BulletTime Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 Witam Brać Rowerową. potrzebuję złożyć koła sensowne i w sensownej cenie. koła muszą być; ultra mocne i wytrzymałe! ważę 100 kg i mam bardzo ciężkie kopyto trwałe i długowieczne-szczególnie bębenek i łożyskowanie w miarę tanie i dostępne-systemowe zdecydowanie odpadają. waga mnie zupełnie n ie interesuje! mogą nawet 2 kg ważyć/sztuka rozmiar 27.5 koniecznie system bezdętkowy zastosowanie: rąbanka i bezlitosne katowanie Ma Brać jakieś propozycje własne? mam piastę na przód dt swiss 350 myślałem nad takim zestawem -nie wiem czy dobrze dobrałem piasta tył DT SWISS 350 142/12 MM piasta przód DT SWISS 350 100/15 MM Szprychy DT CHAMPION 2 MM Nyple DT SWISS mosiężne obręcze http://www.dt4you.pl/disc-1299-rtfr5765032s011299-p-1807.html?osCsid=d57111ec3fa7aa2d8aad51115b320c9b sensowne rozwiązanie? ave.
dawid Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 dobry pomysł na koła jak by w DT4you podali Ci długi termin dostawy obreczy ft570 to ja u siebie mam kilka sztuk na stanie
BulletTime Napisano 22 Listopada 2015 Autor Napisano 22 Listopada 2015 Jaki bębenek ma ta 350? Jeśli alu to niezbędna będzie monolityczna kaseta? Te obręcze dt swiss są sztywne?nie są masłowate? Do tego który system lepszy:142/12 czy 135/10?mam możliwości mieć ramy w tych standardach.
radziuGD Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 A jak wygląda odporność fr570 na wgnioty? 610 pamiętam, że z plasteliny były i wgnioty praktycznie od szyszek się robiły. 100kg to znowu nie taka straszna waga 142 pozwala uzyskać lepsza sztywność tylnego trójkąta i jest bardziej na czasie. !35 będzie powoli zanikało(lub już zanikło) w lepszych ramach. Bębenek alu będzie łapał wżery od pojedynczych koronek, szczególnie tych małych ale kilka lat raczej ogarnie, więc o to bym się tak nie martwił.
BulletTime Napisano 22 Listopada 2015 Autor Napisano 22 Listopada 2015 ok czy jak wezmę 142/12 mm to będzie można wyjąć końcówki i zrobić przejscówkę na 135/10 mm?potem jak się zmieni standard to powrócić do 142/12?podobno są przejsciówki dt na wszystkie systemy.
radziuGD Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 Adaptery są, ale za darmo ich niestety nie dają.
MartinH Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 A jak wygląda odporność fr570 na wgnioty? Ja mam XM401, czyli też z tych nowszych DT. Moje po kontaktach z Beskidzkimi kamieniami tracą tylko anodę
tobo Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 trwałe i długowieczne-szczególnie bębenek i łożyskowanie Idź do Ery Na poważnie - nie ma takowych piast, nie spotkałem się z takowymi sprzedawanymi luzem. Najlepsze łożyskowanie z jakim się spotkałem (piasty Dt, Bontrager, Mavic, Shimano, White Industries, Hope, American Classic to te, które pamiętam, do tego masa różniastych Tajwańczyków i Chińczyków) miały piasty Mavic w modelu Aksium kół fabrycznych. Jeśli alu to niezbędna będzie monolityczna kaseta? Nie ma takowych. Wysokie modele mają pająk dla największych koronek kasety, małe i tak zakładasz luzem i nacinają bębenek. Najmniejszy styk z bębenkiem ma kaseta xx1 i inne z tej rodziny, jednak kosztują ile kosztują i wymagają specjalnego bębenka.
BulletTime Napisano 22 Listopada 2015 Autor Napisano 22 Listopada 2015 Jak prezentuje się łozyskowanie dt swiss 350 ?
tobo Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 4 łożyska maszynowe, dwa większe w korpusie i zazwyczaj dwa mniejsze w bębenku. W bębenku pada to od strony korpusu - szybciej niż to drugie. Do serwisu piasty potrzebny jest jeden dedykowany klucz. Uszczelnienie praktycznie żadne, głównie uszczelki samych łożysk, jedna uszczelka metalowo-gumowa od strony bębenka w korpusie, poza tym uszczelniają piastę końcówki piasty i smar. Sprawdza się to całkiem sensownie ale na pewno nie jest (długo)wieczne.
swimfan Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 tobo A myslałem , że 340 to to samo co 350 (chwyt marketingowy?). Moja 340 dostaje co weekend tyle błota/wody i jej nic nie jest od kilku lat przebieg spojkojnie wiecej niż 20 kkm (weekendowo około 150-200km ostra jazda w błocie- no chyba ze tego lata miala wakacje ).Az mi sie nie chce wierzyć , że jakość 350 tak drastycznie spadła . Dla mnie 340 jest dlugowieczna, nawet jakby sie rozpadla po tych 6 latach. Moze autor tematu pomysli o 440 ta to moze dostac ..........
tobo Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 Powiedzmy że rocznie zaglądam do 100-200 sztuk piast Dt i kilkuset innych. To tak jak z hamulcami Avida albo tanimi Shimano - nie wątpię że są tacy którym nic się z nimi nie dzieje, jednak jeśli "macasz" ileś tam rowerów z nimi to średnia bezproblemowości jest inna. Poza tym nie ma czegoś takiego jak "wieczny" produkt. Choćby dlatego że autor tematu waży jak pisze stówę kilogramów i chce "ostro" traktować koła. Piasta podlega obciążeniom, łożyska w niej tym samym również.
dovectra Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 nie wiem czy autor nie ma na myśli"bezobsługowe..".? Jako - wieczne
BulletTime Napisano 23 Listopada 2015 Autor Napisano 23 Listopada 2015 Tak chodzi mi o Trwałość i bezobslugowosc, z tym aby przynajmniej kilka lat posłużyła.nie chodzi mi o łożyska,tylko o ratchet i bebenek,korpus. Pytanie czy warto dać 600 zeta za dt swiss 350? Czy ta piasta jest lepsza niż np Novatec dsb42sb?
swimfan Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 Powiedzmy że rocznie zaglądam do 100-200 sztuk piast Dt i kilkuset innych. To tak jak z hamulcami Avida albo tanimi Shimano - nie wątpię że są tacy którym nic się z nimi nie dzieje, jednak jeśli "macasz" ileś tam rowerów z nimi to średnia bezproblemowości jest inna. Poza tym nie ma czegoś takiego jak "wieczny" produkt. Choćby dlatego że autor tematu waży jak pisze stówę kilogramów i chce "ostro" traktować koła. Piasta podlega obciążeniom, łożyska w niej tym samym również. Mój model ma na pewno więcej niż 6 lat może wtedy patrzyli na produkcję trochę w inny sposób. Cóż wszystko się zmienia i nic nie trwa wiecznie;/, wielkie koncerny zrozumiały że produkcja wytrzymałych elementów nie jest im na rękę (poczynając od łańcuchów aż po ramy). Wracając do piast zamienić łożyska ze zwykłych (z wcześniejszych rozważań wynika, że padaja po kilku sezonach)na coś lepszego to nie problem. Byle korpus wytrzymał raz z kołnierzem i oczywiście ratchet system.
tobo Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 Serwisuje również starsze koła i piasty i dotyczą ich te same prawa fizyki co nowych. Nie zauważyłem by rocznik jakoś wpływał na trwałość łożysk. Sam mechanizm Piast jest bdb nie pamiętam bym choć raz musiał wymieniać pierścienie albo sprezyny
radomir82 Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 Poza tym wszystkie części można wymienić i są dostępne, korpus jest na tyle prostym elementem że jeżeli będzie odpowiedni naciąg szprych to wytrzyma długie lata, wieniec zębaty w korpusie jest elementem wymiennym. W przyszłości można wymienić łożyska na nierdzewne, takie jak w 240s, które wystarczy raz w sezonie wyczyścić, przesmarowac i będą działały długo i bezproblemowo. Piasty DT są świetne, od 350 w górę, ale nie bezobsługowe. Nie ma takich.
BulletTime Napisano 23 Listopada 2015 Autor Napisano 23 Listopada 2015 Coś mi się wydaje że w piascie 240s jest bębenek alu a 350 mają chyba wersję z stalowym.to prawda? Co do alu bębenenka - jest jakiś patent na ochronę przed cięciem kasetą ?lubię dokręcania na zjazdach więc też używam często małych zębatek.A one są luzem...wywalić 600 zeta na piastę i zniszczyć bębenek jedna kasetą szybko to trochę nie dobrze. Da się wymienić ewentualnie bębenek? Nyple mosiężne czy stalowe?
dawid Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 te niszczenie bębenka przez kasete jest tak legendarne ze szok. Kaseta ponacina bębenek, ale w żaden sposób nie spowoduje że przestanie on spełniać swojego zadania. Jedynie trudniej będzie ściągnąć kasetę z bębenka, ale nie robi się tego w lesie i w każdej domowej piwnicy/garażu znajdzie się odpowiednie narzędzie żeby kasete z ponacinanego bębenka ściągnąć
phoe Napisano 23 Listopada 2015 Napisano 23 Listopada 2015 Ja na alu bębenek DT-350 założyłem świadomie HG50 parę dni temu i olać to, się nie opłaca kasety XT kupować mając dobrą kasetę np HG50... tym bardziej że koszt kasety XT i bębenka jest bardzo porównywalny, a wątpię że nawet jak HG50 będzie mi uszkadzała bębenek, to że przy 1-szej wymienia kasety będę musiał od razu wymienić bębenek, tym bardziej że Canyon stosuje do kół DT w wielu rowerach kasetę HG50. Tym bardziej że kaseta XT też się będzie wgryzała w bębenek... bo 4 dolne koronki są przecież osobno.
BulletTime Napisano 24 Listopada 2015 Autor Napisano 24 Listopada 2015 Pytanie nr n Są gdzieś dostępne opony w rozmiarach: 26x3.0 26x2'8 27.5x2.5 27.5 x2.8 29x2,8/3.00?? Pozdrawiam
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Listopada 2015 Mod Team Napisano 24 Listopada 2015 Kłaniam, W Kraju-Raju to słabo raczej z takim asortymentem... Wynalazki Surly powinni mieć chopaki z http://onemorebike.pl/ lub http://velove.pl/. Poza tym, jak chcesz coś inszego to pozostaje ciągnąć z zagramanicy. Choćby z UK: http://nextdaytyres.co.uk/search.aspx?search=29%2b http://nextdaytyres.co.uk/search.aspx?search=27.5%2b Lub Italii: http://www.ridewill.it/c3/en/cycling/1/wheels/16/tyres/146/mtb-275-/391/ Ale jak poczekasz jeszcze troszku to plusowe papcie od Schwlbe powinny być w Polszy dostępne... Szacunek... I.
zadra1965 Napisano 24 Listopada 2015 Napisano 24 Listopada 2015 Do Ivan MTB - co ty masz z tym nazywaniem Polski "Kraj-Raj" , masz jakieś problemy czy pretensje to pisz- ale nie na tym forum . Mnie taka nazwa wku...wia.
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Listopada 2015 Mod Team Napisano 24 Listopada 2015 Oftopicznie... Zostało mi tak z lat kiedy tak o Polszcze mówił Marek Niedźwiedzki, w czasach kiedy Lista Przebojów Programu 3 była jedynym oknam na muzyczny świat. Z całym szacunkiem dla Twojego odczucia, raczej nie planuję zmienić moich manier językowych A na nerwowość proponuję valium Szacunek... I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.