Skocz do zawartości

[koła]ultra wytrzymałe i długowieczne


BulletTime

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Brać Rowerową.

 

potrzebuję złożyć koła sensowne i w sensownej cenie.

 

koła muszą być;

ultra mocne i wytrzymałe! ważę 100 kg i mam bardzo ciężkie kopyto

trwałe i długowieczne-szczególnie bębenek i łożyskowanie

w miarę tanie i dostępne-systemowe zdecydowanie odpadają.

waga mnie zupełnie n ie interesuje! mogą nawet 2 kg ważyć/sztuka

rozmiar 27.5  

koniecznie system bezdętkowy 

zastosowanie: rąbanka i bezlitosne katowanie 

 

Ma Brać jakieś propozycje własne?

 

 

mam piastę na przód dt swiss 350

 

 

myślałem nad takim zestawem -nie wiem czy dobrze dobrałem

 

piasta tył DT SWISS 350 142/12 MM

piasta przód DT SWISS 350 100/15 MM

 

Szprychy DT CHAMPION 2 MM

Nyple DT SWISS mosiężne

 

obręcze 

 

http://www.dt4you.pl/disc-1299-rtfr5765032s011299-p-1807.html?osCsid=d57111ec3fa7aa2d8aad51115b320c9b

sensowne rozwiązanie?

 

ave.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda odporność fr570 na wgnioty? 610 pamiętam, że z plasteliny były i wgnioty praktycznie od szyszek się robiły.

100kg to znowu nie taka straszna waga :whistling:

142 pozwala uzyskać lepsza sztywność tylnego trójkąta i jest bardziej na czasie. !35 będzie powoli zanikało(lub już zanikło) w lepszych ramach. Bębenek alu będzie łapał wżery od pojedynczych koronek, szczególnie tych małych ale kilka lat raczej ogarnie, więc o to bym się tak nie martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

trwałe i długowieczne-szczególnie bębenek i łożyskowanie

Idź do Ery :)

Na poważnie - nie ma takowych piast, nie spotkałem się z takowymi sprzedawanymi luzem.

Najlepsze łożyskowanie z jakim się spotkałem (piasty Dt, Bontrager, Mavic, Shimano, White Industries, Hope, American Classic to te, które pamiętam, do tego masa różniastych Tajwańczyków i Chińczyków) miały piasty Mavic w modelu Aksium kół fabrycznych.  


 

 

Jeśli alu to niezbędna będzie monolityczna kaseta?

Nie ma takowych. Wysokie modele mają pająk dla największych koronek kasety, małe i tak zakładasz luzem i nacinają bębenek. Najmniejszy styk z bębenkiem ma kaseta xx1 i inne z tej rodziny, jednak kosztują ile kosztują i wymagają specjalnego bębenka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 łożyska maszynowe, dwa większe w korpusie i zazwyczaj dwa mniejsze w bębenku. W bębenku pada to od strony korpusu - szybciej niż to drugie. Do serwisu piasty potrzebny jest jeden dedykowany klucz. 

Uszczelnienie praktycznie żadne, głównie uszczelki samych łożysk, jedna uszczelka metalowo-gumowa od strony bębenka w korpusie, poza tym uszczelniają piastę końcówki piasty i smar. Sprawdza się to całkiem sensownie ale na pewno nie jest (długo)wieczne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tobo

A myslałem , że 340 to to samo co 350 (chwyt marketingowy?).

Moja 340 dostaje co weekend  tyle błota/wody i jej nic nie jest od kilku lat przebieg spojkojnie wiecej niż 20 kkm (weekendowo około 150-200km ostra jazda w błocie- no chyba ze tego lata miala wakacje :woot: ).Az mi sie nie chce wierzyć , że jakość 350 tak drastycznie spadła :whistling: .

Dla mnie 340 jest dlugowieczna, nawet jakby sie rozpadla po tych 6 latach. Moze autor tematu pomysli o 440 ta to moze dostac .......... :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy że rocznie zaglądam do 100-200 sztuk piast Dt i kilkuset innych.

To tak jak z hamulcami Avida albo tanimi Shimano - nie wątpię że są tacy którym nic się z nimi nie dzieje, jednak jeśli "macasz" ileś tam rowerów z nimi to średnia bezproblemowości jest inna.

Poza tym nie ma czegoś takiego jak "wieczny" produkt. Choćby dlatego że autor tematu waży jak pisze stówę kilogramów i chce "ostro" traktować koła. Piasta podlega obciążeniom, łożyska w niej tym samym również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy że rocznie zaglądam do 100-200 sztuk piast Dt i kilkuset innych.

To tak jak z hamulcami Avida albo tanimi Shimano - nie wątpię że są tacy którym nic się z nimi nie dzieje, jednak jeśli "macasz" ileś tam rowerów z nimi to średnia bezproblemowości jest inna.

Poza tym nie ma czegoś takiego jak "wieczny" produkt. Choćby dlatego że autor tematu waży jak pisze stówę kilogramów i chce "ostro" traktować koła. Piasta podlega obciążeniom, łożyska w niej tym samym również.

Mój model ma na pewno  więcej niż 6 lat może wtedy patrzyli na  produkcję trochę w inny sposób.  Cóż wszystko się zmienia i nic nie trwa wiecznie;/, wielkie koncerny zrozumiały że produkcja  wytrzymałych elementów nie jest im na rękę (poczynając od łańcuchów aż po ramy). Wracając do piast zamienić łożyska ze zwykłych (z wcześniejszych rozważań wynika, że padaja po kilku sezonach)na coś lepszego to nie problem. Byle korpus wytrzymał raz z kołnierzem i oczywiście ratchet system.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisuje również starsze koła i piasty i dotyczą ich te same prawa fizyki co nowych. Nie zauważyłem by rocznik jakoś wpływał na trwałość łożysk. Sam mechanizm Piast jest bdb nie pamiętam bym choć raz musiał wymieniać pierścienie albo sprezyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym wszystkie części można wymienić i są dostępne, korpus jest na tyle prostym elementem że jeżeli będzie odpowiedni naciąg szprych to wytrzyma długie lata, wieniec zębaty w korpusie jest elementem wymiennym. W przyszłości można wymienić łożyska na nierdzewne, takie jak w 240s, które wystarczy raz w sezonie wyczyścić, przesmarowac i będą działały długo i bezproblemowo. Piasty DT są świetne, od 350 w górę, ale nie bezobsługowe. Nie ma takich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że w piascie 240s jest bębenek alu a 350 mają chyba wersję z stalowym.to prawda?

Co do alu bębenenka - jest jakiś patent na ochronę przed cięciem kasetą ?lubię dokręcania na zjazdach więc też używam często małych zębatek.A one są luzem...wywalić 600 zeta na piastę i zniszczyć bębenek jedna kasetą szybko to trochę nie dobrze.

Da się wymienić ewentualnie bębenek?

 

 

Nyple mosiężne czy stalowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te niszczenie bębenka przez kasete jest tak legendarne ze szok.

Kaseta ponacina bębenek, ale w żaden sposób nie spowoduje że przestanie on spełniać swojego zadania. Jedynie trudniej będzie ściągnąć kasetę z bębenka, ale nie robi się tego w lesie i w każdej domowej piwnicy/garażu znajdzie się odpowiednie narzędzie żeby kasete z ponacinanego bębenka ściągnąć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na alu bębenek DT-350 założyłem świadomie HG50 parę dni temu i olać to, się nie opłaca kasety XT kupować mając dobrą kasetę np HG50... tym bardziej że koszt kasety XT i bębenka jest bardzo porównywalny, a wątpię że nawet jak HG50 będzie mi uszkadzała bębenek, to że przy 1-szej wymienia kasety będę musiał od razu wymienić bębenek, tym bardziej że Canyon stosuje do kół DT w wielu rowerach kasetę HG50.

 

Tym bardziej że kaseta XT też się będzie wgryzała w bębenek... bo 4 dolne koronki są przecież osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

W Kraju-Raju to słabo raczej z takim asortymentem... Wynalazki Surly powinni mieć chopaki z http://onemorebike.pl/ lub http://velove.pl/.

 

Poza tym, jak chcesz coś inszego to pozostaje ciągnąć  z zagramanicy.

 

Choćby z UK:

 

http://nextdaytyres.co.uk/search.aspx?search=29%2b

http://nextdaytyres.co.uk/search.aspx?search=27.5%2b

 

Lub Italii:

 

http://www.ridewill.it/c3/en/cycling/1/wheels/16/tyres/146/mtb-275-/391/

 

Ale jak poczekasz jeszcze troszku to plusowe papcie od Schwlbe powinny być w Polszy dostępne...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oftopicznie...

 

Zostało mi tak z lat kiedy tak o Polszcze mówił Marek Niedźwiedzki, w czasach kiedy Lista Przebojów Programu 3 była jedynym oknam na muzyczny świat.

 

Z całym szacunkiem dla Twojego odczucia, raczej nie planuję zmienić moich manier językowych

 

A na nerwowość proponuję valium  :thumbsup:

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...