szymonski Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 (edytowane) Siemacie ludzie. Mam treka x cal 8 ( 2015). Nie ma co owijac w bawełnę, rower jest przeze mnie wykorzystywany na maxa, a może i trochę bardziej. Zrobiłem już coś koło 750 - 800 km i pomyślałem że zrobię podstawowy serwis amora. No to poczytałem i odpowiednio się przygotowałem, okazało się że amortyzator był nietkniety, wyglądał jak nówka prosto ze sklepu. Olej oczywiście musiałem wylać, a jak już to zrobiłem, musiałem dolać inny. Posłużyły się jakimś zamiennikiem o odpowiedniej lepkości, wszystko niby ok, choć sam amortyzator działa trochę inaczej. Ciężko jest mi określić na czym różnica polega ale działa niby bardziej miękko, odczucie coś jakby lekko pływał w oleju ( plus nie wydaje tego charakterystycznego syczenia przy kompresji. Myślę że to problem spowodowany albo zbyt duża ilością oleju, albo sam olej może mieć źle parametry. Tu dochodzimy do sedna problemu, bo nie do końca wiem jaki mam amortyzator... :-S... Na stronie treka widnieje tylko xc 32, na innych stronach też nie ma dokładnej nazwy. Nawet na stronie sram'a nie ma już tego modelu. Nie wiem więc jaki olej jest do tego widelca najlepszy, o jakiej gęstości, nie wiem ile go pakować. Wie ktoś może coś albo więcej? Jestem trochę w martwym punkcie, bo nie mogę teraz za bardzo nic zrobić. Przeszukałem już chyba cały internet i wszystkie archiwa i dalej nic nie wyszło blada. Jest ktoś orientujacy się ino więcej niż ja? Stawiam dużo na taką opcję że ta nazwa to cała nazwa amorka. Jeśli nawet tak, to dlaczego nigdzie nie ma jego instrukcji serwisowej, info o tych całych smarach itp... Edytowane 1 Listopada 2015 przez szymonski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 (edytowane) jeśli masz taki rower z takim amorkiem (specyfikacja po prawej) http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/bikes/mountain-bikes/29er/product/review-trek-x-caliber-8-49060/ to serwis jest praktycznie taki sam jak xc 30 https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/j0pF0y2OMI5jhcGpIoNrLN8qQ3r1Gth-7r2fZODHTPY/mtime:1429296607/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004936_rev_a_xc28_xc30.pdf tylko trochę inne są wartości oleju https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004671_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2015.pdf Edytowane 1 Listopada 2015 przez mmisiek9612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonski Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 człowieku! jak ci dziękować, wielkie dzięki! Jak znalazłeś, odnośnik do widelców z 2015 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004671_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2015.pdf 10 sekund szukania, może masz "inny internet". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonski Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Najlepsze jest to że sam dalej nie mogę tego znaleźć ale bez pograzania mnie. Wszystko już mam, tylko powiedzcie mi jeszcze co znaczą te dwie zakładki "drive side" i "non drive side ". Przy tej drugiej mam kolejną zakładkę coil spring, co tyczy się mojego amorka, więc to chyba z tych rubryk mam brać miary? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Drive side- prawa strona (czyli ta ,gdzie masz zębatki), non-drive-lewa strona ( czyli ta,gdzie nie masz zębatek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonski Napisano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 I tyczy się to strony w której mam sprezyne w amortyzatorze tak? U mnie jest ona po lewej stronie patrząc z pozycji jazdy, czyli mam non drive side. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 drive side to goleń amortyzatora w której masz blokadę ( prawa) i tam do tłumika wlewa się 150ml oleju 5wt, a do dolnej lagi 6 ml oleju 15wt. Non drive said to goleń w której masz sprężynę (lewa) i tam tylko w dolną lagę wlewasz 12ml oleju 15 wt a sprężynę (coil) smarujesz smarem. żeby odnaleźć starsze manuale trzeba kliknąć Displaying current documents: Show archived documents Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonski Napisano 2 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Już wszystko gra, dzięki wam bardzo szanowni panowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Oleju można wlać nawet 15ml, w zależności od modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzemi15 Napisano 15 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Mam ten sam rower, kupiłem go jakoś 4tyg temu. Zaraz po zakupie rozebrałem widelec, w dolnych lagach oleju było bardzo nie wiele, wlałem 15ml na każdą lagę i namoczyłem uszczelki kurzowe w 15W. Śmiało można wlać troszkę więcej do dolnych lag, nic się nie stanie, a smarowanie lepsze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 A wlewałeś na skompresowanym widelcu czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.