Skocz do zawartości

[full] Haibike QFS RX 2013 - czy warto...


Patrol

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie bicyklofile ;)

 

Z rowerumi już pewnien czas obcuje i postanowiłem zakupić dość dobry sprzęt na górskie toury.

Znalazłem Haibike QFS RX, rok 2013. Stan generalnie bardzo dobry, z tego co opisuje sprzedawca jak i pokazuja zdjęcia.

Cena katalogowa to ponoć 2699 Euro w 2013 r.

 

Do kupienia za 5.500zł.

 

Chciałbym więc zapytać o wszystkie za i przeciw czy warto w tej cenie i stanie? niestety o Haibike w PL za dużo info nie ma...:/ W Niemczech to ceniona marka.

 

ps

nie ukrywam, że malowanie/wygląd mnie urzekły no i osprzęt również: choć nie wiem czy to to samo w 100%: http://www.haibike.de/produkte_detail_de,,7885,detail.html

Dzięki!

 

fotki:

 

1fcd4e751e664526med.jpg

a601107cc52419acmed.jpg

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Nie miałem styczności z tym rowerem, ale moim zdaniem jak wszystko jest w porządku to warto. Ale to musiałbyś pooglądać, przymierzyć się i pojeździć;)

Gadałem z gościem co jeździ na fullu Haibike do enduro ( tyle że w carbonie) i bardzo sobie chwalił rower. 

Z tego co pamiętam to Haibike ma gwarancję na ramę 6 lat, więc jeszcze powinna obowiązywać;) A to też jest plus:)

 

Napisano

700 zł więcej za Trance gdzie na dzień dobry zaleca się wymienić hamulce, bo te sh*tmano są tragiczne.To już kolejne 300-400 zł więcej. Do tego Haibike ma sztycę myk-myka bo w górach nieoceniona, akoszt to około 600-700zł. 

 

Można mieć zastrzeżenia do kół bo są to 26 calówki, ale przy Enduro nie jest aż tak na minus. Jedyne co mi się nie podoba to że sterówka jest chyba na 1 i1/8, ale nie widzę po zdjęciach dokładnie. 

Napisano

Krótka rama, mały rozstaw kół, kąt sterówki prawie jak z roweru XC, w góry pasuje jak pięść do nosa ... chowa się do Trance ...

Napisano

700 zł więcej za Trance gdzie na dzień dobry zaleca się wymienić hamulce, bo te sh*tmano są tragiczne.To już kolejne 300-400 zł więcej. Do tego Haibike ma sztycę myk-myka bo w górach nieoceniona, akoszt to około 600-700zł. 

 

Można mieć zastrzeżenia do kół bo są to 26 calówki, ale przy Enduro nie jest aż tak na minus. Jedyne co mi się nie podoba to że sterówka jest chyba na 1 i1/8, ale nie widzę po zdjęciach dokładnie. 

 

A zawieszenie to pies?

 

 

 

Recenzje i opinie użytkowników Maestro są w większości pozytywne: Niewielkie bujanie przy pedałowaniu, brak usztywniania się przy hamowaniu tyłem (ang. brake jack/squat).

 

 

 

 

Niestety, wahacz w tym Haibike'u wygląda na jakiegoś faux-bara, czyli troszkę bardziej wyrafinowany jednozawias, a tego typu konstrukcje są podatne na bujanie i usztywnianie się.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Niestety, wahacz w tym Haibike'u wygląda na jakiegoś faux-bara,

 

To ja proponuję zainwestować w bryle. Jak punkt obrotu jest na poziomych rurkach tylnego widelca a nie skośnych to Hojst.

 

Przynajmniej tak było, jak ostatnio sprawdzałem...Ale to tylko tak na marginesie...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Dzięki za rady chlopaki!

Generalnie wygląda Haibike'a  mnie  bardzo przyciągnął, bo prezentuje się bardziej niż ok, ale na estetyce nie jeździmy z drugiej strony, choć ja lubię detale ;) ...

No wlaśnie Giant...do tej pory na nim jeździłem i jak dotąd było świetnie, choć piszą, że ramy lubiły klękać...

Był jeszcze Cube AMS Pro bodajże, z podobnej pułki osprzętowo-cenowej, oraz  poważny konkurent do Canyon Spectral...7 lub 8

 

ps

 

i taki jeszcze rodzynek mi w oko wpadł...

 

http://43ride.com/bike-fashion/2015/ns-bikes-snabb-t2-2016/

 

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Odgrzeję nieco...trafił  sie na celowniku Canon' Jekyll...2011 r. ...? z tego co czytam na zagr. forach to ma sporo db opinii,  świetne tylne zawieszenie jak i geometria, choć piszą coś o niepełnych tulejach w wahaczach co ponoć osłabia trójkąt'? i rama z dod. mocowaniem...a celuję już tylko albo w Canona' właśnie (legendę), Trance'a 3 lub Spectrala 5 czy 7....

 

Za Cannodale'a 5.000z zł....pedała podmienione na Crank Br., sztyca Rock Shox Reverb, siodło Ergon, po serwisie amorka i dampera, chwyty Ergon.

 

Pełen opis:

 

Price $4,049
Rear Shock Fox DYAD RT2 dual shock 150/90 mm (Service mit Tuningtrennkolben)
Fork Fox 32 Talas RL w/Custom Lockout Threshold, 150 mm, 15QR thru axle, 1.5" (Service)
Cassette Shimano SLX 11-36, 10-speed (geändert in Shimano XT)
Crankarms FSA Afterburner BB30 42/32/24
Bottom Bracket FSA BB30
Chain KMC X10SL , 10-speed
Rear Derailleur Shimano XT
Front Derailleur Shimano XT
Shifter Pods Shimano XT
Handlebar Cannondale C2 Riser 680 x 20 mm, 2014 alloy
Stem Cannondale C2 1.5", 31.8
Grips Cannondale Locking (geändert in Ergon)
Brakes Avid Elixir CR 185/185 mm (neue Bremsbeläge)
Hubs Formula 15 mm front, 142x12 mm rear
Spokes DT Swiss Champion Black
Rim DT Swiss M480 32 hole
Tires Schwalbe Nobby Nic Pacestar, 26 x 2.4" tubeless ready
Seat Cannondale Stage CrMo (geändert in Ergon)
Seatpost Cannondale C2, 31.6 x 350 (geändert in Rock Shox Reverb 125)

 

37fd88a850229c2emed.jpg

3f91edfbf96cce78med.jpg
d95752d84c004ae4med.jpg
 

Napisano

Nie moja kasa ale czy zadałeś sobie trud sprawdzenia co jest na rynku i z jakich roczników by opłacało się wydawać 5K za prawie 5-letni rower?? Do tego na małym kole i z takimi "bajerami" Fox'a. Skoro wyskoczyłeś już nawet z tym NS'em wcześniej to radzę dobrze określić budżet co do kwoty max. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...