Gość Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Hej, Ostatnio zapanowała moda na szerokie kierownice, większość nowych rowerów fabrycznie ma kierownice około 700m. Jakiej szerokości kierownice posiadacie? Proste, gięte? Sam cały czas zastanawiam się co wybrać, z jednej strony mam ochotę skrócić swoje 600mm do 580 czy 560mm, z drugiej strony szeroka kierownica = większa zabawa. Jeździ ktoś z Was jeszcze na wąskich kierownicach?
d8wid Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Oszczędność wagi kosztem komfortu i pewności prowadzenia? 700mm i za nic nie chcę mniej do XC
Gość Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 A jaką masz długość mostka? Mam kierownicę KLS 720, fajna ale bardzo ciężka ( około 400 gram). W porównaniu do Accenta Fat & Flat 600mm to kowadło
tobo Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Próbowałem krótkich mostków i szerokich kierownic, bo tak nowocześnie, lepiej, wygodniej, bezpieczniej itede. Skończyło się na mostku 100 mm i kierownicy 680, która jest dla mnie maksimum z którym dobrze się czuję.
MartinH Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Ja mam kierę 660 (Pro Koryak) i mostek 90, wcześniej jeździłem na 560 i mostek 110 (i to była największa głupota), plan na przyszły sezon to mostek 80 lub 90 i kiera 720 (nowy Pro Koryak). Szeroka kiera daje większą swobodę i bezpieczeństwo, widać to w Pucharze Świata gdzie nawet szczupłe kobietki jeżdżą z kierami 700-720 mm
Marcin9 Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Answer PROTAPER® 685 XC/TRAIL EXPERT 361g i Mostek Accent Evo Pro 100mm 133g Jak dla mnie idealnie
Gość Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Więc wychodzi na to że pora chyba odkopać mojego KLS i przyciąć do 680 mm
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Listopada 2015 Mod Team Napisano 21 Listopada 2015 Kłaniam, W jednym singlu 60mm i 712mm, w drugim singlu 45mm i 720mm w fullasie 45mm i 750mm... Szacunek... I.
beskid Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Kiera na 560 to się nadaje na szosę czy DDR-y a nie na normalną eksploatację bo o trudniejszym terenie to nawet nie wspominam. Skąd w ogóle takie pomysły to nie wiem.
empe Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 W Crossach (bo akurat w tym siedzę) szerokość kierownicy przeważnie uzależniona jest od wielkości ramy. Kierownice proporcjonalnie występują od 620 do 660. Przy moim wzroście 190 te 660 to ideał, ale wznios i dł. mostka musiałem sobie sam skorygować, więc uważam ze nie ma tu reguły.
Mod Team IvanMTB Napisano 21 Listopada 2015 Mod Team Napisano 21 Listopada 2015 Kiera na 560 to się nadaje na szosę czy DDR-y a nie na normalną eksploatację bo o trudniejszym terenie to nawet nie wspominam. Skąd w ogóle takie pomysły to nie wiem. ... stąd, że ludzie tak kiedys jeździli i nawet wyobraź sobie w terenie a nie po DDRach... Inna sprawa, że kiedyś tylko takie były i szlus... Szacunek... I.
MartinH Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Kiera na 560 to się nadaje na szosę czy DDR-y a nie na normalną eksploatację bo o trudniejszym terenie to nawet nie wspominam. Skąd w ogóle takie pomysły to nie wiem. Ja miałem taką w Krossie i po górach jeździłem, nie przeszkadzało mi to póki nie zamontowałem 660
beskid Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Owszem @Ivan ja mam oryginała 550mm z ubiegłego wieku bo na czymś takim jeżdziłem z mostkiem 120mm ale co to za jazda była . Teraz jest w pseudo szosie. W kolejnym 600mm a mostek 100mm. W fullu już 780mm. Szersza kiera to akurat nie moda tym bardziej przy większych rozmiarach koła.
Zazi Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 W startowym rowerze kierownica 580mm+ mostek 110mm, w treningowym 620mm+ mostek 110mm (oba 26 cali). W planach zmiana na coś 660-680mm mostek nadal 110mm.
MartinH Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Weź pod uwagę, że przy wydłużeniu kierownicy wydłuża ci się pozycja, więc warto skrócić mostek o te 10-20 mm
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Listopada 2015 Mod Team Napisano 21 Listopada 2015 W starszym 16 letnim rowerze 580 mm ( 100 % hardtail bez amora z przodu ),a w nowszym 6 letnim już z rogami i amorkiem 600 mm ( po zmierzeniu wyszło 610 mm ). Najlepsze jest to,że to ten staruszek widział więcej terenu i zaliczał dość ostre podjazdy ( na zjazdach było nieco gorzej ). Zastanawiam się,czy np. 700 - 720 mm ( koło 27,5 " ) lub 720 - 740 mm ( koło 29 " ),to nie będzie dla mnie za dużo,więc może 680 mm będzie lepszym pomysłem w nowym rowerze.
lucass3 Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 U mnie fabrycznie gięta 660mm, ale jakbym miał możliwość wyboru to w tej chwili brałbym coś szerszego.
vpablov Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 wszystko ma swoje granice bo czasem zbyt szeroka kiera przeszkadza, szczególnie jak ktoś się ściga, to wie o czym mówie.
d8wid Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Ja mam akurat teraz 700 speca i i mostek 120 speca ale to tylko na podmiankę - niedługo będzie zdecydowanie krótszy mostek. Ale te wagi co podajecie to faktycznie sporo. 400G? Ja mam zalegającą w szafie 700 kross race - chciałem oddać za 55zł to nikt nie chciał a waży "tylko" 260g a tłuczecie sie z 400g
SlezaFanatic Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 W HT do łubudubu w górach mam 795mm i mostek 60mm .
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Listopada 2015 Mod Team Napisano 21 Listopada 2015 795 mm Jestem w szoku.Niech ktoś napisze,że ma > 800 mm,to padnę z wrażenia .
empe Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 kurcze, temat o kierownicach - ludzie ja mam 660 H30 w karbonie oryginal ritcheya 3-tygodniowa ideał za polowe ceny. niech ktoś to ode mnie wezmie bo mi zalega :/
pawel2208 Napisano 21 Listopada 2015 Napisano 21 Listopada 2015 Ja u siebie w MTB mam 700mm + mostek 90mm, ale planuję zmianę mostka na 80mm.
Gość Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 A moze wazy 260? Nie mam wagi, na wiekszosci stron jej waga to w okolicach 260g, a na jednej okolo 400. Ma ktos z Was Kls 720 flatbar?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.