Z33 Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 witam. Potrzebuje rower do jazdy po w miarę prostych ścieżkach leśnych bez górek (raz na tydzień 20km). Lekki aluminiowy (waga poniżej 13kg), bez amortyzatora, nieduży, tak żeby w autobusie zajmował najmniej miejsca i nie rzucał się w oczy. Jak najprostszy ale niezawodny. Nie chce na niego wydawać dużo pieniędzy bo w sumie 20km raz na tydzień czy dwa to chyba nie wiele - więc dobrze gdyby kosztował około 1000zł, może być tańszy. Optymalna odległość od siodełka do pedałów to 95cm (tak zawsze ustawiałem w innych rowerach). Moja waga 83kg, wzrost 180cm. Kierownica mile widziana - regulowana trochę góra/dół. Nie potrzeba mi też wiele przełożeń w przerzutce. Bagażnik, błotniki, nużka - dobrze gdyby były w komplecie (czasem coś przewożę - wole załadować na bagażnik niż wieść w plecaku). Pozdrawiam.
Mod Team sznib Napisano 24 Listopada 2015 Mod Team Napisano 24 Listopada 2015 Poniżej 13kg, to tego z pełnym sprzętem typu błotniki, bagażnik itp? W takiej cenie? Takie rzeczy tylko w Erze. Tu sobie poszukaj coś z tych, ale na taką wagę nie licz: http://allegro.pl/rowery-trekkingowe-16485?buyUsed=1&price_to=1000 choćby: http://allegro.pl/rower-giant-tourer-rs-trekking-28-rama-l-i5797993076.html
Z33 Napisano 24 Listopada 2015 Autor Napisano 24 Listopada 2015 tak - najelpiej z osprzetem 13kg Ten GIANT TOURER RS TREKKING 28 rama nie ma podanej wagi , ale ma amortyzator to pewnie waży z 17kg, wymiarów też nie ma podanych - wogóle na akcjach z allegro mało danych podają.. Myśle też nad kołami 26cali - rower wyglądał by na nieco mniejszy, i możliwe że byłby lżejszy.
Pablo59 Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 Jeśli szukasz nowego - to jakiś cross ze stajni Transroweru za circa 1000 + błotniki i bagażnik za 100 załatwią pewnie sprawę i nie będzie to totalna padaka... jeśli sztywny wideł - to w komplecie będzie wolnobieg ... (no w 95% - bo puryści znajdą jakąś używkę w innej konfiguracji ) jak będzie kaseta, to z przodu będzie uginacz ... uwaga jak wyżej. PS. A do rozmiaru ramy to długość nogi by się przydała (krocze / podłoga) Popatrz na te: http://allegro.pl/28-rower-kands-alu-trekking-alfa-city-acera-2015-i5789626293.html http://allegro.pl/okazja-brennabor-28-niemiecki-cross-24-biegi-i5800809588.html http://allegro.pl/northtec-bergon-al-trekk-28-24b-wyprzedaz-i5810670967.html lub na wolnobiegu http://allegro.pl/rower-scud-crosland-lekki-cross-kola-28-kands-maxx-i5804396833.html
Z33 Napisano 24 Listopada 2015 Autor Napisano 24 Listopada 2015 pozycje interesujące, te z amortyzatorami odpadają. KANDS ALU TREKKING ALFA CITY i SCUD CROSLAND LEKKI CROSS ok, z tym że gdyby miały koła 26cali to bym wolał (były by trochę mniejsze gabarytowo i jeszcze lżejsze). Z tym że trudno coś podobnego na kołach 26 cali znaleźć SCUD CROSLAND LEKKI CROSS - lepiej wygląda, ale pewnie jak do każdego roweru doda się błotniki i bagażnik to ten wygląd się zmienia.. nie wiem też czy opony nie za ciękie jak na teren leśny.
Pablo59 Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 standard.crossowo / trekkingowy to 700 x 38 lub 700 x 40. Niewielka różnica, zwłaszcza że co opona to inna szerokość i rzadko sie zgadza z nominalnym rozmiarem 26" i bez amora to rzadkość, bo to pod quasi-mtb podchodzić będzie.Duża przewaga tego lasu nad miastem ma być, że akurat takie preferencje? Bierz tego kandsa, bo co kaseta przy twojej masie, to zawsze kaseta, a zmiana z wolnobiegu na kasetę trochę kosztuje ...
Z33 Napisano 24 Listopada 2015 Autor Napisano 24 Listopada 2015 Lasu 70%, miasta 30%, i za każdym razem jazda z rowerem w autobusach. Wiem że niektóre rowery z kołami 28cali potrafią być bardzo duże/masywne - nie chciał bym się pchać z takim do autobusu - co prawda prawie zawsze niezatłoczonego, ale jednak autobusu... Nie wiem ile ten kands alfa city lub inne podobne tej firmy mają długość całkowitą - takich parametrów to prawie nikt nie podaje, a szkoda. Jak na razie z trekkingowych ten kands najbardziej mi odpowiada, ale 26 cali dalej uważam że było by raczej lepiej.
Pablo59 Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 no to takie pod rozwagę http://allegro.pl/super-rower-26-mtb-scud-argon-3-na-aliviko-okazja-i5685769589.html http://allegro.pl/rower-gorski-kands-energy-1300-mtb-alivio-alu-led-i5800137673.html względnie na słabszym osprzęcie a taniej http://allegro.pl/rower-gorski-mtb-kands-energy-1100-26-acera-lekki-i5805442129.html http://allegro.pl/rower-kands-energy-1100-mtb-26-shimano-220zl-led-i5789697870.html Proponuję zwrócić uwagę, że trzy pierwsze mają przednie zębatki typowo mtb (42 największa) a ostatni ( o ile specyfikacja jest prawidłowa ) ma crossową korbę z 48 zębami max. Na co to ma wpływ tłumaczyć nie trzeba mam nadzieję ...
Z33 Napisano 24 Listopada 2015 Autor Napisano 24 Listopada 2015 Miał być bez amortyzatora, a wyjdzie że kupie z amortyzatorem (z barku tych bez amortyzatora)... Kiedyś jechałem na roweże - niby z amortyzatorem, a zabardzo nie widziałem zeby pracował.. - stąd raczej amortyzatory źle mi się kojarzą, jako dodatkowy balast.. No ale może teraz robią leprze. Ten KANDS ENERGY 1100 z czwartego linku wyjątkowo lekki - 13kg z amortyzatorem - biorę pod uwagę.
Marcin9 Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 czwartego linku wyjątkowo lekki - 13kg z amortyzatorem - biorę pod uwagę. Ta mój rower za 4 razy więcej waży nie całem 12,5kg, a ten ma wyażyć 13kg?Jakoś w to nie wieże Waży minimum 14,5kg jeśli waga jest dobra. Na allegro w 90% aukcji waga jest zaniżona
Z33 Napisano 25 Listopada 2015 Autor Napisano 25 Listopada 2015 Dziś przejechałem 15 km po lesie na ciękich kołach bez amortyzatora, i mam dosyć.. Przekonałem się że jednak górski rower z amnortyzatorem to będzie dobry wybór. Może być nawet te 14,5kg - choć mam nadziej ze będzie mniej Amortyzaory w rowerach za 1000zł dobre są? Np. z modelu KANDS ENERGY 1100 ? Nazwa widelców z opisu nic mi nie mówi. Jeśli już ma być amortyzator to chciałbym żeby był naprawde dobry i dobrze amortyzował. Ponieważ dochodzi amortyzator moge wydać więcej - do 1800zł - gdyby amortyzacja w droższych rowerach miała by być leprza. Fajnie jakby można było wyłączyć amortyzacje na droge asfaltową.
Marcin9 Napisano 25 Listopada 2015 Napisano 25 Listopada 2015 Amortyzaory w rowerach za 1000zł dobre są? Nie. Dobry amortyzator kosztuje 1000zł. W tym rowerze zamontowany jest uginacz nie amortyzator. Taki "amortyzator" często jako nowy ma już luzy. Ponieważ dochodzi amortyzator moge wydać więcej - do 1800zł - gdyby amortyzacja w droższych rowerach miała by być leprza. Dobre amortyzatory zaczynają montować w rowerach od około 2500zł. . Za 1800 też będzie najczęściej zamontowany uginacz. Więc lepiej poszukaj używki. Używany rower będzie miał lepszy osprzęt oraz za te pieniądze najczęściej powietrzy amortyzator
Z33 Napisano 26 Listopada 2015 Autor Napisano 26 Listopada 2015 Ok, czyli musi być powietrzny amortyzator. Dzięki za rady. Kupiłem właśnie ROCKRIDER 560 B'TWIN MTB 26" za 2200zł - chyba ostatnia sztuka. W sumie to że ma 26cali nie zmniejsza całkowitej długości roweru (porównywałem do 27,5cali), wiec leprze pewnie by były koła 27,5 - ale i tak jestem raczej amatorem w jeździe wiec jak na moje potrzeby to i tak super rower. Cena dużo więkrza niż planowałem, ale jak miałbym kupić używanego za 1800 - to wolałem nowego przecenionego za 2200.
Pablo59 Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 To teraz zrób 15 km po lesie i daj znać jak było
Z33 Napisano 28 Listopada 2015 Autor Napisano 28 Listopada 2015 nie ma lekko nim wyjadę na dłuższą trasę muszę wszytko sprawdzić, dokupić normalne pedały, i opracować metodę na przewożenie torby z tyłu roweru. Coś mi się wydaje ze amortyzator jest nieszczelny. Napompowałem do 120psi, a po krótkim wypadzie na miasto mam 50psi Czyżbym nie dokręcił dostateczne pompki przy sprawdzaniu ciśnienia... bo na samej pompce - sprawdzałem - przy podłączeniu dobrym mam tylko 5psi spadku. Teraz napompowałem do 100psi - zobaczę czy do jutra samo coś uleci... Ale podejrzane to, przy zakupie też było niskie ciśnienie - ale pomyślałem, że pewnie wcześniej nikt nie napompował - więc sam w domu napompuje...
Z33 Napisano 29 Listopada 2015 Autor Napisano 29 Listopada 2015 z amortyzatora samo schodzi powietrzne w przeciągu kilku godzin, w doatku uszczlka kurzowa sam odpada, jak na nowy rower - porażka..
Marcin9 Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 Sag się zwiększa czy nie? Jeśli nie to powietrze ucieka przy podłączaniu pompki. Jaką pompkę używasz? doatku uszczlka kurzowa sam odpada, jak na nowy rower Czyli? Jak uszczelka może niby odpaść? Daj jakieś zdjęcie
Z33 Napisano 29 Listopada 2015 Autor Napisano 29 Listopada 2015 pompka Beto MP-002 wczoraj miałem wątpliwości co do pompki, dziś raczej nie mam najmniejszych wątpliwości. Amortyzator można ugiąć ręką praktycznie do zera, mimo że wczoraj wieczorem napompowałem do 100psi - Sag wiec na pewno też się zwiękrzył przy praku ciśnienia. Co prawda najpierw sprawdziłem ciśnienie pompką i wskazało 0 - na pewno jednak dobrze ją tym razem podłączyłem, zresztą gdyby coś uciekło usłyszał bym lekki syk powietrza. Amortyzator nie trzyma powietrza. A uszczelka kurzowa wypadła zwyczajnie w czasie ruchu amortyzatora - podniosła się w górę o 2cm - czyli tak to nazwałem - wypadła... Wsunąłem ją z powrotem ręcznie, do końca się nie dało - ale puki co żeby nie wpadał tam jakiś syf.. (pewnie trzeba rozebrac amortyzator żeby ją mocniej wcisnąć..).
Piotrek383 Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 Nie możesz po prostu oddać na gwarancję? Takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.
Marcin9 Napisano 29 Listopada 2015 Napisano 29 Listopada 2015 Nie rób nic oddaj na gwarancji bo to nie jest normalne Uszczelka wyskoczyła prawdopodobnie prze uciekające powietrze Tutaj masz opisaną podobną sytuację
Z33 Napisano 29 Listopada 2015 Autor Napisano 29 Listopada 2015 Tak. Ide, i zaraz zaniose im ten rower..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.