Skocz do zawartości

[Rower] Enduro 650b do 7000zł


McToster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Planuję zakup pierwszego roweru Enduro na kołach 650B, rower planuję używać:
-70% las , 30% asfalt

Oglądam głównie rowery używane, i aktualnie mam możliwość nabycia rocznego Ns Snabb'a E2 za ok. 6,5 tys.
Posiada ktoś ten rower? Jakie są o nim opinie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu od razu zakładacie, że sprzęt nie będzie miał się gdzie wykazać. Może kolega na ten przykład co 2 weekend będzie spędzał w Alpach. 

 

NS jako taki ma bardzo pozytywne opinie ale niestety ma chore ceny jak na to co oferują. Jak to ten na X Fusion to nie ma tam nic na czym było by oko zawiesić. Mając blisko 7K cholernie drogo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że szukam roweru Enduro, nie potrzebne są komentarze odnośnie mojego miejsca zamieszczania, rower planuję wykorzystać w pełni jego możliwości. 

Jest to zakup na kilka lat, więc wolę, mieć pewność że wybiorę właściwie.

Czyli jak na razie szukać:
-Commencal'a Mety
-Giant Reign
Coś jeszcze jest warte uwagi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ograniczony budżet do tych 7K to najkorzystniej i tu raczej nic się nie zmieni wypada Regina Gianta. Część osób będzie się ich pozbywać przez zimę więc na pewno da się w tej kwocie kupić. Sprzęt ma max 1 sezon więc nie jest w żaden sposób utyrany. Im bliżej fabrycznej specyfikacji tym kwota pomiędzy 6,5 - 7K będzie realna. Widziałem też kilka praktycznie nówek a cena to kwestia modyfikacji jakie ktoś zrobił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie ustrzeliłem używaną Metę 2014 w dokładnie takim budżecie jak piszesz i mogę Ci gorąco polecić ten rower:) Kumpel, z którym śmigamy po szlakach ma Reigna 2015, na którym też miałem okazję pojeździć. Wrażenia równie pozytywne:) Specjalnie piszę roczniki, bo ktoś poleca Speca Enduro. Maszyna na pewno konkretna, ale obawiam się, że w tym budżecie w grę będą wchodzić starsze roczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha Reign nad Metą i Specem ma jedną ogromną przewagę, ma dwie tarcze w przedniej korbie, ja jak sobie przeliczyłem to na Beskidy przy 1x10 czy 1x11 musiałbym mieć tarczę 28z, a z tego już ciężko dokręcić ;)

Aczkolwiek w górach i tak działa grawitacja ;)

 

Co byś nie kupił z trójki Spec Enduro, Meta czy Reign (ale ten zeszłoroczny na 27,5) to będziesz zadowolony i będziesz miał mega frajdy z jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem pewne obawy przed 1x10. Jednak jak się okazało zupełnie niepotrzebne. Z przodu mam zębatkę 30z i pod górę podjeżdżam wszystko co podjeżdżałem 24x36. Z dokręcaniem też nie ma problemu. Na dowód, że nie ma się czego bać, wywoływany już przeze mnie kolega na przyszły sezon montuje do swojego Reigna 1x10. Oczywiście natchnienia dostał po przejażdżce na mojej Mecie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że szukam roweru Enduro, nie potrzebne są komentarze odnośnie mojego miejsca zamieszczania, rower planuję wykorzystać w pełni jego możliwości.

 

Jest to zakup na kilka lat, więc wolę, mieć pewność że wybiorę właściwie.

 

Czyli jak na razie szukać:

-Commencal'a Mety

-Giant Reign

Coś jeszcze jest warte uwagi?

 

 

jezeli bajk jest na kilka lat i 7 patyków masz w portfelu to moze kup nówkę częściowo na raty

 

też pytanie czego ma być więcej w twoim "lesie" - podjazdów czy zjazdów, czy robi ci różnicę ile będzie wypychu czy nie

 

co do tych dwu co wymieniasz to na mojego nosa regina występuje chyba najliczniej w Polsce, co do mety full amto spotkałem się z opiniami że jest nieco przesunięta w kierunku zjeżdżania jeesli idzie o satysfakcję z jazdy

 

wg mnie kupowanie fulla na odległość to ryzyko, szczególnie używanego; to jedynie opinia a nie prawda objawiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to bym się z wami nie wybrał na całodzienną wyrypę bo byście mnie zajechali na śmierć ewentualnie kolana do wymiany po sezonie :whistling:

Oj tam oj tam:) Dałbyś radę:) Słowem klucz jest "wszystko co do tej pory podjeżdżałem". Jestem amatorem i około połowa beskidzkich podjazdów = z laczka:) Dlatego też przy okazji Mety przerzuciłem się na platformy i wygodne kierpce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do autora wątku, po pierwsze zajrzyj tu (zresztą taka odpowiedź już padła)

http://endurotrophy.pl/forum/index.php

 

Swojego czasu jak sam zastanawiałem się nad fullem to celowałem w AM na kole 29 (skok w granicach 130mm). W planach też był asfalt i góry (akurat w moim przypadku góry dosłownie, a nie las). Padło na fulla, ale nie AM, a Enduro (Giant Reign). W moim wypadku koła 27.5 i zawiecha ze skokiem 160mm, co Ty wybierzesz zależy od Ciebie (czy to będzie 27.5 czy 29er). Z perspektywy czasu wybór jak najbardziej słuszny. Ale...jeżeli planujesz tripy jak to napisałeś 30% asfalt, to odradzam taką maszynę. Waga i opony, które często (a w zasadzie zawsze) to konkretne laćki szybko wyperswadują Ci, że to nie rower na szosę (chyba, że będziesz przekładał opony, lub nie będziesz jeździł na jakimś konkretnym bieżniku). 

 

Odnośnie napędu 1x10. To prawda w planach jest przesiadka na takowy. Kombinacja 30t/42t (opcjonalnie 28t/42t) lub jajo z HCC. Wyjdzie w praniu, co wezmę, bo po opinii internautów nie mogę podjąć decyzji, prawda? Czy jest to rozwiązanie dobre myślę, że tak (moja opinia). Nie mam parcia, aby zdobyć każdą górkę za wszelką cenę z siodła, jak czuję, że brakuje pary w nodze zsiadam i pcham rower. Tutaj musisz sam Sobie odpowiedzieć na czym Ci zależy? Czy radość z jazdy na luzie czy zdobywanie górek za wszelką cenę. Jeżeli to drugie to 1x10 w Twoim wypadku nie będzie dobre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 30% asfaltu to od jakiego dystansu liczymy bo już po raz kolejny jest problem co najmniej jak by wasze tripy miały po 150km. Kolega napisał, że sprzęt będzie wykorzystywany na max możliwości więc w czym problem?? Czy to taka katorga Reginą zrobić z 20km z czego jak to zwykle bywa część to zjazd?? Ani to kowadło a i na ten przykład Hansy idą szosą lepiej niż by się wydawało. 

 

Co do Speca to wisi jeden nie śmigany za trochę ponad 8K. Kolejny poniżej 9K więc nie jest tak bardzo żle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja będę na nie do powyższych propozycji :)

Reign : nówki sztuki bezpośrednio ze sklepu dało się kupić parę setek poniżej tego co jest wystawione

Spec: ale ktoś go popsuł tym XTRem :) To nie jest osprzęt do takiego roweru .

Ja bym się tym zainteresował : 

http://olx.pl/oferta/rower-w-cenie-ramy-knolly-chilcontin-x0-avid-fox-stan-idealny-CID767-IDcTiub.html#0d927e5e2d

Wiem, droższy , ale według mnie mocno do przemyślenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no bez przesady z tą ceną Reginy. Przecież to w zasadzie nówka sztuka. To za ile mają w takim razie wystawiać inni co trochę ją utyrali?? Za 5K skoro od nowej pasuje odjąć z 30% ceny?? Ja tam widzę 8K a nie jest możliwe by ktokolwiek bez mega znajomości kupił poniżej 9K a tym bardziej grubo poniżej 8-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja będę na nie do powyższych propozycji :)

Reign : nówki sztuki bezpośrednio ze sklepu dało się kupić parę setek poniżej tego co jest wystawione

Spec: ale ktoś go popsuł tym XTRem :) To nie jest osprzęt do takiego roweru .

Ja bym się tym zainteresował : 

http://olx.pl/oferta/rower-w-cenie-ramy-knolly-chilcontin-x0-avid-fox-stan-idealny-CID767-IDcTiub.html#0d927e5e2d

Wiem, droższy , ale według mnie mocno do przemyślenia

 

A w czym ten Knolly jest lepszy? Już po zdjęciu widzę, że podjeżdżać to będzie niechętnie. I bez myk-myka?

 

O Giancie już Bartek napisał, a XTR w Specu, nie rozśmieszaj mnie, chłopaki w EWS jeżdżą na XTR'e i co? Pewnie się nie znają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...