yakuza79 Napisano 6 Listopada 2015 Napisano 6 Listopada 2015 Witam. Potrzebuję porady odnośnie opon do szosy z wkładką antyprzebiciową i jakimś tam bieżnikiem na zbliżający się okres zimowy. Dziś miałem niemiłe spotkanie z kawałkiem szkła, opona tylna przecięta w poprzek około 15mm. Pomyślałem sobie więc by zmienić na coś bardziej pancernego, przy okazji z lepszą przyczepnością, zwłaszcza na mokrym. Dobrze by było gdyby dobrze znosiła ewentualny zjazd z asfaltu na drogi szutrowe. Czytałem trochę na forum o Schwalbe Marathon, Marathon Plus, gdzieś indziej zasłyszałem o Conti Touring Plus i Conti Country Plus. Nadal nie wiem, które najlepiej by się sprawdziły?! Może koledzy mają jakieś inne typy? Mierzyłem rozstaw widełek w przednim widelcu i wynosi 32mm, natomiast tylnych widełek 42mm. Obecnie mam 700x25c Vittoria Rubino. Jaki rozmiar opon mogę spokojnie bez obaw założyć? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. Pozdrower
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Listopada 2015 Mod Team Napisano 6 Listopada 2015 Kłaniam, Ja cały rok jeżdżę na Randonneur'ach 28c, ale są do wziecia w rozmiarze aż do 42c Może prawdziwą zimkowa oponkę? Conti Top Contact Winter II Szacunek... I.
raffik Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Jeżeli w rowerze są hamulce szosowe - klasyczne calipery - i zamierzasz użyć tego w zimie, to rozstaw widelca nie jest istotny. Decyduje to co ogarnie hamulec. Spróbuj upchnąć jakiegoś Panasonica - Panaracer Tour (28 lub 32). IMO lepiej niż germańskie Jaskóły.
yakuza79 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Napisano 7 Listopada 2015 Co do kwestii hamulców to są to szosowe sygnowane logo producenta roweru, czyli jakiś tani "sh*t"! Mają o wiele większy zapas niż widełki, zarówno przednie jak i tylne. Przód wygląda tak: Tył natomiast tak: Brudne, bo brakło czasu wczoraj na mycie [emoji16] @IvanMTB w taką skrajność jak te Conti Top Contact Winter to nie będę popadał, ale te Vittorie to fajny pomysł. @raffik Panaracer'ami mnie zaskoczyłeś. na pewno wezmę pod uwagę, zwłaszcza że atrakcyjne cenowo. Dzięki koledzy!
raffik Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Przyczepność mieszanki Panasów może niestety spadać wraz ze spadkiem temperatury. Bieżnik niestety nie załatwi twardości gumy. Są tanie ale ciężkawe. IMO wejdzie Ci max 32, chociaż nie byłbym tego pewien.
yakuza79 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Napisano 7 Listopada 2015 Kupię na razie jedną oponę 28 i sprawdzę czy da radę założyć na przód. Jeśli będzie ok to dokupię na tył 30 lub 32. Jeśli nie to 28 powędruje na tył a z przodu pozostanie 25.
Mod Team IvanMTB Napisano 7 Listopada 2015 Mod Team Napisano 7 Listopada 2015 Na wysokość to wejdzie wiecej, ale szerokości z przodu Ci zbraknie jak mi sie zdawa... Generalnie w UK zabawa w jakies wykęcone, zimowe oponi to jest przerost formy nad treścią. Za to warto mieć coś na miękkiej mieszance i dobrze dajacej sobie rade na mokrym. Tu chyba wygrywa Conti z mieszanka Black Chilli lub dowolne, współczesne oponki dodatkiem silica. Szacunek... I.
DrOetker Napisano 7 Listopada 2015 Napisano 7 Listopada 2015 Polecam Specialized Espoir. Użytkuję w rozmiarze 28c i przyczepić się nie ma do czego. Dobrze trzymają, są trwałe i nie zdarza mi się złapać na nich kapcia
yakuza79 Napisano 12 Listopada 2015 Autor Napisano 12 Listopada 2015 Podziękował za porady koledzy. Zdecydowałem się jednak na Schwalbe Marathon Original. Mam nadzieję, że bedą się sprawowały. Przód - 700 x 28c, tył - 700 x 32c
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.