Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Planuję zakup nowego amortyzatora do roweru. Mam dwa typy: ROCK SHOX XC28 Coil oraz SR SUNTOUR RAIDON LO. Oba sprężynowce jednak w tej cenie i co ważne z pivotami nic innego już nie zostało niestety. Prosiłbym znawców tematu o poradę, który z nich będzie się bardziej nadawał do takich parametrów. Waga rowerzysty 70kg +/-3kg, jeżdżenie po lesie kiedy się da i po asfalcie kiedy nie ma innego wyjścia. Chodzi mi o dobre tłumienie jakiś zagłębień terenu, korzeni czasem jakiś uskoków itp. Skakać na tym amortyzatorze raczej nie będę :P Obecnie mam RS SUNTOUR m2000n i działa to tak, że nie działa...

 

Za porady z góry wielkie dzięki!

Napisano (edytowane)

Budżet ok 500zł (więc Solo Air raczej odpada...). Niestety wszędzie gdzie szukałem są już wersje bez piwotów a nie chcę wchodzić w dodatkowe koszty montowania hamulca tarczowego, dlatego szukam porównania tych dwóch bo wiem, że piwoty mają a jak się nie ma co się lubi, to się...

Edytowane przez Scoobany
Napisano

Zapytaj forumowicza Activia odnośnie Suntourow. Może ma jakąś ciekawą ofertę powietrzniaka. :) Lepiej dołożyć trochę kasy i mieć większy zakres regulacji. Zmiana ma sprezyniaka za dużo Ci nie da.

Nowy XC32 z piwotami to wydatek około 800 zł.

Napisano

Dzwoniłem do nich i niestety wszelkie modele z piwotami im się skończyły i już praktycznie są nieosiągalne. Jeszcze miesiąc temu mieli ostatnie sztuki ale wszystko wyszło.

Napisano (edytowane)
XC32 Solo air waży około 2,1kg

Nie twierdzę, że trzeba szukać poniżej 2 kg, ale im bliżej 2 kg tym lepiej. Jeśli amortyzator ma golenie 30 mm i waży 2,5 kg to jest to baaaardzo dużo tym bardziej przy ośce 9 mm, nie dość że ciężko to wiotko jak z tektury. Rzeczony XC32 waży o całe 400 gr mniej, to nie jest mało a do tego ma normalne golenie 32 mm.

Wyżej wskazałem Recona używanego, ja bym kombinował w ten sposób - kupić lepszą używkę za to taniej i trochę dołożyć do hydraulika i nowej piasty. Lepiej poczekać i dozbierać kasy niż wydać pieniądze i pozostać w tej samej kiepskiej jakości. Nie ma co na szybko kupować, zdarzają się często fajne okazje. I szukał bym różnych amortyzatorów, nie ograniczał bym się z powodu niskiego budżetu do niskiej jakości, czasem wystarczy dołożyć 50 zł i cieszyć o wiele lepszym sprzętem używanym niż padaczką ale nową.  

Zresztą w budżecie to by się amor znalazł i to sporo poniżej 2 kg, działające dobre stare solo air, ale niestety nie pod V-ki.

http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-recon-sl-26-solo-air-1794g-i5834684662.html

Edytowane przez drmomank
Napisano (edytowane)

No właśnie nie chcę hamulców tarczowych - musiałbym prędzej czy później kupić coś z wyższej półki by się tarcza nie krzywiła i całość poprawnie zachowywała i nie piszczała z byle powodu. Poza tym regulacja też zajmuje sporo czasu już nie mówiąc o materiałach eksploatacyjnych. W v-brakach 5 minut regulacji i wszystko działa jak należy a klocki kosztują ok 30zł za komplet. Nie uprawiam downhillu bym potrzebował jakieś super siły hamowania. Poza tym mieć mocny hamulec z przodu - to się może źle skończyć. Z tyły tego nie wyrównam bo nie mam tam otworów na hamulec tarczowy. Po takim składaku rower będzie wyglądał jak z marketu gdzie szumnie montowano tarcze w przednim kole... Dodatkowo koszt nowej piasty (też nie kupię byle czego), zaplecenia koła na nowo + zakup całego osprzętu "hamującego" tylko pod amortyzator - nie ma to większego sensu...

 

Dodatkowo dla porównania specyfikacja XC32 Solo Air:

  • goleń górna średnica 32mm
  • pod oś 9mm
  • waga 2352g

Specyfikacja RST Aerial 30Air:

  • goleń górna średnica 30mm
  • pod oś 9mm
  • waga 2400g

Gdzie te 400g? ok goleń może ma o 2mm mniej ale jak już wcześniej wspomniałem nie zamierzam skakać ani uprawiać kolarstwa grawitacyjnego. 

Edytowane przez Scoobany
Napisano

 

 

No właśnie nie chcę hamulców tarczowych - musiałbym prędzej czy później kupić coś z wyższej półki by się tarcza nie krzywiła i całość poprawnie zachowywała i nie piszczała z byle powodu.

Normalne Shimano Deore + tarcza Deore na klockach mineralnych i do normalnej jazdy więcej mocy nie trzeba, nic się nie gnie nic nie piszczy. Chyba, że wjedziesz w wodę. Ale piszczenie czasem dotyczy hamulców z wyższej półki, nie ma reguły. Krzywienie się tarcz też dotyczy każdej półki cenowej. Nie ma tak, że kupisz coś high end i załatwione :).

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...