Skocz do zawartości

[rower] 29er dla dużego chłopa, 3,5-3,7 tys.


bommmbel

Rekomendowane odpowiedzi

HejJ

okolicach marca zamierzam kupić rower na kołach 29, budżet 3,5-3,7 tys max. Wzrost 190cm, waga od 105 do 115kg (w zależności od cyklu itp.). Od zawsze moje hobby i pasja to ciężary, a rower będzie mi służył ‘od niedzieli’, tj. od czasu do czasu jakaś przejażdżka po mieście i okolicach (żadne ‘tereny’ itp.). Rower nigdy nie będzie służył do maratonów itp. Padło na górala, a nie crossa, bo te ostatnie jak na mnie wydają się zbyt delikatne, mimo iż target to właśnie jazda lekko crossowa. Tak samo z kwotą – pewnie i pod moje potrzeby nie musiałbym tyle wydawać, ale tyle chce i kropka (kilka lat temu jeździłem składanym authorem na osprzęcie alivio/deore z amorekiem rst capa t4 i nic mi więcej nie trzeba było). Nie myśle o zwiększaniu budżetu, modyfikacji osprzętu itp.

 

Typy dwa:

 

Trek x-caliber 9 2016 - bo znajomy zawodnik i rabacik będzie niemały. Sklep na miejscu.

Kross level b7 2016 – bo niedawno wyczytałem, że model na 2016 to ciekawa opcja – recon + 2sztywne osie.

 

W grę wchodzi tylko stacjonarny sklep, a we wrocku tych nie brak J Pewnie co bym nie wybrał i tak będzie dobrze, ale chcę zasięgnąć Waszych opinii J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sztywne osie to : 142 x 15 mm z przodu i 135 x 12 mm z tyłu ( standardowe średnice to 9 mm ).

Koła 29 " są stosunkowo " wiotkie ",więc może jeśli nie konieczne,to na pewno zalecane jest,aby te sztywne ośki posiadały,zwłaszcza pod obciążeniem większą od przeciętnej masą.

Rower bez sztywnych osiek nie powinien się pod Tobą rozpaść  :laugh:,co nie zmienia faktu,że lepiej je mieć niż nie mieć, bo a nóż widelec złapiesz fazę na trochę więcej terenu,a lekki nie jesteś i wtedy mogą się przydać  :icon_cool:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Treka sobie daruj. Albo Kross albo proponuję popytać czy mają gdzieś na stanie Unibike'a Experta 29er i ewentualnie przymierzyć jak się na nim czujesz. Brak sztywnych osi to nie jest akurat największy problem. Lepiej mieć bardziej wytrzymałą ramę, lepszy i mniej kłopotliwy osprzęt oraz przynajmniej dobrej klasy amor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo a nóż widelec złapiesz fazę na trochę więcej terenu

 

Bez obaw, na taką fazę nawet nie będę miał czasu;)

 

 

 

Treka sobie daruj. Albo Kross albo proponuję popytać czy mają gdzieś na stanie Unibike'a Experta 29er
 

 

Z tego co widzę to w sportproficie, gdzie ostatnio mierzyłem cube ltd pro 29 mają unibiki, ale tego experta już brak. Beskid, gdybyś miał wskazać swoje za i przeciw między tymi trzema graczami: trekiem, krossem i expertem (2015, specyfikacji 2016 jeszcze w necie nie ma) to Twój wybór padłby na ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek nie ma sztywnych osi, to ma znaczenie dla osoby ciężkiej. 

Sztywne osie to w rzeczywistości szybkozamykacze do kół posiadające dużą średnicę "szpilki". Z fizyki wiadomo że większa średnica wpływa na sztywność elementu w stosunku do analogicznego o małej średnicy. Rozwiązanie to ma inne, dodatkowe plusy, jak choćby brak problemu z ocieraniem klocków o tarcze hamulcowe wskutek demontażu i montażu kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc trek odpada, zostaje kross i .. właśnie, czy ten unibike też ma sztywne osie? Jako że już ładnych parę lat nie jestem w temacie rowerów proszę podpowiedzcie mi, jaki miesiąc będzie najlepszy do kupienia roweru ? Oczywiście mowa o pierwszej połowie 2016. Jedni piszą, że przed sezonem rowery danego rocznika będą trochę tańsze, a drudzy że sezon trwa cały rok.. Mętlik:)

Dzięki za odpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz widać jak bym na fotach a dwa wyrażnie pisze w specyfikacji. 

 

Osobiście poczekał bym na to co tam wymyślili w tym Unibike'u. Są mocno spóżnieni ale jak ich polityka będzie taka sama to w stronę tej marki bym się kierował. 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unibike nie mają sztywnych osi, tylko 9 mm. Jedynie wchodzi wymiana piast przód i tył oraz amora. Generalnie raczej wszystkie rowery w standardowym wyposarzeniu nie mają sztywnych osi, tylko trzeba dopłacić za nie. Kup Unibike lub podobnej klasy rower i po roku jak będziesz dalej podjarany jazdą to wymieć je na maszynowe ze sztywnymi osiami.,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto zastanowić się nad Krossem bo ma to o czym piszecie. Sprawa druga to szczerze wątpię by było sensowne wymienianie amora i wywalanie ponownie z prawie 1/3 kwoty za nowy plus piasta. Tył to już wcale nie wchodzi w grę bo nie da się zrobić konwersji bo inne są haki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie żadne zmiany, modyfikacje itp. nie wchodzą w grę. Tak jak wspomniałem - pasje/uzależnienie mam to samo od ponad 12 lat i uwaga nie zejdzie na inną dyscypline, tym bardziej, że miałem swego czasu authora na alivio/deore i najtańszym z możliwych rst i żadnej zajawki nie złapałem - służył raz na jakiś czas na przejażdżkę po wsi, mieście i tyle. I w przypadku roweru planowanego do zakupu target się absolutnie nie zmieni. Zatem myślę tylko i wyłącznie o 'gotowym rozwiązaniu'. Dzięki za liczne odpowiedzi i żeby nie było więcej niejasności - ten kross b7 na 2016 (bo tylko o rocznikach na 2016 mowa) ma sztywne ośki czy nie??:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 a rower będzie mi służył ‘od niedzieli’, tj. od czasu do czasu jakaś przejażdżka po mieście i okolicach (żadne ‘tereny’ itp.). Rower nigdy nie będzie służył do maratonów itp. Padło na górala, a nie crossa, bo te ostatnie jak na mnie wydają się zbyt delikatne, mimo iż target to właśnie jazda lekko crossowa.

 

Przesadzacie chyba panowie z tymi sztywnymi osiami. Parę lat temu bez sztywnej osi na tyle dało radę piecem ze Skrzycznego zjechać, a nagle rower typowo bulwarowy bez 142x12 nie wyrobi?

Co do delikatności rowerów crossowych, często i gęsto obwieszane są one dwoma sakwami po 30kg sztuka i jakoś żyją.

 

Ja bym celował w coś pokroju ridley tempo x albo za połowę tej ceny merida crosway urban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jego wagi i stylu jazdy o jakim pisz,e wymog okreslany jako bezwzgledny , czyli sztywne osie, jest po prostu z doopy wziety i tyle. Spokojnie wytrzyma na osiach QR i nie bedzie z tym zadnego problemu.Dla porownania mam 190cm i 102kg, obie osie z goownolitu i jakos nie narzekam na brak sztywnosci a przesiadlem sie z 20mm. Faktycznie teraz bardziej turystyka a nie "enduro", ale to i tak znacznie wiecej niz zaklada autor. Idac tokiem rozumowania, zeby patrzyl perspektywicznie, to zaproponujcie od razu naped pasek, skrzynke piniona i silnik Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...