andrut61 Napisano 15 Listopada 2015 Napisano 15 Listopada 2015 Cześć Mam zamiar wrzucić do swojego przecinaka z lat 80'tych nowe koła i napęd 10s. Myślałem nad którymś z zestawów kół fabrycznych Shimano WH-501, WH-RS11, WH-RS21. Założenie jest takie, że nowe koła mają być lżejsze od starych i co najmniej tak samo wytrzymałe. Podejrzewam, że nowe na bank będą się lepiej toczyły, więc o to się nie martwię, chociaż stare latają całkiem przyzwoicie. Pytanie jest takie, jak mają się koła podane prze zemnie, do tych ze staruszka: Piasty 600 pod kasete 6s, obręcze Ambrosio 19 EXTRA elite, jakieś szprychy z epoki - nie mam pojęcia jakie.... Potrafi ktoś porównać sprzęt stary z nowym? Najbardziej mi chodzi o sztywność....
adw86 Napisano 3 Stycznia 2016 Napisano 3 Stycznia 2016 Sam śmigam na klasyku z lat '80: treningi, ustawki, lokalne wyścigi. Rower waży ok. 12kg, koła: przód ok 1400g, tył 1850g. Waga całkiem spora, ale bez problemów daję radę utrzymać się z innymi. Też przymierza się do wymiany osprzętu na pełną współczesną grupę Shimano 105. W porównaniu ze starą grupą Golden Arrow zyski wagowe będą niewielkie, jednak rozchodzi się przede wszystkim o komfort użytkowania głównie na wyścigach. Zamierzam też wymienić koła. Do dyspozycji mam fabryczny zestaw z Meridy 904 na obręczach Alex Rims i piastach Shimano 105. Ewentualnie zakup nowego zestawu. Po przemyśleniu i przeliczeniu (też pod kątem wagi) składania kół, jednak obstaję przy gotowych setach. Również zależy mi na zmniejszeniu wagi kół. Lżejsze koła łatwiej wprawić w ruch, rower lepiej zbiera się przy sprintach, szybkich zrywach, a także lżej się toczy na podjazdach. Wbrew pozorom stare obręcze wcale nie są tak ciężkie. Nie rozbierałem kół, ale w przybliżeniu waga samej obręczy wynosi 430-480g. Różnice mogą robić ilość szprych (u mnie 36 nierdzewnych), starsze nieco cięższe piasty oraz ciężkie gumy (dętki z decathlonu oraz vittoria rubino). Do tego boczne opory przy takiej ilości szprych przy wietrze bocznym. Wymiana obręczy na wspomniane nowsze Alex Rimy nie obnizy znacząco wagi - różnice rzędu 200g. Lepiej wypada set Shimano RS11, który rozważam. Sam nie wiem, czy te koła będą sztywniejsze. Wydaje mi się, że im więcej szprych i gęstszy zaplot (na 2 lub 3 krzyże) tym koło jest sztywniejsze a do tego mniej podatne na uszkodzenia obręczy. Rozważałem składanie kół na posiadanych przeze mnie piastach Shimano 105 32 szprychy (tańsza opcja) oraz obręczach Kinlin lub Mach1 Omega, ewentualnie to samo na nowych piastach maszynowych Novateca. Proponuję zważyć swoje stare koła oraz poszukać wag kół, które chcesz kupić oraz gum do nich, wagi kasety i wszystko zsumować i porównać.
adw86 Napisano 3 Stycznia 2016 Napisano 3 Stycznia 2016 Sam śmigam na klasyku z lat '80: treningi, ustawki, lokalne wyścigi. Rower waży ok. 12kg, koła: przód ok 1400g, tył 1850g. Waga całkiem spora, ale bez problemów daję radę utrzymać się z innymi. Też przymierza się do wymiany osprzętu na pełną współczesną grupę Shimano 105. W porównaniu ze starą grupą Golden Arrow zyski wagowe będą niewielkie, jednak rozchodzi się przede wszystkim o komfort użytkowania głównie na wyścigach. Zamierzam też wymienić koła. Do dyspozycji mam fabryczny zestaw z Meridy 904 na obręczach Alex Rims i piastach Shimano 105. Ewentualnie zakup nowego zestawu. Po przemyśleniu i przeliczeniu (też pod kątem wagi) składania kół, jednak obstaję przy gotowych setach. Również zależy mi na zmniejszeniu wagi kół. Lżejsze koła łatwiej wprawić w ruch, rower lepiej zbiera się przy sprintach, szybkich zrywach, a także lżej się toczy na podjazdach. Wbrew pozorom stare obręcze wcale nie są tak ciężkie. Nie rozbierałem kół, ale w przybliżeniu waga samej obręczy wynosi 430-480g. Różnice mogą robić ilość szprych (u mnie 36 nierdzewnych), starsze nieco cięższe piasty oraz ciężkie gumy (dętki z decathlonu oraz vittoria rubino). Do tego boczne opory przy takiej ilości szprych przy wietrze bocznym. Wymiana obręczy na wspomniane nowsze Alex Rimy nie obnizy znacząco wagi - różnice rzędu 200g. Lepiej wypada set Shimano RS11, który rozważam. Sam nie wiem, czy te koła będą sztywniejsze. Wydaje mi się, że im więcej szprych i gęstszy zaplot (na 2 lub 3 krzyże) tym koło jest sztywniejsze a do tego mniej podatne na uszkodzenia obręczy. Rozważałem składanie kół na posiadanych przeze mnie piastach Shimano 105 32 szprychy (tańsza opcja) oraz obręczach Kinlin lub Mach1 Omega, ewentualnie to samo na nowych piastach maszynowych Novateca. Proponuję zważyć swoje stare koła oraz poszukać wag kół, które chcesz kupić oraz gum do nich, wagi kasety i wszystko zsumować i porównać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.