MMMAAACCC7 Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Witamprzechodził ktoś może temat co można założyć zamiast foxa rp3?rama cannondale scalpel 2002skok z tyłu to chyba 60 mmw oko wpadł mi stary sid Dual Air, ale poczytałem i poszukałem że dobranie dampera nie jest takie łatwe, dlatego pytam na forum, może ktoś już przez to przechodził i jest w stanie mi pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 ten Sid to zabytek , lepiej jak już założysz Dt Swissa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Przede wszystkim musisz znać długość montażową tłumika - jesli dobrze się dogrzebałem ,to powinien być 5,5x1,00. IMO w przypadku tej ramy sam dobór zaworowania tłumika nie jest aż tak istotny, ważniejsze jest samo znalezienie dobrego,działającego tłumika z tymi wymiarami. Niemniej jednak szukałbym tłumika z niską kompresją i niskim powrotem. Lub też po prostu każdego z tymi wymiarami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Jaki jest powód wymiany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 umarł propedal. A strach do niego zaglądać, jak z tego co mi wiadomo, od 2002 (czyli od nowości) nikt do niego nie zaglądał...póki jeżdzi, to niech jeździ, w międzyczasie chcę czegoś nowego poszukać.Mierząc damper w rowerze od środka śruby do środka śruby jest 137 mm (?? do niczego mi to nie pasuje)tłok ma 27 mm średnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Jeśli zmiarł propedal to wystarczy serwis. Prawdopodobnie masz mieszankę oleju z azotem zamiast samego oleju, uszczelniacz na IFP puścił i tyle. Czy dźwigienka propedala "lata" luźno ? Mierząc damper w rowerze od środka śruby do środka śruby jest 137 mm (?? do niczego mi to nie pasuje) tłok ma 27 mm średnicy Może być tak, że dla Cannondale FOX zrobił dedykowany damper. Podobnie dla Speca robi z innym mocowaniem... Nie kupisz nigdzie zamiennika. Ale trzeba by się wgryźć w temat. Jednak jest prawdopodobnieństwo właśnie takie. Edytowane 9 Listopada 2015 przez drmomank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Akurat w Scalpelu mocowanie jest tradycyjne. Problemem będzie znalezienie tłumika z taką długością, obecnie najmniejszy rozmiar to 152 mm Manitou McLeod lub RS Monarch- krótszych już raczej nikt nie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 w Scalpelu mocowanie jest tradycyjne. Problemem będzie znalezienie tłumika z taką długością Tak, o to mi chodziło, Spec miał inne mocowania, a skalpel te nieszczęsne rozmiary, i to może być nie do przeskoczenia w zamienniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) dźwignia chodzi bez zmian, z wyraźnym kliknięciem, natomiast nie ma żadnej różnicy między propedalem a otwartym damperem. Raczej niewielkim prawdopodobieństwem jest to, że damper w ramie jest ściśnięty, a po demontażu się "Wyciągnie"..Rozbierać samemu mi się nie uśmiecha, wysyłać gdziekolwiek też nie bardzo.EDIT-kliknięcie kliknięciem, ale sama dźwignia jest wiotka, czyli pewnie ta uszczelka. Samodzielna naprawa pewnie niewykonywalna?Naprawiał ktoś na domowym warsztacie propedala ? Edytowane 9 Listopada 2015 przez MMMAAACCC7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Rozbierać samemu mi się nie uśmiecha, wysyłać gdziekolwiek też nie bardzo. Skoro tak, to nie ma innej opcji jak szukać nowego. Ale to będzie trudna akcja. Sprzęt ma swoje lata... A tak zapytam, dlaczego nie uśmiecha ci się wysyłaś tego gdziekolwiek ? W czym problem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 po pierwsze w ten sposób unieruchamiam się leśnie na około 2 tygodnie (a w planach w tą niedzielę zawody, co prawda przełaj, ale MTB też mile widziane), po drugie koszta serwisu prawdopodobnie mogą przewyższyć zakup innego dampera, o prostszej konstrukcji (jak np wspomniany sid) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Wysyłka do serwisu plus serwis to max 4 dni. Koszty... z wymianą wszystkich uszczelek to wyjdzie około max 250 zł, oczywiście nie w serwisie ASO bo tam mniej więcej 450 zł. SID... wątpię byś go kupił w tym rozmiarze, poza tym SID z tych lat to delikatnie mówiąc damper do serwisu, więc oprócz kosztów zakupu znowu koszt serwisu. Czy to się opłaca to nie wiem. Ale wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 10 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 nie trzeba wymieniać wszystkich gum jeśli boisz się robić to samemu to odezwij się do Piotrka (Activia), on ma też oryginalne oleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 10 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 Wysyłka do serwisu plus serwis to max 4 dni. Koszty... z wymianą wszystkich uszczelek to wyjdzie około max 250 zł, oczywiście nie w serwisie ASO bo tam mniej więcej 450 zł. SID... wątpię byś go kupił w tym rozmiarze, poza tym SID z tych lat to delikatnie mówiąc damper do serwisu, więc oprócz kosztów zakupu znowu koszt serwisu. Czy to się opłaca to nie wiem. Ale wątpię. Serwis z wysyłkami da się ogarnąć w cenie ok. 100pln... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 (edytowane) Serwis z wysyłkami da się ogarnąć w cenie ok. 100pln... Tak, pod warunkiem, że nie trzeba wymieniać uszczelek, a po tylu latach to było by wskazane jednak. Komplet uszczelek do komory powietrznej kosztuje coś około 90 zł, do tego uszczelka IFP, olej tłumiący. Podałem taką kwotę w maksie, ale oczywiście da się taniej. Koszt serwisu to też około 90 zł, za 100 zł się nie da chyba jednak wraz z przesyłkami. nie trzeba wymieniać wszystkich gum jeśli boisz się robić to samemu to odezwij się do Piotrka (Activia), on ma też oryginalne oleje. Filmik nie pokazuje pełnego serwisu tylko serwis komory powietrznej. Jeśli koledze padł propedal to należy przeprowadzić pełen serwis z wymianą oleju, uszczelnienia na IFP co się wiąże z pompowaniem komory IFP, azot można oczywiście odpuścić sobie, ale napompowanie tego IFP to dość upierdliwa czynność, trzeba mieć adapter (igłę), odpowiedni oring do IFP... Na filmie tego nie ma. Przy tak nietypowym rozmiarze dampera chyba lepiej zrobić pełen serwis, bo znalezienie czegoś w godnym stanie lub nowego graniczy z cudem. kliknięcie kliknięciem, ale sama dźwignia jest wiotka, czyli pewnie ta uszczelka. Samodzielna naprawa pewnie niewykonywalna? Naprawiał ktoś na domowym warsztacie propedala ? O tą wiotkość pytałem właśnie. Jeśli dźwigienka tak się zachowuje to najprawdopodobniejszą przyczyną jest to, że do oleju przedostał się azot z komory IFP. W związku z czym w komorze IFP nie ma odpowiedniego ciśnienia które "napiera" na olej a ten z kolei "naciskał" na mechanizm tłumienia, napisałem to w dużym skrócie i uproszczeniu bo wytłumaczenie tego jest skomplikowane bez rysunków. Oczywiście jest to do naprawienia, jeśli żadna część nie uległą fizycznemu uszkodzeniu, a zdarza się dość to w sumie rzadko, to wystarczy zrobić pełen serwis polegający na, i tu znowu ogromny skrót myślowy, wymianie uszczelniacza na IFP, wymianie oleju, skręceniu wszystkiego w całość i napompowaniu komory IFP przez adapter do odpowiedniego ciśnienia. Podkreślam, że to bardzo duży skrót czynności. Takie serwisy robią ludzie i da się to wykonać w warsztacie, jednak nie w każdym. Są też tacy co robią to w domu. Edytowane 10 Listopada 2015 przez drmomank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 10 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 dlatego chwilowo odpuszczam. Poczekam aż spadnie dość dużo śniegu, by nie dało się jeździć poza tym namierzyłem dość dobry serwis, który robi wysyłkowo, do tego zakłada testowe uszczelki, za darmo, koszt jedyny, to koszt serwisu + wysyłek. Jak umrą testowe uszczelki to wysyłam ponownie i montują za darmo wybrane przeze mnie uszczelki (kolejne testowe, lub nowe, które posiadają, te już oczywiście płatne).chęć wymiany spowodował też brak właśnie blokady, zamiennie propedala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 10 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2015 dlatego chwilowo odpuszczam No i git, bez PP da się jeździć przecież . poza tym namierzyłem dość dobry serwis, który robi wysyłkowo, do tego zakłada testowe uszczelki, za darmo, koszt jedyny, to koszt serwisu + wysyłek. Jak umrą testowe uszczelki to wysyłam ponownie i montują za darmo wybrane przeze mnie uszczelki (kolejne testowe, lub nowe, które posiadają, te już oczywiście płatne) Tak widziałem ich ogłoszenie na aledrogo, to chyba dobra opcja, w każdym razie za niewielką kasę można to ogarnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.