końca Jeszcze się nie spotkałem ze sprawnym hydraulicznym hamulcem tarczowym który by koła nie zablokował - robią tak najtańsze jak i najdroższe hamulce.100% zgody. Mam 78kg i xt - nie jestem w stanie postawić roweru na kole. Kumpel prawie 100kg robi na nim (moim rowerze) co chce, stoi na przednim kole, przerzuca tylne koło o 180 stopni. To co jest zepsute? Hamulce czy rowerzysta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Zeby kolo sie zabolkowalo musi nastapic utrata przyczepnosci opony z podlozem a to zalezy od wielu czynnikow jak podloze, rodzaj mieszanki, rzezba bieznika, cisnienie w kole, temperatura podloza i opony, obciazenie kola i jeszcze wiele innych. Sam hamulec i jego sila jest tylko jednym z czynnikow wiec porywnywanie na zasadzie ja blokuje kolo a kolega na tych samych hamulcach nie blokuje jest pozbawione sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Zeby kolo sie zabolkowalo musi nastapic utrata przyczepnosci opony z podlozem Nieprawda. Blokada koła z hamulcem tarczowym następuje po zablokowaniu tarczy czyli po tak mocnym zaciśnięciu klocków na tarczy że tarcie między tymi powierzchniami jest większe od energii kinetycznej poruszającego się roweru potrzebnej do przesunięcia tarczy a co za tym idzie koła. a to zalezy od wielu czynnikow jak podloze, rodzaj mieszanki, rzezba bieznika, cisnienie w kole, temperatura podloza i opony, obciazenie kola i jeszcze wiele innych. A od tego zależy przyczepność. Utrata przyczepności nie równa się blokadzie koła a blokada koła nie równa się utracie przyczepności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2016 Ciekawe rzeczy piszesz. Nowa fizyke tworzysz. To moze powiedz dlaczego na suchym asfalcie trudniej zablokowac kolo niz na tym samym asfalcie ale oblodzonym. Przeciez w jednym i drugim przypadku rower i rowerzysta ten sam a zmienia sie jedynie podloze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.