renifer Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Siemka! Mam pytanko: Czy Epixon TR LO-R QR15 z 2015 ma kąpiel olejową (semi-bath)? Jeśli tak to wiecie może jakiego oleju i w jakich ilościach wlać do lag przy serwisie? Może być Motorex 5W?Jeśli nie ma kąpieli to czy nie zaszkodzi mu i tak wlać oleju? Czytałem że w jakimś innym Santourze ktoś tak zrobił i odczuł wyraźną poprawę. Robię zakupy i od razu bym chciał wziąć jakiś olej na późniejsze serwisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Lejesz 5W lub 7,5W Zasada jest jedna im lżejszy jesteś tym olej o mniejszej lepkości jest bardziej wskazany. Od siebie dodam taki filmik instruktażowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Fabrycznie to olej masz tylko w kartridżu, dolnych lag nie zalewają. Gdybyś się zdecydował zalać dolne lagi to z ograniczona ilością od strony kartridża, gdyz nadmiar oleju może spowodować przedostanie się tego oleju do kartridża co czasami się źle to kończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cox Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Nie zalewają? czyli że co? na sucho lagi w ślizgach chodzą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 W moim RS XC30 TK nie było grama oleju w goleniach. Chyba jedynie gąbki były nasączone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 W Epixonach tez tylko gąbki filcowe nasączone są olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
renifer Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Zasugerowałbyś więc może jakie ilości w ml wlać do lag? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 15-20ml do każdej z lag od dołu ... coś 5-15w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Nigdy nie lej 15-20ml od strony kartridża jak chcesz żeby on ci długo pochodził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
renifer Napisano 4 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Dzięki za rady Naleję 20 i 10 ml i zdam relacje po jakimś czasie czy cokolwiek to zmienia i czy warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 4 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Ja bym tobie do dolnych lagów radził olej 2,5W tam nalać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
renifer Napisano 9 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Już zamówiłem 5W Motorexa więc jego naleję. Ważę pod 75kg więc myślę że będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Zasada jest jedna im lżejszy jesteś tym olej o mniejszej lepkości jest bardziej wskazany. Ta zasada jest ważna tylko i wyłącznie do zalewania tłumika. Przy robieniu kąpieli olejowej nie ma to żadnego znaczenia. Olej w dolnych lagach ma za zadanie tylko smarować, z tłumieniem nie ma nic wspólnego a zatem jego gęstość jest w zasadzie obojętna. Można lać olej od 2,5 W do 15 W. W tłumiku to co innego, waga ma znaczenie. Przy czym jeśli chodzi o niektóre amortyzatory to zimą warto mieć mniej lepki olej w tłumiku. Nigdy nie lej 15-20ml od strony kartridża jak chcesz żeby on ci długo pochodził Precyzyjnie rzecz ujmując należy nie przekraczać ilości 15 ml od strony tłumika natomiast od strony komory powietrznej można nalać 20 ml. Edytowane 9 Listopada 2015 przez drmomank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Do komory powietrznej co dawaliscie? Probowal ktos 10w? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Do komory ja wlewam 15W Motorex, ale można nalać bardzo gęstego oleju przekładniowego 5 ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Do dolnych lag od kartridża to nie lać więcej niż max 10ml. co do komory powietrznej to wewnątrz trzeba lać 5-10ml oleju tylko i wyłącznie min 80W. a nie jak piszecie 15W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Panie, ja leję 15W do komory i nigdy powietrze nie uciekało, fakt robię to w Duroluxach i Auronach ale akurat kontrukcja tłoka i kształt uszczelki jest taki sam we wszystkich tych Suntourach . Co do Epicona Epixona, przy lagach średnicy 32 mm i skoku minimum 100 mm zalanie ilością 15 ml nie powoduje kolizji lustra oleju z dolną częścią tłumika, mam to wymierzone . Takie małe ilości jak 5 ml to można sobie w ogóle podarować, nie ma sensu go zalewać, olej zanim dotrze do ślizgów to już go nie będzie bo się rozbryzga na ściankach dolnych goleni. Suntour w procedurze serwisowej podaje taką mała ilość "na wszelki wypadek" podobnie robi Fox i RS. A to dlatego, żeby nie nalać za dużo. 15 ml to i tak mało jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Ja już miałem sporo reklamacji w Epiconach gdzie klienci sobie lali po 20ml oleju lub więcej w dolnej ladze od strony kartridża. Olej sie do kartridża potem dostawał a potem szlak je trafia. Edytowane 9 Listopada 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drmomank Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 Ja już miałem sporo reklamacji w Epiconach gdzie klienci sobie lali po 20ml oleju w dolnej ladze od strony kartridża. Dlatego nie przekraczajmy wartości 15 ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 (edytowane) Edytowane 9 Listopada 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrix007 Napisano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 W Epixonach tez tylko gąbki filcowe nasączone są olejem Podczepię się pod temat, jakim olejem są nasączane te gąbki? Bo rozumiem, że mowa tu o tych gąbkach pod uszczelkami goleni. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Ja zawsze nasączam to gęstym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Ja nasaczylem je olejem 85w czyli tym co dalem do komory powietrznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnogaA Napisano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Ja miałem zamiar nalać 75W (Toyota Gear Oil) ale to jest olej na bazie mineralnej i tu pytanie do Piotra. Czy uszczelki lub oringi są z gumy czy z innego materiału ? Bo jeśli są z gumy to olej mineralny je zniszczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2015 Od kiedy taka teoria? Znaczy obalasz cala hydraulika silowa? Bo tam tak jak i w rowerach uszczelki to NBR, czyli Twoja guma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.