Skocz do zawartości

[rama/amortyzator] Montaż - luzy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam ramę Mondraker http://www.mondraker.com/podiumcarbon29er/

Widelec Marzzochi http://www.team29er.pl/testy/1046-podwojny-test-amortyzatorow-marcocchi-corsa-sl-lr-29-i-sl-rc-29- (właśnie zauważyłem, że ktoś złożył podobny zestaw :P)

oraz stery dartmoor blink http://rowerowy.com/sklep/czesci/stery/zintegrowane/prod/blink

 

Problem polega na tym, że po złożeniu, sterówka rusza się w ramie. I rama i widelec są taperowane. Stery były przymierzane do ramy w sklepie (inne zresztą nie pasowały). Próbowałem składać to na różne sposoby (niekoniecznie poprawne :)) i luz mimo wszystko jest (duży).

 

Z moich obserwacji, wynika, że górna część sterówki jest luźna w w ramie.

 

Czy ktoś ma pomysł, co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tapered czy nie, budowa podejrzewam jest podobna dla wszystkich. Zapomniałeś pewnie o którejś częsci, pewnie o takim pierścieniu który nakłada się na rure od góry. Jeżeli wszystko jest na miejscu to dobrze ścisnąłeś całość TOP CAP'em ?

 

Ooo, właśnie zauważyłem, witam "sąsiada" z Otwocka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeżeli wszystko jest na miejscu to dobrze ścisnąłeś całość TOP CAP'em ?

 

To jedna rzecz , inna to to że mogłeś zostawić sterówkę nieco za długą przez co topcap opiera się o sterówkę i uniemożliwia odpowiednie skasowanie luzów . Remedium jest przycięcie sterówki lub dołożenie podkładki . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterówka będzie skracana, ale na tę chwilę dorzuciłem tyle podkładek, by topcat nie opierał się o sterówkę - bez różnicy. Pierścień założony.

Nic więcej w pudełku od sterów nie mam, oprócz przejściówki z tapered na zwykłą sterówkę.

Dodam, że mostek mam nie oryginalny, ale to podobno w niczym nie przeszkadza.

 

I Witam sąsiada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie, zdecydowanie wd mnie coś tu jest nie tak. Przejście pomiędzy zdjęciami 2 a 3 mi się nie podoba, coś masz namieszane.

 

Przynajmniej patrząc na fotki ( co może być mylące) odnoszę wrażenie że to nie ma prawa działać bo tam nic nie dociska siebie nawzajem.

 

przekr%C3%B3j+Ahead.jpg

 

 

 

Jeszcze jedno pytanie, którego Top Capa używasz? Tego z zestawu czy tego co masz nałożonego na rure sterową? Bo jeżeli tej drugiej opcji to jakim cudem ma dociskać mostek? Chyba że masz ten oryginalny od ramy, ale pisałeś że nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mnie olśniło i zrozumiałem co mi nie pasowało, dzięki waszym poradom.

Górne łożysko mam niestandardowej wielkości (specjalnie mi w sklepie wymieniali) i nikt nie pomyślał, że pierścień może przestać pasować... nie mieści się w łożysku :) czeka na wizyta w sklepie, mam nadzieje, że w tym jest problem :)

 

Dzięki "sąsiedzie" i gtb :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem właśnie same dobre opinie o auto-kowalczyk a sam nigdy nie byłem :)

Stery kupowałem akurat w ambike.pl (ten przy przychodni), moja opinia będzie zależeć od tego czy wymienią mi pierścień, czy będą robić problemy :)

Przy ZUSie (ul. Poniatowskiego bodajże), nie polecam. Dwa razy byłem, umawiałem się na jedno a dostawałem coś innego.

Na Mysiej (przy bazarku), fajny sklep tylko zatrzymał się trochę w czasie :) Brak części do tarczówek i nowych rozwiązań, ale jak masz coś starego do odratowania to znajdziesz tam prawie wszystko :)

Duże zakupy robię w sieci, mam wypracowany jakiś mały swój rabat w jednym sklepie i zawsze wychodzi mnie dużo taniej niż gdzie indziej i nigdy nie robili mi problemów z ewentualnymi zwrotami :)

 


Byłem w AMbike, przywiozłem ramę z widelcem i złożyli. Okazało się, że potrzebne było dołożyć kilka podkładek w różnych miejscach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...