Skocz do zawartości

[koła 27] zamiennik


przemq8

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam starą kolarkę francuską na obręczach 27 z oponami 27x1 1/4. Obręcze są stalowe i w jednym miejscu na boku, obręcz się przetarła.

Myślałem żeby wymienić i przód i tył ale takie obręcze trudno dostać.

Czy są jakieś zamienniki dla tych obręczy? Myślałem też żeby dać trochę szerszą oponę. 

Napisano

Możesz włożyć "normalne" koła 28' - będą o 8 mm mniejsze (622 mm średnicy vs 630 mm u Ciebie), czyli będziesz musiał klocki hamulcowe opuścić o 4 mm (sprawdź czy jest taka możliwość). Zostanie więcej miejsca na oponę w widełkach, ale pewnie masz hamulce szczękowe, więc to one głównie ograniczają rozmiar opony.

Napisano
Obstawiam kolejne pytanie "jak to 27" mniejsze od 28"?"  ;) 

 

 

Czytałem że 28 są mniejsze od 27 ale nic z tego nie zrozumiałem :P

 

ale pewnie masz hamulce szczękowe, więc to one głównie ograniczają rozmiar opony.

 

 

No tu może być problem, jak szukam na alle, to tylko są na v-brake , a u mnie są u-brake.  Chyba że da się temu jakoś zaradzić?

Napisano

Aaaa :teehee:

 

Nie wiedziałem, myślałem że v -brake pozwalają na założenie szerszej opony, na co u brake raczej nie pozwala (chyba). 

 

Człowiek całe życie się uczy, dzięki  :thumbsup:

Napisano

Czytałem że 28 są mniejsze od 27 ale nic z tego nie zrozumiałem

 

Bo podawanie rozmiaru w calach jest bez sensu, bo liczy się razem z oponą.

 

Stare obręcze szosowe miały 630mm średnicy, do tego średnia opona 32mm i mamy prawie idealne 27".

Koła 28" mają teraz standardowo obręcz 622mm, przy oponie 45mm mamy 28". Przy typowych oponach szosowych 25mm, mamy faktycznie ~26,5".

 

Właśnie dlatego rozmiarówka calowa jest bez sensu, bo kompletnie nic nie mówi o podzespołach użytych do budowy koła i trzeba zdawać się na "standardy". Etrto jasno i precyzyjnie podaje 622x19 to typowa obręcz cross, trekking, szosa, 29er o szerokości wewnętrznej 19mm. Opona 52x622, jest szeroka na 52mm, a średnicę wewnętrzną ma 622mm. Od razu wiadomo co do czego pasuje.

 

Całkiem zgrabna tabelka (choć nie zawiera wszystkich możliwości):

https://rueduvelo.files.wordpress.com/2015/06/standard-etrto.jpg

Napisano

 

 

v -brake pozwalają na założenie szerszej opony, na co u brake raczej nie pozwala (chyba). 

 

Jest w tym dużo racji, ale nie tyczy się obręczy. Hamulce u-brake lub zwyczajne szczękowe jedno- lub dwutrzpieniowe mocno ograniczają szerokość opony. W przypadku V-brake dopiero przy naprawdę tłustych oponach mamy problem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...