maciek1614 Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 witam. Po deszczowej jeździe zrobiłem głupotę i popryskałem napęd i tarcze hamulcowe wd 40. Od tej pory hamulce przestały działać. Co może pomóc? przecierałem tarcze suchą szmatką ale to nic nie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 odtłuścić tarcze i wypiec klocki jeśli są metaliczne, poczytaj ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/154776-poradnik-hamulec-tarczowy-nie-hamuje-dlaczego/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 popryskałem napęd i tarcze hamulcowe wd 40 Gratulacje Ogólnie to proponuje unikać WD-40 do smarowania ponieważ ma on tendencję do wypierania smarów. Psikanie tarcz czymś innym niż woda lub jakiś odtłuszczacz to raczej średni pomysł. Ja do odtłuszczania używam preparat Skinsept Pur. Jest to mieszanka kilku alkoholi służąca do odkażania i odtłuszczania skóry jednak świetnie się sprawdza od tarcz rowerowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 Zdemontuj tarcze dokładnie odtłuść, możesz użyć np. płynu do mycia naczyń. Z klockami może być problem jeśli masz organiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek1614 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Mam hamulce shimano m355, z tego co widzę to mają klocki organiczne. Czy mogę kupić pół metaliczne czy muszą być organiczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Umyj klocki np Ludwikiem, polej benzyną i podpal, wypali Ci chociaż powierzchniowo, bo opalać ich nie ma co. Tarcze do porządnego mycia a potem najlepiej wytrzeć alkoholem. Zastanawia mnie jedna rzecz, po co pryskałeś na tarcze WD-40? Ogólnie odnoszę wrażenie że WD-40 to dla Polaków najlepszy środek do wszystkiego, otwierając ten temat sądziłem że ktoś napisze że użył WD-40 zamiast płynu hamulcowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 (edytowane) Potwierdzam: Tarcze i zaciski wyszoruj ludwikiem, Klocki wywal do śmieci, Kup nowe pół metaliki. Edytowane 7 Listopada 2015 przez topol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek1614 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Zastanawia mnie jedna rzecz, po co pryskałeś na tarcze WD-40? No bo słyszałem że wypiera wodę, a jeździłem po deszczu więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Pytanie w jaki sposób deszcz miał zaszkodzić tarczom? Jedną z ogromnych zalet tego typu hamulców to dobre działanie w mokrych czy błotnistych warunkach. Dalej nie ma co wnikać, zrobiłeś głupotę ale ważne żeby uczyć się na błędach a nie je powtarzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek1614 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 No dobra dzięki. A czy musze rozebrać hamulce żeby je wyczyścić? Nie chce ich bardziej zepsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Jak WD jest wewnątrz zacisku to trzeba wyjąc klocki i wyczyścić zacisk w środku. To nie jest rozbieranie hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek1614 Napisano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 A możesz w skrócie napisać jak to zrobić? Albo dać link do jakiegoś poradnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Popchnąć klocki do pozycji wyjściowej, np płaskim śrubokrętem, wyprostować srebrną zawleczkę która trzyma klocki i ją wyciągnąć. Zdemontować koło, wyciągnąć klocki wraz ze sprężyną ciągnąc je w dół. Wyczyścić wnętrze zacisku np kawałkiem szmatki. Montaż klocków w odwrotnej kolejności niż procedura powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 7 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Klocków i tarcz staraj się nie dotykać palcami, bo z paluchów też tłuszcz się osadzi. Tym bardziej, jak przy pracy będziesz zagryzał świeżo usmażonego schaboszczaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Do odtłuszczania tarcz są specjalne spraje do nabycia w sklepach motoryzacyjnych. Specyfiki na bazie rozpuszczalników, dosyć agresywne ale dobrze myją. Odkręcasz tarcze i płuczesz. Klocki też bym tym specyfikiem odtłuścił i zobaczył jak działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speeed Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 U mnie klocki żywiczne w m395 z przodu zostały zalane olejem od łańcucha, siła hamowania praktycznie zerowa. Już myślałem że będą do wyrzucenia. Na forum piszą że trzeba wyrzucić do kosza i kupic nowe klocki. Co ciekawe operacja przywracania ich do sprawności zakończyła się pełnym sukcesem. Najpierw oczyszczenie dokładne w płynie do mycia naczyń i w wodzie. Potem popływały sobie 5 minut we wrzątku. Ostatnią rzeczą było nagrzanie płyty ceramicznej od kuchenki elektrycznej , wyłączenie i położenie na płytę klocków na jakieś 5 minut. Po zamontowaniu były już lepsze ale to jeszcze nie to co powinno być. Dopiero dotarcie ich w postaci zjazdu ze sporej górki na wciśniętym hamulcu momentalnie zaczęło zwiększać siłę hamowania do prawidłowej. Czyli jednak da się w pełni naprawić nawet całkiem zalane olejem klocki żywiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pann Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 A ja klocki potraktowałem papierem ściernym, następnie odtłuszczaczem z Decathlonu (tarcze też nim spsikałem - nie trzeba było ich demontować) i jest cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Psiukanie odtłuszczaczami czy rozpuszczalnikami na niezdemontowaną tarczę to też średni pomysł. Te specyfiki rozpuszczają i wypłukują samry... również te z piast. Jak nie chce się demontować to specyfik na szmatę i szmatą wycierać tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pann Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Dobrze wiedzieć. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 jak chcesz kupić klocki met to się upewnij że tarcza z nimi będzie gadać - tanie tarcze wg deklaracji producentów czasem można lączyć wyłącznie z żywicznymi klockami. co do oblewania i podpalania klocków to ne jestem pewny czy to dobry pomysł, najlepsza opcja kupić nowe jak tu ktoś napisał. co do dotykania czy niedotykania ... można po prostu operować przy zaciskach i klockach w rękawiczkach medycznych - kosztują grosze w aptece. Może po prostu tarcze odtłuść kup klocki i z tym idz do serwisu niecz same zaciski jednak oni obejrzą i ewentualnie wyczyszczą a potem zamontują te graty od ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 jeszcze jakoś nie widziałem tarczy, która by nie działa po zmianie klocków z żywicy na pół lub pełne metale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marjanek Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 ja widziałem . na tarczach "no name" po zmianie z organikow na metale hamulce nie chciały hamować, a na pewno gorzej hamowalo nizwczesniej, chociaż w międzyczasie tarcza nie zasyfila się ani nic takiego. po zmianie tarcz zrobiły się żyletki takie że frontflipa z hamulca można robić Agresywnie wydrapane zardzewiałym gwoździem w Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 ak chcesz kupić klocki met to się upewnij że tarcza z nimi będzie gadać - tanie tarcze wg deklaracji producentów czasem można lączyć wyłącznie z żywicznymi klockami Nie ma czegoś takiego, że tarcza nie współpracuje... Co najwyżej można się spodziewać szybszego zużycia, jeżeli na tarczy "resin pad only". Jeździłem na takiej tarczy na półmetalikach. Heblowanie wyśmienite... Ale widać, że tarcza jest jedzona przez klocki szybciej - takie mam wrażenie. @@grande1970, Jeżeli z jakiegoś powodu tarcza nie zużywała się równomiernie, to nowy klocek może nie mieć efektywnej powierzchni styku na starej tarczy dopóki się nie dotrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.