Skocz do zawartości

[tarczówki]regulacja


dwaxon

Rekomendowane odpowiedzi

otoz nie wiem jak wyregulowac moc moich tarczowek a walsciwie tylko z tylu bo z prozdu dobrze hamuje.naciagam linke ale albo za lekko ja naciagne i klamka chodzi tak srednio a slabo hamuje,albo ja naciagne mocno i wtedy raczka chodzi ciasno jak... i trze i wogole juz glupieje przy tych tarczach.moze jakos klock wyregulowac?tylko jak??moglby mi ktos podac stronke o regulacji tarczowek albo mi opisac (najlepiej jakies zdjecie i opis bo jak wy mi te nazwy wszystkie wywalicie to nic nie zrozumiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o tym w moim starym grandzie bardzo wiele to dalo ale w tym "czyms" jak ja odkrece to jak nacisne hamulec to wraca z powrotem na swoje miejsce.tzn jakos tak sie kreci dookola.nie to co w staryn \m roweze

i co najwazenijsze to nic nie daje.odkrece ja na maxa to nei wraca na swoje dawne miejsce ale naciska sie tak samo i hamuje. heeelp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otoz nie wiem jak wyregulowac moc moich tarczowek a walsciwie tylko z tylu bo z prozdu dobrze hamuje.naciagam linke ale albo za lekko ja naciagne i klamka chodzi tak srednio a slabo hamuje,albo ja naciagne mocno i wtedy raczka chodzi ciasno jak... i trze i wogole juz glupieje przy tych tarczach.moze jakos klock wyregulowac?tylko jak??moglby mi ktos podac stronke o regulacji tarczowek albo mi opisac (najlepiej jakies zdjecie i opis bo jak wy mi te nazwy wszystkie wywalicie to nic nie zrozumiem <_<

A jaki to hamulec masz na tym krossie?

Na zdjeciu nie widze, a na stronie nie podaja, czy to Tektro jakies?

Najwazniejsza sprawa to dobre ustawienie zacisku wzgledem tarczy.

Zeby tarczowka dobrze hamowala klocki musza byc rownolegle

ustawione do tarczy. Klocek nieruchomy, czyli ten od wew. strony jak najblizej tarczy,

ruchomy wg wygody podczas zaciskania klamki.

Najlepiej jak sobie zassasz jakiegos manuala, np. firmy Avid, dobrze do maja tam opisane.

tu link:

http://www.sram.com/en/service/avid/view.p...ID=1&subcatID=1

Nie ma niestety po PL ale jak bedziesz mial problemy moge przetlumaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moglbys napisac jak te klocki sie reguluje? bo ja nie umiem jedynie naciagalem linke i krecilem jakas srobka co nic nie dawalo :/ (chodzi o ta przy klmace i przy tarczowce ani jedna nia druga nie pomaga) najelpeij jakbys dal jakis rysunek i zazanczyl ktoro odkrecic/przykrecic lub co tam zrobic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moglbys napisac jak te klocki sie reguluje? bo ja nie umiem jedynie naciagalem linke i krecilem jakas srobka co nic nie dawalo :/ (chodzi o ta przy klmace i przy tarczowce ani jedna nia druga nie pomaga) najelpeij jakbys dal jakis rysunek i zazanczyl ktoro odkrecic/przykrecic lub co tam zrobic :)

Napisz jak masz dokladnie ten hampel (producent i model), lookne i napisze dokladnie co masz zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze firma to alloy ale modelu nieznam. moglbym zobvaczyc co pisze na nim ale rower zostaiwlem u dziadka a jest juz pozno i nie hce mi sie po niego isc :)

Zassaj sobie ten plik: 2006_BB5and7_English.pdf

na stronie pod nazwa: "Ball Bearing 5 and 7 User Manual - English"

Na stronie 7 i 8 tego dokumentu masz wyjasnione wraz z rysunkami co trzeba zrobic,

jak masz problem z ang. to pomoge.

Budowa Twojej tarczowki powinna byc podobna do tej na rysunkach.

Przynajmniej schematycznie.

Jak juz to bedziesz mial daj znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakladam, ze masz w rowerze hampel cos na wzor Tektro IO albo podobne,

gdzie tylko jeden klocek jest ruchomy. Tak przynajmniej na zdjeciu Twojego krossa widac.

Patrz na rysunki ze strony 8 tego dokumentu.

Po pierwsze poluzuj sruby mocujace zacisk do ramy, zacisk musi byc luzny.

Dokrec barylke przy klamce, zeby poluzowac linke, zeby klamka gleboko wchodzila.

A. uzywajac klucza imbusowego czy jaki tam pasuje, dokrec srube regulujaca

wewnetrzny klocek (ten od wew.strony kola) tak aby klocek dotykal tarczy,

a jednoczesnie zeby tarcza znajdowala sie na samym srodku szczeliny zacisku.

Teraz popatrz sobie z gory na Twoj zacisk i porownaj z rysunkiem 2 (to z powiekszeniem)

Rys. 2 - tlumaczenie

even spacing - rowne odstepy

rotor - tarcza hamulca

brake pad - klocek hamulcowy

caliper - zacisk

B. juz zrobiles poluzowujac caly zacisk;

C. teraz zacisnij klamke tak zeby klocek mocno docisnal tarcze;

D. ciagle trzymajac zacisnieta klamke hamulca, dokrec dobrze sruby mocujace

zacisk do ramy; teraz mozesz puscic klamke.

Teraz minimalnie odkrec srube regulujaca wew. klocek tak zeby nie dotykal tarczy.

Barylka przy klamce mozesz sobie teraz wyregulowac zapadanie klamki.

Jest to mechanik wiec musisz uzywac sily do hamowania.

Jezeli barylka nie wystarczy musisz wyregulowac linke przy zacisku.

Procedura w innych tarczowkach mechanicznych jest podobna.

Musisz zaskoczycz o co chodzi, na chlopski rozum :)

Jesli Ci sie za pierwszym razem nie uda, sprobuj jeszcze raz.

Chodzi o to zeby klocki rownolegle zaciskaly tarcze, wtedy uzyskasz najwieksze tarcie,

a co za tym idzie - najskuteczniejsze hamowanie.

Powodzenia.

 

PS. jesli forumowicze maja jakies sugestie, prosze o pomoc koledze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...