Mwawe Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 (edytowane) Witam Mam pytanie czy są jakieś konkretne przeciwskazania (pozacenowe) do założenia hamulców BR-M820 SAINT (ewentualnie ZEE) do roweru XC (maratony, lasy góry, błota, deszcze no i słońce) zamiast XT BR-M8000 lub XT BR-M785. Ważę 100kg (+ 12kg rower) i zależy mi na mocnej sile hamowania. jednak te 100kg ciężko jest zatrzymać.. Pozdrawiam Michał Edytowane 4 Listopada 2015 przez Mwawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Przeciwskazań nie ma , tylko po co to robić skoro sainty to mocne heble do sportów grawitacyjnych. M8000 są lżejsze i moc ci w nich wystarczy w 100% przy tarczach 180/160. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mwawe Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Wszyscy mówią że klocki metaliczne mają większą siłę hamowania. A co by było gdyby zapodać owe hamulce (SAINT lub ZEE) do tarcz klasy XT lub nawet XTR i do tego klocki żywiczne? Wydaję mi się że siła hamowania wzrośnie, przy jednoczesnym "oszczędzaniu" tarcz. Wiadomo ile kosztują metaliki a ile żywiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Napisz wprost, że napaliłeś się na te heble jak szczerbaty na suchary i tyle. Oczywiście nikt Ci do portfela nie zagląda, kupuj Zee/Sainty, tarcze 203mm z radiatorami, itp. itd. wszystko na co wideł i rama pozwoli. Dopiero co był podobny temat, gdzie było tłumaczone że zalety tego typu hamulców ujawniają się przy długich zjazdach po jakiejś rąbance i że słuszną prędkością. W typowych dla XC warunkach nie odróżnisz ich działania od innych przyzwoitych hamulców. Naprawdę nie wiem co miałyby dodatkowo dać tu jeszcze „tarcze klasy xtr” w połączeniu że zjazdowym heblami... PS. Ważę więcej od Ciebie i bez problemu zatrzymują mnie m785, w górach i w błocie też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Autor coś wspominał o górach więc długie zjazdy pewnie też się pojawią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 (edytowane) A mówimy o downhillu czy XC? Jak ktoś nie wie czym to się różni to jest mnóstwo filmików na jutubie. Można sobie sprawdzić o jakim terenie, warunkach i o jakich prędkościach mowa. Edytowane 4 Listopada 2015 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 A co to na XC się nie jeździ po górach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Litości... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Coś więcej napiszesz co za różnica w zjeździe na XC a enduro? Szlak ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Szlak nie ten sam. Prędkość też nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Prędkość większą więc wystarczy od czasu do czasu dohamowac, paradoksalnie mogą wtedy wystarczyć słabsze hamulce. Ale trzymając palec cały czas na klamce mogą slabnac. No chyba że Shimano sa naprawdę dużo mocniejsze od Avid elixir 5 , wtedy niema tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Co ja mam wyjaśniać, na jutubie zbanowali czy co? A jak filmy nie dają Ci pojęcia o terenie i prędkości to sam spróbuj, np. w Wierchomli jest (była?) traska DH na stoku. Fragmenty tras DH/enduro pojawiają się owszem na maratonach XC, ale tylko fragmenty i zwykle bez hopek. I nie są pokonywane tak samo jak zrobi to zawodnik DH na sprzęcie DH Już zdaje się tę głupotę o tych samych trasach popełniłeś w poprzednim temacie o przewymiarowanych hamulcach do XC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mwawe Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 (edytowane) Autor coś wspominał o górach więc długie zjazdy pewnie też się pojawią no ostatnio miałem niemalże 14-to kilometrowy zjazd. Raz ostrzej raz słabiej i na pewno nie był to żaden enduro czy coś podobnego... modrzew. To są tylko rozmyślania. mam zamiar kupić cały set hamulców i staram się wybrać jakiś optymalny wariant, a nie kupić gotowe pudełka i że niby wszystko ma być ok. Dlatego Pytam. Jeżeli jak padło wcześniej stwierdzenie że są cięższe (o ile, parę gramów?) ale mocniejsze to czemu nie? To że samochod jest 4x4 to po autostradach nie może jeździć? Poza tym jak żes taki oblatany i dla ciebie to jest jednoznaczne i takie proste to nie wypowiadaj się w temacie... daj się innym wypowiedzieć i dojść do jakichś wspólnych wniosków, a nie narzucaj swoich "jedynych" racji... Edytowane 4 Listopada 2015 przez Mwawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Ja nie mówię o żadnym DH tylko trasach w Beskidzie śląskim, żywieckim. I żeby nie było, nie namawiam na Zee. Sam się ostatnio zastanawiałem nad sensem takiego połączenia ale z racji że nie jeździłem na xt,slx nie mogę nic powiedzieć jednoznacznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 (edytowane) No to jak nie wiesz i nie możesz to jaki jest sens udzielania się? Ja z kolei uwielbiam Beskid Sądecki i to i owo tam zjeździłem. Najpierw mając z hydrauliki Tektro Draco, a potem Shimano XT. Jest zjazd i jest zjazd, kwestia nachylenia, długości, podłoża i prędkości z jaką masz zamiar go pokonywać co determinują twoje umiejętności i sprzęt. Co innego zjazd szutrówką, nawet wielokilometrowy, a co innego rąbanka w stylu enduro, gdzie nota bene z Shimano najpowszechniej używa się slx'ów Autorze tematu, te heble są tak samo „mocne” w zastosowaniu które wymieniłeś. Oczekiwałeś po prostu potwierdzenia i poklepania po główce że dobrze kombinujesz i tyle A tu d u p a. Edytowane 4 Listopada 2015 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mwawe Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 te heble są tak samo „mocne” w zastosowaniu które wymieniłeś W zupełności wystarczyła taka odpowiedź. chociaż z drugiej strony zapewne używasz ilub używałeś obu zestawów, i oczywiście wiesz o czym mówisz i to z autopsji a nie z forum prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalMMM Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Ew. można pomyśleć o M785, które niczym szczególnym nie różnią się od M8000, kwestia indywidualna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mwawe Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Ew. można pomyśleć o M785, które niczym szczególnym nie różnią się od M8000, kwestia indywidualna. Mam w rowerze żony na metalikach. Trochę się różnią, chociaży mocowaniem przerzutek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalMMM Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 O mocowaniach przerzutki wiem, chodziło mi o samo hamowanie jak i jego siłę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mwawe Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 (edytowane) O mocowaniach przerzutki wiem, chodziło mi o samo hamowanie jak i jego siłę. Znam te hamulce, mocowanie manetek wymusza wymianę większej ilości elementów, jeśli chcemy montować na klamce. Siłę hamowania też znam, dlatego zastanawiam się na tymi hamulcami "nie XC". @@MichalMMM, Czy możesz mi powiedzieć czy odczuwasz różnicę pomiedzy osią 12x142 a zwykłym szybkozamykaczem? Bo widzę że masz w swojej kostce Edytowane 4 Listopada 2015 przez Mwawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 mam zee i nie trzeba jeździć grawitacji żeby je docenić ... co do kwesti masy ciała to miej na uwadze że silne hample to wyzwanie dla obrędczy, szprych, kołnierza piasty oraz gwintów szprycha-nypel. Czyli jak chcesz stawać w miejscu a ważysz sumarum koło 120kg to wszystkie te rzeczy muszą być niebylejakie. Jeśli nie zniechęca cię różnica w cenie oraz masie to se kup sainty albo zee ... choć pod twoje cele slx'y by prawdopodobnie wystarczyły. Co do kombinacji z tarczami to jednak polecam wejść w metaliki oraz tarcze z wyższej półki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalMMM Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Ja mam Thru Bolta 10x135 nie 12, różnicy bardzo dużej nie odczuwam, na pewno pewniej prowadzi się w zakrętach i nie "buja" tak kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 (edytowane) no ostatnio miałem niemalże 14-to kilometrowy zjazd. Raz ostrzej raz słabiej i na pewno nie był to żaden enduro czy coś podobnego... modrzew. To są tylko rozmyślania. mam zamiar kupić cały set hamulców i staram się wybrać jakiś optymalny wariant, a nie kupić gotowe pudełka i że niby wszystko ma być ok. Dlatego Pytam. Jeżeli jak padło wcześniej stwierdzenie że są cięższe (o ile, parę gramów?) ale mocniejsze to czemu nie? To że samochod jest 4x4 to po autostradach nie może jeździć? Poza tym jak żes taki oblatany i dla ciebie to jest jednoznaczne i takie proste to nie wypowiadaj się w temacie... daj się innym wypowiedzieć i dojść do jakichś wspólnych wniosków, a nie narzucaj swoich "jedynych" racji... To nie są "jedynie" słuszne racje kolegi @modrzew tylko racjonalne podejście do sprawy. Ja znam maksymę "lepiej mieć więcej niż mniej" tyle, że ona nie ma zastosowania w XC. Miał byś fulla AM to trochę inaczej rozmowa by wyglądała. Zee czy Saint zwyczajnie nie jest się w stanie w 100% wykorzystać na HT nawet w górach. Chyba, że chcesz orać nimi glebę co wiąże się z natychmiastowym zniszczeniem ogumienia. Inna opcja to wsadzić do nich żywicę i wtedy kupa bo radykalnie pogarsza się siła hamowania przy tych samych tarczach. Czy to tak trudno pojąć, że hamulce "grawitacyjne" muszą zatrzymać większą masę przy zdecydowanie większej prędkości?? Często pracują tam gdzie na sztywniaku się już sprowadza. Do tego ich atuty nie wychodzą na dupianym 14km zjeżdzie (chyba, że to było w Alpach) tylko na krótkich ale ostrych sekcjach gdzie tylko dohamowywuje się tyłem a przód leży odłogiem. W HT na starszych Deore 535, potem 615, 4 dni w górach po połowie SLX'y i XT. Obecnie w enduro Zee i kilku godz test na XT M8000 również w rowerze enduro ale dość lipnym terenie. To tak gdybyś pytał skąd ta wiedza. Odpowiadając zatem na postawione pytanie kupił bym najnowsze XT bo to potężna kotwica jest nawet jak na fulla. Edytowane 4 Listopada 2015 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Odpowiadając zatem na postawione pytanie kupił bym najnowsze XT bo to potężna kotwica jest nawet jak na fulla. Poszedłbym nawet w SLX. Wielu moich znajomych w enduro/ am stosuje SLX i są to naprawdę dobre hamulce. Przy dobrych klockach, dają spokojnie radę. Ja w enduro stosuję Formulę The One i śmiem twierdzić, że nie wykorzystuję ich mocy a umiejętności mam kiepskie ( tym samym dużo hamuję ) Moje zdanie takie: kup SLX, ewentualnie XT, a ze resztę coś dobrego do jedzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Od razu mówię, nie czytałem wątku ... ale żeby się pytać czy hamulec 4 tłokowy czy 2 tłokowy to już nieporozumienie na starcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.