Skocz do zawartości

[Rower] Jaki 29er na maratony?


pat81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chcialbym sie dowiedziec od bardziej doswiadczonych w temacie maratonow itd. jaki rower najlepiej wybrac i jaki bedzie najbardziej rozwojowy. Wchodza teraz modele 2016 wiec jest szansa dostac cos z 2015 lub ulepszonego z 2016 roku. Moje wymiary to 190cm, noga 89-90cm a waga 102kg. Obecnie smigam na Scott Scale 940 roz L z 2015 roku ale ze jest to aluminium to szkoda mi w niego ladowac pieniedzy tym bardziej, ze spodobaly mi sie maratony i chcialbym sie z nimi zwiazac oczywiscie amatorsko  :). Moje typy to:

Cannondale F-SI carbon 2 lub 3 zalezy jaka cene dostane w rozmiarze L

Rose Mr. Big 2 (tu mozna samemu zrobic konfiguracje i wydaje sie najlepsza opcja) rozmiar L moze XL ale ciezko wrozyc bez przymiarki.

Ghoste Lector LC 7 lub 8 w rozmiarze L

Focus Raven Max Pro w rozmiarze L

Rocky Mountain 970 RLS Vertex w rozmiarze XL

Na zadnym z nich nie jezdzilem, ale bardziej interesuje mnie opinia ktory z nich jest bardziej rozwojowy. na pewno w wiekszosci bedzie trzeba zmienic kola poza Rose, bo tam wybiera sie samemu jakie sie chce.

Przyznam, ze jezdze na rozmiarze L ale jednak jakby brakowalo tych 2-3 cm do szczescia na podsiodlowce ze wzgledu, ze sztyca 400mm jest wyciagnieta prawie na maksa i zostaje jej 1 cm zapasu do limitu. Ghost i Focus wygladaja na oko biorac wymiary w sam raz ale czy beda dobre tego nie wiem. Rocky ma 508mm podsiodlowki i tez bylby dobry, ale jest dosyc rzadko widywany i nie wiem czy az tak dobry jak w sklepie go opisuja:)

 

Jezeli moge prosic o jakies komentarze to bylbym wdzieczny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod nogę 90cm idelanie pasuje rozmiar 20" i tu stawiałbym na tego Focus'a lub Rocky'ego. Przy czym Rocky w rozmiarze XL jest dość długi i IMHO po czasie będziesz szukła krótszego mostka albo węższej kiery (w 29er nie polecam) Ewentualnie taki GT Zaskar Carbon 29" Pro http://www.gtbicycles.pl/rowery/2015-gorskie/xc-race/zaskar-carbon-29-pro

 

 

 

Cannondala bym odpuścił ze względu na brak sztywnej tylnej osi .
 

Akurat sztywna oś nie jest wyznacznikiem sztywności ramy tylko jej wagi. Po prostu tylko wylajtowanie ramy takie cuda jak taperowana główka, poszerzana podsiodłówka  sztywna oś posiadają żeby rekompensować straty wynikające z cieniowania czy zastosowania lekkich obręczy. Kiedyś był nawet test ram w bB i jedną ze sztywniejszych była rama Ghost'a ważąca circa 2kg a że w porównaniu do konkurencji nie posiadała ani taperowanej główki ani sztywnej osi

 

 

 

na pewno w wiekszosci bedzie trzeba zmienic kola poza Rose, bo tam wybiera sie samemu jakie sie chce.
Przy twojej wadze nie zawracałbym sobie głowy wagą kół. Mają wytrzymać a nie się rozpaść pod koniec sezonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat sztywna oś nie jest wyznacznikiem sztywności ramy tylko jej wagi. Po prostu tylko wylajtowanie ramy takie cuda jak taperowana główka, poszerzana podsiodłówka  sztywna oś posiadają żeby rekompensować straty wynikające z cieniowania czy zastosowania lekkich obręczy. Kiedyś był nawet test ram w bB i jedną ze sztywniejszych była rama Ghost'a ważąca circa 2kg a że w porównaniu do konkurencji nie posiadała ani taperowanej główki ani sztywnej osi

 

 

 

Nie mówię o sztywności ramy , a jej rozwojowości ( o czym wspomina autor tematu ) - brak osi 12mm  tę rozwojowśc zamyka już na samum początku.

A oś ma za zadanie dać sztywność kołom a nie ramie.

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziemko dziekuje za odpowiedz i podpowiedz. Jezeli chodzi o kola to zawsze jak czytam jakis watek to w 80% poruszana jest waga kol i ze zaraz trzeba je wymienic itd. Zdaje sobie sprawe, ze nie jestem filigranowy :) a tez jak jade to nie chcialbym miec w swiadomosci, ze kola moga nie wytrzymac ktoregos razu:) 

Pytanie czy sztyca 27.2 a 31.6 bedzie robic przy mojej wadze jakas roznice? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Rose Mr. Big 2 (tu mozna samemu zrobic konfiguracje i wydaje sie najlepsza opcja) rozmiar L moze XL ale ciezko wrozyc bez przymiarki.

 

Proszę podać na priva zasięg ramion (długość mierzona od barku) tak jak tutaj: 

 

http://www.rosebikes.pl/zawiera/pomoc/wybierz-waciwy-rozmiar/jak-zmierzy/

 

i przesłać na priva, podpowiem jaki rozmiar Mr Biga byłby odpowiedni, bo jest Pan na granicy L i XL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

brak osi 12mm  tę rozwojowśc zamyka już na samum początku.

A oś ma za zadanie dać sztywność kołom a nie ramie.

 

 

Jeśli ma być rozwojowy 29 to od tego sezonu tylko piasty BOOST - 148x12 i 110x15 :-). A tak poważnie, nie ma czegoś takiego jak "rozwojowy" rower. Każdy jest przestarzały od momentu zakupu, cały czas pojawiają się nowe standardy osi, suportów, bębenków, mocowania przerzutek. Za chwilę pewnie ktoś wymyśli że główka ramy 1,1/8' - 1,1/5' jest za mało sztywna w rowerach 29 itp. itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie ma czegoś takiego jak "rozwojowy" rower. Każdy jest przestarzały od momentu zakupu, cały czas pojawiają się nowe standardy osi, suportów, bębenków, mocowania przerzutek. Za chwilę pewnie ktoś wymyśli że główka ramy 1,1/8' - 1,1/5' jest za mało sztywna w rowerach 29 itp.
Coś w tym jest, tylko jak się kupuje rower na kilka lat to warto kupić moim zdaniem jak najnowocześniejszą konstrukcję, tak żeby np za 10 lat można do niego jeszcze kupić choćby średniej klasy kola, amortyzator itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jak taka firma jak Cannondale nie robie sztywnej osi z tylu w HT? Czym to jest spowodowane, bo na pewno nie technologia? Bardzo bym chcial sprobowac Cannondale, ale moze ktos zna kogos lub sam jezdzi na takim i moze sie podzielic opinia? Szukalem troche w necie o HT Cannondala, ale sa to glownie testy, a tam jak wiadomo zawsze oh i ah. Czy rzeczywiscie jest on taki super w porownaniu do innych firm? na pewno cena jest super wysoka, jezeli jest tego wart to czemu nie zaplacic troche wiecej.

Edytowane przez pat81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiam sie jak taka firma jak Cannondale nie robie sztywnej osi z tylu w HT?
Bo tak defacto w HT sztywna oś z tylu nie jest niezbędna, wielu nawet twierdzi że to tylko wymysl projektantów który niczego nie zmienia za wyjątkiem braku konieczności regulacji hamulców przy demontażu kola... wydaje mi się jednak, że rynek będzie to forsowal jako standard. Dzisiaj już trafiaja się rowery jak Kross B7 za 4000zl (z 2016r) czy Focus Black Forrest 4.0 (z 2015r) za 4300zl , które mają 2 sztywne ośki, trochę marketingu i za 5 lat pewnie ciężko będzie kupić rower bez nich, a co za tym idzie wybór kol do roweru bez sztywnych osi może być mocno ograniczony. A co Wy o tym myślicie???  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wymysły o konieczności sztywnej osi idą coraz dalej skoro od tego sezonu najwięksi gracze dają poszerzone osie 12x148 (BOOST) z tyłu. Nawet jeśli to zupełnie nic nie daje w kwestii prowadzenia roweru to warto mieć tylko ze względu na 100% powtarzalne dokręcenie koła i brak konieczności regulacji hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...