Skocz do zawartości

[opony] Komplet opon 28'' na zimę


datalux

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam zamiar kupić komplet opon 28'' do roweru KREIDLER RAISE RT2. Fabryczne opony mają wymiar 42-622, obwód zewnętrzny wynosi 700mm a szerokość 1,6 cala. Opony mają być dostosowane do warunków zimowych do jazdy po lodzie i śniegu. Jeżdżę przeważnie w mieście po asfalcie, chodniku a czasami też po drogach gruntowych. Kwota jaką maksymalnie mogę wydać to 100 zł za sztukę. Mam możliwość kupienia opon marki Specialized z bieżnikiem w kształcie kostki bez kolców za ok. 80 zł za sztukę. Chciałbym uzyskać jak najmniejsze opory toczenia w porównaniu do opon fabrycznych .Mam następujące pytania:

 

1. Czy macie jakieś lepsze propozycje?

 

2. Czy dobrym pomysłem jest szukanie opony szerszej o szerokości 1,75 cala bo chciałbym jak najmniejsze opory toczenia ?

 

Napisano

smart sam 1,6 lub 1,75.

MIeszanka jest miększa niż w typowych miejskich oponach,

A bieżnik daje radę w błotno -śniegowym sezonie.

Lecz na lodzie , żadna opona prucz kolcowych sie nie trzyma- nie miej złudzień.

pozdro

Napisano

A opona kolcowana nie ma niskich oporów.

 

W tym budżecie kolcowanych nie ma sensu, bo to będą półśrodki średniaków. Czyli zostaje wybrać jak najbardziej agresywny bieżnik, żeby dobrze sobie radził na grząskim i luźnym. IMO opory olać, bo na twardym tak nie przeszkadzają (zimą i tak się wolniej jeździ), a jak będzie śniegu po uszy, to on będzie głównym problemem.

Jak opona 1,75 wejdzie w ramę i błotniki, to na luźnym śniegu będzie łatwiej.

 

Jak pytasz o opony konkretnej marki, to wypada podać też model.

Napisano

Mój kolega ma kolczaki, (a co nie stać go?) ,

Ale nie chciało mu się zmieniać opon za każdym razem  jak spadnie śnieg,

więc złożyłem mu drugie koła na zmianę.

Ico?

Dwa dni jeździł przez 2 lata.....

Zobaczymy jaka bedzie zima tego roku ale wątpię byś miał syberyjską śnieżycę i po pachy śniegu do czerwca....

Wystarczy Schwalbe ss. i tak j ak zekker napisał 1.75 lepsza.

Ps. kolcowe ważą tyle co kowadło ok. 1 kg. i są głośnie okrutnie, o oporach nie wspomnę....

Napisano

Ja się nie bawię w przekładanie w zależności od śniegu (bez sensu, bo kolce na śniegu nic nie dają), tylko jak zaczyna się okres zamarzania kałuż, a jak odpuszcza na dobre to zmieniam na letnie.

Zabawa z dnia na dzień nie ma sensu, bo za dużo z tym roboty (pół biedy w zwykłym rowerze, ja mam dodatkowo zabawę z rozłączaniem hamulców rolkowych i piasty wielobiegowej).

U mnie bywają okresy 1-2 tygodnia, że bez kolców ciężko jest. Nie mówię, że się nie da, ale jest po prostu pewniej. Poza tym jak jeżdżę gdzieś za miasto, to trafiam na wyślizgane drogi, więc też lepiej mieć tą dodatkową przyczepność.

 

Jak na razie do pracy mam po płaskim, ale niedługo przeprowadzam się i będę miał do wybór górkę 8% lub 10% Jak przyjdzie ten lodowy tydzień, to nie będzie zmiłuj ;) Planuję przesiąść się z Marathon Winter 28x1.6" na coś szerszego, z większą ilością kolców i lepszym bieżnikiem. Problem w tym, że jest bardzo mały wybór, albo bardzo miejskie jak moja, albo bardzo agresywne i szerokie jak Ice Spiker. Na razie padło na Klondik-a 2.1, ale z dostępnością słabo.

 

Napisano

Zauważyłem jeszcze że muszę co kilka jazd na rowerze dokręcać śruby mocujące tylnie koło gdyż same luzują się. Dzieje się tak szczególnie przy mokrej pogodzie jak wiozę jakiś ciężar i jadę po nierównym terenie. Rower ma ramę aluminiową. Jak myślicie z jakiego powodu to się dzieje, może 1,6 cala to za wąskie opony i działają duże siły na koło przy takich warunkach czy może trzeba bardziej prosto dokręcać koło bo w poprzednim rowerze na ramie stalowej miałem koła 1,75 cala z bieżnikiem o kształcie kostki i nie miałem tego typu problemów?

Napisano

Coś w tym musi być, bo mi koło z oponą 1,6" też się poluzowało ;)

 

Opona nie ma tu za wiele do gadania. Za słabo dokręcasz lub rama ma zjechane haki.

Masz jakieś podkładki między ramą, a nakrętką?

Napisano

Z jednej strony jest śruba z podkładką a z drugiej strony jest osłona przerzutki i na tą osłonę jest skręcona śruba z podkładką. Śruby staram się dokręcać najmocniej jak się da ale i tak po pewnym czasie zdarza się że luzują się. Śruby są skręcone gdzieś na końcówce haków. Mogę skręcić odrobinę głębiej ale nie za głęboko by opona nie ocierała o błotnik ale czy to że jest to skręcone na końcówce haków ma jakieś znaczenie ?

Napisano

A jakie haki ma rama?

W tym stylu: http://lh4.googleusercontent.com/-IGLHMl7mjoo/TiigvTOyRKI/AAAAAAAAAfs/AKSWgX5rQuc/s1152/_DSC4215.JPG

Czy raczej: http://goral.slask.pl/wx/lfox/jeden/fac-2.jpg (nie ma tu regulacji, trzeba włożyć koło do końca)

 

Ta osłona jest ci potrzebna? Wywaliłbym ją i zobaczył czy nadal śruba się luzuje, ewentualnie dał cienką karbowaną podkładkę między ramę, a osłonę.

Jaki masz klucz, którym dokręcasz, porządna 15 lub nastawny, czy jakiś uniwersalny: http://ikartrans.pl/allegro/miasto-rowerow/D6701F87-6D1C-4B79-8E8D-8C4C442A699A.JPEG

Napisano

Kupiłem dwie sztuki podkładek samokontrujących się NordLock. Każda sztuka ma dwie podkładki (z jednej strony gęstsze ząbki a z drugiej rzadsze). Są one na zdjęciu poniżej:

 

twin-lock-wiederverwendung.jpg

 

Zastanawiam się czy podkładki dać podwójnie złożone dla każdej strony koła czy rozpiąć je i dać pojedyńczo ale wtedy będzie problem którą stroną zabków rzadszą czy gęstszą w kierunku śruby?

 

Sprawdzałem ile mam zapasu w swoim rowerze aby zmieścić opone 1,75'' i okazało się że w przednim kole można podnieść błotnik o ok. 1cm więc przy oponie wyższej o 0,5 cm powinna się zmieścić. W tylnim kole nie ma dużego odstępu od błotnika ok. 3 mm więc trzeba by dokupić inny błotnik. Opona jest też szersza o 0,5 cm ale na szerokość to nie będzie problemu zmieścić. Szerokość fabrycznych błotników wynosi 4,5 cm. Mam pytania jakie błotniki byście proponowali do tylniego koła które by pasowały do opony 1,75'' ?

Napisano

Ostatnio zbyt często przebija mi się dętka gdzieś ok. co 100 km. Przebiły mi się ostatnio 3 sztuki i dobrze znaleźć przyczynę bo przestaje mi się to opłacać. Mam przebicie od strony opony i jest niewielkich rozmiarów. Na oponie też są ślady małych pęknięć ale widać je od strony zewnętrznej w okolicach czoła opony natomiast od strony wewnętrznej nie jest to widoczne. Mam oponę nylonową Kenda Trax Tour 42-622. Natomiast dętkę miałem wcześniej Accent Bikes a teraz przeszedłem na Continental ContiTube Tour 28'' 700C All ale zmiana nic nie pomogła. Przebija mi się zawsze dętka w tylnim kole natomiast w przednim ani razu się to nie wydarzyło. Tylne koło pompuje do 4 atmosfer.

 

Poniżej są zdjęcia pęknięcia dętki:

 

post-155576-0-57328200-1451012426_thumb.jpg

 

Poniżej są zdjęcia pękniecia opony:

 

post-155576-0-45717600-1451012422_thumb.jpg

 

post-155576-0-48591600-1451012423_thumb.jpg

 

post-155576-0-03233100-1451012424_thumb.jpg

 

post-155576-0-68106500-1451012424_thumb.jpg

 

Od strony wewnętrznej opony zaobserwowałem jeszcze jakby coś w kolorze metalicznym wystającego z gumy ale nie jest element który wbił się w oponę lecz jest element integralny opony co jest na screenach poniżej:

 

post-155576-0-21211600-1451012425_thumb.jpg

 

post-155576-0-75550800-1451012425_thumb.jpg

 

Czy możliwe że fabryczna opona jest słabej jakości i trzaba wymienić na inną ? Czy oponę Schwalbe Super Sam 1,75'' można używać cały rok nawet na suchej nawierzchni asfaltowej i jest ona bardziej wytrzymała na przebicia od tej fabrycznej czy też proponujecie na cieplejsze pory roku jakąś inna oponę ?

 

Napisano

Podkładki dałbym tak jak są, chyba że się nie zmieszczą. Wtedy spróbować najpierw rzadszą częścią do ramy.

 

W przypadku pony, czy sprawdziłeś czy nic od wewnętrznej strony nie wystaje? Bywa, że coś się wbije i na pierwszy rzut oka nie widać, a przy nacisku wyłazi ostra krawędź.

Warto też przy wyjmowaniu dętki zachować orientację w stosunku do opony. Znaleźć dziurę i dokładnie sprawdzić w tym miejscu oponę.

 

Słabo na tych zdjęciach widać co tam jest po wewnętrznej stronie. Jest to ostre, twarde, sztywne? Jeżeli tak, to może dziurawić dętki.

Napisano

Na suche i utwardzone nawierzchnie to u mnie silento goszczą. 5k bez kapcia i bieżnik też w oczach nie znika.

 

Mógłbyś podać dokładny model opony Schwalbe Silento i jaki to jest rozmiar ?

 

Czy opona o szerokości 1,75'' i użytym mniejszym ciśnieniu będzie bardziej odporna na przebicia niż o szerokości 1,6'' ?

 

Czy w oponach Schwalbe Super Sam będzie się zdzierał mocno bieżnik podczas ciepłej pory roku z racji miększej gumy ?

 

Napisano

 

 

Mógłbyś podać dokładny model opony Schwalbe Silento i jaki to jest rozmiar ?

 

Czy opona o szerokości 1,75'' i użytym mniejszym ciśnieniu będzie bardziej odporna na przebicia niż o szerokości 1,6'' ?

 

Czy w oponach Schwalbe Super Sam będzie się zdzierał mocno bieżnik podczas ciepłej pory roku z racji miększej gumy ?

SCHWALBE ACTIVE SILENTO k-guard rozmiar 700x40c czyli 1,6

 

Czochralem je po asfalcie, szutrach, lasach i polach. Zmieniłem na szersze (2,25 i 1,75) smart samy. Ponieważ u mnie dużo luźnego piachu jest. Z przodu różnicy wielkiej w zużycu nie stwierdziłem, a z tyłu za mało przyjechałem by coś konkretnego stwierdzić.

Napisano

W przypadku pony, czy sprawdziłeś czy nic od wewnętrznej strony nie wystaje? Bywa, że coś się wbije i na pierwszy rzut oka nie widać, a przy nacisku wyłazi ostra krawędź.

Warto też przy wyjmowaniu dętki zachować orientację w stosunku do opony. Znaleźć dziurę i dokładnie sprawdzić w tym miejscu oponę.

 

Słabo na tych zdjęciach widać co tam jest po wewnętrznej stronie. Jest to ostre, twarde, sztywne? Jeżeli tak, to może dziurawić dętki.

Sprawdzałem od wewnątrz oponę i nic tam nie ma. Wnętrze opony jest gładkie nawet w tym miejscu gdzie jest kolor metaliczny. W miejscach pęknięć opony od zewnątrz zaobserwowałem że w środku są małe ostre kamyczki. Myślę że opona Schwalbe Active Silento 1,6'' byłaby lepsza gdyż ma warstwę antyprzebiciową KevlarGuard.

Napisano

Sprawdzałem od wewnątrz oponę i nic tam nie ma. Wnętrze opony jest gładkie nawet w tym miejscu gdzie jest kolor metaliczny. W miejscach pęknięć opony od zewnątrz zaobserwowałem że w środku są małe ostre kamyczki. Myślę że opona Schwalbe Active Silento 1,6'' byłaby lepsza gdyż ma warstwę antyprzebiciową KevlarGuard.

Piach też może z czasem przetrzeć dętke. Jeżeli masz wątpliwości do tej części opony to nie zaszkodzi profilaktyczne nakleić łatkę i się nie będziesz zastanawiać.

Ja w tamtym roku też łapałem co chwilę kapcie i okazało się iż w takiej samej dziurce mimo że nie widoczny okiem siedział drucik ze szczotek samochodów które zamiatają ulice. Taki cieniutki jak z druciaka. Dopiero po napompowaniu koła wystawał i przecierał malutką dziurkę po kilkudziesięciu kilometrach. Znalazłem bo na siłę wyginałem oponę i dopiero wtedy wyczułem pod palcem.

Powodzenia.

Napisano

 

 

Czy opona o szerokości 1,75'' i użytym mniejszym ciśnieniu będzie bardziej odporna na przebicia niż o szerokości 1,6'' ?

Czy w oponach Schwalbe Super Smart Sam będzie się zdzierał mocno bieżnik podczas ciepłej pory roku z racji miększej gumy?

Szerokość opony nie ma nic do przebijalności. Liczy się grubość i gęstość gumy, bieżnika i wkładki. W kwestii ciśnienia, ciężko mi powiedzieć. Niby mniejsze ciśnienie, to mniejszy nacisk, ale czy w praktyce się to sprawdza nie wiem. Na pewno przy niższym ciśnieniu łatwiej dobić do obręczy.

 

Po pierwsze nie Super, a Smart.

Nic mi nie wiadomo, żeby ktoś się aż tak bawił z rowerowymi mieszankami. Nie te przebiegi i obciążenia, żeby to miało znaczenie. Poza tym Smart Sam nie jest oponą zimową, więc tym bardziej pytanie nie ma sensu.

Napisano

 

 

Poza tym Smart Sam nie jest oponą zimową, więc tym bardziej pytanie nie ma sensu.

bez jaj

opony zimowe rowerowe w naszych warunkach klimatycznych to przerost formy nad treścią i marketingowe pranie mózgu.

Przyczepność regulujesz ciśnieniem i techniką.

Smarta sama 1,75 zajeździłem po 10 000 km, lato, zima, miasto-wioska.

więc nie jest źle.

Gumy do 3 x rocznie. pozdro.

 

 

Napisano

 

 

opony zimowe rowerowe w naszych warunkach klimatycznych to przerost formy nad treścią i marketingowe pranie mózgu

Jeździłeś na takich i masz porównanie?

Jak wyobrażasz sobie jazdę z i pod 8-10% wzniesienia jak są oblodzone bez opon z kolcami?

 

Są różne miasta, różny teren i różne utrzymanie dróg. Nie raz bywało, że Marathony Winter ledwo dawały radę (inna prawa, że te opony są takie sobie).

Mieszkam praktycznie nad samym morzem, więc mam nieco cieplej, ale wystarczy pojechać 20km na Kaszuby i tam klimat zupełnie inny. U mnie już tylko mokro, a tam na górkach mróz potrafi jeszcze trzymać.

 

Przerost formy, to według mnie opony typu Continental Top Contact WINTER II, które nadadzą się jedynie na twarde nawierzchnie. Na ubitym zmrożonym śniegu powinny fajnie iść, ale przy roztopach i lodzie odpadną. IMO bardzo specyficzna opona.

Napisano

Przerost formy, to według mnie opony typu Continental Top Contact WINTER II, które nadadzą się jedynie na twarde nawierzchnie. Na ubitym zmrożonym śniegu powinny fajnie iść, ale przy roztopach i lodzie odpadną. IMO bardzo specyficzna opona.

 

Zakupiłem tę oponkę gdyż zależało mi na niskich oporach podczas zimowych dojazdów do pracy na dystansie 30 km. Być może masz rację ale jest to tylko teoria gdyż jest to nowość na rynku. Jeśli się o tym nie przekonam to podobnego werdyktu nie wydam.

Co zatem mnie skłoniło aby wydać kolejne 2 stówki mimo, że mam już Smart Sama oraz Schwallbe Winter? Skłoniła mnie wiara w dość uniwersalny produkt a wszytko za sprawą posiadanej innej opony Continentala, która brew swojej niepozornej budowie okazała się nadspodziewanie uniwersalną oponą o wysokich parametrach. Mam tu na myśli Continentala Travel Contact o której pisałem wielokrotnie na forum oraz na swoim blogu.

 

Na Continental Top Contact WINTER II dokonałem już jednej przejażdżki. Miałem ją na tyle ale generowała jak dla mnie zbyt wysokie opory toczenia. Przełożyłem ją na front i nadchodzący tydzień z mrozem i lekką zimą pokażą czy nie były to pieniądze wyrzucone w błoto. Jeśli będą na niej zbyt duże uślizgi boczne na pokrytej lużnym śniegiem jezdni to zapewne wrócę do Smart Sama 2,25

Napisano

zekker

jeździłem na klodike kendy, (z ciekawości bo kumpel sobie sprawił, więc pożyczyłem).

chm..., 

Zysk na przyczepności, i strata na oporach wg. mnie równoważyły się.

więc po co kombinować?

Ps.  Zekker, widocznie nie jeżdzę  w tak ekstremalnych warunkach jak Ty, mi  się nie sprawdziły.

pozdro

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...