PAVULONIX Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Witam Wszystkich. Posiadam rower Merida MATSS TFS 100-V (http://www.rowerymerida.pl/produkt29/matts-tfs-100-v-rower-merida.html) który lata świetności ma za sobą.....Planuje go całkowicie zmodernizować bo służył bedzie do lajtowych treningów jako uzupełnienie do "szosy" na której sie ścigam.Żadnych gór,szaleństw - kręcenie po lesie w zimie. W związku z moim brakiem fachowej wiedzy w tematyce rowerów MTB rodzi sie pytanie : czy TEN amortyzator będzie "pasował" do tego roweru - http://rowertour.com/rst-omega-tnl-amortyzator-26-cali-100mm-disc-v-brake-blokada-skoku-czarny.html ??? Jaki ewentualnie inny podejdzie do tej ramy? Budżet na amortyzator -500PLN. Z góry dziękuję za ewentualną pomoc. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Będzie git , sterówka i skok się zgadzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Zamiast tego rst kup lepiej Suntour XCR Air http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/xcr/26-cali_amortyzator-suntour-xcr-rl-26-air-dysk-bialy-2015/896 Przekroczy trochę budżet ale warto kupić od razu coś powietrznego. Pogadaj z forumowiczem @@ACTIVIA, on jest dystrybutorem tych amortyzatorów. Będzie git , sterówka i skok się zgadzają. Tylko praca tego amortyzatora może nie być zadowalająca Za 100zł więcej może mieć powietrzy amortyzator Xcr ma też grubsze golenie przez co będzie sztywniejszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Kolega potrzebuje amorka z piwotami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 @@Marcin9, Kolega ma Matts 100 - V gdzie te V oznacza v-brake. Wystarczyło kliknąć w link do specyfikacji ... Żeby założyć tego XCR`a trzeba zmodernizować koło i dokupić hamulec tarczowy ... @@PAVULONIX, zamiast kombinować widelec amortyzowany na zimę ... rozważ widelec sztywny. Ma to kilka zalet ... miedzy innymi trwałość i waga . Jeżeli jednak koniecznie amortyzowany to już wiesz że będzie pasował. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 @@rzezniol,Masz rację mój błąd Niech napisze do ACTIVIA może coś ciekawego znajdzie na v-brek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Opcjonalnie do Omegi da się dokupić kartridż powietrzny zamiast sprężyny ... jednak cena katalogowa 399 ziko z leksza powala Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 kolega Marcin9 nawet nie raczy dokładnie przeczytać czego szuka autor tylko na pałę w każdym swoim poście o amortyzatorach do znudzenia poleca suntour jak by nic innego już nie było. Jakiś fanboy, czy % od sprzedaży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Nie nie mam % od sprzedaży. Każdy może się chyba pomylić? Nie zwróciłem uwagi że to v po prostu spojrzałem na typ główki a na hamulec nie zwróciłem uwagi Co według ciebie lepsze sprężyna stalowa czy powietrzna? Rst nie mają zbyt dobrej opinii. Miałem kiedyś FIRST tłumik długo nie wytrzymał... Padł po pół roku niezbyt częstego używania(może 1500km po asfalcie w terenie rzadko jeździłem) W tym roku na Epiconie zrobiłem już około 3000km i zero problemów. Rower znacznie intensywniej używany często w terenie i nie mam z nim problemów Ps. Nie masz już dosyć? Nie wystarczył ci poprzedni temat? Chcesz znowu wywołać wojne? A może po prostu chcesz wakacje od forum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 empe już w jednym temacie o amortyzatorach dostałeś ostrzeżenie przed banem tak więc ogarnij się i nie wciskaj wszystkim swoich racji . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 empe tu już wszyscy wiedzą że masz trekingowy RST i że do upadłości będziesz ta markę sobie bronił, lecz tu temat jest z zapytaniem forumowicza o dobry amorek do 500 zł z piwotami a nie początek burzy którą ty zas rozpoczynasz tak jak w poprzednim temacie innego forumowicza. Takze ze Marcin9 się pomylił to nie musisz go zaraz irytować i dogadywac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAVULONIX Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Panowie - dzieki za zainteresowanie i rzeczowe podpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie........Czy wymiana będzie polegać na odkręceniu mostka,górnej śrubki,wybiciu starego amorka i włożeniu nowego???? Czy będę musiał wybijać,przekładać stery? Wiem że dla Was to byc może idiotyczne pytanie ale nie wiem czy sam sobie poradzę? Pytam ,bo okoliczne serwisy nadają się do montażu dzwonka lub bidonu...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 30 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 empe - przegiąłeś... Tydzień przerwy od forum;Marcin9 proponuję czytanie ze zrozumieniem. koniec offtopu z mej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Musisz skrócić rurę sterową, nabić gwiazdkę oraz przełożyć dolną bieżnie sterów. Marcin9 proponuję czytanie ze zrozumieniem. Wiem. Przepraszam mój błąd. Nie doczytałem że ma być v-brek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Demontaż starego to pikuś ... Jak stery są sprawne to od tego momentu dla mniej uzdolnionyc mechanicznie zaczynają się małe schody : 1. Demontaż dolnej bieżni sterów z amorka tak aby jej nie uszkodzić 2. Docięcie rury sterowej na wymiar 3. Nabicie nowej gwiazdki. Finalnie to nic trudnego ale jakąś podstawowa wiedzę, umiejętności i narzędzia trzeba mieć. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Szkoda ze nie produkują już amorkow z piwotami z wyższej półki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnogaA Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 1. Demontaż dolnej bieżni sterów z amorka tak aby jej nie uszkodzić No właśnie to może nie być proste. Są do tego jakieś pomocnicze sprzęty ? Jakiś ściągacz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Ja używam tego http://www.activia.sgl.pl/cena/narzedzia/sciagacze-wybijaki/_przyrzad-do-zdejmowania-konusa-widelca/377 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Jak korona nie ma wyżłobień gdzie da się podbić bieżnię to aby zrobić szczelinę na coś grubszego to podbijam po obwodzie bieżnie nożem. Potem to już z górki byle zachować umiar w stosowanej sile . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Jak korona nie ma wyżłobień gdzie da się podbić bieżnię to aby zrobić szczelinę na coś grubszego to podbijam po obwodzie bieżnie nożem. Nawet jak są wyżłobienia, to też tak robię. Nóż wbijasz młotkiem pomiędzy bieżnię a koronę widelca, powoli po całym obwodzie. A potem w tą szczelinę coś szerszego (np. tępą drugą krawędzią noża) i zejdzie. Na nowy widelec bieżnię nabijasz przez jakiś kawałek drewna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Lub rurę PVC o odpowiedniej średnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Lub kluczem płaskim 29 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnogaA Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Dzięki za porady. Ściągacz jest fajny ale szkoda inwestować stówę w sprzęt który użyję raz na sto lat - lepiej kupić zapasowe uszczelki. Będę demontował nożem a co do montażu to dawno temu użyłem ściągacza do łożysk z dwoma łapkam i klucza oczkowego - pięknie się udało nasunąć bieżnię. No chyba że kupię Santoura osobiście w Gliwicach to wtedy bezczelnie zażądam przekładki sterów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Czemuż to beszczelnie. U mnie to standard gratisowo demontaż i montaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.