przemq8 Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Mam starą kolarkę francuską na obręczach 27 z oponami 27x1 1/4. Obręcze są stalowe i w jednym miejscu na boku, obręcz się przetarła. Myślałem żeby wymienić i przód i tył ale takie obręcze trudno dostać. Czy są jakieś zamienniki dla tych obręczy? Myślałem też żeby dać trochę szerszą oponę.
seraph Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Możesz włożyć "normalne" koła 28' - będą o 8 mm mniejsze (622 mm średnicy vs 630 mm u Ciebie), czyli będziesz musiał klocki hamulcowe opuścić o 4 mm (sprawdź czy jest taka możliwość). Zostanie więcej miejsca na oponę w widełkach, ale pewnie masz hamulce szczękowe, więc to one głównie ograniczają rozmiar opony.
modrzew Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Obstawiam kolejne pytanie "jak to 27" mniejsze od 28"?"
przemq8 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 Obstawiam kolejne pytanie "jak to 27" mniejsze od 28"?" Czytałem że 28 są mniejsze od 27 ale nic z tego nie zrozumiałem ale pewnie masz hamulce szczękowe, więc to one głównie ograniczają rozmiar opony. No tu może być problem, jak szukam na alle, to tylko są na v-brake , a u mnie są u-brake. Chyba że da się temu jakoś zaradzić?
Pegasus Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 obręcze pod V-brake są takie same jak pod U-brake
seraph Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Jak hamulce obręczowe to obręczowe i nie ma żadnego znaczenia jaka konstrukcja - mogą być nawet hydrauliczne (są takie).
przemq8 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 Aaaa Nie wiedziałem, myślałem że v -brake pozwalają na założenie szerszej opony, na co u brake raczej nie pozwala (chyba). Człowiek całe życie się uczy, dzięki
zekker Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Czytałem że 28 są mniejsze od 27 ale nic z tego nie zrozumiałem Bo podawanie rozmiaru w calach jest bez sensu, bo liczy się razem z oponą. Stare obręcze szosowe miały 630mm średnicy, do tego średnia opona 32mm i mamy prawie idealne 27". Koła 28" mają teraz standardowo obręcz 622mm, przy oponie 45mm mamy 28". Przy typowych oponach szosowych 25mm, mamy faktycznie ~26,5". Właśnie dlatego rozmiarówka calowa jest bez sensu, bo kompletnie nic nie mówi o podzespołach użytych do budowy koła i trzeba zdawać się na "standardy". Etrto jasno i precyzyjnie podaje 622x19 to typowa obręcz cross, trekking, szosa, 29er o szerokości wewnętrznej 19mm. Opona 52x622, jest szeroka na 52mm, a średnicę wewnętrzną ma 622mm. Od razu wiadomo co do czego pasuje. Całkiem zgrabna tabelka (choć nie zawiera wszystkich możliwości): https://rueduvelo.files.wordpress.com/2015/06/standard-etrto.jpg
seraph Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 v -brake pozwalają na założenie szerszej opony, na co u brake raczej nie pozwala (chyba). Jest w tym dużo racji, ale nie tyczy się obręczy. Hamulce u-brake lub zwyczajne szczękowe jedno- lub dwutrzpieniowe mocno ograniczają szerokość opony. W przypadku V-brake dopiero przy naprawdę tłustych oponach mamy problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.