Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

 

 

Jak jadę sobie przed siebie i chce sobie stanąć na przednim kole, to prawie cały czas przy mocnym naciśnięciu klamki, koło po prostu szybko zwalnia, ale nie blokuje sie, co uniemożliwia mi stanięcie na przodzie. Czy to wina niskiej temperatury na zewnątrz?(tu w sosnowcu jest ok.0-2st, jak wracam ze szkoły to lubię sobie coś poskakać albo właśnie tak sobie pobalansować na przednim kole, a jak jestem w szkole to rower stoi cały czas na zewnątrz przez ok. 7h) Czy może co innego to powoduje? Nie przeszkadza to jakoś bardzo, bo i tak szybko się zatrzymuje, ale jednak hamulec powinien być w stanie zablokować koło, tym bardziej że waże 50kg... Dodaję że hamulce mają ok. 2 tygodni

 

Hamulce Deore M615

Tarcza SLX RT66 203mm

Moja waga-50kg

 

 

Edytowane przez Haitz
Napisano

W przypadku Shimano? I tak i nie :-)

Jesli tarcza była używana a hamulec/klocki nowe to praktycznie od pierwszego hamowania powinieneś przeleciec przez kierownicę. Jeśli tarcza nowa to potrzebuje czasu na dotarcie.

Napisano

Masz żywiczne - miękkie - klocki i tarczę - stalową, która dociera się wolniej niż klocki. 

Dawno temu Magura zalecała docieranie: 30 hamowań z prędkości kilkudziesięciu km/h do zera. 

Przód wyczuwasz jako słabszy ponieważ jest bardziej obciążony. 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

u mnie po kupnie roweru z deore m615 na początku też hamowało praktycznie zerowo...

chiński rower z chińskimi tarczówką hamował zdecydowanie lepiej...

 

Pojeździł sobie normalnie a po 500 km już bez problemu staniesz na kole ;)

Napisano

Klamka hamulcowa jest twarda? Czy jak pojedziesz na zaciśniętym hamulcu przez kilka metrów, czujesz intensywny spadek siły hamowania?

Napisano

Witam.

 

 

Jak jadę sobie przed siebie i chce sobie stanąć na przednim kole, to prawie cały czas przy mocnym naciśnięciu klamki, koło po prostu szybko zwalnia, ale nie blokuje sie, co uniemożliwia mi stanięcie na przodzie. Czy to wina niskiej temperatury na zewnątrz?(tu w sosnowcu jest ok.0-2st, jak wracam ze szkoły to lubię sobie coś poskakać albo właśnie tak sobie pobalansować na przednim kole, a jak jestem w szkole to rower stoi cały czas na zewnątrz przez ok. 7h) Czy może co innego to powoduje? Nie przeszkadza to jakoś bardzo, bo i tak szybko się zatrzymuje, ale jednak hamulec powinien być w stanie zablokować koło, tym bardziej że waże 50kg... Dodaję że hamulce mają ok. 2 tygodni

 

Hamulce Deore M615

Tarcza SLX RT66 203mm

Moja waga-50kg

Zacznimy od tego, że hamulec posiada modulację która ma uniemożliwiać blokadę koła podczas hamowania, by sobie ktoś zębów nie wybił. Używałem hamulców Shimano, Avid, Hayes, teraz Formula R1. I w żadnych nie występowała blokada koła. Mam 93-95 kg i nawet jak byłem podczas szybkiej jazdy nad kierownicą to rower zwalniał a nie blokował koło.

 

Tylko hamulce u mnie zawsze odpowiednio dotarte, odpowietrzone i czyste.

Napisano (edytowane)

Nie nie ma racji. Modulacja hamulców nie ma uniemożliwiać zablokowania koła tylko umożliwiać niezablokowanie. Sylaby te same i słowa podobne, ale różnica olbrzymia.

Jak chcesz zablokować koło to powinieneś móc to zrobić, jak nie możesz to jest źle.

Edytowane przez dran2
  • Mod Team
Napisano

Jak się wciśnie klamkę z wyczuciem i potem zwiększa silę nacisku to nie ma bata, koło się nie zablokuje. No ale jak się wciśnie szybko i od razu z dużą siłą tylne kółko powinno od razu się podrywać w górę.

Napisano (edytowane)
I w żadnych nie występowała blokada koła.

To albo jednak były brudne albo niesprawne, ew zapowietrzone, badz mialy marne klocki/tarcze ,ew specjalnie mialy tak ustaiony skok klamki ;-)

Jedyne hamulce w jakich nie wystepuje blokowanie kola, to przednie z wbudowanym tzw. Power Modulatorem. I ten cały mechanizm nie jest wbudowany w Hamulec tylko w piastę, przeważnie sa to piasty do rowerów miejskich, jak np hb-im40.

W tarczówkch, gdzie tarcza jest na sztywno przymocowana do obudowy piasty, jak i w v-brejkach nie ma mowy o jakimkolwiek mechanizmie zapobiegającym blokowaniu koła. Jedyny taki  mechanizm znajduje sie w głowie naciskającego klamkę, i kazdy taki hamulec może zablokować koło przy odpowiednio silnym naciśnięciu klamki  jesli jest sprawny, czysty . 

Edytowane przez Gość
Napisano

Jak hamulec nie blokuje koła a jest po okresie docierania się to znaczy że coś jest nie tak. Jeżeli jeszcze się dociera to trzeba poczekać żeby się hamulec z tarczą dogadał a na pewno zacznie dobrze hamować :) A modulacja to taka właściwość hamulca która pozwala na klamce wyczuć jak mocno klocek dociska do tarczy. Im większa modulacja tym dokładniej można sobie tą siłę wyczuć/wybrać ale po przekroczeniu pewnego punktu koło zostanie zablokowane bo tak są skonstruowane hamulce tarczowe :)

Mam 93-95 kg i nawet jak byłem podczas szybkiej jazdy nad kierownicą to rower zwalniał a nie blokował koło.

Może się bałeś nacisnąć klamkę do końca :P Jeszcze się nie spotkałem ze sprawnym hydraulicznym hamulcem tarczowym który by koła nie zablokował - robią tak najtańsze jak i najdroższe hamulce.

 

Napisano

To albo jednak były brudne albo niesprawne, ew zapowietrzone, badz mialy marne klocki/tarcze ,ew specjalnie mialy tak ustaiony skok klamki ;-)

Jedyne hamulce w jakich nie wystepuje blokowanie kola, to przednie z wbudowanym tzw. Power Modulatorem. I ten cały mechanizm nie jest wbudowany w Hamulec tylko w piastę, przeważnie sa to piasty do rowerów miejskich, jak np hb-im40.

W tarczówkch, gdzie tarcza jest na sztywno przymocowana do obudowy piasty, jak i w v-brejkach nie ma mowy o jakimkolwiek mechanizmie zapobiegającym blokowaniu koła. Jedyny taki  mechanizm znajduje sie w głowie naciskającego klamkę, i kazdy taki hamulec może zablokować koło przy odpowiednio silnym naciśnięciu klamki  jesli jest sprawny, czysty . 

http://wrower.pl/wiadomosci/outbraker-modulator-ktory-zabezpieczy-kolo-przed-zablokowaniem,6357.html

Napisano (edytowane)

Po pierwsze - Nie chcesz zabezpieczyć koła przed zablokowaniem. Jest to równoznaczne z pozbywaniem się części mocy hamulca która nie wiesz kiedy będzie potrzebna. Jak nie potrafisz opanować Tajnej Sztuki Poprawnego Hamowania to nie wyjeżdżaj na ulicę. Hamulec ma być mocny.
Pu drugie - pasywny system bez elektroniki i czujników nie da rady tego zrobić. Może tylko ograniczyć moc hamowania ale nie wie jak bardzo to zrobić. Jak bardzo hamulca nie wykastrujesz to na śliskim i tak koło się zablokuje.
I jeszcze obrazki marketingowe, wydajesz 1.5k na XTR a potem kastrujesz je tym wynalazkiem ;)

Edytowane przez dran2
  • Mod Team
Napisano

Dobry hamulec to duża siła i dobra modulacja. Ten wynalazek przydatny byłby jedynie w hamulcach za słabą modulacją, działających zerojedynkowo, no ale jeśli jest na rynku sporo dobrych hebli z dobrą modulacją to po co ta zabawka komuś?

Napisano

Może się bałeś nacisnąć klamkę do końca :P Jeszcze się nie spotkałem ze sprawnym hydraulicznym hamulcem tarczowym który by koła nie zablokował - robią tak najtańsze jak i najdroższe hamulce.

100% zgody. Mam 78kg i xt - nie jestem w stanie postawić roweru na kole. Kumpel prawie 100kg robi na nim (moim rowerze) co chce, stoi na przednim kole, przerzuca tylne koło o 180 stopni. To co jest zepsute? Hamulce czy rowerzysta?
Napisano

Zeby kolo sie zabolkowalo musi nastapic utrata przyczepnosci opony z podlozem a to zalezy od wielu czynnikow jak podloze, rodzaj mieszanki, rzezba bieznika, cisnienie w kole, temperatura podloza i opony, obciazenie kola i jeszcze wiele innych. Sam hamulec i jego sila jest tylko jednym z czynnikow wiec porywnywanie na zasadzie ja blokuje kolo a kolega na tych samych hamulcach nie blokuje jest pozbawione sensu.

Napisano

 

 

Zeby kolo sie zabolkowalo musi nastapic utrata przyczepnosci opony z podlozem
Nieprawda. Blokada koła z hamulcem tarczowym następuje po zablokowaniu tarczy czyli po tak mocnym zaciśnięciu klocków na tarczy że tarcie między tymi powierzchniami jest większe od energii kinetycznej poruszającego się roweru potrzebnej do przesunięcia tarczy a co za tym idzie koła. 

 

 

 

a to zalezy od wielu czynnikow jak podloze, rodzaj mieszanki, rzezba bieznika, cisnienie w kole, temperatura podloza i opony, obciazenie kola i jeszcze wiele innych.
A od tego zależy przyczepność. Utrata przyczepności nie równa się blokadzie koła a blokada koła nie równa się utracie przyczepności.
 

 

Napisano

Ciekawe rzeczy piszesz. Nowa fizyke tworzysz. To moze powiedz dlaczego na suchym asfalcie trudniej zablokowac kolo niz na tym samym asfalcie ale oblodzonym. Przeciez w jednym i drugim przypadku rower i rowerzysta ten sam a zmienia sie jedynie podloze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...