Skocz do zawartości

[koła] dobór komponentów pod 100kg


MasterOfDarkness

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! 

 

Proszę o pomoc w doborze komponentów do budowy kół pod cięższego bikera (100-105kg)

 

Co do obręczy chcę raczej coś szerszego, bardziej pancernego dlatego rozważam dt swiss m442 lub wytrzymalsze i szersze e512. Również wtb frequency i23 lub i25 są bardzo dobre jednak można wyczytać, że są podatne na wgnioty i widziałem już takie obręcze z mikropęknięciami przy nyplach co mnie zniechęciło do nich troszkę bo moje "stare", a tak naprawdę nowe tylne koło fabryczne z przebiegiem 1500km na obręczy rodi black rock zaliczyło takie mikropęknięcia przy 1/3 nypli, przód jest cały ale i tak chcę zmienić komplet. O tych dt swiss jest mało informacji ale wyglądają na porządniejsze no i z tego co widzę są oczkowane i powinny wytrzymać. Co do wymagań nie zależy mi na wadze tylko wytrzymałości, lubię poszaleć po lasach jednak nie startuje w zawodach. 

Budżet około 400zł za dwie. Mogę mieć też dość tanio bo po 240zł za sztukę no tubes ztr flow ale do nich raczej nie mam przekonania bo jak są takie plastyczne jak cresty to na pewno się nie nadają...

 

Piasty... rower był on nowości modyfikowany do pełnego xt m78x i jestem zwolennikiem shimano, więc skłaniam się ku m78x lub m8000. Jak dla mnie nie ma problemu z konserwacją i dostępem do części zamiennych. Niejednokrotnie widziałem piasty xt nie smarowane od nowości 2-3 lata i tak naprawdę dalej nie wymagały konserwacji, a cena ich jest naprawdę mała. Wiadomo są zwolennicy kulek i łożysk maszynowych. Shimano ma swoje zdanie na temat wyższości kulek, ale mimo wszystko maszynówki się lepiej toczą z tym, że piasty xt i xtr kręcą się już podobnie. Kiedyś jeździłem też na novatecach i nie narzekałem, teraz ponoć mają delikatne bębenki. W tym momencie rozważam dt swiss 370 bo 350 są raczej za drogie, a w piastach chcę się zmieścić równierz maksymalnie w 400zł. Tylko teraz czy model 370 ma jakieś minusy w sensie padania bębenka itp. ? Piast muszą być na QR ale są też uniwersalne z adapterami i tu dt ma plusa...

 

Szprychy myślę też o jakiś dt np. competition plus mosiężne nyple lub sapimy 2 cieniowane maksymalnie na 1,8.

 

Została jeszcze kwestia ilości szprych, najlepiej 32 ale z tego co widziałem piasty dt swiss 370 są tylko na 28. Wydaje mi się, że i 28 powinny wytrzymać.

 

Mam też wątpliwości czy szersza obręcz nie wpłynie jakoś negatywnie na jazdę?

 

Czekam na rady i inne propozycje :)

 

Pozdrawiam!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...