Skocz do zawartości

[hamulce mix] Mieszanie SLX + ZEE


Voodka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Tak jak już wcześniej pisałem w osobnym, nieco bardziej ogólnym temacie planuję wymianę hamulców (Shmiano M486) na nieco mocniejsze. Wcześniej planowałem pełnego zestawu XT (BR-M785), ale troszkę poczytałem i zastanawiam się na mix hamulców SLX + ZEE, a dokładnie chodzi mi o coś takiego:
bfzkEAT.png

 

+ zacisk ZEE z przodu dla lepszej siły hamowania.

Czy taki zestaw ma szansę się sprawdzić, a przede wszystkim czy wypadnie lepiej niż zestaw XT, bo cenowo wyjdę praktycznie na to samo? Nadmieniam, że mam na względzie to, że po małych kombinacjach w klamkach SLX można mieć regulację Free Stroke :D A na zaciskach ZEE/SLX też podobno można śrubkę wkręcić (tu potrzebuję potwierdzenia).
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klamka ZEE i SLX to praktycznie to samo , tak więc chodzić to będzie , ale czy do XC potrzeba Ci aż czterech tłoczków ? Brałbym na Twoim miejscu 785 , albo nowsze M8000 ( mam takie i chodzą świetnie ).

W zacisku SLX masz na 100% gwint i zawleczkę od klocków możesz zastąpić śrubą.

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w M8000 jest podobno problem z dostępnością metalicznych okładzin. Przykładowo chcąc kupić cały zestaw jest praktycznie pewne, że w środku będą żywiczne okładziny :c A znów wybierając między SLX M675 a XT M785 nie ma za bardzo argumentów przemawiających za tymi drugimi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chciałem się dowiedzieć jakim setem osiągnę najlepszą jakość działania/siłę hamowania przy tej samej cenie, po to założyłem ten temat. Zastanawiam się również nad żywotnością poszczególnych zestawów. Poza tym w planach mam nie tylko jazdę w XC/maratonach, ale również kilka wypraw w góry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zee w xc to strzał z armaty do wróbla. Zupełnie bez celowe nawet w górach gdzie trochę inaczej się hamuje.
Mógłbyś bardziej rozwinąć swoją wypowiedź? Oczywiście nie śmiem twierdzić, że to nieprawda, po prostu bardzo mnie to ciekawi (dlaczego tak jest i z jakiego powodu). Zee są zbyt mocne czy jak?  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczesne zawody XC to potrafią zahaczyć nawet o fragment trasy do DH, ale czy z tego powodu nagle nastąpiła przesiadka na pancerne fulle? ;) Jak i z jakimi predkosciami w dół się jeździ enduro a jak cross country to chyba nie ma sensu tłumaczyć, czy jednak?

 

Autorze tematu, heble slx lub XT (bo czasem można wyhaczyć ciekawą promocję czy inny rabat) + klocki metaliczne + tarcze 180/160mm P/T i będzie bajka :)

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Zee to nie tylko moc i modulacja ale uzyskanie takich samych wartości przy grzejącym się układzie. Dlatego 2 tłoczki i dlatego zastosowanie bardziej "grawitacyjne". Natomiast sory ale porównywanie enduro do xc jest co najmniej nie na miejscu. Nie ta masa, nie te prędkości na zjazdach. Nie wiem po jakie licho miał bym do swojego HT wsadzać Zee jak nawet Deore mnie zatrzymają kiedy chcę. W drugą stronę to już nie działa dlatego mam to co mam. Możecie wsadzać Zee do XC ale nie będą one wykorzystane w 100%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLX'em lub najnowszym XT. Zee w xc to strzał z armaty do wróbla. Zupełnie bez celowe nawet w górach gdzie trochę inaczej się hamuje. Mam Zee ale za nic nie wsadził bym ich do takiego zastosowania. 

To trochę dołoże do "pieca" , do gór troszku mi daleko (czasem)  ,posiadam giant-a trance x  , teren w którym się poruszam do trudnych raczej nie należy i nie jeżdżę jakoś "hardcorowo" a na pokładzie mam set hampli  saint 810 , mocy ogrom (ciężki ze mnie zawodnik) , wagę hampli mam w d.. i tu rodzi się pytanie - po co ? - bo można !  moc i niezawodność bez zabawy w " półśrodki" ,(raz a dobrze ot co :devil: ) i śpisz spokojnie  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma Trance z Deore i też śpi spokojnie. Jak napisałem można zamontować nawet Saint bo nikt nikomu nie zabroni. Tylko nie zawraca się tym nikomu głowy bo wiadomo, że się ich nie wykorzysta. Równie dobrze można wsadzić tarcze 200 na niziny jak pozwoli amor tylko to będzie tak samo bez celowe. Taka "sztuka dla sztuki" i nic poza tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też kupić fulla enduro do jazdy po bułki jak ktoś ma kasę i fantazję, tylko czego to ma dowodzić? ;)

W praktyce wielu jeździ wspomniane enduro na slx'ach, a póki nie ważysz gruuubo powyżej setki to jest to świat i ludzie nawet w takim zastosowaniu, a co dopiero przy spokojnym turlaniu się. Tu nie chodzi o samą moc, ale odporność na przegrzewanie i dlatego 4 czy 6-tłoczkowe zaciski spotyka się tylko w grawitacji, bo tu mają praktyczny sens.

 

Chciałeś - stać - kupiłeś. I tyle. W danych warunkach nie odróżnisz ich działania od np. Deore, a swoje pokażą przy długich zjazdach ze słuszną prędkością. Stąd „nie wykorzystasz”.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem co oznacza dla Ciebie pojęcie " ich się nie wykorzysta" hamulce mają hamować czyż nie ? jeżeli to bezcelowe to równie dobrze można hamować butem o asfalt .....

 

Może słabo u mnie z przekazem ale wyręczył mnie @modrzew. Natomiast czy twój przekaz ma dowodzić, że SLX, XT w tym najnowsze XT nie hamują?? Tu jest na takiej samej zasadzie jak w motoryzacji. Wszystko zależy od prędkości i masy. Są układy z tylko tarczą z przodu i bębnami z tyłu i takie gdzie jest układ tarcze-tarcze zamiast bębnów z tyłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...