tomilondyn Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 wczoraj wyjechałem w trasę i kapeć, zmieniłem dętkę, sprawdziłem oponę , ma ślady użytkowania, dość sporo, dziurki po kamieniach itd, ale nigdzie nie jest pęknięta czy z dziurą na wylot, standardowa opona GIANT defy 2 S-R2 (zrobione jakieś 750km) , dziś to samo jadę i po 6km dziura, nie zakładałem nowej dętki bo myślę że to opona wiec prze spacerowałem się do domu ten dystans, po dokładnym sprawdzeniu opony dalej nic, dziurka tej samej wielkości co wczoraj, wymyśliłem żeby kupić nową oponę, zastanawiam się nad continentalem , cena raczej nie ma znaczenia (oczywiście bez kosmosu ) lepiej wydać tyćke więcej niż znów łatać dziury myślałem o duraskin lub hardshell , moja waga to 98kg, jeżdżę jakieś 50km na dzień i jeszcze zauważyłem to .... obtarcie spowodowane złym montażem dętki? czy wada fabryczna? taką dentkę posiadam http://www.tredz.co.uk/.Continental-R28-Road-Inner-Tube_35618.htm pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Pejot1975 Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 A może masz jakis "syfek" w oponie. Sprawdziłeś od srodka dokładnie? Ew. sprawdz obręcz i taśme w jakim jest stanie. Chociaz ta dziurka to chyba sie robi od strony opony, tak?
tomilondyn Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 dziurka od góry tak , od opony, no dziś sprawdziłem po raz drugi dokładnie palcem delikatnie i mocno nic, jest ok tutaj zlokalizowałem tą dziurkę dodam że to są chyba naturalne dziurki bo są ich 4 na całej oponie rozłożone idealnie na każdej ćwiartce a tak wygląda od środka a tutaj widać największe z użycie opony jakie mogłem znaleźć
phoe Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Jak ważysz 98KG może po prostu dobiłeś oponę i "snejka" złapałeś?
tomilondyn Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 jaśniej? no może dobiłem , ale tak jak mowie nie widzę żadnych mega wielkich dziurek czy zniszczeń , dlatego rozważam kupno nowej opony, i takie dziwne bąble na dętce spotkałem się z tym pierwszy raz , czy to normalne?
phoe Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 No jak masz za mało powietrza i oponą dociśniesz dętkę do obręczy, to prawie zawsze strzeli, możesz to zrobić nawet na bardzo małym krawężniku czy na dziurze na drodze, tutaj opona nawet najlepsza nie pomoże, co najwyżej przerobienie na bezdętke lub szytka. Takie coś: http://www.bikeacrossamericatips.com/wp-content/uploads/2012/11/Pinch-Flat.jpg Nie wiem jak tam się szosę do twojej wagi pompuje, ale pewnie w okolicach 8 bar powinieneś. Jak nie masz dziury na wylot i przebiłeś kolejny raz, to raczej właśnie to było przez dobicie spowodowane zbyt niskim ciśnieniem, trochę dziwne że centralnie na środku, ale nie wiem na co wjechałeś i na ile miałeś koła napompowane.
tomilondyn Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 trzymam prawie zawsze na 120psi, tam gdzie jechałem była prosta droga , wiadomo nie idealnie gładka ale bez żadnych większych wypukleń , opona nie strzeliła , ma tylko mala dziurkę , no ale rozważam każda możliwość , wiec proponujesz założyć nowa dentke i przelecieć się raz jeszcze?
phoe Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Możesz spróbować powiedzmy 130-140PSI, ale nie wiem jak z wytrzymałością obręczy będzie do szerokości opony którą masz, bo sprawdzić ile wytrzyma teoretycznie opona to nie problem, bo odczytasz z opony, gorzej z obręczą.Jak rozważasz wymianę opon, to kup takie koniecznie, które są dedykowane do 100KG i ciśnienia co najmniej 130 lub najlepiej 150PSI, a są takie opony w sprzedaży.
tomilondyn Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 opona jest pod max 120psi, co do obręczy muszę poszukać, opona jeszcze która mi wpadła w oko to continental grand prix 4000s
rambolbambol Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 TALK albo Mąka Ziemniaczana To ja jestem aż tak stary, czy taka nowomoda się zrobiła, że dętki przed włożeniem w oponę się nie talkuje? Potem się ludzie dziwują, że dętka jakieś fantazyjne kształty przybiera i pęka.
phoe Napisano 9 Listopada 2015 Napisano 9 Listopada 2015 Generalnie im węższa tym więcej możesz pompować, bo mniej rozpycha obręcz na boki.
tomilondyn Napisano 9 Listopada 2015 Autor Napisano 9 Listopada 2015 TALK albo Mąka Ziemniaczana To ja jestem aż tak stary, czy taka nowomoda się zrobiła, że dętki przed włożeniem w oponę się nie talkuje? Potem się ludzie dziwują, że dętka jakieś fantazyjne kształty przybiera i pęka. powiem szczerze , ze ma to sens , a faktem jest ze nie posypałem jej przed włożeniem Generalnie im węższa tym więcej możesz pompować, bo mniej rozpycha obręcz na boki. to może założę 23?
tomilondyn Napisano 10 Listopada 2015 Autor Napisano 10 Listopada 2015 kupiłem dwie zwykłe budżetówki (dętki) w Tesco , posypałem mąką , dałem 120psi i dziś poleciałem na 30km, wróciłem na kołach , pokazałem starą dętkę , mądrzejszemu ode mnie , jego zdaniem gdzieś się zawinęła przy montażu , bo ewidentnie określił to jako obtarcie, póki co jest ok , jutro polecę w dłuższą podróż zobaczymy co jest pięć
phoe Napisano 10 Listopada 2015 Napisano 10 Listopada 2015 A zakładasz lekko napompowaną dętkę? Bo jak napompowaną włożysz, a tak powinieneś zrobić, to nie ma szans że Ci się zawinie gdziekolwiek.
tomilondyn Napisano 10 Listopada 2015 Autor Napisano 10 Listopada 2015 A zakładasz lekko napompowaną dętkę? Bo jak napompowaną włożysz, a tak powinieneś zrobić, to nie ma szans że Ci się zawinie gdziekolwiek. tak, musiałem gdzieś popełnić błąd , trudno na błędach człowiek się uczy na razie jest gitara, dzięki wszystkim za wszelka pomoc i podpowiedzi, mam nadzieje ze teraz będzie ok
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.