Skocz do zawartości

[Renowacja]Stary rower !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Jest to mój pierwszy temat na forum a więc witajcie !

 

Lubie czasami zrobić sobie trase 10-20 km ! Ale mój "Rower" nie zadowala mnie i nie jestem pewien jak na dalszych dystansach !

Historia roweru:

A więc tak na podwórku znalazłem stary rower który dostał kiedyś Tata,pobawiłem sie trochę z nim i jezdził najlepiej z wszystkich moich starych.

A teraz pragne go zrenowować ?  Troche pordzewiały,hamulce do wymiany ! (2 Inne opony) nasmarować go itp.

 

Co polecacie kupić aby to zróbić ? I w jakim przedziale cenowym się zmieszcze ?

 

 


 


jXLXSdu.jpg

 

 

Edytowane przez Macheroni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile chcesz na ten cel przeznaczyć? No i co chcesz osiągnąć bo można np. wymienić linki z pancerzami, poczyścić i nasmarować łożyska oraz napompować koła a można też piaskować i lakierować ramę i widelec, zmienić kompletne koła, wymienić siedzenie i kierownicę z chwytami, manetkami i klamkami, zmienić podzespoły napędowe i hamulce. Innymi słowy można wydać 100zl a można też i 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile chcesz na ten cel przeznaczyć? No i co chcesz osiągnąć bo można np. wymienić linki z pancerzami, poczyścić i nasmarować łożyska oraz napompować koła a można też piaskować i lakierować ramę i widelec, zmienić kompletne koła, wymienić siedzenie i kierownicę z chwytami, manetkami i klamkami, zmienić podzespoły napędowe i hamulce. Innymi słowy można wydać 100zl a można też i 1000.

 

Szczerze mówiąc:

-Tanim kosztem zmienić kolor i zakryć rdze

-Dopracować go na dłuższe dystanse (bo  po 10 km czuć opór tego roweru)

-Sprawy bezpieczeństwa hamulce,odblaski itp.

 

Przeznaczyć dość mało bo nie zarabiam sam na siebie jeszcze ;D

 

[EDIT]

  Jeżeli coś to zmienia to Na ramie jest napis Shimano !

 

QL9x9Ds.jpg

 

Edytowane przez Macheroni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Papier ścierny i zmatowić całość, usunąć naklejki, rdzę zedrzeć do gołego metalu. Tam, gdzie rdza - podkładem, potem sprayem. Ok 40zł wyjdzie

2. Wymienić pancerze i linki. Z tyłu jest vka a z przodu cant - miej to na uwadze. 

3. Wymienić łańcuch, wolnobieg i tylną przerzutkę. http://allegro.pl/przerzutka-tylna-tyl-shimano-rd-tx55-hak-okazja-i5720389687.html + http://allegro.pl/zestaw-shimano-wolnobieg-7-rzedowy-spinka-ug51-i4994300190.html

4. Opony (narzekasz na opór) http://allegro.pl/opona-rowerowa-26x1-75-kenda-k935-khan-fv-krakow-i5583348214.html x2

5. Przegląd suportu, czyszczenie itd. 

 

Wyjdzie powiedzmy 200zł, ale weź pod uwage, że nie kupisz używanego roweru, który będzie na tyle dobry, że "Wsiadasz i jedziesz". 

 

U mnie w garażu masz przykład, że idzie zrobić coś z niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręć wszystko, umyj, nasmaruj, ew wymień kulki/wianki. Odpuść malowanie i upgrade. Zrób to co jest, ewentualnie wymień zajechane całkiem części. Nauczysz się przy tym serwisowania roweru a unikniesz bezsensownego wydatku. Jak już się wkręcisz to kupisz dobry używany rower do remontu, będziesz miał jakieś doświadczenia, część narzędzi i pieniądze których nie straciłeś na remont tego roweru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w poście powyżej, rozkręć co do śrubki, ew. robiąc zdjęcia, doczyść wszystko i ciesz się przyjemnością złożenia go ponownie wymieniając co zużyte. Na zdjęciu nie wygląda na wybitnie skatowany. Mój pierwotnie wyglądał gorzej. Miał być tylko na chwilę, do zakupu jakiegoś fajnego na większym kółku, a tu już kolejny rok i kolejne setki km na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zrobił tak:

  1. wymienił linki i pancerze
  2. wymienił klocki hamulcowe na coś lepszego
  3. wyczyścił, nasmarował, wyregulował
  4. założył opony typu slick
  5. ewentualnie wymienił pedały jeśli mają luz i są nierozbieralne

w wersji droższej:

- dał giętą szerszą kierownicę + wygodne chwyty

w wersji wypas:

- pojechał ramę zmywaczem do lakieru samochodowego, zdjął starą farbę, oczyścił papierem z rdzy

pomalował podkładem w sprayu, następnie kolorem

dodał naklejki i na to lakier bezbarwny

+ wygodne siodełko

i gotowe

 

Zdjęcie niewyraźne ale zdaje się że przewód od przerzutki tył jest przekombinowany i nie leci w przelotkach także to bym poprawił, jak przelotki są urwane to kupić w necie przelotki  na zipy i naprawić.

Edytowane przez perfectflow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia:

 

1. Przegląd piast, suportu, sterów. Jeśli kulki i bieżnie ok - wyczyścić, wymienić smar, skręcić. Jeśli nie to powymieniać. Jedynie co do suportu nie bawiłbym się w wymianę kulek tylko zamonotwał nowy pakiet na maszynach. To jest podstawa w cenie od kilku zł za smar do kilkudziesięciu za suport, konusy i kulki.

 

2.1 Regulacja i przegląd hamulców i przerzutek - 0 zł. W przyszłości można dać jakieś fajne klocki (bo zakładam, że są zwykłe czarnuchy) aby poprawić siłę hamowania.

2.2. Linki i pancerze - jeśli praca przerzutek i hamulców jest płynna to zostawić do zmęczenia, jeśli chodzą ciężko to do wymiany. - Dobre klocki, linki i pancerze - max parę dyszek.

3. Napęd - szorowanie i sprawdzenie stanu. Jeśli łańcuch nie jest wyciągnięty a zębatki pozjadane - zostawić. Stare elementy potrafią długo wytrzymać w porównaniu z obecnymi budżetówkami. Ewentualna wymiana - wolnobieg, łańcuch + spinka - 50 zł.

4.1 Koła i opony - Dopompować, sprawdzić stan i bieżnik. Jeśli rower ma jeździć asfaltem - wymiana na asfaltowe - poprawi to znacząco komfort jazdy. Budżetowo wyjdzie z 50 zł. Polecam Kenda Khan.
4.2 Koła - sprawdzić czy szprychy nie chodzą luźno i czy koła są proste. Jeśli jest luz lub krzywizny - podcentrować. Koszt 0 zł, aczkolwiek wymagane sporo cierpliwości :P

5. Pedały - jeśli mają luzy i trzeszczą - można próbować naprawiać ale ja bym wymienił :P

To jest w zasadzie wszystko co poprawia komfort z jazdy i zmniejsza opór roweru. Ewentualnie wymiana elementów jak siodełko, gripy - jeśli bardzo przeszkadzają. Rdzę podczyścić papierem + można czymś prysnąć.

Zaznaczyć trzeba, że powyższe prace mają przede wszystkim charakter edukacyjny/hobbystyczny w dziedzinie serwisowania roweru. Uzyskany dzięki temu pojazd będzie idealnie nadawał się do krótkich wycieczek po mieście i okolicy. Większe inwestycje w ten rower jednak odradzam, gdyż jest to nieopłacalne. Niestety wiekowe konstrukcje mają swoje wady i jeśli chce się fajny rower do komfortowej jazdy to taniej wyjdzie kupno używki/nówki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suport warto wymienić na pakiet z łożyskami maszynowymi (30zł i masz święty spokój z luzami), hamulce jakieś podsawowe v-ki za około 50zł plus do tego aluminiowe klamki za pare zł. Linki razem z pancerzami nowe, ew. jeżeli nie maja rdzy itp. wyciągnąć z pancerzy a pancerze zalać wd40 a nastepnie olejem do łańcucha lub od razu olejem. Przy takich symbolicznych dystansach nie ma sensu pakować się w nowy rower. Satysfakcje z reanimowania tego sprzętu masz gwarantowaną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wymień opony na węższe 1,5-1,75 i o bieżniku przystosowanym na asfalt oraz obniż sylwetkę co zmniejszy opory. Obniżenie sylwetki możesz osiągnąć poprzez obniżenie kierownicy, wymianę mostka na dłuższy i montaż rogów. Poza tym jak wyżej to znaczy wszystko co się da rozbierz, umyj w benzynie ekstrakcyjnej i daj nowy smar. Wyreguluj hamulce, przerzutki i wycentruj koła. Jak zrobisz to sam to będziesz musiał zakupić wiele narzędzi ale nabędziesz bezcennych umiejętności, które przydadzą ci się na później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierwszy post z renowacji roweru !

 

Renowacja Roweru #1

Pierwsze sprawdzanie i zakupy !  

Witajcie ! Jakoś kilka miesięcy temu postanowiłem "naprawić" stary rower, długo nie czekałem na pierwsze próby ponieważ po tygodniu sprawdziłem rower i spisałem stan rzeczy.O dziwo prawie wszystko jest w doskonałym stanie, a więc postanowiłem pomalować rower i wymienić kilka podstawowych części !

 

nxFVeHM.jpg

 

 

 

Rower po zważeniu który był mokry a to daje trochę więcej wagi, ważył 14 KG, myślę że to dobry wynik jak na stary rower ! A więc tak plan jest taki:
1.Pomalować
2.Sprawdzić dokładnie wszystkie części (przy malowaniu trzeba wszystko rozkręcić)
3.Włożyć do benzyny ekstrakcyjnej !
4.Dokupić i naprawić części !
 
 Myślę że to dość ambitnie ale powinno mi się udać,wczoraj zakupiłem na Allegro 4 farby w spray i pokrowiec !   2 farby żółte,1 czarna i 1 farba połyskowa i utwardzająca ! Prawdopodobnie w niedziele udam się do Castoramy zakupić papier ścierny i benzynę ekstrakcyjną (wyjdzie z 40 zł) i w poniedziałek przygotować do malowania rower !  
 
                                         

Stan wydanych środków:

70,27 zł

 

 

Źródło: http://errorcodepl.blogspot.com

 

Edytowane przez Macheroni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli jeszcze nie rozebrałeś roweru to wpierw zmierz i spisz oraz pooznaczaj długości pancerzy.

Naklejki fajnie schodzą po podgrzaniu suszarką a najlepiej opalarką.

Przed malowaniem całą ramę lekko zmatowiej papierem ściernym, do stali trzyj tylko gdzie jest rdza. Nie zapomnij pozabezpieczać gwintów zwłaszcza suportu i wnętrza rury podsiodłowej i rury czołowej ramy oraz koszyka na bidon i ślizgu linek pod suportem. Potem przemyj benzyną ramę, powieś ją i maluj i maluj i maluj tylko nie zapomnij o wietrzeniu pomieszczenia gdzie malujesz.

Gdy będziesz rozbierać piasty, suport i stery do czyszczenia pamiętaj o kulkach łap je do miski magnetycznej, rozmieść oddzielnie bo każde z nich ma inną średnice i opisz pojemniki na kulki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...