bommmbel Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 HejJ W okolicach marca zamierzam kupić rower na kołach 29, budżet 3,5-3,7 tys max. Wzrost 190cm, waga od 105 do 115kg (w zależności od cyklu itp.). Od zawsze moje hobby i pasja to ciężary, a rower będzie mi służył ‘od niedzieli’, tj. od czasu do czasu jakaś przejażdżka po mieście i okolicach (żadne ‘tereny’ itp.). Rower nigdy nie będzie służył do maratonów itp. Padło na górala, a nie crossa, bo te ostatnie jak na mnie wydają się zbyt delikatne, mimo iż target to właśnie jazda lekko crossowa. Tak samo z kwotą – pewnie i pod moje potrzeby nie musiałbym tyle wydawać, ale tyle chce i kropka (kilka lat temu jeździłem składanym authorem na osprzęcie alivio/deore z amorekiem rst capa t4 i nic mi więcej nie trzeba było). Nie myśle o zwiększaniu budżetu, modyfikacji osprzętu itp. Typy dwa: Trek x-caliber 9 2016 - bo znajomy zawodnik i rabacik będzie niemały. Sklep na miejscu. Kross level b7 2016 – bo niedawno wyczytałem, że model na 2016 to ciekawa opcja – recon + 2sztywne osie. W grę wchodzi tylko stacjonarny sklep, a we wrocku tych nie brak J Pewnie co bym nie wybrał i tak będzie dobrze, ale chcę zasięgnąć Waszych opinii J Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Grudnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 (edytowane) Ze względu na Twoją niemałą w końcu masę - Kross B7 2016 ( sztywne osie ). Za Trekiem może przemawiać dożywotnia gwarancja na ramę. Edytowane 12 Grudnia 2015 przez KrissDeValnor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bommmbel Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 A tak krótko to na czym tak naprawdę polegają te sztywe osie? I czy taki amator jak ja w ogóle odczuje różnice? Czy tu bardziej chodzi, żeby rower pode mną się nie rozpadł.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Grudnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Sztywne osie to : 142 x 15 mm z przodu i 135 x 12 mm z tyłu ( standardowe średnice to 9 mm ). Koła 29 " są stosunkowo " wiotkie ",więc może jeśli nie konieczne,to na pewno zalecane jest,aby te sztywne ośki posiadały,zwłaszcza pod obciążeniem większą od przeciętnej masą. Rower bez sztywnych osiek nie powinien się pod Tobą rozpaść ,co nie zmienia faktu,że lepiej je mieć niż nie mieć, bo a nóż widelec złapiesz fazę na trochę więcej terenu,a lekki nie jesteś i wtedy mogą się przydać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 Treka sobie daruj. Albo Kross albo proponuję popytać czy mają gdzieś na stanie Unibike'a Experta 29er i ewentualnie przymierzyć jak się na nim czujesz. Brak sztywnych osi to nie jest akurat największy problem. Lepiej mieć bardziej wytrzymałą ramę, lepszy i mniej kłopotliwy osprzęt oraz przynajmniej dobrej klasy amor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bommmbel Napisano 12 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 bo a nóż widelec złapiesz fazę na trochę więcej terenu Bez obaw, na taką fazę nawet nie będę miał czasu;) Treka sobie daruj. Albo Kross albo proponuję popytać czy mają gdzieś na stanie Unibike'a Experta 29er Z tego co widzę to w sportproficie, gdzie ostatnio mierzyłem cube ltd pro 29 mają unibiki, ale tego experta już brak. Beskid, gdybyś miał wskazać swoje za i przeciw między tymi trzema graczami: trekiem, krossem i expertem (2015, specyfikacji 2016 jeszcze w necie nie ma) to Twój wybór padłby na ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Trek nie ma sztywnych osi, to ma znaczenie dla osoby ciężkiej. Sztywne osie to w rzeczywistości szybkozamykacze do kół posiadające dużą średnicę "szpilki". Z fizyki wiadomo że większa średnica wpływa na sztywność elementu w stosunku do analogicznego o małej średnicy. Rozwiązanie to ma inne, dodatkowe plusy, jak choćby brak problemu z ocieraniem klocków o tarcze hamulcowe wskutek demontażu i montażu kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bommmbel Napisano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 A więc trek odpada, zostaje kross i .. właśnie, czy ten unibike też ma sztywne osie? Jako że już ładnych parę lat nie jestem w temacie rowerów proszę podpowiedzcie mi, jaki miesiąc będzie najlepszy do kupienia roweru ? Oczywiście mowa o pierwszej połowie 2016. Jedni piszą, że przed sezonem rowery danego rocznika będą trochę tańsze, a drudzy że sezon trwa cały rok.. Mętlik:) Dzięki za odpowiedzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Skąd informacja, że ten kros ma sztywne osie? Kross ma sztycę 27,2mm Raczej niewskazana przy Twojej wadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 (edytowane) Raz widać jak bym na fotach a dwa wyrażnie pisze w specyfikacji. Osobiście poczekał bym na to co tam wymyślili w tym Unibike'u. Są mocno spóżnieni ale jak ich polityka będzie taka sama to w stronę tej marki bym się kierował. Edytowane 13 Grudnia 2015 przez beskid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bommmbel Napisano 13 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Poczekam i tak Ostatecznie przed zakupem, luty/marzec odświeżę temat i ostatecznie coś się wybierze Dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milo Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Unibike jedyne co wymyślił to nową cene na experta - 4199zł, specyfikacja identyczna jak na 2015. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 (edytowane) Gdzie dokładnie jest informacja, że ten kross ma obie sztywne osie? Edytowane 13 Grudnia 2015 przez pim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Luknij no sobie na stronę firmową i przeczytaj co tam pisze o kołach. Podpowiem jak byś miał problem z czytaniem; piasta tył 12x142mm i przód 15x100mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b7 KOŁAPIASTA PRZÓDJoy Tech D041DSEPIASTA TYŁJoy Tech D142DSEOPONYSchwalbe Rapid Rob PP 29"x2,1"OBRĘCZEWTB Speed Disc i19 29" ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 (edytowane) Tak zgadza się tyle, że my rozmawiamy o modelu 2016 http://www.kross.pl/pl/2016/mtb-xc-29/level-b7 To samo zresztą tyczy się Treka. To co podlinkowałeś jest g..o warte i nikt przy zdrowych zmysłach tego czegoś nie kupi. Edytowane 13 Grudnia 2015 przez beskid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Kross z linka nie ma sztywnych osi. A ten już ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pim Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Wszytsko pięknie ale ta sztyca to mnie by odstraszyła. Zobacz rowery Fuji. Jeżeli o ramę chodzi są idealne ddla wysokich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Unibike nie mają sztywnych osi, tylko 9 mm. Jedynie wchodzi wymiana piast przód i tył oraz amora. Generalnie raczej wszystkie rowery w standardowym wyposarzeniu nie mają sztywnych osi, tylko trzeba dopłacić za nie. Kup Unibike lub podobnej klasy rower i po roku jak będziesz dalej podjarany jazdą to wymieć je na maszynowe ze sztywnymi osiami., Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Dlatego warto zastanowić się nad Krossem bo ma to o czym piszecie. Sprawa druga to szczerze wątpię by było sensowne wymienianie amora i wywalanie ponownie z prawie 1/3 kwoty za nowy plus piasta. Tył to już wcale nie wchodzi w grę bo nie da się zrobić konwersji bo inne są haki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bommmbel Napisano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Panowie żadne zmiany, modyfikacje itp. nie wchodzą w grę. Tak jak wspomniałem - pasje/uzależnienie mam to samo od ponad 12 lat i uwaga nie zejdzie na inną dyscypline, tym bardziej, że miałem swego czasu authora na alivio/deore i najtańszym z możliwych rst i żadnej zajawki nie złapałem - służył raz na jakiś czas na przejażdżkę po wsi, mieście i tyle. I w przypadku roweru planowanego do zakupu target się absolutnie nie zmieni. Zatem myślę tylko i wyłącznie o 'gotowym rozwiązaniu'. Dzięki za liczne odpowiedzi i żeby nie było więcej niejasności - ten kross b7 na 2016 (bo tylko o rocznikach na 2016 mowa) ma sztywne ośki czy nie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Tak ma ale znowu nie przeceniajmy aż tak QR 15mm. Bez tego da się żyć a o wiele istotniejsza jest często sztywność/wiotkość amora. Masz budżet jaki masz i hyba tylko Kross zaoferował obie osie sztywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 15 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2015 a rower będzie mi służył ‘od niedzieli’, tj. od czasu do czasu jakaś przejażdżka po mieście i okolicach (żadne ‘tereny’ itp.). Rower nigdy nie będzie służył do maratonów itp. Padło na górala, a nie crossa, bo te ostatnie jak na mnie wydają się zbyt delikatne, mimo iż target to właśnie jazda lekko crossowa. Przesadzacie chyba panowie z tymi sztywnymi osiami. Parę lat temu bez sztywnej osi na tyle dało radę piecem ze Skrzycznego zjechać, a nagle rower typowo bulwarowy bez 142x12 nie wyrobi? Co do delikatności rowerów crossowych, często i gęsto obwieszane są one dwoma sakwami po 30kg sztuka i jakoś żyją. Ja bym celował w coś pokroju ridley tempo x albo za połowę tej ceny merida crosway urban Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Dla jego wagi i stylu jazdy o jakim pisz,e wymog okreslany jako bezwzgledny , czyli sztywne osie, jest po prostu z doopy wziety i tyle. Spokojnie wytrzyma na osiach QR i nie bedzie z tym zadnego problemu.Dla porownania mam 190cm i 102kg, obie osie z goownolitu i jakos nie narzekam na brak sztywnosci a przesiadlem sie z 20mm. Faktycznie teraz bardziej turystyka a nie "enduro", ale to i tak znacznie wiecej niz zaklada autor. Idac tokiem rozumowania, zeby patrzyl perspektywicznie, to zaproponujcie od razu naped pasek, skrzynke piniona i silnik Boscha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabek Napisano 16 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2015 Moja waga i wzrost są identyczne jak u autora tematu i do stylu jazdy jaki planuje qr9 w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi