Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka! 
Mam pytanko: Czy Epixon TR LO-R QR15 z 2015 ma kąpiel olejową (semi-bath)? Jeśli tak to wiecie może jakiego oleju i w jakich ilościach wlać do lag przy serwisie? Może być Motorex 5W?
Jeśli nie ma kąpieli to czy nie zaszkodzi mu i tak wlać oleju? Czytałem że w jakimś innym Santourze ktoś tak zrobił i odczuł wyraźną poprawę.  

Robię zakupy i od razu bym chciał wziąć jakiś olej na późniejsze serwisy.

Napisano

Fabrycznie to olej masz tylko w kartridżu, dolnych lag nie zalewają. Gdybyś się zdecydował zalać dolne lagi to z ograniczona ilością od strony kartridża, gdyz nadmiar oleju może spowodować przedostanie się tego oleju do kartridża co czasami się źle to kończy

Napisano (edytowane)
Zasada jest jedna im lżejszy jesteś tym olej o mniejszej lepkości jest bardziej wskazany.

Ta zasada jest ważna tylko i wyłącznie do zalewania tłumika. Przy robieniu kąpieli olejowej nie ma to żadnego znaczenia. Olej w dolnych lagach ma za zadanie tylko smarować, z tłumieniem nie ma nic wspólnego a zatem jego gęstość jest w zasadzie obojętna. Można lać olej od 2,5 W do 15 W. W tłumiku to co innego, waga ma znaczenie. Przy czym jeśli chodzi o niektóre amortyzatory to zimą warto mieć mniej lepki olej w tłumiku.

 

 

 

Nigdy nie lej 15-20ml od strony kartridża jak chcesz żeby on ci długo pochodził

Precyzyjnie rzecz ujmując należy nie przekraczać ilości 15 ml od strony tłumika natomiast od strony komory powietrznej można nalać 20 ml.

Edytowane przez drmomank
Napisano

Do dolnych lag od kartridża to nie lać więcej niż max 10ml. co do komory powietrznej to wewnątrz trzeba lać 5-10ml oleju tylko i wyłącznie min 80W. a nie jak piszecie 15W

Napisano

Panie, ja leję 15W do komory i nigdy powietrze nie uciekało, fakt robię to w Duroluxach i Auronach ale akurat kontrukcja tłoka i kształt uszczelki jest taki sam we wszystkich tych Suntourach :). Co do Epicona Epixona, przy lagach średnicy 32 mm i skoku minimum 100 mm zalanie ilością 15 ml nie powoduje kolizji lustra oleju z dolną częścią tłumika, mam to wymierzone :). Takie małe ilości jak 5 ml to można sobie w ogóle podarować, nie ma sensu go zalewać, olej zanim dotrze do ślizgów to już go nie będzie bo się rozbryzga na ściankach dolnych goleni. 

Suntour w procedurze serwisowej podaje taką mała ilość "na wszelki wypadek" podobnie robi Fox i RS. A to dlatego, żeby nie nalać za dużo. 15 ml to i tak mało jest. 

 

Napisano (edytowane)

Ja już miałem sporo reklamacji w Epiconach gdzie klienci sobie lali po 20ml oleju lub więcej w dolnej ladze od strony kartridża. Olej sie do kartridża potem dostawał a potem szlak je trafia.

Edytowane przez ACTIVIA
Napisano

 

 

Ja już miałem sporo reklamacji w Epiconach gdzie klienci sobie lali po 20ml oleju w dolnej ladze od strony kartridża.

 

Dlatego nie przekraczajmy wartości 15 ml :)

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

W Epixonach tez tylko gąbki filcowe nasączone są olejem

 

Podczepię się pod temat, jakim olejem są nasączane te gąbki?

Bo rozumiem, że mowa tu o tych gąbkach pod uszczelkami goleni.

 

Pozdrawiam!

Napisano

Ja miałem zamiar nalać 75W (Toyota Gear Oil) ale to jest olej na bazie mineralnej i tu pytanie do Piotra. Czy uszczelki lub oringi są z gumy czy z innego materiału ? Bo jeśli są z gumy to olej mineralny je zniszczy.

Napisano

Od kiedy taka teoria? Znaczy obalasz cala hydraulika silowa?

Bo tam tak jak i w rowerach uszczelki to NBR, czyli Twoja guma.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...