badmod Napisano 16 Listopada 2015 Napisano 16 Listopada 2015 Witam Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie wymiana ramy na fulla w grę wchodzi rama pod koła 29 cali, skok myślałem o rozsądnych 120 mm. Z racji tego że mieszkam na północy to mam dość płaskie tereny a na południe może raz w roku się uda wyrwać. I tu pojawiła się oferta ramy Cube Sting 120 http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_full/cube/37969/sting_120_race_29 coś możecie powiedzieć o tej ramie? Może macie jakieś inne ciekawe propozycje. Budżet na ramę z damperem to max 4 tyś. PS: Moim marzeniem jest http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/07/2015-niner-rip9-rdo-white-green04.jpg no ale cóż cóż cóż.... Ta Cena ....
Tomek21001 Napisano 17 Listopada 2015 Napisano 17 Listopada 2015 Sprecyzuj do czego ma słuzyć ten rower. Jeżeli do tłuczenia kilometrów - kup cokolwiek,nawet to Cube. Jeżeli chcesz pojeżdzić,kręci Cię scieżka,teren,trochę ambitniejsza jazda i frajda z niej to celuj w coś takiego : http://allegro.pl/rama-banshee-phantom-cc-inline-cs-dvo-diamond-i5775822311.html Nowsze konstrukcje jeżdżą........inaczej,sporo się zmieniło w 29-erach. RIP.....nawet lekkie RDO to już nie jest punkt odniesienia.
Poochaty Napisano 17 Listopada 2015 Napisano 17 Listopada 2015 Ta rama to jest dokładnie to, na czym ja jeżdżę, tylko ja kupiłem cały rower. Co cię interesuje to powiedz, rok już pojeździłem, coś mogę powiedzieć. No i sprecyzuj czego oczekujesz od roweru, bo może to nie dla Ciebie sprzęt.
badmod Napisano 17 Listopada 2015 Autor Napisano 17 Listopada 2015 Ogolnie jak kupowalem rower rok temu to myslalem ze sztywniak bedzie mi na dlugo starczyl ale z czasem okazalo sie (a przynamniej tak mi sie wydaje) ze brakuje mi zawieszenia z tylu, wiem ze moglbym pokonywac niektore odcinki pewniej i szybciej. Nie chce maszyny do ciezkiego terenu typu dropy, skoki ... Ma dobrze podjezdzac ale nie mam zamiaru sie scigac na podjazdach. Chce wjechac kazdy podjazd wolno ale wjechac, a na zjezdzie chce sie czuc pewniej. PS: z gory przepraszam za brak polskich znakow ale w tej chwili musialem pisac bez...
Mod Team IvanMTB Napisano 17 Listopada 2015 Mod Team Napisano 17 Listopada 2015 Hmmm... Czy coś się zmieniło w TPK od listopada? Dobudowali tam jakieś góry czy cuś? Bo jak pamiętam to całość tam da się spokojnie oblecieć na w pełni sztywnym singlu... Nie kwestionuję oczywiście Twojej checi posiadania bujanego konika, ale jakoś nie widzę jego zastosowania w Tripolis. ... no chyba, że uskuteczniasz regularne wypady na południe... Szacunek... I.
badmod Napisano 17 Listopada 2015 Autor Napisano 17 Listopada 2015 IvanMTB mówiąc: w pełni sztywnym singlu... masz na myśli jechanie po TPK na single speedzie? To chyba nie dokładnie objechałeś bo wbrew pozorom jak na tereny nizinne to podjazdów i całkiem niezłych zjazdów można troche znaleźć... Ale trzeba zjechać z głównych szlaków z popularnych mapek. No chyba że masz tak mocną nogę a ja tak słabą. Na pewno nie są to tereny na maszynkę ęduro 160mm skoku ale źle nie jest
leo2 Napisano 17 Listopada 2015 Napisano 17 Listopada 2015 Jak byś chciał zobaczyć Niner rip 9 na żywo to mam takiego w starszej wersji w rozmiarze xl w Gdyni. Ps. Ivan tylko pogratulować siły w nogach. Naprawdę cały tpk? Żółty też ?
badmod Napisano 17 Listopada 2015 Autor Napisano 17 Listopada 2015 taki masz http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2009/07/niner-rip9-08.jpg ?? Ogólnie póki co cenowo poza moim zasięgiem więc wole się nie torturować samym oglądaniem A tak na marginesie znasz jakieś ciekawe trasy w Gdańsku? Bo w Gdyni trochę objechałem ale Gdańska poza doliną radości w górę to nie znam ...
leo2 Napisano 17 Listopada 2015 Napisano 17 Listopada 2015 Dokładnie takiego (r. 2011 w czarnej anodzie). Daje mnóstwo frajdy, jeździ się świetnie. Mechanik który go składał powiedział że to najbardziej zwrotny 29er na którym jeździł. Tu masz ciekawe promocje na ramy full 29: http://www.bike-discount.de/en/shop/full-suspension-29-7327/l-24 http://www.on-one.co.uk/c/q/frames/mountain-bike-frames a tu masz cały rowerek używkę w dobrej cenie: http://olx.pl/oferta/comental-meta-am-29er-140-mm-xt-idealny-okazja-CID767-IDciZJl.html#4ba760ea6e
Mod Team IvanMTB Napisano 17 Listopada 2015 Mod Team Napisano 17 Listopada 2015 Kłaniam, Z 41 lat swojego życia tylko jakieś 10 spędziłem na emigracji, także TPK mam dość dokładnie objeżdżone. Jak mnie pamieć nie myli, pierwsze wyprawy na Krykulec zaliczałem jeszcze w erze Wigry3. To raz A dwa, wiadomo, że jak się ktos pcha na najwieksze interwały to na singlu trzeba mieć albo monstrualną łydę, lub tak jak ja użyć trzeciego biegu singlowego, czyli z buta pod górkę. Ale wracajac do meritum. Nie przeczę, że TPK i okolice oferuja bardzo fajne tereny podjazdowe i zjazdowe. Ale czy koniecznie wymagające fulla? Sadze, że wątpię Chyba, że tak jak kołpaki z GRBF pchasz pod interwał aby zrobić gapa... BTW GRBF istnieje jeszcze wogóle? Szacunek... I.
leo2 Napisano 17 Listopada 2015 Napisano 17 Listopada 2015 Ale czy koniecznie wymagające fulla? Sadze, że wątpię Na pewno nie wymaga, ale jeździ się przyjemniej. Zwłaszcza po czterdziestce Widziłem filmiki jak goście na szosówkach dają radę po plaży i po skałąch, ale czy to że się da, oznacza że koniecznie trzeba się trzymać opcji minimum. Full po prostu daje więcej frajdy.
modrzew Napisano 17 Listopada 2015 Napisano 17 Listopada 2015 W górach owszem. Nie zapominajmy do czego służy zawieszenie w rowerze, bo „wygoda po 40-stce” to co najwyżej uboczny aspekt posiadania takowego
radziuGD Napisano 22 Listopada 2015 Napisano 22 Listopada 2015 Jest kilka miejsc w tpk, gdzie różnica prędkości full vs ht na zjeździe sięga trójkrotności i dla tych kilku miejsc warto mieć fulla GRBF is dead babe, ale jest wiele innych ekip, które nabudowały sporo miejscówek i chyba nawet ciekawszych. Zawsze można wsiąść w szynotramwaj i pojechać 40 km na południe do wieżycy i poczuć namiastkę gór
Mod Team IvanMTB Napisano 22 Listopada 2015 Mod Team Napisano 22 Listopada 2015 Fulla mieć warto jak sie jeździ po górach. W TPK to przerost formy nad treścią. I tego się będę trzymać Wieżyca, fajne miejsce, ale niewiele ma wspólnego z górami. Co zasię tyczy GRBF to poprostu przypomniałem w temcie mojej antyczności Szacunek... I.
perfectflow Napisano 3 Grudnia 2015 Napisano 3 Grudnia 2015 Mam Banshee Phantom z w/w linku i jest genialny, mieszkam na dolnym śląsku i świetnie ta maszyna sprawuje się w górach jak i na nizinach. Jeśli chcesz stabilności na zjazdach to szukaj czegoś z kątem na główce 68-67 stopnia, co do zawieszenia to 120mm w 29" jest aż nadto, na niziny wybrał bym nawet 100mm skoku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.