Simek Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Szukam piasty z wolnobiegiem i wejściem na tarcze lub koła dość wytrzymałego z wolnobiegiem i wejściem na tarcze. Chciałbym się zmieścić w 50-80 zł. Ps. Znalazłem taką piastę: http://allegro.pl/piasta-tyl-hamul-tarczowy-sdf-h-100-36h-wolnobieg-i5686975749.htm Koło:http://allegro.pl/tylne-kolo-rowerowe-tyl-saiko-alu-26-wolnobieg-i5323059806.html ( nie pasuje kolor ale to szczegół XD ) Czy ona wytrzyma jazdę po lesie lub jakieś pumpy, rampy, schody ?
ezios Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 na pewno dla lepiej obeznanych w temacie bardzo pomocna będzie Twoja waga.
Simek Napisano 10 Listopada 2015 Autor Napisano 10 Listopada 2015 Moja waga to 59 kg (rower 14 kg). Szukałem dosyć długo i aby te dwa linki znalazłem z wolnobiegiem i tarczą. Może ktoś zna jeszcze jakieś piasty lub koła w tej cenie co podałem wyżej?
Marcin9 Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Pierwszy link nie działa a drugie koło jest do hamulców v-brake A może zastanowisz się nad zmianą koła na kasetę? Przy wymianie koła warto trochę dopłacić i kupić lepsze z możliwością montażu kasety. Oś w piaście pod kasetę wytrzyma znacznie więcej niż koło przystosowane do wolnobiegu.
Looser Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 !!! popraw nazwe tematu Pierwszy link nie działa w adresie zjadl koncowke z html, wystarczy uzupelnic Znalazłem taką piastę: http://allegro.pl/pi...i5686975749.htm co do tej piasty, to wiesz ze musisz dobrac do obreczy? tzn pod ilosc otworow, do tego koszta zeby ktos to przeplotl, bym moze jeszcze z tej okazji szprychy do wymiany jak sa rozbierznosci miedzy ta co masz a ta co podeslales... droga imprezka jak na takie kolko, zgodze sie z Marcinem ze wymiana na kasete by wiele ulatwila i wcale drozej duzo nie wyjdzie
Simek Napisano 10 Listopada 2015 Autor Napisano 10 Listopada 2015 http://allegro.pl/piasta-tyl-hamul-tarczowy-sdf-h-100-36h-wolnobieg-i5686975749.html Link do piasty Chciałbym bardziej ten wolnobieg. Jeździłem od kupna roweru na pieście Joy Tech 432QR 36H i obręczy KROSS (Aluminiowe, podwójna ścianka) Kross hexagon x3 2013. Wytrzymywały jazdy moje a obręcz bym zostawił taką jaka jest i przeplótł szprychy.
Marcin9 Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 Wytrzymywały jazdy moje a obręcz bym zostawił taką jaka jest i przeplótł szprychy Dlaczego chcesz wymienić piastę? Pękła/wygieła się oś? Zastanów się czy warto bo nowa oś też może nie wytrzymać zbyt długo.Pamiętaj że przy wymianie piasty prawdopodobnie będziesz musiał wymienić szprych bo będą za długie/krótkie więc dojdzie kolejne 40zł za szprych i 50 za robociznę.
Simek Napisano 11 Listopada 2015 Autor Napisano 11 Listopada 2015 Kupuje hamulec mechaniczny a nie mam wejścia na tarcze przy tylnym kole (to się nazywa chyba IS) To najlepszym rozwiązaniem by było kupno koła stożkowego na wolnobieg i wejściem na tarcze.
Piter233 Napisano 12 Listopada 2015 Napisano 12 Listopada 2015 Jak ten hamulec mechaniczny to nie jest Avid BB5/BB7/Hayes MX5 lub coś innego równie dobrego to sobie daruj, bo za wiele to nie zyskasz. Jak masz teraz v-brake i ci brakuje mocy to kup lepsze hamulce i klamki. Dodatkowo, na tyle bardzo łatwo zablokować koło, a z tym vałki radzą sobie bez problemu.
Simek Napisano 14 Listopada 2015 Autor Napisano 14 Listopada 2015 własnie mam zamiar kupywać avid bb5 lub bb7
Piter233 Napisano 14 Listopada 2015 Napisano 14 Listopada 2015 Jak tak to może ci się to opłacić. Na przodzie też będziesz zakładał? Pytam bo avidy bb5 mają małe problemy z przypasowaniem do standardowych adapterów (w przypadku widelca z mocowaniem is nie łapie całej tarczy)
Simek Napisano 14 Listopada 2015 Autor Napisano 14 Listopada 2015 Aby na tył kupuje, a z przodu zwykłe v brakei.
Piter233 Napisano 14 Listopada 2015 Napisano 14 Listopada 2015 Jak tak, to ta wymiana nie ma kompletnie sensu. Za koło zapłacisz 60 (jeśli to które podałeś ma naprawdę mocowanie na tarcze bo na zdjęciach go nie widać...), do tego tarcza 40 i hamulec 100. Całkowity koszt 200 zł. Realny efekt będzie taki, że zyskasz lepszą modulację, bo koło i tak czy siak będzie się blokowało, więc w kwestii mocy wiele nie zyskasz, co innego gdybyś zakładał na przód. Do tego co jakiś czas ten hamulec trzeba będzie regulować żeby skompensować zużycie klocków. Kup sobie v-brake od avida, np. single digit 3 albo lepsze, do tego lepsze klamki. Przynajmniej nie będziesz cholery dostawał podczas regulacji albo jak ci się tarcza skrzywi, co prędzej czy później się stanie, bo mechaniczne tarczówki dociskają ruchomym klockiem tarczę do nieruchomego. Ja u siebie mam avidy bb5 tylko dlatego że poprzednie tarczówki jakie miałem założone (kupowałem używany rower) były, krótko mówiąc, gówniane, a moje obręcze nie były przystosowane do vałek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.