Skocz do zawartości

[obręcz] Remerx Master Disc 29er


patrix007

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak na 29' to 18 mm wewnątrz to trochę wąsko. Na jakich oponach i ciśnieniu chcesz jeździć?

 

DT Swiss 533D lub Dartmoor Rocket 29 są niewiele droższe, a mają już ponad 22 mm wewnątrz i szersza opona z niskim ciśnieniem im nie straszna - wagowo ta sama klasa co Remerxy.

Napisano

Nie zależy mi na nie wiadomo jak szerokich oponach, opon jeszcze nie wybrałem,

będę szukał opon pod obręcze a nie obręczy pod opony ;)

 

Tak parametry tych obręczy to 622x18

Napisano

Powitoł

Nie zależy mi na nie wiadomo jak szerokich oponach, opon jeszcze nie wybrałem,

będę szukał opon pod obręcze a nie obręczy pod opony ;)

 

Tak parametry tych obręczy to 622x18

Dobierasz pod kątem jazdy (gdzie się jeździ, w jakich warunkach) cały zestaw opona/obręcz/reszta. Warto przysiąść i pomyśleć, szczególnie, że budujesz koła od zera.

Wspomniane przez serapha DT Swiss 533D mam co parwda w małym kole niemniej 22mm wewnętrznie to IMO rozsądne minimum jeśli człowiek chce jeździć na większym balonie z mniejszym ciśnieniem i w terenie.

 

Jaki rower, gdzie i na czym planujesz jeździć?

Napisano

patrix007, na twoim miejscu bym posłuchał kolegów. Jeśli zamierzasz jeździć tylko po szosie bądź utwardzonych ściażkach bez kamieni to ok , natomiast jeśli zamierzasz jeździć nawet po mało wymagającym terenie to bierz większe obręcze.

Gdybym wiedział to co wiem teraz to bym wybrał prawdopodobnie inny rower z innymi obręczami niż moje obecne 622x19 bo niestety wyprawy w trudniejszy teren musze sobie darować. No ale niestety zrozumienie pewnych zależności, niuansów przychodzi z doświadczeniem którego wielu osobom tutaj nie brakuje.

 

Napisano

Kolego Patrix007, Twoje podejście budzi moje zdumienie. Jaki jest powód Twojej decyzji o wyborze kół 29"? Podpowiem tylko, że większość osób bierze je ze względu na możliwość pokonywania obszarów z miękkim podłożem i przyczepność przy podjeżdżaniu i zjeżdżaniu, tudzież możliwość dodatkowej amortyzacji zwłaszcza przy jeździe przy obniżonym ciśnieniu. W jednym i drugim pomaga większa szerokość opon, osoby chcące skorzystać ze wspomnianych benefitów godzą się z tego powodu na nieco wyższą masę. A Ty chcesz na koła 29" zakładać opony prawie że trekingowe? Mi się wydaje, że za bardzo chcesz to zrobić "po swojemu" i żadne rady się u Ciebie nie sprawdzą. Albo popełniasz wielki błąd, którego jeszcze nie jesteś świadom.

Napisano

Część pytań się powtarza więc pozwólcie, że odniosę się z odpowiedziami zbiorczo.

- to pierwszy poważniejszy rower, moje poprzednie rowery były na budżetowych kołach seryjnych 26, nie grzeszyły jakością, było się co przyczepić tu i tam

- generalnie jazda u mnie to 50/50, czasem północ, czasem południe, często lasy, ale zaś nie ścigam się po korzeniach, ani DH tym bardziej

- dlaczego 29er? siadłem na taki rower pojeździłem i mi się podoba, w sumie nie ma to nic więcej do dodania

- oponami się do tej pory nie przejmowałem, kupowałem jakieś Kendy z bieżnikiem można nazwać wielofunkcyjnym (czyli nie jakieś wielkie kostki)

- ciśnieniem też się zbytnio nie przejmowałem, na równiejszy teren dopompowałem aby tarcie było mniejsze, w terenie trochę upuszczałem, ale żaden balon.

- patrzyłem na kilka modeli opon na tą obręcz, jakoś nie wszystkie wyglądają na treking po bieżniku

- nie bawię się w tubeless, mam zamiar wsadzić dętkę

- wg informacji "czytanych" jakie posiadam obręcz 18mm współpracuje z oponami do 2.2cala (tu teraz pasuje dodać pytajnik - ?)

 

Do podsumowania.

Właśnie gdybym bardzo chciał zrobić po swojemu to nie byłoby tego tematu, a takowy założyłem więc liczę na krytykę i się nie zawiodłem. Jakiś czas temu napisałem do pewnej firmy o propozycję kół i w tym zestawie zaproponowali m. in. te obręcze, to wynika z propozycji, nie piszę nazwy firmy bo nic nie są winni, że w tej cenie tak proponują, a kontakt z nimi dobry :) Nie jest to jeszcze sfinalizowane, etap jest tylko taki, że mam listę części do kół (założyłem wątki na te części), w tym temacie obręcze. Jest to zakup na parę dłuższych lat, a nie krótszych i na całość mam odrobinę większy budżet niż zawsze, tak więc tym bardziej nie chcę zrobić wtopy.

 

Budżet na oba kompletne koła nie może przekroczyć 800,-

 

 

 

Czyli jak widzicie trochę bardziej poważny rower.

Napisano

W tej sytuacji już naprawdę nic nie broni decyzji o wąskich obręczach. To, że "da się" tam założyć nawet 2.2" nie znaczy, że jest to optymalne rozwiązanie. Im obręcz węższa tym balon wyższy i tym większa szansa na jego pływanie przy niższym ciśnieniu, co w praktyce niweluje efekt szerszej opony.

Z mojego (niewielkiego) doświadczenia: obręcz 17 mm, opona 29x1.95. Działa w zasadzie bez zarzutu, ale też gołym okiem widać, że szersza obręcz poprawiłaby kształt balona, a więc i pracę opony.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Dzięki za uwagi, padło ostatecznie na DT Swiss 533D i odezwałem się do firmy daveo.

Po kilku mailach już miałem projekt kół a trochę później już były u mnie.

 

Koła wyglądają solidnie i czekają na sezon :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...