Macheroni Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 (edytowane) Witam ! Jest to mój pierwszy temat na forum a więc witajcie ! Lubie czasami zrobić sobie trase 10-20 km ! Ale mój "Rower" nie zadowala mnie i nie jestem pewien jak na dalszych dystansach ! Historia roweru: A więc tak na podwórku znalazłem stary rower który dostał kiedyś Tata,pobawiłem sie trochę z nim i jezdził najlepiej z wszystkich moich starych. A teraz pragne go zrenowować ? Troche pordzewiały,hamulce do wymiany ! (2 Inne opony) nasmarować go itp. Co polecacie kupić aby to zróbić ? I w jakim przedziale cenowym się zmieszcze ? Edytowane 27 Listopada 2015 przez Macheroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 (edytowane) Pokaż jakieś zdjęcia, bo bez nich nie da się ocenić stanu. EDIT : właśnie edytowałeś pierwszy post Edytowane 27 Listopada 2015 przez Pegasus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macheroni Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 27 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 A ile chcesz na ten cel przeznaczyć? No i co chcesz osiągnąć bo można np. wymienić linki z pancerzami, poczyścić i nasmarować łożyska oraz napompować koła a można też piaskować i lakierować ramę i widelec, zmienić kompletne koła, wymienić siedzenie i kierownicę z chwytami, manetkami i klamkami, zmienić podzespoły napędowe i hamulce. Innymi słowy można wydać 100zl a można też i 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macheroni Napisano 27 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 (edytowane) A ile chcesz na ten cel przeznaczyć? No i co chcesz osiągnąć bo można np. wymienić linki z pancerzami, poczyścić i nasmarować łożyska oraz napompować koła a można też piaskować i lakierować ramę i widelec, zmienić kompletne koła, wymienić siedzenie i kierownicę z chwytami, manetkami i klamkami, zmienić podzespoły napędowe i hamulce. Innymi słowy można wydać 100zl a można też i 1000. Szczerze mówiąc: -Tanim kosztem zmienić kolor i zakryć rdze -Dopracować go na dłuższe dystanse (bo po 10 km czuć opór tego roweru) -Sprawy bezpieczeństwa hamulce,odblaski itp. Przeznaczyć dość mało bo nie zarabiam sam na siebie jeszcze ;D [EDIT] Jeżeli coś to zmienia to Na ramie jest napis Shimano ! Edytowane 27 Listopada 2015 przez Macheroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiciok Napisano 28 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 1. Papier ścierny i zmatowić całość, usunąć naklejki, rdzę zedrzeć do gołego metalu. Tam, gdzie rdza - podkładem, potem sprayem. Ok 40zł wyjdzie 2. Wymienić pancerze i linki. Z tyłu jest vka a z przodu cant - miej to na uwadze. 3. Wymienić łańcuch, wolnobieg i tylną przerzutkę. http://allegro.pl/przerzutka-tylna-tyl-shimano-rd-tx55-hak-okazja-i5720389687.html + http://allegro.pl/zestaw-shimano-wolnobieg-7-rzedowy-spinka-ug51-i4994300190.html 4. Opony (narzekasz na opór) http://allegro.pl/opona-rowerowa-26x1-75-kenda-k935-khan-fv-krakow-i5583348214.html x2 5. Przegląd suportu, czyszczenie itd. Wyjdzie powiedzmy 200zł, ale weź pod uwage, że nie kupisz używanego roweru, który będzie na tyle dobry, że "Wsiadasz i jedziesz". U mnie w garażu masz przykład, że idzie zrobić coś z niczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 28 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Polecam zapoznać się z olx. Idzie fajne rzeczy wyrwać za dobrą cenę (np. mój zakup, avidowski adapter razem z wysyłką za 16 zł gdzie nowy kosztuje 65 zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Rozkręć wszystko, umyj, nasmaruj, ew wymień kulki/wianki. Odpuść malowanie i upgrade. Zrób to co jest, ewentualnie wymień zajechane całkiem części. Nauczysz się przy tym serwisowania roweru a unikniesz bezsensownego wydatku. Jak już się wkręcisz to kupisz dobry używany rower do remontu, będziesz miał jakieś doświadczenia, część narzędzi i pieniądze których nie straciłeś na remont tego roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack1104 Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Jak w poście powyżej, rozkręć co do śrubki, ew. robiąc zdjęcia, doczyść wszystko i ciesz się przyjemnością złożenia go ponownie wymieniając co zużyte. Na zdjęciu nie wygląda na wybitnie skatowany. Mój pierwotnie wyglądał gorzej. Miał być tylko na chwilę, do zakupu jakiegoś fajnego na większym kółku, a tu już kolejny rok i kolejne setki km na liczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macheroni Napisano 4 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 Trochę zaskoczony jestem bo po sprawdzeniu wszystkiego jest w doskonałym stanie prawie wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
perfectflow Napisano 4 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2015 (edytowane) Ja bym zrobił tak: wymienił linki i pancerze wymienił klocki hamulcowe na coś lepszego wyczyścił, nasmarował, wyregulował założył opony typu slick ewentualnie wymienił pedały jeśli mają luz i są nierozbieralne w wersji droższej: - dał giętą szerszą kierownicę + wygodne chwyty w wersji wypas: - pojechał ramę zmywaczem do lakieru samochodowego, zdjął starą farbę, oczyścił papierem z rdzy pomalował podkładem w sprayu, następnie kolorem dodał naklejki i na to lakier bezbarwny + wygodne siodełko i gotowe Zdjęcie niewyraźne ale zdaje się że przewód od przerzutki tył jest przekombinowany i nie leci w przelotkach także to bym poprawił, jak przelotki są urwane to kupić w necie przelotki na zipy i naprawić. Edytowane 4 Grudnia 2015 przez perfectflow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 @up Wymienił bym jeszcze hamulce z przodu na v-brake, przy wymianie linek fajkę od tylnych hamulców oraz zrobił serwis piastom ( nowy smar, kulki, konusy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siurak Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Z mojego doświadczenia: 1. Przegląd piast, suportu, sterów. Jeśli kulki i bieżnie ok - wyczyścić, wymienić smar, skręcić. Jeśli nie to powymieniać. Jedynie co do suportu nie bawiłbym się w wymianę kulek tylko zamonotwał nowy pakiet na maszynach. To jest podstawa w cenie od kilku zł za smar do kilkudziesięciu za suport, konusy i kulki. 2.1 Regulacja i przegląd hamulców i przerzutek - 0 zł. W przyszłości można dać jakieś fajne klocki (bo zakładam, że są zwykłe czarnuchy) aby poprawić siłę hamowania. 2.2. Linki i pancerze - jeśli praca przerzutek i hamulców jest płynna to zostawić do zmęczenia, jeśli chodzą ciężko to do wymiany. - Dobre klocki, linki i pancerze - max parę dyszek.3. Napęd - szorowanie i sprawdzenie stanu. Jeśli łańcuch nie jest wyciągnięty a zębatki pozjadane - zostawić. Stare elementy potrafią długo wytrzymać w porównaniu z obecnymi budżetówkami. Ewentualna wymiana - wolnobieg, łańcuch + spinka - 50 zł.4.1 Koła i opony - Dopompować, sprawdzić stan i bieżnik. Jeśli rower ma jeździć asfaltem - wymiana na asfaltowe - poprawi to znacząco komfort jazdy. Budżetowo wyjdzie z 50 zł. Polecam Kenda Khan.4.2 Koła - sprawdzić czy szprychy nie chodzą luźno i czy koła są proste. Jeśli jest luz lub krzywizny - podcentrować. Koszt 0 zł, aczkolwiek wymagane sporo cierpliwości 5. Pedały - jeśli mają luzy i trzeszczą - można próbować naprawiać ale ja bym wymienił To jest w zasadzie wszystko co poprawia komfort z jazdy i zmniejsza opór roweru. Ewentualnie wymiana elementów jak siodełko, gripy - jeśli bardzo przeszkadzają. Rdzę podczyścić papierem + można czymś prysnąć.Zaznaczyć trzeba, że powyższe prace mają przede wszystkim charakter edukacyjny/hobbystyczny w dziedzinie serwisowania roweru. Uzyskany dzięki temu pojazd będzie idealnie nadawał się do krótkich wycieczek po mieście i okolicy. Większe inwestycje w ten rower jednak odradzam, gdyż jest to nieopłacalne. Niestety wiekowe konstrukcje mają swoje wady i jeśli chce się fajny rower do komfortowej jazdy to taniej wyjdzie kupno używki/nówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack1104 Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Suport warto wymienić na pakiet z łożyskami maszynowymi (30zł i masz święty spokój z luzami), hamulce jakieś podsawowe v-ki za około 50zł plus do tego aluminiowe klamki za pare zł. Linki razem z pancerzami nowe, ew. jeżeli nie maja rdzy itp. wyciągnąć z pancerzy a pancerze zalać wd40 a nastepnie olejem do łańcucha lub od razu olejem. Przy takich symbolicznych dystansach nie ma sensu pakować się w nowy rower. Satysfakcje z reanimowania tego sprzętu masz gwarantowaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 masz tam źle założoną tylną przerzutke, i źle poprowadzoną linkę do niej. To to działa? i masz za nisko siodełko/lub za wysoko kierownicę. W ogóle to niska półka jakościowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atiti Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Wymień opony na węższe 1,5-1,75 i o bieżniku przystosowanym na asfalt oraz obniż sylwetkę co zmniejszy opory. Obniżenie sylwetki możesz osiągnąć poprzez obniżenie kierownicy, wymianę mostka na dłuższy i montaż rogów. Poza tym jak wyżej to znaczy wszystko co się da rozbierz, umyj w benzynie ekstrakcyjnej i daj nowy smar. Wyreguluj hamulce, przerzutki i wycentruj koła. Jak zrobisz to sam to będziesz musiał zakupić wiele narzędzi ale nabędziesz bezcennych umiejętności, które przydadzą ci się na później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macheroni Napisano 25 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Pierwszy post z renowacji roweru ! Renowacja Roweru #1 Pierwsze sprawdzanie i zakupy ! Witajcie ! Jakoś kilka miesięcy temu postanowiłem "naprawić" stary rower, długo nie czekałem na pierwsze próby ponieważ po tygodniu sprawdziłem rower i spisałem stan rzeczy.O dziwo prawie wszystko jest w doskonałym stanie, a więc postanowiłem pomalować rower i wymienić kilka podstawowych części ! Rower po zważeniu który był mokry a to daje trochę więcej wagi, ważył 14 KG, myślę że to dobry wynik jak na stary rower ! A więc tak plan jest taki: 1.Pomalować 2.Sprawdzić dokładnie wszystkie części (przy malowaniu trzeba wszystko rozkręcić) 3.Włożyć do benzyny ekstrakcyjnej ! 4.Dokupić i naprawić części ! Myślę że to dość ambitnie ale powinno mi się udać,wczoraj zakupiłem na Allegro 4 farby w spray i pokrowiec ! 2 farby żółte,1 czarna i 1 farba połyskowa i utwardzająca ! Prawdopodobnie w niedziele udam się do Castoramy zakupić papier ścierny i benzynę ekstrakcyjną (wyjdzie z 40 zł) i w poniedziałek przygotować do malowania rower ! Stan wydanych środków: 70,27 zł Źródło: http://errorcodepl.blogspot.com Edytowane 25 Grudnia 2015 przez Macheroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atiti Napisano 11 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2016 Jeżeli jeszcze nie rozebrałeś roweru to wpierw zmierz i spisz oraz pooznaczaj długości pancerzy. Naklejki fajnie schodzą po podgrzaniu suszarką a najlepiej opalarką. Przed malowaniem całą ramę lekko zmatowiej papierem ściernym, do stali trzyj tylko gdzie jest rdza. Nie zapomnij pozabezpieczać gwintów zwłaszcza suportu i wnętrza rury podsiodłowej i rury czołowej ramy oraz koszyka na bidon i ślizgu linek pod suportem. Potem przemyj benzyną ramę, powieś ją i maluj i maluj i maluj tylko nie zapomnij o wietrzeniu pomieszczenia gdzie malujesz. Gdy będziesz rozbierać piasty, suport i stery do czyszczenia pamiętaj o kulkach łap je do miski magnetycznej, rozmieść oddzielnie bo każde z nich ma inną średnice i opisz pojemniki na kulki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.