Skocz do zawartości

[wybor roweru] spec epic evo 26er ?


adcolgrz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, chcialbym sie od was dowiedziec czy jest sens jeszcze inwestowania pieniedzy w 26 ? mialem doczynienia z 27,5 ( nie widze roznicy ) i z 29 ( ciezko mi sie wyjezdzalo pod gorke ale na prostym podobalo mi sie to ze sie szybciej jezdzi..) mam opcje do kupienia uzywanego specialized epic evo z 2011 aluminum ( za 800 euros = 2400 zl), na x0 2x10, sid, kola crossmax st, sztyca regulowana etc.. w super stanie, zadbany bardzo dobrze i bez zadnych problemow (serwis braina mial w maju ,ma papiery na to)... chce rower do turystyki, zeby byl wygodny i moglbym wyjechac pod kazde gorki i pojezdzic tez po asfalcie (jezdze weekendowo). moj wzrost to 184 cm i 85kg. Jestem miedzy tym specem a jakims 29er....

 

Co poradzicie ? JAk sie ma sprawa z brainem ? nigdy nie probowalem tego typu zawieszenia...

 

post-145942-0-90862400-1446901050_thumb.jpg

Napisano

To jest full więc temat "sensu" inwestycji w koło 26" go mniej dotyczy. Rama ma jak widzę sterówkę pod 1,5" wiec kolejny atut. Piszesz, że ktoś o niego dbał, serwisował więc jak rozmiar Ci pasuje to warto w takie coś wejść. 

Co do 29er to większość fulli jest ujowa tym bardziej za taką kwotę. Nie pisz też, że 27,5" to to samo bo tak nie jest a już na pewno nie w temacie pełnego zawieszenia. 

Napisano

Hej, 


 


Widzę, że wątek się urywa się, pozwoliłem sobie na podpięcie do tematu, bo jest bardzo zbliżony.


 


Mam możliwość zakupu nowego roweru Kross Earth 3.0  ( tutaj specyfikacja   http://www.kross.pl/...b-xcm/earth-3-0   ) w cenie ok. 6700 zł.  Ostanie 2 lata jeździłem na hardtail, ale z przyczyn zdrowotnych (kręgosłup) potrzebuję roweru z pełnym zawieszeniem. Teren do jazdy: to las, góry, ścieżki, rzadziej szosa, ale czasem zdarza mi się przejechać bardziej hardcorowe odcinki (bez hopów, jednak poza ścieżkami, gdzie teren jest mniej przewidywalny). 


 


 


I w związku z tym 4 pytania:


 


1.Czy dziś sensowne i rozsądne jest kupowanie roweru na kołach 26"? Wiem, że takich pytań jest wiele - ja czuje się w tym totalnie zagubiony. 


2.Czy przy moich preferencjach co do jazdy skok 100 mm wystarczy?


3. Czy płacąc za rower 6700 zł netto nie lepiej, nieco dodać i zainwestować w coś innego? 


4. Zastanawiam się nad docelowym rozmiarem ramy takiego roweru  - mam 186 cm, wysokość nogi ok. 86. Czy 20" to byłoby to?


 


Będę wdzięczny za  Waszą każdą radę


 


Napisano

1. W przypadku fulla koło 26" jak najbardziej może być

2. Niestety ale full o takim skoku w góry to delikatnie to ujmując nieporozumienie. 

3. Nie kupował bym tego wynalazku tym bardziej za tak duże pieniądze z takim wyposażeniem. Za okolice 7K są dostępne marki przy których ten Earth to zwyczajny pażdzierz. Do tego to mało udany model z którym były problemy. 

4. Potrzebujesz rozmiaru "L" 

Napisano

Dzięki za konkrety w odpowiedzi. 

 

Jesteś w stanie zasugerować mi jakąś alternatywę w takim razie w budżecie do 7K? Widzę spory wybór rowerów na kołach 29" (np. z kolekcji GHOST), ale nigdy nie jeździłem i zupełnie nie mam przekonania do 29 (obawiam się eksperymentowania).

Napisano

Ghost ma dobry zawias ale musiał byś wyszperać jakąś mega przecenę by Ci się to opłacało. Na dobrego fulla AM 29er masz jednak za mało kasy. Tu trzeba "dychy" i więcej. Poza tym dużo fulli w tym rozmiarze jest zwyczajnie "nie dorobionych" pod względem geometrii więc trzeba bardzo uważać co się kupuje. Dlatego z większym skokiem nadal większość wybiera rozmiar 27,5". Chyba najtaniej a zarazem najlepiej wypada Giant lub oferty wysyłkowe jak Canyon, Rose, Radon. W fulla 29er wchodził bym tylko jak masz z min 190cm wzrostu. 

Napisano

OK, to jeszcze 3 pytania, jeśli pozwolisz. 

 

1. Jeśli dobrze pojmuję Twój ostatni wywód, to wychodzi na to, że bardziej rozsądnym wyborem byłby np. taki Giant  http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.4/24524/89321/  niż Kross Earth (mimo gorszego osprzętu Gianta) - zgadza się? Ja tam cudów nie oczekuje od roweru, jestem amatorem z ambicją do średniozaawansowanej jazdy AM - full to dla mnie must have, ale jak już kupię, to chcę pojeździć na nim dobrych kilka lat.

 

2.Jeszcze w kontekście tego Krossa Earth - stwierdziłeś, że skok 100 mm w góry to nieporozumienie. Ten Earth dedykowany jest do maratonów górskich. Co to de facto oznacza w praktyce i jak określiłbyś zasadniczą różnice między jazdą AM? 

 

3. Widzę, że jesteś z KRK. Wczoraj właśnie przeglądałem ofertę kilku sklepów z KRK, z nadzieją na jakąś posezonową okazję i w jednym sklepie na Wielickiej (nie pamiętam nazwy, ale specjalizuje się głównie w Ghost) było kilka ciekawych rowerów na 29" w cenie do 7K, np. coś takiego  http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_full/ghost/39519/amr_lt_3   - taki albo zbliżony model.  To tak w kontekście Twojej uwagi o sensownych rowerach 29", bo jednak taki rtozmair koła mnie nie interesuje. 

 

 

 

 http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_29er_full/ghost/39519/amr_lt_3

Napisano

Ja dla odmiany mam inne zdanie:

 

1. pakowanie się w 26 nie ma sensu, chyba że to tani sztywniak dla wczesnego nastolatka. Taki wniosek dyktuje rynek, a konkretnie fakt, że 26 to wymierający standard w zasadzie wszędzie, może poza ww. obszarem.  Możesz zainwestować w 26 jeżeli nie jest dla ciebie problemem to, że jeżeli będziesz chciał zmienić koła lub amor, będziesz skazany głównie na rynek wtórny;

2. full o skoku 100 mm nada się bez problemu do zastosowań, które opisałeś. Full 29 będzie aż nadto.  Najistotniejszy jest nie skok, ale geometria, tudzież to jak umiesz korzystać z roweru;

3. nie rozumiem ogólników w stylu "większość fulli 29 jest ujowa" i chętnie powitam konkrety. Btw, nie rozumiem, bo uważam że to nieprawda.

 

Jaki konkretnie masz budżet?

Napisano

Dzięki za odpowiedź, Sol. 

 

1. OK

2. Skok 100 mm - OK, uwzględnię i tę uwagę. Pytanie, czy ten Earth 3.0, pomijając kwestię skoku i kół 26, to w ogóle okazja (przypomnę cenę: 6700, ewentualnie model niżej, w tej samej ramie Earth 2.0, za ok. 5400)

3.Tu się nie wypowiadam, bo nie mam zdania - nie jeździłem na 29 i raczej nie chciałbym eksperymentować. Zauważyłem jednak ciekawą ofertę rowerów na tych kołach (np. Ghost) z fajnym osprzętem i w cenie do 7K.

 

 

Odpowiadając na Twoje ostanie pytanie: budżet wyznaczyłem sobie na poziomie 7K, ale to absolutne maximum.  Pomożesz?

Napisano

Słowo "zastosowanie" jest bardzo względne i trzeba je odnosić indywidualnie. Równie dobrze wystarczy zwykły HT 29er. Natomiast sory ale full XC nawet 29er w życiu nie przeleci tak jak to samo tylko z większym skokiem i inną geometrią. Chcesz większe koło to i owszem ale z większym skokiem jak 130mm na ten przykład. Jak by to była prawda to w górach widywał bym więcej tych na 100mm a nie AM/enduro 140-160mm. Ja tam nie napiszę, że full xc to aż nadto bo nie będę podejrzewał kogoś o "minimalizm". Nie jeden już tu wtopił ze 100mm a potem zachciało się szybciej, więcej a tu lipa i zaczyna się szukanie nowego roweru. Przykłady były tutaj na forum. 

 

Co Gianta Trance to owszem ale model 2 LTD. Kosztuje tylko katologowo 9K ale biorąc pod uwagę skalę rabatu to 7,5K osiągalne bez trudu. Rower kompletny z bardzo dobrym osprzętem, poprawionym amorem, napinaczem i co chyba najistotniejsze regulowaną sztycą. 

 

Ten Ghost nie jest zły ale ma słabe koła i brak myk myka. Jak napisałem bez "dychy" nie ma się co zabierać za kupno fulla 29er. 

 

Pytałeś o maratony górskie @slawekTE w kontekście tego Krossa. Sam sobie odpowiedz co chcesz robić. Ja śmigam tam gdzie nie organizuje się tego typu imprez bo jest za trudno. Mi jest bliższe coś w stylu Beskidzkich etapówek jak Transcarpatia. 

Napisano

Nie śledziłem rynku dość dawno, więc nie wiem co może się trafić fajnego w tym przedziale cenowym.

 

Aczkolwiek ten Ghost wygląda całkiem interesująco - fajna ścieżkowa geometria, dość spory skok z przodu jak na 29, w sprawnych rękach powinien bez trudu odnaleźć się w AM/enduro.

 

Czyli innymi słowy to sprzęt z zapasem możliwości, co strategicznie patrząc jest fajne, na wypadek gdyby pogłębiła ci się cykloza (pogłębia się u większości po wizycie np. w Świeradowie lub Rychlebach :)).

 

Minusy - to nie jest baletnica, tj. jeżeli szukasz czegoś do szybkiego zapierniczania po szutrze, inne rowery lepiej się do tego nadadzą.  Z drugiej strony jest tu spory potencjał do odchudzenia i po doinwestowaniu może się z tego zrobić naprawdę interesujący rower.

 

Ten Giant też jest ok i można o nim napisać z grubsza to samo.  Najlepiej jakbyś podjechał, objechał i wybrał to na czym poczułeś się lepiej.

Napisano

Reasumując - bo de facto to było punktem wyjścia - chyba oboje (@Sol  i @beskid) zgodzicie się, że kupowanie tego Krossa Eartha (3.0 lub 2.0) to nie jest okazją życia? 

Napisano

@beskid - Twoje uprzedzenie do 29 jest znane wszem i wobec, przykłady tu na forum :) Podobnie jak skłonność do ogólników w stylu "większość jest ujowa", "niejeden wtopił" itp.

 

Nie lubisz, ok. Ale please nie rób świeżakom wody z mózgu i nie sugeruj, że to rozmiar koła stanowi o jakości roweru lub jazdy.

 

O tym pierwszym stanowi komplet rozumiany głównie jako geo, osprzęt i wykonanie, o tym drugim wspomniany komplet plus (a nawet przede wszystkim) doświadczenie i umiejętności.

 

Wolałbym żeby nowi w temacie słyszeli przede wszystkim takie hasła, bo to one odpowiadają realiom -  a rower wybrali sobie sami, nie sugerując się wielkością koła, tylko tym jak się na nim czują.

 

EDIT: @slawek - zgadza się, zapomnij :)

 

Napisano

OK, w zasadzie to było dla mnie najistotniejsze - daruję sobie tego Kross Earth. Naprawdę potrzebowałem uwag bardziej doświadczonych osób. 

 

Co do pozostałych aspektów - wielkości skoku, rozmiaru koła -  wychodzi na to, że najlepszy byłby kompromis ( a więc skok ok. 130 mm, koło 27,5) i chyba w takim kierunku będę szukał cierpliwie. Wszystko na to wskazuje :)

 

To może właśnie taka używka:   http://olx.pl/oferta/giant-trance-2-27-5-ltd-2015-fox-ctd-slx-xt-bdb-gwara-rozm-l-krakow-CID767-IDcw8c5.html#ac3e3ae672  

 

Dziękuję Wam za pomoc i pozdrawiam!

 

 

 

 

Napisano

Spox.  Jakbyś objeżdżał tego Ghosta zwróć uwagę na rozmiar, bo wydajesz się być pomiędzy M i L.  Jakby co lepiej wziąć nieco większą i skrócić mostek - generalizując of koz, bo to zawsze zależy od przypadku.

Napisano

@Sol mocno nad interpretujesz to co piszę. Dla kogoś są te fulle 29er ze skokiem 140-160mm. Ja wcale nie jestem przeciw dużemu kołu tylko twierdzę, że 100mm to jest zwyczajnie lipa i tyle. O wielkość skoku zawieszenia chodzi a nie rozmiar koła. Ameryki nie odkrywam jak napiszę, że AM/enduro to szybciej, pewniej, bezpieczniej od tego samego na 100mm. Naprawdę nie wiem jak można komukolwiek z jednak zacięciem do ostrzejszej jazdy; "zdarza mi się przejechać bardziej hardcorowe odcinki" polecać cokolwiek ze 100mm. Ja się tylko czepiam jak coś faktu, że gro fulli 29er dla kogoś takiego jak ja (1,75cm) ma ujową geometrię. 

 

Kross Earth to nie udana konstrukcja z wadami zawieszenia. Tak szczerze z takim budżetem na rynku nie będziesz w stanie znależć konkurencji dla Gianta czy Canyona. Zawsze będzie czegoś brakować jak na ten przykład myk-myka a to droga zabawka jest kupując nie w zestawie z rowerem. 

 

Jaki jest sens kupować używkę w takiej cenie jak dokładając do nowego masz więcej plusów. Tu nie masz gwary na ramę i gość sprzedaje ze zwykłą sztycą. Amor też gorszy. 

Napisano

wczesniej sie mialo tylko 80mm i sie robilo dwa razy wiecej niz teraz  co niektorzy co maja po 120-180mm skoku..... 100mm do gor , szybkich zjazdow techniczych(bez duzych hop) wystarczajacoo... ale to juz kwestia gustu....

 

Ja juz wybralem, ide po 29er.. tego speca widzialem w bardzoooo dobrej cenie i myslalem ze jest sens lecz jednak ide na hardtraila 29er... mam na oku MMR KENDO 10 2016 ( Hiszpanska firma)  lub ghost tacana x 8 2016.

Napisano

Warto najpierw przejechać sobie na jakimś fajnym fullu w naprawdę konkretnym terenie bo szybko zmienia się perspektywa na to "co było". Na sztywniaku też jest masa frajdy więc Twój wybór. Osobiście jednak celował bym w Ghosta. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...