Voodka Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Witam!Tak jak już wcześniej pisałem w osobnym, nieco bardziej ogólnym temacie planuję wymianę hamulców (Shmiano M486) na nieco mocniejsze. Wcześniej planowałem pełnego zestawu XT (BR-M785), ale troszkę poczytałem i zastanawiam się na mix hamulców SLX + ZEE, a dokładnie chodzi mi o coś takiego: + zacisk ZEE z przodu dla lepszej siły hamowania.Czy taki zestaw ma szansę się sprawdzić, a przede wszystkim czy wypadnie lepiej niż zestaw XT, bo cenowo wyjdę praktycznie na to samo? Nadmieniam, że mam na względzie to, że po małych kombinacjach w klamkach SLX można mieć regulację Free Stroke A na zaciskach ZEE/SLX też podobno można śrubkę wkręcić (tu potrzebuję potwierdzenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Klamka ZEE i SLX to praktycznie to samo , tak więc chodzić to będzie , ale czy do XC potrzeba Ci aż czterech tłoczków ? Brałbym na Twoim miejscu 785 , albo nowsze M8000 ( mam takie i chodzą świetnie ). W zacisku SLX masz na 100% gwint i zawleczkę od klocków możesz zastąpić śrubą. Edytowane 30 Października 2015 przez gtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voodka Napisano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Tylko w M8000 jest podobno problem z dostępnością metalicznych okładzin. Przykładowo chcąc kupić cały zestaw jest praktycznie pewne, że w środku będą żywiczne okładziny :c A znów wybierając między SLX M675 a XT M785 nie ma za bardzo argumentów przemawiających za tymi drugimi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Tak więc sam sobie odpowiedziałeś - najlepszy stosunek cena/jakość to SLX . Edytowane 30 Października 2015 przez gtb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voodka Napisano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Generalnie chciałem się dowiedzieć jakim setem osiągnę najlepszą jakość działania/siłę hamowania przy tej samej cenie, po to założyłem ten temat. Zastanawiam się również nad żywotnością poszczególnych zestawów. Poza tym w planach mam nie tylko jazdę w XC/maratonach, ale również kilka wypraw w góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 SLX'em lub najnowszym XT. Zee w xc to strzał z armaty do wróbla. Zupełnie bez celowe nawet w górach gdzie trochę inaczej się hamuje. Mam Zee ale za nic nie wsadził bym ich do takiego zastosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Zee w xc to strzał z armaty do wróbla. Zupełnie bez celowe nawet w górach gdzie trochę inaczej się hamuje. Mógłbyś bardziej rozwinąć swoją wypowiedź? Oczywiście nie śmiem twierdzić, że to nieprawda, po prostu bardzo mnie to ciekawi (dlaczego tak jest i z jakiego powodu). Zee są zbyt mocne czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Też jestem ciekawy dlaczego do enduro pasuje, a do xc już nie. Mimo, że po takich samych trasach śmigają? Edytowane 30 Października 2015 przez lucass3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Współczesne zawody XC to potrafią zahaczyć nawet o fragment trasy do DH, ale czy z tego powodu nagle nastąpiła przesiadka na pancerne fulle? Jak i z jakimi predkosciami w dół się jeździ enduro a jak cross country to chyba nie ma sensu tłumaczyć, czy jednak? Autorze tematu, heble slx lub XT (bo czasem można wyhaczyć ciekawą promocję czy inny rabat) + klocki metaliczne + tarcze 180/160mm P/T i będzie bajka Edytowane 30 Października 2015 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Panowie Zee to nie tylko moc i modulacja ale uzyskanie takich samych wartości przy grzejącym się układzie. Dlatego 2 tłoczki i dlatego zastosowanie bardziej "grawitacyjne". Natomiast sory ale porównywanie enduro do xc jest co najmniej nie na miejscu. Nie ta masa, nie te prędkości na zjazdach. Nie wiem po jakie licho miał bym do swojego HT wsadzać Zee jak nawet Deore mnie zatrzymają kiedy chcę. W drugą stronę to już nie działa dlatego mam to co mam. Możecie wsadzać Zee do XC ale nie będą one wykorzystane w 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzanas Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 SLX'em lub najnowszym XT. Zee w xc to strzał z armaty do wróbla. Zupełnie bez celowe nawet w górach gdzie trochę inaczej się hamuje. Mam Zee ale za nic nie wsadził bym ich do takiego zastosowania. To trochę dołoże do "pieca" , do gór troszku mi daleko (czasem) ,posiadam giant-a trance x , teren w którym się poruszam do trudnych raczej nie należy i nie jeżdżę jakoś "hardcorowo" a na pokładzie mam set hampli saint 810 , mocy ogrom (ciężki ze mnie zawodnik) , wagę hampli mam w d.. i tu rodzi się pytanie - po co ? - bo można ! moc i niezawodność bez zabawy w " półśrodki" ,(raz a dobrze ot co ) i śpisz spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Znajomy ma Trance z Deore i też śpi spokojnie. Jak napisałem można zamontować nawet Saint bo nikt nikomu nie zabroni. Tylko nie zawraca się tym nikomu głowy bo wiadomo, że się ich nie wykorzysta. Równie dobrze można wsadzić tarcze 200 na niziny jak pozwoli amor tylko to będzie tak samo bez celowe. Taka "sztuka dla sztuki" i nic poza tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzanas Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Nie rozumiem co oznacza dla Ciebie pojęcie " ich się nie wykorzysta" hamulce mają hamować czyż nie ? jeżeli to bezcelowe to równie dobrze można hamować butem o asfalt ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Można też kupić fulla enduro do jazdy po bułki jak ktoś ma kasę i fantazję, tylko czego to ma dowodzić? W praktyce wielu jeździ wspomniane enduro na slx'ach, a póki nie ważysz gruuubo powyżej setki to jest to świat i ludzie nawet w takim zastosowaniu, a co dopiero przy spokojnym turlaniu się. Tu nie chodzi o samą moc, ale odporność na przegrzewanie i dlatego 4 czy 6-tłoczkowe zaciski spotyka się tylko w grawitacji, bo tu mają praktyczny sens. Chciałeś - stać - kupiłeś. I tyle. W danych warunkach nie odróżnisz ich działania od np. Deore, a swoje pokażą przy długich zjazdach ze słuszną prędkością. Stąd „nie wykorzystasz”. Edytowane 30 Października 2015 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzanas Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 modrzew - AMEN ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Nie rozumiem co oznacza dla Ciebie pojęcie " ich się nie wykorzysta" hamulce mają hamować czyż nie ? jeżeli to bezcelowe to równie dobrze można hamować butem o asfalt ..... Może słabo u mnie z przekazem ale wyręczył mnie @modrzew. Natomiast czy twój przekaz ma dowodzić, że SLX, XT w tym najnowsze XT nie hamują?? Tu jest na takiej samej zasadzie jak w motoryzacji. Wszystko zależy od prędkości i masy. Są układy z tylko tarczą z przodu i bębnami z tyłu i takie gdzie jest układ tarcze-tarcze zamiast bębnów z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzanas Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Nie, mój przekaz tego nie dowodzi pytałem konkretnie co oznacza - "Tylko nie zawraca się tym nikomu głowy bo wiadomo, że się ich nie wykorzysta" proste pytanie , podobno nie ma głupich pytań.... widocznie jestem w błędzie , przepraszam za offtop . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 (edytowane) Przede wszystkim kto hamuje to d@#a Do XC SLX'y są świetne, ja śmigam także dużo po górach i przy tarczach 160/160 i wadze 72 kg nie potrzebuję nic więcej. Zee w XC to pomysł taki sam jak Minion DHF Edytowane 30 Października 2015 przez MartinH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Voodka Napisano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2015 No dobra, dosyć dobitnie chyba zostało mi wyjaśnione, a przy okazji nie tylko mi, jakie jest zastosowanie hamulców Zee Dziękuję wszystkim za dyskusję, dla mnie temat jak najbardziej wyczerpany! Pozdrawiam: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 Ja wyznaję jedną zasadę jeśli chodzi o hample : lepiej mieć jak nie mieć I dlatego od paru rowerów jeżdżą ze mną 820 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 30 Października 2015 Udostępnij Napisano 30 Października 2015 I w koło Macieju... :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 31 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Zee/Saint w XC to jak kupowanie sportowej fury z dużą mocą żeby się turlać w korkach do pracy. Sensu żadnego, ale jaki lans an dzielni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Ja wyznaję jedną zasadę jeśli chodzi o hample : lepiej mieć jak nie mieć I dlatego od paru rowerów jeżdżą ze mną 820 Jak się jeździ cały czas z klamką przy gripie, to może w tym być jakaś logika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MichalMMM Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Jak znajdziesz w miare dobrej cenie to bierz M785 + tarcze Ice Tech XT - jak dla mnie komplet idealny. SLX'y nie różnią się prawie niczym więc jak masz dopłacać sporo do XT "bo to XT" to bierz je + tarcze XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Tarcze ajstech to w sumie też się tak mają do maratonów XC jak zaciski Saint Może jeszcze z radiatorami? To już bym wolał pływające spróbować jak bym miał tyle wydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.