Marcin_P. Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Mam do Was pytanie donośnie wyboru hamulców hydraulicznych. Nie będą one miały na razie ciężkiego życia, zwykłe wypady w las, góry i średnio ciężki teren. Trafią w błoto i deszcz ale nie będą używane zimą. Trafiły się Tektro HDC 300, nowe w bardzo dobrej cenie i zastanawiam się czy hamulce te sprawdzą się do moich potrzeb. Brałem po uwagę Shimano br m445 jednak teraz mam alternatywę. Zastanawiam się która z tych dwóch pozycji będzie lepszą. Czy ww HDC będą wystarczająco dobrym wyborem i nie będą sprawiać problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Powiem Ci tak , odnośnie hdc nie mam pojęcia , ale m445 niektórym siadają szybko , innym chodzą długo. Rosyjska ruletka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 A orientujesz się jaki odpowiednik ma ten HDC w shimano? To podstawowy m3XX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Tektro będzie lepszą opcją. Z Shimano zakup poniżej slx to loteria. Jeśli dobrze pamiętam to jedyną przewagą S jest regulacja odległości klamki od kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Nowki Tektro HDC 300 mogę mieć za pół ceny rynkowej. Czyli jeśli mam wybierać między niską półką shimano i tektro to brać tektro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 (edytowane) Mam na HDC 330 dwa rowery. Zrobiły po około 2000km. Nie mam jednak pojęcia, jak się mają do HDC300. Wygląda jednak, że tanie tektro są OK. EDIT: Na pewno HDC300 nie mają regulacji odległości klamki od kierownicy. Jak dla mnie to duży minus. Edytowane 3 Listopada 2015 przez paul997 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joesatch Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Miałem HDC 300 w Roam 1. Nie wiem czy trafiłem na kiepski egzemplarz czy też tak mają. Były spowalniaczami a nie hamulcami, przy mojej słusznej wadze (100kg) nie byłem w stanie zablokować koła, zmiana na SLX'y pokazała mi jak hamulec ma działać... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 No mieszane opinie jak widać... Na razie się rozglądam i nie mam ciśnienia więc może coś się znajdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Wazysz 100 kilogramow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 No do 100kg nie dochodzę ale w sezonie (listopad-maj) dochodze do 95kg zaś poza sezonem zbijam do 88kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Na żywicach HDC300 nie są szałowe. Tarcze 160/160 i jednym palcem przy wadze 60kg na zjazdach szału nie ma. Stoppie 1 palcem żeby zrobić bez pomocy ciałem muszę się mocno postarać i słusznie docisnąć klamkę. Na duży plus mogę zaliczyć sztywną klamkę, poprawnie odpowietrzonych nie da się dociągnąć do kierownicy, co nie jest problemem w moich 596. Jakość działania bym porównał do Shimano 445 i wydaje mi się, że są bardzo zbliżone pod względem siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Tarcze będą 180/160mm, co do klocków to myślę że po zużyciu żywicznych mógłbym kupić półmetaliki. Stawiać roweru na koło nie mam potrzeby, zależy mi na bezawaryjnej eksploatacji i dobrej sile hamowania. Problemem jest czy te hamulce nie zaczną zaraz cieknąć i czy dadzą radę sensownie mnie wyhamować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LifeIsGood Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Przy mojej wadze 60kg to hamują całkiem dobrze, idzie koło tylnie bez problemu zablokować z przednim gorzej lecz to moja osobista opinia. Raz mi się zapowietrzyły lecz po odpowietrzeniu już 6 miesięcy spokój. Jedyną wadą to to że u mnie często jakby "same z siebie" się zatłuszczały lecz może to przez to że podczas mycia poleciała kilka razy woda z płynem po tarczy i po odtłuszczeniu preparatem trzeba było trochę pojeździć aby odzyskały swoją "dawną" sprawność. Ogólnie na niezbyt ostrą jazdę polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 (edytowane) Nie znam Twoich możliwości finansowych ale ile to kosztują "okazyjnie" te Tektro, że nie bierzesz pod uwagę Deore 615?? Hamulce to nie byle co więc lepiej kupić raz a konkretnie. Edytowane 3 Listopada 2015 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roberthd79 Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Dołóż i wez deore 615 zobaczysz jak powinien dzialac hamulec,a nie "tektura" Od deore wzwyż to juz są dobre kotwice,a przy tarczy 180 wyhamują 100kg ridera momentalnie nawet w górach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Okazyjne tektro to cena 120zł za nowe hamulce Na razie jeszcze się porozglądam ale deore 615 są zdecydowanie mi zbędne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Jak zbędne to nad czym się zastanawiasz?? Oba są do dupy ale za taką kasę nic przynajmniej nie ryzykujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin_P. Napisano 3 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Z jednej strony nie ryzykuję zupełnie nic, z drugiej nie są mi potrzebne "na wczoraj" i zastanawiam sie czy nie kupić Tektro Auriga. Jeździłem na takich i działały doskonale. Do tego nie sprawiają problemów także trzeba się zastanowić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 3 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 (edytowane) Za 120 zł komplet to serio tanio. Chociaż coś za coś , pewnie tak jak pisze beskid.Aurige mam i w sumie są ok. Tylko że ja ważę 53 kg. Chociaż wiadomo , można pokusić się o dobre klocki i to na 100% pomoże , ja mam oryginalne. Edytowane 3 Listopada 2015 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość MARECKI85 Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 A ja mam Tektro HDC 300 i mają sie swietnie, Nic nie cieknie i hamują idealnie, Teraz zmieniłem klocki, za komplet 4 szt zaplaciłem 44zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
witek8301 Napisano 8 Maja 2016 Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 A ja mam Tektro HDC 300 i mają sie swietnie, Nic nie cieknie i hamują idealnie, Teraz zmieniłem klocki, za komplet 4 szt zaplaciłem 44złJakie kupiłeś klocki? Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 8 Maja 2016 Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 klocki są takie same jak do 395, 445, z tym że jeśli ważysz ponad 100 kg to wybierz albo spiekane accenty albo jakieś inne metaliki bo wtedy te hamulce są w miare akceptowalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Maja 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2016 Moim zdaniem odpowietrzanie tektro zrobiło tu bardzo nie udolnie. Począwszy od gwintu w klamce, taki jak w magurach w zacisku ale inny niz w shimano, na cieknącym odpowietrzniku w zacisku skończywszy. Aby przy zalewaniu hamulca nie ciekło, trzeba uszczelnic gwint kalamitki, najlepiej taśmą teflonową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KreciolBKW Napisano 6 Września 2016 Udostępnij Napisano 6 Września 2016 cześć, Czytam sobie fora bo zastanawiam się nad modyfikacjami w moim talon-ie 4 -2016. Mam w nim Tektro Auriga, przód 160mm, tył 160mm. Moja waga to 110 kg. 1000 km zrobione i koła się blokują ( jeśli chcę ) nie maja problemów z szybkim hamowaniem. Oczywiście nie robię DH bo cenie swoje życie.Ciekaw jestem jak zachowują się te z wyższej półki lecz te modyfikacje na przyszły rok. Pozdrawiam PS. Tylko aby nie zapeszyć, jeszcze troszkę sezonu do jazdy zostało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.