ig0r Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Witam. Podpowie mi ktoś czy tryb Climp (czyli prawie blokada) ma podobny stopień twardości w damperach Fox CTD i Fox Nude z np Scotta Sparka? Czy jest wyczuwalna różnica w stopniu zablokowania amortyzatora. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inzblacha Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Miałem Nude'a w sparku i utwardzało na kamień. Nie wiem jak jest w ctd bez nuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 Nie wiem czy pomoge ale podpowiem. Fox ctd w wersji BV nie zablokujesz na sztywno. Ciut bedzie bujać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ig0r Napisano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2015 Dzięki za informację. Mam jeszcze jedno pytanie... tryb Trail w Fox Nude to rodzaj platformy czy wzrost kompresji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inzblacha Napisano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2015 Pewnie jest tym i tym. CTD jest ogólnie zwane systemem platformowym. A w trybie trial zmniejsza się komora o 30%. W tym trybie jest bardzo mocno ograniczone bujanie powstałe od pedałowania a zawiecha aktywna na nierównościach. W niezbyt trudnym terenie mi osobiście lepiej się zjeżdżało w trybie trial jak descent (lepsze czucie terenu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 24 Grudnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2015 czy tryb Climp Climb! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ig0r Napisano 24 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2015 Cymbał jestem. Climb, Climb! Dzięki Pewnie jest tym i tym. CTD jest ogólnie zwane systemem platformowym. A w trybie trial zmniejsza się komora o 30%. W tym trybie jest bardzo mocno ograniczone bujanie powstałe od pedałowania a zawiecha aktywna na nierównościach. W niezbyt trudnym terenie mi osobiście lepiej się zjeżdżało w trybie trial jak descent (lepsze czucie terenu). Chodzi Ci o Foxa Nude? Jeśli tak tzn, że Nude ma zwykły system CTD plus dodane to zmniejszenie komory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inzblacha Napisano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Każdy tłumik CTD zmniejsza komorę. Nude to jest opatentowany wynalazek Scotta. Do końca nie wiem co on dokładnie robi, ale potwierdzam, że w trybie climb z fulla robi sztywniaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Grudnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Każdy tłumik CTD zmniejsza komorę W jaki sposób? I którą komorę? Straszniem tego ciekaw,bo do tej pory systemy platformowe działały głównie w oparciu o ograniczanie przepływu oleju ,a nie zmniejszanie komory. Także proszę o szczegóły. Na marginesie- pamiętajcie ,ze większość tłumików OEM (czyli montowanych przez producenta rowerów) ma zupełnie inne zaworowanie, a co za tym idzie, inne stopnie tłumienia kompresji na poszczególnych trybach. jedne producent chce mieć sztywną blokadę,inny nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
inzblacha Napisano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 Może coś poknociłem, ale faktem jest że w scottach w trybie descent jest 100mm skoku a w trybie trial 70mm skoku. Nie wiem czy to mozna zrealizować li tylko poprzez odpowiedni przepływ oleju. Ponadto wydaje mi się że w starszym rozwiązaniu tłumik posiadał dodatkową zewnętrzną komorę. A teraz scott chwali się że ukrył to wszystko w jednej puszce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Grudnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 W Nude są dwie komory powietrzne,które współdziałają w trybie descend, W trybie Traction następuje zamknięcie zaworu między komorami powietrznymi, co w efekcie daje bardziej progresywną charakterystykę i nieco krótszy skok tłumika plus zmniejszony SAG. W tłumikach CTD nie ma tego rozwiązania, a samo CTD to regulacja tłumienia kompresji w ściśle okreslony sposób. Jak już napisałem, tłumik CTD z np. Ghosta może mieć inną "siłę" poszczególnych poziomów CTD niż np. Canyon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ig0r Napisano 25 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2015 W Nude są dwie komory powietrzne,które współdziałają w trybie descend, W trybie Traction następuje zamknięcie zaworu między komorami powietrznymi, co w efekcie daje bardziej progresywną charakterystykę i nieco krótszy skok tłumika plus zmniejszony SAG. W tłumikach CTD nie ma tego rozwiązania, a samo CTD to regulacja tłumienia kompresji w ściśle okreslony sposób. Jak już napisałem, tłumik CTD z np. Ghosta może mieć inną "siłę" poszczególnych poziomów CTD niż np. Canyon. Ale prócz współdziałania dwóch komór w trybie trail, jakieś ograniczenie przepływu oleju też tam jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 26 Grudnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Wg mnie tak,ale specjalistą w tej dziedzinie nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ig0r Napisano 26 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 Dzięki wszystkim. Chyba wszystko już jasne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.