ig0r Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 Witam. Mała prośba o poradę. Jaki rower będzie bardziej pasował do jazdy po terenie, który charakteryzuje: -górki do 400 m. n.p.m. -krótkie strome zjazdy -błoto -piaszczyste podjazdy, mało tras kamienistych, dużo szutrowych -rower raczej do jazdy turystycznej -inne rowery na razie mnie nie interesują -nie lubię bujających zawieszeń Interesuje mnie Spark bo można regulować twardość zawieszenia ale jeździć z przyblokowaną amortyzacją w terenie trochę bez sensu. (nie wiem, ale Spark chyba nie ma w Fox Nude platformy?) Słyszałem, że Trek Fuel EX ma nowy tłumik z systemem Re:aktiv i podobno świetnie działa ale znów nie wiem, czy będzie pasował do terenu gdzie trasa przypomina przeplataniec: krótkie odcinki błota, piasku i dróg o twardej nawierzchni i tak na zmianę. Chyba lepiej mieć pod ręką możliwość zablokowania w każdej chwili jak w Sparku? Proszę o poradę
ig0r Napisano 26 Listopada 2015 Autor Napisano 26 Listopada 2015 Pytanie brzmi: który lepiej sprawuje sie w terenie a nie za ile chcę kupić
beskid Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 Jak ktoś zadaje Ci pytanie to ma w tym jakiś cel więc nie filozofuj tylko odpowiedz. Jak Ci się wydaje, że ten sam rower "pracuje" tak samo na Reconie/XC30 czy tłumikach RS'a/Fox'a/X-Fusion a odpowiednikach tylko z wyższej półki to... tylko się wydaje. Bez konkretnych linków nie ma w zasadzie o czym rozmawiać. A najlepiej przejechać się na którymś z wymienionych by przekonać się jak pracuje 1- zawias. Na pewno nie należą do tych najmniej "bujających".
marcin_ostrów Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 No coś Ty beskid , przecież one nie bujają w ogóle ....przy hamowaniu
arek_wro Napisano 27 Listopada 2015 Napisano 27 Listopada 2015 Zawias w Fuelu EX pracuje całkiem ok. Też nie lubię bujania, a zrobiłem na tym rowerze ponad 20 kkm w tym wiele maratonów i bujanie nigdy mi szczególnie nie doskwierało. Co nie znaczy, że go w ogóle nie ma. W maestro też jest. Na zachodnich forach widziałem niejedną dyskusję na temat co lepsze ABP Treka czy Maestro Gianta, i ci którzy jeździli na obu wcale nie opowiadali się jednoznacznie za maestro. Dobrze zrobiony jednozawias nie musi więc oznaczać kaszany.
perfectflow Napisano 3 Grudnia 2015 Napisano 3 Grudnia 2015 Wszystko buja mniej lub bardziej bez platformy więc proponuję rower z platformą na damperze, którą docenisz na podjazdach i na równych szutrach. Nie jestem zwolennikiem obu marek więc jedynie doradzę żeby rower miał platformę.
adriansocho Napisano 4 Grudnia 2015 Napisano 4 Grudnia 2015 Moim zdaniem trzeba skierować się raczej w stronę roweru typu wyścigówka XC, którym jest Spark. Przy takich niewymagających warunkach terenowych jak podałeś lepiej będzie wziąć szybszy rower (pewnie też sporo lżejszy), a na wycieczkach z kolegami nie będziesz zostawał z tyłu. Cięższy full do enduro też sobie poradzi, ale po co ciągać ze sobą to wszystko? Mimo sprawnej platformy i nawet możliwości zablokowania pozycja na takim rowerze nie sprzyja szybkiej jeździe (wymaga to więcej siły), chociaż oczywiście podjeżdżać się da. Sam posiadam fulla o 150 mm skoku i damper z platformą (nie buja na asfalcie), ale jednak to nie to samo co rower do XC zapewniający niższe ułożenie sylwetki i efektywniejsze pedałowanie.
ig0r Napisano 8 Grudnia 2015 Autor Napisano 8 Grudnia 2015 Jeździ ktoś na Treku z amortyzatorem Re:aktiv? Jakie wrażenia?
ig0r Napisano 9 Grudnia 2015 Autor Napisano 9 Grudnia 2015 Dziękuje wszystkim za porady. Nawet przeciwnikom filozofii:) Chyba trzeba spróbować pojeździć w realu...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.