Skocz do zawartości

[amortyzator] FOX - identyfikacja i serwis


skimir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym przed nowym sezonem zrobić serwis amortyzatora w moim rowerze.

 

Mały problem z identyfikacją :-)

Fox float 32 open batch RL (do kół 29). Jest w treku superfly mod. 2012 (chyba fabrycznie, bo nie jestem pierwszym właścicielem). Skok 120 mm - odległość od krawędzi dolnego golenia do dolnej krawędzi korony (od krawędzi uszczelniacza 119mm) Amortyzator ma blokadę oraz pokrętło tłumienia w koronie. Nie ma pokrętła tłumienia na dole prawego golenia.

Ciężko mi ustalić ilości oleju bo na stronie treka odnajduję dwa podobne modele różniące się nieznacznie ilością oleju. W prawej goleni jest znacznie więcej...

Czy ktoś z Was może pomóc z jednoznaczną identyfikacją?

 

Co do serwisu.

Wszystko chodzi płynnie, nic nie stuka, nic nie cieknie.

Czy przy serwisie wymieniać uszczelki czy ograniczyć się puki co do wymiany oleju 10wt (z tego co doczytałem, może być zamiennik motocyklowy).

Jeśli wymieniałbym uszczelki to czym kierować się przy zakupie? Trzeba szukać pod konkretny model? Na allegro sprzedają zestawy do fox 32 - czy to jest wystarczająca informacja? Brać oryginały czy zamienniki?

 

Co z serwisem komory powietrznej? Też zostawić jak działa?

 

Przegladając filmy z serwisem foxów w większości przypadków, gąbeczki moczyli w oleju roboczym, w jednym czy dwóch przypadkach gość nasaczał gąbeczki tym gęstym olejem do komory powietrznej (??). Która wersja poprawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długo masz tego foxa ?

 

bo jeśli mniej niż rok i nie był katowany w wymagającym terenie to na początek polecam serwis uszczelek kurzowych i wymianę oleju z dolnych lag

jeśli uszczelki są w dobrym stanie nie ma zadrapań, ubytków to nie ma co ich wymieniać, wystarczy umyć

 

co do oleju to patrz na lepkość bo np. 10w u jednego może być u drugiego 5w i na odwrót

 

olej do gąbek to każdy jeden się sprawdzi , ale najlepsze są te z przedziału 10w - 15w

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

- gąbki nasączyłbym olejem o wyższym indeksie lepkości;

- nie słuchałbym dziwnych rad co do oleju, że u jednego jest tak a u innego producenta inaczej. Tłukę o tym od dłuższego czasu na forum. Przykleiłem temat z tabelami lepkości oleju i dodałem tam kalkulator mieszania by uzyskać odpowiednią lepkość cSt.
- W przypadku Foxa trzymałbym się parametrów. We wspomnianym temacie masz też podane jakie są zamienniki i czym tak naprawdę jest olej wlewany do foxa.

- W przypadku Foxa polecam byś zrobił mu pełny serwis. To nie są widelce w których uszczelki są ciasno spasowane więc czasem można się zdziwić jak dużo syfu trafiło do środka. Robiłem serwis amorka kumpla gdzie wideł miał przelatane jakieś 2 K.km plus trzy odcinki TransCarpatii. W środku widok rozdzierający serce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek odpowiem na pytania autora tematu :)

 Masz amorka z otwartą komorą tłumika ( OB)- wersja RL to blokada i prędkość powrotu , z pokrętłem na dole to byłby  RLC  . Ogólnie to masz  najprostrzą  wersję amorka,  tak zwaną OEM -ówkę  . 

W prawej  goleni jest tłumik -  więc tu oleju musi być dużo :),  w Twoim przypadku 165 ml.

Co do samego serwisu , to już kolega Mrmorty z grubsza wyjaśnił , ja jedynie dodam :

Amorki Foxa powinno się serwisować po przejechaniu odpowiedniej ilości godzin  , a nie kilometrów  . Ja swoje amorki serwisuję (rozbieram i  przeglądam ) 3 razy w sezonie -marzec  , czerwiec , pażdziernik.

Teoretycznie  uszczelki kurzowe wymienia się co sezon , ale praktycznie jeśli nie są spękane , nie przepuszczaja oleju ( szczególnie ta uszczelka od komory tłumika) na zewnątrz i syfu do środka to wystarczy je wyczyścić i nasmarować od nowa . 

Sprwdz czy śą luzy na lagach - bo jeśli są do pierścienie ślizgowe do wymiany . 

Serwis komory powietrznej jest też bardzo ważny -  tam się smaruje delikatnie uszczelkę tłoka i wlewa odrobinę oleju Fox fluid ( ja zamienników nie stosuję ).

No i najważniejsze gąbeczki pod uszczelkami - tam powinien wlany być gęsty olej aby jak najdłużej smarował ślizgi lag ( ja używam foxa fluida ) . Ten olej po mału ścieka i nie ważne czy jeżdzisz amorkiem czy nie wypada tam zajrzeć minimum co pół roku - zaniedbanie tego tematu kończy się dla amorka zazwyczaj tragicznie - przetarte lagi , zniszczone pierścienie ( tefflon)  na ślizgach.  

Nic nie dokręcaj na "chama"  bo fox to nakrętki i gwinty z alu  ;)

Powodzenia w serwisie

ps . kilka dni temu serwisowałem identycznego amorka - to ten biały po lewej stronie :)    

 

 

  

 

 

 

post-141582-0-99761900-1448816446_thumb.jpg

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie OEM, stąd ciężko znaleźć ich pełną specyfikację na stronie foxa. W końcu znalazłem jakąś tabelkę z amortyzatorami robionymi dla producentów rowerów.

 

Jakie zestawy uszczelek polecasz? Oryginalne fox czy mogą być zamienniki - jeśli tak to jakie?

 

Czyli coś w tym jest - fox fluid na gąbeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...