fitoro Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 witam wszystkich serdecznie. tak w skrócie. posiadam w sumie nowego treka x-caliber 7 o przebiegu 500 km. mieszkam w Bieszczadach. ważę 90 kg , 187 cm wzrostu. jazda w sumie uniwersalna bo i szosa i szutry, polne drogi i dużo lasu gdzie jak wiadomo w Bieszczadach dużo podjazdów jak i baaaardzo długie zjazdy. problem w tym, że przy długich zjazdach czuje że jest problem z hamowaniem. chciałem w związku z tym zmienić fabryczne hamulce treka na SLX M675 komplet i do tego tarcze tył pewnie XT 203mm i przód tak samo. nie wiem tylko czy w tym treku jest mocowanie na 6 śrub czy na wielowpust. proszę napisać czy ta zmiana jest dobra w sensie technicznym i co będę jeszcze potrzebował do tego (adapter jakiś ?) dziękuję za uwagę proszę załączniki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalMMM Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 (edytowane) Tarcze na 6 śrub, będziesz potrzebował adaptery pod tarcze 203. Swoją drogą osobiście uważam, że tarcze 203 to będzie przesada. Edytowane 29 Listopada 2015 przez MichalMMM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Hamulce możesz zmienić na jakie tam sobie chcesz ale takie tarcze nie wchodzą w grę. 180mm to max co możesz wsadzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Masz zamontowane Shimano chyba 396, to jest przyczyna. Jeśli będziesz kupował hamulce SLX to wybierz wersję z klockami metalicznymi. Jeśli nie pomoże dopiero kupuj tarcze, chyba że masz jakąś ofertę "wiązaną" na cały zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fitoro Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 super za expresowe odpowiedzi. teraz mam 160 tył i 180 przód. czy na tył mogę dać 180 i adapter?, i czy na te 6 śrub można założyć adapter na wielowpust bo widzę fajne tarcze (xtr/saint sm - rt99) ale tylko na center lock. co do wielkości tarcz to ostatecznie dam takie jakie są tylko zainwestuje w lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 teraz mam 160 tył i 180 przód. czy na tył mogę dać 180 i adapter?, To zależy od tego jakie ograniczenie ma rama ale więcej niż 160 z tyłu jest nie potrzebne i czy na te 6 śrub można założyć adapter na wielowpust bo widzę fajne tarcze (xtr/saint sm - rt99) ale tylko na center lock. co do wielkości tarcz to ostatecznie dam takie jakie są tylko zainwestuje w lepsze. Nie nie ma takich adapterów. Są adaptery cl->6 ale odwrotnie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Jak koniecznie chcesz zmienić i tarcze to Shimano ma też na 6 śrub. Kup cokolwiek na pająku tylko całą stalową bez Ice Tech'a ( RT76). Obie po 180mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Polecam slx 675. Miałem je w rowerze który zakończył karierę na amen. Były w nich metaliki shimano z radiatorami (są świetne ) i tarcze 203/203 ice tech smrt86.do tego treka, nie wsadzaj niż większego niż 180 mm tył przód - to wystarczy.Bierz slx z radiatorami plus smrt86 180mm x2 i będzie bomba. Ps ważę 104 kg i dawały radę Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fitoro Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 to jak to w końcu z tym ICE TECHiem jest ? jeden kolega poleca i chwali drugi odradza - tylko stal...sam już nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Obie dadzą radę tylko przy takiej wadze i Twoich terenach ta z dodatkiem aluminium zniknie wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 (edytowane) Obie dadzą radę tylko przy takiej wadze i Twoich terenach ta z dodatkiem aluminium zniknie wcześniej. a to dlaczego? tarcza jest jednakowa ze stali, pająk jest aluminiowy. Edytowane 29 Listopada 2015 przez vpablov Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Do tego że stali nierdzewnej. Mi te tarcze jakoś nie znikły do 1.5 mm mają daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fitoro Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 panowie wybaczcie grad pytań - czy na tarczę 180 na tył potrzebuję adapter (jaki?) i czy muszę od razu zamówić skracanie przewodów bo teraz mam na tył 150 cm i przód 100 (około) reasumując: będę zamawiał Hamulce tarczowe Shimano SLX BR-M675 + BL-M675 F03C komplet i 2x tarcza SM RT86 180 mm rozumiem, że będzie dobrze z tym zestawem i da radę w praktyce. jeśli macie inne pomysły to proszę napisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 tarcza jest jednakowa ze stali, pająk jest aluminiowy. Nie nie jest jednakowa. Jak wspomniałem jedna ma powierzchnię roboczą tylko ze stali a druga ma 3 warstwy z domieszką aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BulletTime Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 (edytowane) Tylko i tu i tu jest 1.5 mm granicą ,a praca ice tech jest dużo lepsza,dodatkowo te tarcze są sztywne Bierz smrt86 180mm x2 i tyle.Slx z radiatorami. Edytowane 29 Listopada 2015 przez BulletTime Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 panowie wybaczcie grad pytań - czy na tarczę 180 na tył potrzebuję adapter (jaki?) i czy muszę od razu zamówić skracanie przewodów bo teraz mam na tył 150 cm i przód 100 (około) reasumując: będę zamawiał Hamulce tarczowe Shimano SLX BR-M675 + BL-M675 F03C komplet i 2x tarcza SM RT86 180 mm rozumiem, że będzie dobrze z tym zestawem i da radę w praktyce. jeśli macie inne pomysły to proszę napisać Tak przewody trzeba skrócić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Dla wyjasnienia, jak pisal Beskid, od 2.10 - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Nie ma się co spierać o tarcze bo jakie nie kupi jak napisałem dadzą radę. Dały by z powodzeniem i zwykle Deore ale kolega ma słaby wideł i brak osi sztywnej więc będzie "dzwonić". Mają być RT86 to niech będą. Natomiast sednem sprawy są klocki bo jak to bywa z radiatorami Shimano po założeniu zwykłych ale matalików innej firmy o dziwo jest lepiej. Nie kupuje tych bajek co to sprzedają i jak na razie wychodzę na tym całkiem nieżle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fitoro Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 kolego beskid jak możesz to może zapodaj jakiś inny zestaw kompletny (inna firma). chciałbym mieć hamulce na lata to wole zainwestować teraz w coś po prostu dobrego. nie znam się na tyle na osprzęcie rowerowym bo tego wszystkiego jest bardzo dużo do ogarnięcia. dopiero się uczę i czytam. wy spece jesteście to może jakaś alternatywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Najlepsze obecnie co do żywotności są Shimano od slx w górę. Z markowych produktów innych firm można polecić sporo ale nie na bezstresowe wieloletnie użytkowanie, ze względu na płyn DOT, który ma destrukcyjne działanie na uszczelki. Tarcze na lata - raczej się nie da, element podlegający zużyciu eksploatacyjnemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 kolego beskid jak możesz to może zapodaj jakiś inny zestaw kompletny (inna firma). chciałbym mieć hamulce na lata to wole zainwestować teraz w coś po prostu dobrego. nie znam się na tyle na osprzęcie rowerowym bo tego wszystkiego jest bardzo dużo do ogarnięcia. dopiero się uczę i czytam. wy spece jesteście to może jakaś alternatywa ? Przecież dostałeś "przepis" na świetny set na góry. Tarcze to kawałek metalu najmniej istotna sprawa. W starym sprzęcie tarcze klasy Deore wywaliłem po 8kkm więc sporo jak na góry wytrzymały. To co chcesz kupić ludzie montują do enduro bo SLX'y to potężna kotwica jest. Alternatywa?? Dla mnie nie ma alternatywy jak chodzi o Shimano. W zimie nie śmigam więc nie ma tematu olej czy DOT. Mógłbym Ci polecić jeszcze XT M8000 ale zwyczajnie szkoda na to wywalać kasę skoro masz rower HT. Montuj SLX'y , tarczę RT86 2x po 180mm i ciesz się jazdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fitoro Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 nie no wiadomo, że co ma się zużyć to się zużyje...czy potrzebuję adapter na 180 na tył i czy długie te przewody fabryczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Przewody mają 170 i 100 cm. W komplecie masz końcówki, oliwki i wszystko co potrzebne do skrócenia. Mam taki zestaw z metalicznymi klockami z radiatorami + tarcze XT Ice Tech 180/160, ważę 3 kg mniej i nie widzę sensu wkładania 180 do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Ja bym tak wyrywny do zakupu całego nowego setu nie był - SLX będą lepsze, ale może najpierw spróbuj zmienić same klocki? Moim zdaniem hasło uniwersalne "zmień na metaliki" też się nie sprawdza, owszem, działają lepiej i są bardziej żywotne, ale u mnie częściej wydawały taki dźwięk że nie dało rady wytrzymać od piszczenia, szczególnie na mokro. Poczytałem trochę testów klocków i wygrały klocki organiczne KoolStop 635, jeżdżę na nich od roku, bardzo polecam - nie dość że nie muszą się rozgrzewać i działają od razu, to w testach pod kątem wytrzymałości na przegrzanie wygrały z dużą częścią metalików. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fitoro Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 czy potrzebuję jakiegoś adaptera na tarcze 180 na tył ? (teraz jest 160) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.