Runak Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 Jako że jest to mój pierwszy post to się przywitam mam na imię Filip. Jakiś czas temu w moje ręce wpadła stara szosówka marki Hercules, i chciałbym ją na następny sezon trochę przygotować. Wysokość ramy to 22 całe, a sama rama jest przystosowana do kół o rozmiarze 28 cali. Zdjęcia dodam jutro. Teraz pytanie " jak sprawdzić które cześci uległy zużyciu? "
Garlock Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 Rozkręcić, umyć, obejrzeć wszystkie węzły łożyskowe, łańcuch sprawdzić przymiarem (lub porównać z nowym), zębatki obfocic i wrzucić zdjęcia tu: http://www.forumrowerowe.org/topic/152734-korba-i-kaseta-oceniamy-stan-zebatek-napedu-cz2/page-69 Opony, klocki hamulcowe to chyba sam potrafisz ocenić. Sprawdzić, czy koła nie są rozcentrowane, czy rama nie jest wygięta. Sprawdzić, czy przerzutki nie maja luzów. P.S. Linki, pancerze wymieniłbym bo raczej mała szansa, żeby były w idealnym stanie (trudno to ocenić) a koszt wymiany niewielki. Zresztą klocki hamulcowe też raczej bym wymieniał, przez lata guma pewnie mocno stwardniała.
Runak Napisano 24 Listopada 2015 Autor Napisano 24 Listopada 2015 Przepraszam za zwłokę ale wiadomo szkoła. Rozkręcić, łatwo powiedzieć próbowałem wczoraj wymontować mostek kierowniczy, ale go nie idzie ruszyć. Od kręcąłem korę to śruba mocująca pękła ale sama korby nie tknieta. Ile taka śruba może kosztować? a zęby na blatach są trochę ztarte, czy da się je wymienić bez zmiany korby która estetycznie pasuje do całości? Koła na pewno są do wymiany tylko czy lepiej nowe stożkowe czy jakieś używane chromowane/niklowane?
Garlock Napisano 25 Listopada 2015 Napisano 25 Listopada 2015 próbowałem wczoraj wymontować mostek kierowniczy, ale go nie idzie ruszyć Masz mostek na klin? Jeśli tak, to odkręcasz śrubę o kilka obrotów i walisz w nią młotkiem przez kawał drewna aż będzie luźno latać. Jak sztyca dalej będzie sztywno siedziała, to odwracasz rower do góry kołami, zdejmujesz przednie kolo i przez otwór w widelcu obficie zalewasz WD40 czy innym penetratorem. czekasz kilka godzin i próbujesz szarpać, opukiwać. Jak nie pomoże to powtarzasz zabieg z WD 40. Jak to nic nie da, to zostają bardziej inwazyjne metody. Odkręcąłem korbę to śruba mocująca pękła ale sama korby nie tknieta Nic nie rozumiem. Masz korbę na kwadrat? Jeśli tak, to wykręcenie śruby nie luzuje korby. Musisz użyć ściągacza do korb. Chyba, ze ta śruba to nie śruba a klin. Ile taka śruba może kosztować? Ok 3-5 zł np: http://www.sparrow-bike.pl/index.php/sruba-do-korby-na-kwadrat-korba-m8-imbus.html zęby na blatach są trochę ztarte, czy da się je wymienić bez zmiany korby Jeśli blaty są przykręcane to tak. Jeśli na stałe zanitowane to nie. Jeśli są przykręcane to być może nie musisz kupować nowych. O ile blat jest symetryczny, to wystarczy go odkręcić i obrócić stroną wewnętrzną na zewnątrz. Koła na pewno są do wymiany tylko czy lepiej nowe stożkowe czy jakieś używane chromowane/niklowane Mogą być używane ale na pewno nie chromowane. Tylko aluminium jeśli chcesz mieć działające hamulce.jak zdecydujesz się na zakup nowych, to zmierz rozstaw haków z tyłu i w widelcu, i porównaj z szerokością piasty w nowych kołach. Bo może się okazać, ze rozstawy haków będą mniejsze i nie włożysz koła.
Runak Napisano 25 Listopada 2015 Autor Napisano 25 Listopada 2015 Korba jest na kwadrat tego jestem pewien. Mostek spróbuję wykręcić jak wrócę ze szkoły. Dam znać jakie efekty. Mam postemp, mostek się rusza ale tylko na boki, w górę nie pójdzie. Pierwszy raz widzę taki sposób mocowania mostku. Wysłałbym ci na @mail-a i byś ocenił? Wnajgorszym razie trzeba go będzie uciąć fleksem Mam postemp, mostek się rusza ale tylko na boki, w górę nie pójdzie. Pierwszy raz widzę taki sposób mocowania mostku. Wysłałbym ci na @mail-a i byś ocenił? Wnajgorszym razie trzeba go będzie uciąć fleksem/bosch-em/szlifierką?
Garlock Napisano 25 Listopada 2015 Napisano 25 Listopada 2015 Mam postemp, mostek się rusza ale tylko na boki, No to jest pierwszy sukces w górę nie pójdzie Pójdzie, pójdzie, tylko go poprosić odpowiednio trzeba Wysłałbym ci na @mail-a i byś ocenił? Tutaj wklejaj foty. Jak ja nie będę potrafił, to się znajdą inni mądrzejsi ode mnie co pomogą.
Runak Napisano 26 Listopada 2015 Autor Napisano 26 Listopada 2015 Mocowanie mostka http://imgur.com/y9qL6QV http://imgur.com/8xerT57 http://imgur.com/ahLsnvR http://imgur.com/1FQUQa1 http://imgur.com/xnhAcub http://imgur.com/0zstTcc
Garlock Napisano 26 Listopada 2015 Napisano 26 Listopada 2015 Ładna maszyna A co do remontu to: Na pierwszej fotce widać, że udało ci się rozkręcić stery Skręć je z powrotem, a potem kluczem imbusowym wykręć o kilka obrotów śrubę, której łeb siedzi schowany w mostku (od góry). To ona trzyma klin. Jak śruba będzie już trochę wykręcona (o kilka milimetrów) to nie wyjmując klucza walnij w niego młotkiem żeby wybić/zluzować klin. Tylko nie wal bezpośrednio w łeb śruby, bo zaklepiesz jej brzegi i potem już klucza nie włożysz. Ja walczyłem dość długo ze śrubą, którą jakiś idiota tak zniszczył. A dobrać nową śrubę jest trudno. Mała zębatka (młynek) na korbie jest wymienialna, ale musi iść w złom. Jest totalnie wytarta. Nowe można dokupić, tylko musisz dokładnie zmierzyć średnicę na jakiej są mocowane śruby i ilość śrub. Jeśli miałbyś kłopot z uratowaniem suportu, to za klika złotych możesz kupić nowa oś albo kompletny suport kompaktowy. Tylko zmierz długość starej osi i kup nowy tej samej długości. Zakładam, ze masz normalne gwinty BSA a nie włoskie, francuskie albo inne wynalazki (to tez trzeba sprawdzić przed zakupem). Udanego remontu.
Runak Napisano 28 Listopada 2015 Autor Napisano 28 Listopada 2015 Odkrycone. Jakieś rady jak zabrać się za rozebranie suportu?
Garlock Napisano 28 Listopada 2015 Napisano 28 Listopada 2015 To klasyczny suport taki jak ten: http://bialogardiokolice.jcom.pl/?page=Artykuly/Budowa_suportu&ckattempt=1 Uważaj! Z prawej strony (od strony korby) masz na 95% gwint lewy, czyli odkręcasz kręcąc zgodnie ze wskazówkami zegara (mam na myśli tradycyjny zegarek z epoki w której zbudowano ten rower, nie jakieś elektroniczne badziewie). Te pozostałe 5% to rowery z gwintem włoskim lub francuskim. Dlatego najpierw zacznij od lewej strony, zdejmij tę drugą korbę, zluzuj przeciwnakrętkę (7) i wykręć bieżnię (5). Z tej strony jest zawsze normalny prawy gwint. Potem zmierz średnicę zewnętrzną gwintu na tej misce. Jak będzie 36mm to gwint włoski i drugą stronę wykręcasz normalnie. Jak 34,8 mm to anglik i kręcisz w lewo. Możesz też zmierzyć szerokość mufy suportu. Włoch będzie miał 70mm. W zależności od producenta będziesz potrzebował klucza płaskiego (może być duży nastawny) i/lub hakowych (mogą być takie stare rometowskie wycięte z kawałka blachy). No chyba, ze ci nie zależy na rowerze to możesz użyć "ruskiego klucza".
Root Admin Mieciu Napisano 29 Listopada 2015 Root Admin Napisano 29 Listopada 2015 Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ .
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.