Skocz do zawartości

[Serwis] Rock Shox Recon Gold R + uszkodzenie górnej lagi


Moorzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Przymierzam się do serwisu mojego Recona. Jest to rocznik 2011. Mam mały problem i chciałbym się upewnić, a właściwie dwoiedzieć, dlaczego tak jest. Mianowicie, jak w tytule jest to Recon Gold R (nie RL), ale ma w sobie tłumik motion control. Ale tabelka w manualu http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/2011-recon-gold-technical-manual.pdf jest

jest troszkę rozbieżna, bo przy R jest napisane rebound only. Więc mam lać jak do Motion Control ( w tabelce RL)?

 

Druga sprawa. Przytarłem lewą lagę... i chyba powietrze mi powoli uchodzi :/ Co z tym zrobić? Jedno otarcie jest ok 2cm nad uszczelką, ale jest dość płytkie i pod palcem prawie nie wyczuwalne. Drugie jest stosunkowo wysoko, 7-8cm, ale jest to rysa głęboka (zdjęcia dodam jak dorwę dobry apart :s). Jak to naprawić?

Edytowane przez Moorzyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motion Control to tłumik kompresji/blokady montowany u góry w goleni. 

Na stronie 18 tego manuala jest podana ilośc oleju wlewana do goleni - 120 ml.

W jakim zakresie można obracać pokrętło tłumienia powrotu?


Tłumik MC ma wersja RL, jeśli masz bebechy MC to na koronie powinieneś mieć naklejkę Motion Control.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest naklejka na koronie, jak pisałem wcześniej, odkrecalem tłumik i sprawdzałem jest to na pewno mc. Rebound na dole lagi mogę kręcić jak np. w rebie, nie skokowo, kilka (nie pamiętam dokładnie) około 5 obrotów. Ale na podkowie mam naklejke Recon Gold R.

 

I właśnie teraz nie wiem ile lac oleju. 133 czy 120ml :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku nie ma znaczenia, tłumik blokady ma wpływ na lustro oleju i jego wysokość. W instrukcji podane jest że to 120 ml. 

Możesz to łatwo sprawdzić, wciśnij do końca widelec z otwartą golenią, bez pokrywy i przy 120 ml zobacz czy góra tłumika powrotu jest zakryta olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie tak do końca. Bo może być tyle oleju, że tłumik odbicia sie nie wynurzy ale będzie go za dużo dla tłumika kompresji/blokady. W RSa prosta i sprawdzona metoda to wlanie tyle oleju w goleń aby blokada czy tez tłumik kompresji zanurzyły się do optymalnego poziomu, lekko poza uszczelkę.

 

Następnie sprawdzamy pracę tłumika. Jak dobijamy tłoczysko do końca bez oporów, i blokada nie działa, trzeba troszkę dolać, jak tłoczysku już sprężynuje bardzo mocno, trzeba odlać oleju. Tłoczysko ma sprężynować lekko, i powinno sie samo odbić mniej więcej do połowy jego skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...