yakuza79 Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Witam. Po roku ujeżdżania szosy stwierdziłem, że z lekka nie dla mnie ta zabawa. Postanowiłem poszukać coś bardziej komfortowego i co nieco wszędobylskiego, coś w stylu gravela i tym podobne. Generalnie więcej jeżdżę po trasach rowerowych, na których raczej trudno o asfalt. Poza tym nie jestem typem ściganta, raczej połykacza kilometrów i na razie jednodniowego turysty. Szosa więc nie dla mnie. I tu jest prośba do WAS drodzy forumowicze o poradę. Znalazłem chyba odpowiadający moim założeniom rowerek, Fuji Tread 1.3 z 2015r. http://www.evanscycles.com/products/fuji/tread-13-2015-adventure-road-bike-ec069180#features Dodam, że mam okazję go zakupić 15% taniej (taki mały bonus z pracy). Warto? Czy cena jest adekwatna do jakości wyposażenia? Jak wypada marka Fuji pod względem jakości wykonania, gwarancji itp.? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi! PS. może wy macie jakieś inne propozycje w podobnej cenie i odpowiadające moim wymaganiom? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 15 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 Zakup dokonany. Temat można zamknąć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Zakup dokonany. Temat można zamknąć! Oj tam zamknąć, napisz coś więcej o tym sprzęcie, jak to się na tym śmiga, chyba że gdzieś na forum już jest takie info ??? Jaki najgrubsze kapcie można tam wsadzić przy założeniu że będą do tego jeszcze jakies pełbe błotniki np SKS blumelsy? Zastanawiam się nad kupnem takiego Fuji, b. podoba mi się ten rower..... wiele sprzetów już przerobiłem i chyba czas na cos takiego. ;-) Ale chciałbym tym w polszy cały rok smigac... stąc moje pytania o opony .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Po przesiadce z typowej szosy komfort jest wyczuwalny. Szersze obręcze i opony robią swoje, lepiej wybierają nierówności i dziury. Do tego mniejsze dedykowane ciśnienie wzmaga uczucie komfortu, gdyż angielskie asfalty do najcudowniejszych nie należą. Jest to tzw. adventure road bike lub gravel, więc z założenia powinien rowerzysta móc się poruszać po każdym rodzaju dróg, tras rowerowych itp. I tak jest! Daje radę. Jedynym ograniczeniem są fabrycznie zamontowane opony Vera CityWide 700x32c, bo są przeznaczone na szosę. Ja na razie nie zmieniam ich, po szutrze i delikatnym błocie też pomykam. Co do błotników ja mam SKS Bluemels o szerokości 35mm zakupione do mojej starej szosy, zapasu jest jeszcze sporo. Po zmierzeniu przedni widelec spokojnie przyjmie błotnik o szerokości 50mm, jednak tylne dolne widełki już tylko 42mm. Myślę, że jeśli użyć opon semi slick to szerokość 38c będzie ok, jeśli coś z agresywniejszym bieżnikiem to max 35c (by mieć jeszcze bezpieczny zapas). Dodam że zrobiłem nim już 700km i z każdym km jestem bardziej zadowolony. Rower wart swojej ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Dzięki za odzew, ;-) Myślałem dokładnie o jakimś kapciu szerokim na 35mm na zimę z bieżnikiem, chyba nawet mam gdzieś takowe, ale nie wiem jaka jest ich rzeczywista szerokość po napompowaniu, bywa z tym różnie...ale opony to i tak minor issue . Błotniki do czegoś takiego muszą mieć z 42mm min, ale żeby nie wywalało za dużo bokami najlepiej mieć szersze. Z moich doświadczeń wynika iż błotnik powinien byc o conajmniej 4mm szerszy z kazdej strony od opony, i zamontowany tak blisko opony jak sie da, wtedy jest elegantino. Z tyłu pisząc, o tych 42mm w tylnych widłach masz na myśli miejsce gdzie w rowerach przyczepiają Vki ? Czy może miejsce przy suporcie ? Edyta: doczytałem ze chodzi o dolne czyli ok suportu...w górnych jest moze szerzej ? Błotnik można zwęzić na dole pod 42mm jakims dremelkiem i powinno byc ładnie .... Pamiętam, że kiedyś zderzyłem się z takim problemem z tyłu, że błotnik był za nisko (właśnie w miejscu gdzie sa montowane Vki) i opona 35C z bieżnikiem nie wchodziła na wysokość, było na styk, bez błotnika opona się mieściła.......W tym Fuji byłby jakis zapas w tym miejscu ? Aktualnie smigam po miescie na Treku Zektorze z oponami 28C, wideł sztywny alu, mysle ze na tym Fuji byłoby co najmniej tak samo wygodnie. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Przy górnych widełkach jest szerzej, w najwęższym miejscu przy spawach jest 51mm, na dole w najszerszym miejscu 46mm. Mam nadzieję, że mimo tych niedoskonałych fotek trochę pomogłem.PS. przy górnych widełkach między oponą a ramą jest około 30mm.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 No to sam się prosiłem o problemy. Sprzęcik wydaje się być idealny :> jedyny problem to, że musiałbym coś sprzedać z mojej stajni....;-( a ja tak nie lubię ich sprzedawać. ;-) Edyta: jest jednak jedna rzecz ktora nie podoba mi się tj Shimano Press Fit.... ;-( nie wiem czy to najlepsze rozwiazanie na zime ale cos jakos tak nie wydaje mnie się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 14 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Ja jestem zadowolony Mam nadzieję na długą bezproblemową jazdę. Co do Press Fit to nic Ci nie odpowiem bo sam jestem laikiem. Zawsze miałem wkłady. Popytaj kolegów na forum, na pewno ktoś zna odpowiedź. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2016 Siedzę i gdybam. Nie mogę tylko do katalogu więcej patrzeć... taki ładny ten rower ;-)) ...jeszcze dziś mnie jakiś skrzat objechał na klamocie z barankiem, szykuje się kolejny wyścig zbrojeń ! ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 15 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2016 A którym modelem się konkretnie interesujesz, jeśli wolno spytać? Mojego 1.3 na Sorze już na wyspach nie sposób znaleźć. Wszystkie modele poszły z grupami do góry, (1.3 teraz na tiagrze). W Polsce widzę natomiast, że ubiegłoroczny model (ten sam co ja mam) jest jeszcze w sprzedaży, tylko ceny dosyć wysokie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Chcialbym cos na 105 ale one chyba sa na 11s z tyłu...wolałbym 10s .. cos kolo serii 5700 ale to chyba tylko używki by były. tak z 2 lata wstecz. Na allegrosie jest takie cuś -> http://allegro.pl/rower-fuji-tread-1-0-2015-cyclocross-xl-i6123700273.html Ale jakis taki dziwny ten rower, zaskoczony jestem ze tam sa hydrauliczne heble... wolałbym zwykłe na lince. Przerobienie tego wyszłoby drogaśno. Do tego jak dla mnie niejasne jest pochodzenie tych rowerów, niby odkupione od czasopism itd ale papierów zero, zakup zbiorczy na fakture w UK ;-) Jeszcze w dobrej cenie tu widze http://rower.com.pl/fuji-tread-1-3-disc-28-493762 to chyba jak Twoj??? W sumie na 9tce tez byłoby dobrze, mam czym dobijac stare kasety. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yakuza79 Napisano 16 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Ten z drugiego linka to jest dokładnie ten sam co ja mam. Ja chciałem w miarę budżetową maszynkę. 9 biegowa Sora jak dla mnie wystarczająca. Numerem jeden i tak pozostaje MTB, więc nie chciałem wydawać niewiadomo jakiej sumy. Poza tym to 3 bajk w stajni, i tak dziw że żona się zgodziła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.