Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Podpowie mi ktoś czy tryb Climp (czyli prawie blokada) ma podobny stopień twardości w  damperach Fox CTD i Fox Nude z np Scotta Sparka? Czy jest wyczuwalna różnica w stopniu zablokowania amortyzatora.

Z góry dzięki

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Pewnie jest tym i tym. CTD jest ogólnie zwane systemem platformowym. A w trybie trial zmniejsza się komora o 30%. W tym trybie jest bardzo mocno ograniczone bujanie powstałe od pedałowania a zawiecha aktywna na nierównościach. W niezbyt trudnym terenie mi osobiście lepiej się zjeżdżało w trybie trial jak descent (lepsze czucie terenu).

Napisano

Cymbał jestem. Climb, Climb! Dzięki 

 

Pewnie jest tym i tym. CTD jest ogólnie zwane systemem platformowym. A w trybie trial zmniejsza się komora o 30%. W tym trybie jest bardzo mocno ograniczone bujanie powstałe od pedałowania a zawiecha aktywna na nierównościach. W niezbyt trudnym terenie mi osobiście lepiej się zjeżdżało w trybie trial jak descent (lepsze czucie terenu).

 

Chodzi Ci o Foxa Nude? Jeśli tak tzn, że Nude ma zwykły system CTD plus dodane to zmniejszenie komory?

Napisano

Każdy tłumik CTD zmniejsza komorę. Nude to jest opatentowany wynalazek Scotta. Do końca nie wiem co on dokładnie robi, ale potwierdzam, że w trybie climb z fulla robi sztywniaka.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Każdy tłumik CTD zmniejsza komorę

W jaki sposób? I którą komorę?

Straszniem tego ciekaw,bo do tej pory systemy platformowe działały głównie w oparciu o ograniczanie przepływu oleju ,a nie zmniejszanie komory.

Także proszę o szczegóły.

 Na marginesie- pamiętajcie ,ze większość tłumików OEM (czyli montowanych przez producenta rowerów) ma zupełnie inne zaworowanie, a co za tym idzie, inne stopnie tłumienia kompresji na poszczególnych trybach. jedne producent chce mieć sztywną blokadę,inny nie...

Napisano

Może coś poknociłem, ale faktem jest że w scottach w trybie descent jest 100mm skoku a w trybie trial 70mm skoku. Nie wiem czy to mozna zrealizować li tylko poprzez odpowiedni przepływ oleju. Ponadto wydaje mi się że w starszym rozwiązaniu tłumik posiadał dodatkową  zewnętrzną komorę. A teraz scott chwali się że ukrył to wszystko w jednej puszce.

  • Mod Team
Napisano

W Nude są dwie komory powietrzne,które współdziałają w trybie descend, W trybie Traction następuje zamknięcie zaworu między komorami powietrznymi, co  w efekcie daje bardziej progresywną charakterystykę i nieco krótszy skok tłumika plus zmniejszony SAG. 

W tłumikach CTD nie ma tego rozwiązania, a samo CTD to regulacja tłumienia kompresji w ściśle okreslony sposób. Jak już napisałem, tłumik CTD z np. Ghosta może mieć inną "siłę" poszczególnych poziomów CTD niż np. Canyon.

Napisano

W Nude są dwie komory powietrzne,które współdziałają w trybie descend, W trybie Traction następuje zamknięcie zaworu między komorami powietrznymi, co w efekcie daje bardziej progresywną charakterystykę i nieco krótszy skok tłumika plus zmniejszony SAG. W tłumikach CTD nie ma tego rozwiązania, a samo CTD to regulacja tłumienia kompresji w ściśle okreslony sposób. Jak już napisałem, tłumik CTD z np. Ghosta może mieć inną "siłę" poszczególnych poziomów CTD niż np. Canyon.

 

 

Ale prócz współdziałania dwóch komór w trybie trail, jakieś ograniczenie przepływu oleju też tam jest?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...