patrix007 Napisano 6 Grudnia 2015 Napisano 6 Grudnia 2015 Witajcie, używa ktoś tych obręczy? Mam plan na nich zrobić koła.
seraph Napisano 6 Grudnia 2015 Napisano 6 Grudnia 2015 Jak na 29' to 18 mm wewnątrz to trochę wąsko. Na jakich oponach i ciśnieniu chcesz jeździć? DT Swiss 533D lub Dartmoor Rocket 29 są niewiele droższe, a mają już ponad 22 mm wewnątrz i szersza opona z niskim ciśnieniem im nie straszna - wagowo ta sama klasa co Remerxy.
patrix007 Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Napisano 6 Grudnia 2015 Nie zależy mi na nie wiadomo jak szerokich oponach, opon jeszcze nie wybrałem, będę szukał opon pod obręcze a nie obręczy pod opony Tak parametry tych obręczy to 622x18
Shiryu Napisano 7 Grudnia 2015 Napisano 7 Grudnia 2015 Jeśli dla Ciebie 29x2.0 to bardzo szeroka opona, to spoko. Ale jak chcesz tym w teren jeździć, lepiej zrób jak Ci @seraph radzi.
porcelanowy Napisano 7 Grudnia 2015 Napisano 7 Grudnia 2015 Powitoł Nie zależy mi na nie wiadomo jak szerokich oponach, opon jeszcze nie wybrałem, będę szukał opon pod obręcze a nie obręczy pod opony Tak parametry tych obręczy to 622x18 Dobierasz pod kątem jazdy (gdzie się jeździ, w jakich warunkach) cały zestaw opona/obręcz/reszta. Warto przysiąść i pomyśleć, szczególnie, że budujesz koła od zera. Wspomniane przez serapha DT Swiss 533D mam co parwda w małym kole niemniej 22mm wewnętrznie to IMO rozsądne minimum jeśli człowiek chce jeździć na większym balonie z mniejszym ciśnieniem i w terenie. Jaki rower, gdzie i na czym planujesz jeździć?
eles Napisano 7 Grudnia 2015 Napisano 7 Grudnia 2015 patrix007, na twoim miejscu bym posłuchał kolegów. Jeśli zamierzasz jeździć tylko po szosie bądź utwardzonych ściażkach bez kamieni to ok , natomiast jeśli zamierzasz jeździć nawet po mało wymagającym terenie to bierz większe obręcze. Gdybym wiedział to co wiem teraz to bym wybrał prawdopodobnie inny rower z innymi obręczami niż moje obecne 622x19 bo niestety wyprawy w trudniejszy teren musze sobie darować. No ale niestety zrozumienie pewnych zależności, niuansów przychodzi z doświadczeniem którego wielu osobom tutaj nie brakuje.
adriansocho Napisano 7 Grudnia 2015 Napisano 7 Grudnia 2015 Kolego Patrix007, Twoje podejście budzi moje zdumienie. Jaki jest powód Twojej decyzji o wyborze kół 29"? Podpowiem tylko, że większość osób bierze je ze względu na możliwość pokonywania obszarów z miękkim podłożem i przyczepność przy podjeżdżaniu i zjeżdżaniu, tudzież możliwość dodatkowej amortyzacji zwłaszcza przy jeździe przy obniżonym ciśnieniu. W jednym i drugim pomaga większa szerokość opon, osoby chcące skorzystać ze wspomnianych benefitów godzą się z tego powodu na nieco wyższą masę. A Ty chcesz na koła 29" zakładać opony prawie że trekingowe? Mi się wydaje, że za bardzo chcesz to zrobić "po swojemu" i żadne rady się u Ciebie nie sprawdzą. Albo popełniasz wielki błąd, którego jeszcze nie jesteś świadom.
patrix007 Napisano 7 Grudnia 2015 Autor Napisano 7 Grudnia 2015 Część pytań się powtarza więc pozwólcie, że odniosę się z odpowiedziami zbiorczo. - to pierwszy poważniejszy rower, moje poprzednie rowery były na budżetowych kołach seryjnych 26, nie grzeszyły jakością, było się co przyczepić tu i tam - generalnie jazda u mnie to 50/50, czasem północ, czasem południe, często lasy, ale zaś nie ścigam się po korzeniach, ani DH tym bardziej - dlaczego 29er? siadłem na taki rower pojeździłem i mi się podoba, w sumie nie ma to nic więcej do dodania - oponami się do tej pory nie przejmowałem, kupowałem jakieś Kendy z bieżnikiem można nazwać wielofunkcyjnym (czyli nie jakieś wielkie kostki) - ciśnieniem też się zbytnio nie przejmowałem, na równiejszy teren dopompowałem aby tarcie było mniejsze, w terenie trochę upuszczałem, ale żaden balon. - patrzyłem na kilka modeli opon na tą obręcz, jakoś nie wszystkie wyglądają na treking po bieżniku - nie bawię się w tubeless, mam zamiar wsadzić dętkę - wg informacji "czytanych" jakie posiadam obręcz 18mm współpracuje z oponami do 2.2cala (tu teraz pasuje dodać pytajnik - ?) Do podsumowania. Właśnie gdybym bardzo chciał zrobić po swojemu to nie byłoby tego tematu, a takowy założyłem więc liczę na krytykę i się nie zawiodłem. Jakiś czas temu napisałem do pewnej firmy o propozycję kół i w tym zestawie zaproponowali m. in. te obręcze, to wynika z propozycji, nie piszę nazwy firmy bo nic nie są winni, że w tej cenie tak proponują, a kontakt z nimi dobry Nie jest to jeszcze sfinalizowane, etap jest tylko taki, że mam listę części do kół (założyłem wątki na te części), w tym temacie obręcze. Jest to zakup na parę dłuższych lat, a nie krótszych i na całość mam odrobinę większy budżet niż zawsze, tak więc tym bardziej nie chcę zrobić wtopy. Budżet na oba kompletne koła nie może przekroczyć 800,- Czyli jak widzicie trochę bardziej poważny rower.
Shiryu Napisano 8 Grudnia 2015 Napisano 8 Grudnia 2015 W tej sytuacji już naprawdę nic nie broni decyzji o wąskich obręczach. To, że "da się" tam założyć nawet 2.2" nie znaczy, że jest to optymalne rozwiązanie. Im obręcz węższa tym balon wyższy i tym większa szansa na jego pływanie przy niższym ciśnieniu, co w praktyce niweluje efekt szerszej opony. Z mojego (niewielkiego) doświadczenia: obręcz 17 mm, opona 29x1.95. Działa w zasadzie bez zarzutu, ale też gołym okiem widać, że szersza obręcz poprawiłaby kształt balona, a więc i pracę opony.
patrix007 Napisano 30 Stycznia 2016 Autor Napisano 30 Stycznia 2016 Dzięki za uwagi, padło ostatecznie na DT Swiss 533D i odezwałem się do firmy daveo. Po kilku mailach już miałem projekt kół a trochę później już były u mnie. Koła wyglądają solidnie i czekają na sezon
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.