goofacz Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 Przeznaczenie: W ciągu tygodnia dojeżdżam do pracy (~14km w dwie strony) mieszanymi drogami we Wrocławiu. Weekendy spędzam za miastem jeżdżąc po lasach i bezdrożach (tereny wzdłuż Odry, wjazd na górkę Ślężę, kręcenie się terenach w szeroko rozumianych górach - Szklarska Poręba itp. itd.). W zeszłym roku zakochałem się w singletrackach pod Świeradowem. Taki weekendowy wyjazd to zazwyczaj około 150km. Nie chce inwestować więcej, bo zdarza mi się zostawiać rower w mieście. Co prawda przypięty ulockiem, ale jednak nie chcę za bardzo kusić losu. Dotychczasowy sprzęt: Póki co jeżdżę na rowerze Kross Hexagon V2 (rok 2010), który kupiłem jeszcze będąc na studiach. Oczywiście w miarę eksploatacji wymieniałem zużyte podzespoły i w sumie z oryginalnego roweru została tylko rama i kierownica. Pytania i wątpliwości: Hexagon dotychczas spełniał moje oczekiwania, problemy zacząłem zauważać jeżdżąc po singletrackach i bardziej wymagających górach: hamulce V-Berake vs tarcze: mam wrażenie, że V-Brake nie radzi sobie dobrze w terenie (np. zabrudzony błotem) i przy wyhamowaniu z wyższych prędkości na stromych zjazdach, Tarczówki poprawią sytuację? koła 26 vs 29: jadąc prostą drogą zawsze odstaje za kumplami jadącymi na większych kołach, bo nie wyrabiam z prędkością. Jak 29 sprawują się w terenie (ułatwiają czy utrudniają)? przerzutki 3x7 vs 3x10: 3x10 da mi większą elastyczność, a co z łańcuchem, będzie cieńszy i słabszy? rama: zostaję przy aluminium, przy moim budżecie nie ma co się bawić w carbon lubię klamko-manetki, więc fajnie jakby rower miał taki osprzęt (ale niekończenie) Moje poszukiwania: Jak już pisałem jestem zadowolony z produktu Krossa i chętnie zostanę przy tej firmy. Sam rozglądałem się za modelami Level B z kolekcji 2013 i 2014. Problem w tym, ze nie znam się na osprzęcie i mam kilka pytań, na które nie potrafię sam odpowiedzieć (patrz wyżej). Moje dane: Ważę 82 kg i mam 193 cm wzrostu.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 24 Listopada 2015 Mod Team Napisano 24 Listopada 2015 Tarczówki w nowym rowerze w tym budżecie niestety nie będą najwyższych lotów. Przy Twoich warunkach fizycznych raczej koło 29 ",które ma mniejsze opory toczenia,więc jak się rozpędzi,to średnia prędkość będzie wyższa.Poza tym bardziej gładko pokonuje nierówności,ale niestety rower jest mniej zwrotny i cięższy oraz słabiej przyśpiesza - przynajmniej w teorii. O łańcuch się nie martw. Jeżeli nie boisz się rowerów używanych,to zyskasz na lepszym osprzęcie,bo niestety nowe w miarę sensowne ( czyt. z paroma ciekawymi i potencjalnie przydatnymi rozwiązaniami np. sztywne ośki ) będą dopiero w budżecie o połowę większym. Przykładowe rowery mniej więcej w budżecie ( można,a nawet trzeba negocjować cenę ) : http://www.bikko.pl/rowery-29er/rower-gorski-merida-big-nine-300-2015.html http://www.bikko.pl/rowery-29er/rower-gorski-unibike-evo-29-2015.html http://www.bikko.pl/rowery-29er/rower-gorski-romet-mustang-29-1-0-2015.html
Marcin9 Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 hamulce V-Berake vs tarcze: mam wrażenie, że V-Brake nie radzi sobie dobrze w terenie (np. zabrudzony błotem) i przy wyhamowaniu z wyższych prędkości na stromych zjazdach, Tarczówki poprawią sytuację? Tak to prawda v słabo radzą sobie w terenie. Tylko pamiętaj że niskie modele nie mają zbyt dobrej opinii. Minimum to m615 lub lepsze slx m675 koła 26 vs 29: jadąc prostą drogą zawsze odstaje za kumplami jadącymi na większych kołach, bo nie wyrabiam z prędkością. Jak 29 sprawują się w terenie (ułatwiają czy utrudniają)? Zależy od terenu. przerzutki 3x7 vs 3x10: 3x10 da mi większą elastyczność, a co z łańcuchem, będzie cieńszy i słabszy? 3x7 to wolnobieg który jest montowany w najtańszych rowerach. Ulega on szybkiemu uszkodzeniu.Więc minimum to 8 zębatek. Łańcuch 10 jest cieńszy ale nie oznacza to że słabszy lubię klamko-manetki, więc fajnie jakby rower miał taki osprzęt (ale niekończenie) Teraz klamkomantek nie montuje się już w droższych rowerach szczególnie tych z hamulcami hydraulicznym Jak już pisałem jestem zadowolony z produktu Krossa i chętnie zostanę przy tej firmy. Sam rozglądałem się za modelami Level B z kolekcji 2013 i 2014. Ja bym uważał na tą serię szczególnie z tych lat. Kross nie chętnie wymienia ramy... http://www.forumrowerowe.org/topic/133516-firma-krosszbior-peknieteych-ram-kross/
Pegasus Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 W tym budżecie nie kupuj Krossa, ich modele 29er do 2800 posiadają pseudo-amortyzator Suntour XCM. Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie dołożyć 500 zł i kupić Silverback Vida - Rock Shox Reckon AIR z manetką, napęd 3x10 SLX/Deore, hamulce M446. Gdy Kross B4 kosztuje 2800 zł i ma odpowiednio XCM z manetką, napęd 3x9 Deore/Altus i hamulce Avid DB1.
goofacz Napisano 25 Listopada 2015 Autor Napisano 25 Listopada 2015 Dzięki za odpowiedzi! Marki Romet i Unibike podejrzanie kojarzą mi się z Tescoo i Biedronką... Naprawdę te rowery są godne uwagi? @Pegasus: który konkretnie model Silverback Vida masz na myśli?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 25 Listopada 2015 Mod Team Napisano 25 Listopada 2015 Widziałeś Rometa,albo Unibike w Tesco lub w Biedronce ? W tym przedziale cenowym i biorąc pod uwagę nowe rowery nie są to na pewno złe propozycje,choć akurat z wymienionych przeze mnie,to Merida ma prostego powietrzniaka XCR.
Pegasus Napisano 25 Listopada 2015 Napisano 25 Listopada 2015 http://allegro.pl/rower-29er-silverback-vida-2-slx-recon-wyprzedaz-i5803000561.html
RideMyBike Napisano 25 Listopada 2015 Napisano 25 Listopada 2015 Ja polecę za to Northtec`a: http://nrowery.pl/2015/mtb-29/cayon-dr Lub coś z nowej kolekcji. Gwarancja konkretna i z ceną można ponegocjować. Do tego nienajgorszy amorek i pełny napęd Deore. Sam szukałem coś dla żony i po przetrzepaniu katalogów Northtec wypada naprawdę dobrze - osprzęt/cena. Ewentualnie Silverbacki, ale tu pozostaje Alledrogo lub sklep w Dzierżoniowie (jak ma ktoś niedaleko). Dopiero potem Kross i długo długo nic Choć w ich wydaniu lepiej omijać 29", za to udane mają 27,5 i w niektórych sklepach dość ciekawe promocje na rowery z lat 2014/2015.
Krzysiek121 Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 Dopiero potem Kross i długo długo nic Choć w ich wydaniu lepiej omijać 29", za to udane mają 27,5 i w niektórych sklepach dość ciekawe promocje na rowery z lat 2014/2015. Dlaczego omijać 29"?
Mod Team KrissDeValnor Napisano 26 Listopada 2015 Mod Team Napisano 26 Listopada 2015 Właśnie,dlaczego omijać ? Mimo,że osobiście celuję raczej w 27,5 " ( z jednym wyjątkiem ),to modele 2016 Krossa ( B7 i R7 ) na obu rozmiarach kół prezentują się dobrze,zwłaszcza że mają obie sztywne ośki.
RideMyBike Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 Dlaczego omijać 29"? Yyy... Skrót myślowy Omijać te z sezonu 2013-2014. Ramy były wadliwe i lubiły pękać (wyżej ktoś wkleił temat, gdzie ludzie opisywali "kopaninę" z firmą Kross i problemy z egzekwowaniem praw gwarancyjnych). Od 2015 problem jakby ucichł (nowe ramy), więc pewnie zastrzeżeń wobec nich nie ma. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
goofacz Napisano 30 Listopada 2015 Autor Napisano 30 Listopada 2015 Przeczytałem jeszcze raz wasze odpowiedzi, przeszukałem "internety" i staję przed wyborem: Unibike EVO 29 2015 - http://www.bikko.pl/rowery-29er/rower-gorski-unibike-evo-29-2015.html Merida Big Nine 300 2015 - http://www.bikko.pl/rowery-29er/rower-gorski-merida-big-nine-300-2015.html Niestety Northtec i Slilverback odpadają, bo nie ma ram w moim rozmiarze. Pytałem o dostępność - bez większych szans. Kolejna zagwostka: Merida vs Unibike lub poczekać na kolekcję Northtec lub Slilverback. Jakoś szczególnie mi się nie spieszy z zakupem, po psaotu chciałbym kupić przed wiosną.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.