ig0r Napisano 20 Listopada 2015 Napisano 20 Listopada 2015 Witam. Podpowie mi ktoś czy tryb Climp (czyli prawie blokada) ma podobny stopień twardości w damperach Fox CTD i Fox Nude z np Scotta Sparka? Czy jest wyczuwalna różnica w stopniu zablokowania amortyzatora. Z góry dzięki Cytuj
inzblacha Napisano 18 Grudnia 2015 Napisano 18 Grudnia 2015 Miałem Nude'a w sparku i utwardzało na kamień. Nie wiem jak jest w ctd bez nuda. Cytuj
topol Napisano 18 Grudnia 2015 Napisano 18 Grudnia 2015 Nie wiem czy pomoge ale podpowiem. Fox ctd w wersji BV nie zablokujesz na sztywno. Ciut bedzie bujać. Cytuj
ig0r Napisano 22 Grudnia 2015 Autor Napisano 22 Grudnia 2015 Dzięki za informację. Mam jeszcze jedno pytanie... tryb Trail w Fox Nude to rodzaj platformy czy wzrost kompresji? Cytuj
inzblacha Napisano 24 Grudnia 2015 Napisano 24 Grudnia 2015 Pewnie jest tym i tym. CTD jest ogólnie zwane systemem platformowym. A w trybie trial zmniejsza się komora o 30%. W tym trybie jest bardzo mocno ograniczone bujanie powstałe od pedałowania a zawiecha aktywna na nierównościach. W niezbyt trudnym terenie mi osobiście lepiej się zjeżdżało w trybie trial jak descent (lepsze czucie terenu). Cytuj
Mod Team sznib Napisano 24 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 24 Grudnia 2015 czy tryb Climp Climb! Cytuj
ig0r Napisano 24 Grudnia 2015 Autor Napisano 24 Grudnia 2015 Cymbał jestem. Climb, Climb! Dzięki Pewnie jest tym i tym. CTD jest ogólnie zwane systemem platformowym. A w trybie trial zmniejsza się komora o 30%. W tym trybie jest bardzo mocno ograniczone bujanie powstałe od pedałowania a zawiecha aktywna na nierównościach. W niezbyt trudnym terenie mi osobiście lepiej się zjeżdżało w trybie trial jak descent (lepsze czucie terenu). Chodzi Ci o Foxa Nude? Jeśli tak tzn, że Nude ma zwykły system CTD plus dodane to zmniejszenie komory? Cytuj
inzblacha Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Każdy tłumik CTD zmniejsza komorę. Nude to jest opatentowany wynalazek Scotta. Do końca nie wiem co on dokładnie robi, ale potwierdzam, że w trybie climb z fulla robi sztywniaka. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 25 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 25 Grudnia 2015 Każdy tłumik CTD zmniejsza komorę W jaki sposób? I którą komorę? Straszniem tego ciekaw,bo do tej pory systemy platformowe działały głównie w oparciu o ograniczanie przepływu oleju ,a nie zmniejszanie komory. Także proszę o szczegóły. Na marginesie- pamiętajcie ,ze większość tłumików OEM (czyli montowanych przez producenta rowerów) ma zupełnie inne zaworowanie, a co za tym idzie, inne stopnie tłumienia kompresji na poszczególnych trybach. jedne producent chce mieć sztywną blokadę,inny nie... Cytuj
inzblacha Napisano 25 Grudnia 2015 Napisano 25 Grudnia 2015 Może coś poknociłem, ale faktem jest że w scottach w trybie descent jest 100mm skoku a w trybie trial 70mm skoku. Nie wiem czy to mozna zrealizować li tylko poprzez odpowiedni przepływ oleju. Ponadto wydaje mi się że w starszym rozwiązaniu tłumik posiadał dodatkową zewnętrzną komorę. A teraz scott chwali się że ukrył to wszystko w jednej puszce. Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 25 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 25 Grudnia 2015 W Nude są dwie komory powietrzne,które współdziałają w trybie descend, W trybie Traction następuje zamknięcie zaworu między komorami powietrznymi, co w efekcie daje bardziej progresywną charakterystykę i nieco krótszy skok tłumika plus zmniejszony SAG. W tłumikach CTD nie ma tego rozwiązania, a samo CTD to regulacja tłumienia kompresji w ściśle okreslony sposób. Jak już napisałem, tłumik CTD z np. Ghosta może mieć inną "siłę" poszczególnych poziomów CTD niż np. Canyon. Cytuj
ig0r Napisano 25 Grudnia 2015 Autor Napisano 25 Grudnia 2015 W Nude są dwie komory powietrzne,które współdziałają w trybie descend, W trybie Traction następuje zamknięcie zaworu między komorami powietrznymi, co w efekcie daje bardziej progresywną charakterystykę i nieco krótszy skok tłumika plus zmniejszony SAG. W tłumikach CTD nie ma tego rozwiązania, a samo CTD to regulacja tłumienia kompresji w ściśle okreslony sposób. Jak już napisałem, tłumik CTD z np. Ghosta może mieć inną "siłę" poszczególnych poziomów CTD niż np. Canyon. Ale prócz współdziałania dwóch komór w trybie trail, jakieś ograniczenie przepływu oleju też tam jest? Cytuj
Mod Team durnykot Napisano 26 Grudnia 2015 Mod Team Napisano 26 Grudnia 2015 Wg mnie tak,ale specjalistą w tej dziedzinie nie jestem. Cytuj
ig0r Napisano 26 Grudnia 2015 Autor Napisano 26 Grudnia 2015 Dzięki wszystkim. Chyba wszystko już jasne. Pozdrawiam Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.