Skocz do zawartości

[hamulce] XT BR-M8000 czy BR-M820 SAINT


Mwawe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie czy są jakieś konkretne przeciwskazania (pozacenowe) do założenia hamulców BR-M820 SAINT (ewentualnie ZEE) do roweru XC (maratony, lasy góry, błota, deszcze no i słońce) zamiast XT BR-M8000 lub XT BR-M785.

 

Ważę 100kg (+ 12kg rower) i zależy mi na mocnej sile hamowania. jednak te 100kg ciężko jest zatrzymać..

 

Pozdrawiam

Michał

Edytowane przez Mwawe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mówią że klocki metaliczne mają większą siłę hamowania. A co by było gdyby zapodać owe hamulce (SAINT lub ZEE) do tarcz klasy XT lub nawet XTR i do tego klocki żywiczne?

Wydaję mi się że siła hamowania wzrośnie, przy jednoczesnym "oszczędzaniu" tarcz. Wiadomo ile kosztują metaliki a ile żywiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz wprost, że napaliłeś się na te heble jak szczerbaty na suchary i tyle.

Oczywiście nikt Ci do portfela nie zagląda, kupuj Zee/Sainty, tarcze 203mm z radiatorami, itp. itd. wszystko na co wideł i rama pozwoli.

Dopiero co był podobny temat, gdzie było tłumaczone że zalety tego typu hamulców ujawniają się przy długich zjazdach po jakiejś rąbance i że słuszną prędkością. W typowych dla XC warunkach nie odróżnisz ich działania od innych przyzwoitych hamulców.

Naprawdę nie wiem co miałyby dodatkowo dać tu jeszcze „tarcze klasy xtr” w połączeniu że zjazdowym heblami... :)

 

PS. Ważę więcej od Ciebie i bez problemu zatrzymują mnie m785, w górach i w błocie też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja mam wyjaśniać, na jutubie zbanowali czy co?

A jak filmy nie dają Ci pojęcia o terenie i prędkości to sam spróbuj, np. w Wierchomli jest (była?) traska DH na stoku. Fragmenty tras DH/enduro pojawiają się owszem na maratonach XC, ale tylko fragmenty i zwykle bez hopek. I nie są pokonywane tak samo jak zrobi to zawodnik DH na sprzęcie DH

 

Już zdaje się tę głupotę o tych samych trasach popełniłeś w poprzednim temacie o przewymiarowanych hamulcach do XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor coś wspominał o górach więc długie zjazdy pewnie też się pojawią

no ostatnio miałem niemalże 14-to kilometrowy zjazd. Raz ostrzej raz słabiej i na pewno nie był to żaden enduro czy coś podobnego...

 

modrzew. To są tylko rozmyślania. mam zamiar kupić cały set hamulców i staram się wybrać jakiś optymalny wariant, a nie kupić gotowe pudełka i że niby wszystko ma być ok. Dlatego Pytam.

Jeżeli jak padło wcześniej stwierdzenie że są cięższe (o ile, parę gramów?) ale mocniejsze to czemu nie?

To że samochod jest 4x4 to po autostradach nie może jeździć?

Poza tym jak żes taki oblatany i dla ciebie to jest jednoznaczne i takie proste to nie wypowiadaj się w temacie... daj się innym wypowiedzieć i dojść do jakichś wspólnych wniosków, a nie narzucaj swoich "jedynych" racji...

 

Edytowane przez Mwawe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak nie wiesz i nie możesz to jaki jest sens udzielania się? :)

Ja z kolei uwielbiam Beskid Sądecki i to i owo tam zjeździłem. Najpierw mając z hydrauliki Tektro Draco, a potem Shimano XT. Jest zjazd i jest zjazd, kwestia nachylenia, długości, podłoża i prędkości z jaką masz zamiar go pokonywać co determinują twoje umiejętności i sprzęt. Co innego zjazd szutrówką, nawet wielokilometrowy, a co innego rąbanka w stylu enduro, gdzie nota bene z Shimano najpowszechniej używa się slx'ów ;)

 

Autorze tematu, te heble są tak samo „mocne” w zastosowaniu które wymieniłeś. Oczekiwałeś po prostu potwierdzenia i poklepania po główce że dobrze kombinujesz i tyle ;) A tu d u p a.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

te heble są tak samo „mocne” w zastosowaniu które wymieniłeś

 

W zupełności wystarczyła taka odpowiedź. chociaż z drugiej strony zapewne używasz ilub używałeś obu zestawów, i oczywiście wiesz o czym mówisz i to z autopsji a nie z forum prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mocowaniach przerzutki wiem, chodziło mi o samo hamowanie jak i jego siłę. :)

Znam te hamulce, mocowanie manetek wymusza wymianę większej ilości elementów, jeśli chcemy montować na klamce.

Siłę hamowania też znam, dlatego zastanawiam się na tymi hamulcami "nie XC".

@@MichalMMM,

Czy możesz mi powiedzieć czy odczuwasz różnicę pomiedzy osią 12x142 a zwykłym szybkozamykaczem?

Bo widzę że masz w swojej kostce :icon_cool:

Edytowane przez Mwawe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zee i nie trzeba jeździć grawitacji żeby je docenić ... co do kwesti masy ciała to miej na uwadze że silne hample to wyzwanie dla obrędczy, szprych, kołnierza piasty oraz gwintów szprycha-nypel.

Czyli jak chcesz stawać w miejscu a ważysz sumarum koło 120kg to wszystkie te rzeczy muszą być niebylejakie.

 

Jeśli nie zniechęca cię różnica w cenie oraz masie to se kup sainty albo zee ... choć pod twoje cele slx'y by prawdopodobnie wystarczyły.

 

Co do kombinacji z tarczami to jednak polecam wejść w metaliki oraz tarcze z wyższej półki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ostatnio miałem niemalże 14-to kilometrowy zjazd. Raz ostrzej raz słabiej i na pewno nie był to żaden enduro czy coś podobnego...

 

modrzew. To są tylko rozmyślania. mam zamiar kupić cały set hamulców i staram się wybrać jakiś optymalny wariant, a nie kupić gotowe pudełka i że niby wszystko ma być ok. Dlatego Pytam.

Jeżeli jak padło wcześniej stwierdzenie że są cięższe (o ile, parę gramów?) ale mocniejsze to czemu nie?

To że samochod jest 4x4 to po autostradach nie może jeździć?

Poza tym jak żes taki oblatany i dla ciebie to jest jednoznaczne i takie proste to nie wypowiadaj się w temacie... daj się innym wypowiedzieć i dojść do jakichś wspólnych wniosków, a nie narzucaj swoich "jedynych" racji...

 

To nie są "jedynie" słuszne racje kolegi @modrzew tylko racjonalne podejście do sprawy. Ja znam maksymę "lepiej mieć więcej niż mniej" tyle, że ona nie ma zastosowania w XC. Miał byś fulla AM to trochę inaczej rozmowa by wyglądała. Zee czy Saint zwyczajnie nie jest się w stanie w 100% wykorzystać na HT nawet w górach. Chyba, że chcesz orać nimi glebę co wiąże się z natychmiastowym zniszczeniem ogumienia. Inna opcja to wsadzić do nich żywicę i wtedy kupa bo radykalnie pogarsza się siła hamowania przy tych samych tarczach. Czy to tak trudno pojąć, że hamulce "grawitacyjne" muszą zatrzymać większą masę przy zdecydowanie większej prędkości?? Często pracują tam gdzie na sztywniaku się już sprowadza. Do tego ich atuty nie wychodzą na dupianym 14km zjeżdzie (chyba, że to było w Alpach) tylko na krótkich ale ostrych sekcjach gdzie tylko dohamowywuje się tyłem a przód leży odłogiem. W HT na starszych Deore 535, potem 615, 4 dni w górach po połowie SLX'y i XT. Obecnie w enduro Zee i kilku godz test na XT M8000 również w rowerze enduro ale dość lipnym terenie. To tak gdybyś pytał skąd ta wiedza. Odpowiadając zatem na postawione pytanie kupił bym najnowsze XT bo to potężna kotwica jest nawet jak na fulla. 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odpowiadając zatem na postawione pytanie kupił bym najnowsze XT bo to potężna kotwica jest nawet jak na fulla. 

 

Poszedłbym nawet w SLX. Wielu moich znajomych w enduro/ am stosuje SLX i są to naprawdę dobre hamulce. Przy dobrych klockach, dają spokojnie radę.

 

Ja w enduro stosuję Formulę The One i śmiem twierdzić, że nie wykorzystuję ich mocy a umiejętności mam kiepskie ( tym samym dużo hamuję )

 

Moje zdanie takie: kup SLX, ewentualnie XT, a ze resztę coś dobrego do jedzenia  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...