Shiryu Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Do tej pory z powodzeniem jeździłem na Continentalach Cyclocross Speed 700x42c. Ponieważ jednak żona zażyczyła sobie lepszych opon, postanowiłem przekazać jej moje obecne, a sobie poszukać czegoś lepszego. No i teraz pytanie: czego? Jak jeżdżę: głównie jak jest sucho. Jak mnie deszcz złapie to trudno. Jak wjadę w miejsce, które nie wyschło - też przeżyję (byle opony nie próbowały mnie zabić. Jedne spróbowały i szybko się rozstaliśmy ). Poza tym asfaltu unikam jak mogę. W okolicy mam dość polnych i leśnych dróg i bezdroży, żeby asfaltem robić max 20% przebiegu (większość to okazjonalne dojazdy po mieście). Kolejne 5-10% to polne i leśne bezdroża. Reszta to drogi polne i w miarę twarde leśne ścieżki. I piach Praktycznie gdzie bym nie pojechał, prędzej czy później trafię na jakiś piaszczysty odcinek. Cyclocrossy nie są pod tym względem tragiczne, ale i nie na tyle dobre, żeby nie zastanowić się nad alternatywą. Tylko w co celować? Często polecane WTB Nano 700x40c są drogie i ciężko je dostać w PL. Challenge Gravel Grinder Comp są tańsze, ale też w Polsce nie do dostania. Zostać przy Cyclocrossach? A może iść w typowe opony MTB, jak Race King 29x2.0? A może jeszcze coś innego? Budżet to ok 200 zł (jak będzie trzeba to i stówę dołożę, ale wolałbym nie). Zdecydowanie szukam zwijanych.
Swider23 Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Zobacz Continental Cyklocross Race lub Maxxis Larsen CX na szybko sucho będą OK. Cenowo poniżej 100 za sztukę.
thomasz Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Na piachu nano są bardzo średnie. Asfalt, żwir, górskie ścieżki - jak najbardziej ok.
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Października 2015 Mod Team Napisano 30 Października 2015 Bontrager LT3 bardzo przyzwoicie sprawia się tak na przodzie jak na tyle. Na tył tylko warto ją założyć przeciwkierunkowo, dla lepszego napędu. Kapituluje tylko w błocie. Szacunek... I.
Alsew Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Praktycznie gdzie bym nie pojechał, prędzej czy później trafię na jakiś piaszczysty odcinek. Cyclocrossy nie są pod tym względem tragiczne, ale i nie na tyle dobre, żeby nie zastanowić się nad alternatywą. Tylko w co celować? Często polecane WTB Nano 700x40c są drogie i ciężko je dostać w PL. Challenge Gravel Grinder Comp są tańsze, ale też w Polsce nie do dostania. Zostać przy Cyclocrossach? A może iść w typowe opony MTB, jak Race King 29x2.0? Jeżeli argumentem dla Ciebie do zmiany opon jest głównie poprawienie trakcji w piasku, to wymiana na inną oponę o podobnej szerokości, a tym bardziej węższą, nie zrobi rewolucji... to że bieżnik będzie bardziej terenowy niewiele poprawi w piasku. Jeśli ma to być opona w teren to celuj lepiej w 29x2.0 tylko zanim zacznie się dyskusja jaka konkretnie, to upewnij się że taki laczens wejdzie w widelce Twojej ramy i czy nie masz za wąskich obręczy na 2.0. Napisz jaki masz rower to może koledzy coś pomogą...
Shiryu Napisano 30 Października 2015 Autor Napisano 30 Października 2015 @@IvanMTB, Botranger wygląda nieźle, więc... z automatu ciężko dostać w PL W porównaniu do moich obecnych Conti - ciężkawy kapeć, ale przeżyję. O ile znajdę @@Alsew, argumentem do zmiany jest to, że żona potrzebuje lepszych opon. Oddaję jej, co mam i korzystam z okazji, żeby sobie znaleźć coś lepszego Mój rower jest szczegółowo opisany w garażu, więc jak chcesz sobie coś konkretnego sprawdzić - zapraszam. Co do możliwości wsadzenia tam szerszych opon: mieści się Geax Saguaro 29x2,1, więc tym bardziej wejdzie 29x2,0 Continentala, który zawsze zawyża swoją rozmiarówkę. To czy chcę się pakować w 29" to inna sprawa (bo nie chcę).
Mod Team IvanMTB Napisano 30 Października 2015 Mod Team Napisano 30 Października 2015 Uhmmm... To jak tak jest to proponuje Vee Rubber V7 1.9 cala, TLR, Dual Compound, zwijka i na dodatek do wziecia w Kraju-Raju za 66 ziko... Tutaj moja zajawka tej oponki ----> https://krzywekolo.wordpress.com/2015/02/10/tajski-bokser-na-siedmiu-cylindrach-wyladowal/ Prezes Anarchiusz ujeżdżał monsterkrosowo i wyrażał się z uznaniem. Jeno bym się spieszył, bo opona jakotaka, wypadła z oferty Tajskiego Giganta... Szacunek... I.
Alsew Napisano 31 Października 2015 Napisano 31 Października 2015 Zostać przy Cyclocrossach? A może iść w typowe opony MTB, jak Race King 29x2.0? A może jeszcze coś innego? To czy chcę się pakować w 29" to inna sprawa (bo nie chcę). To się może zdecyduj... bo raz bierzesz to pod uwagę a raz nie... jak baba! Ja na Twoim miejscu celowałbym w opony typu Schwalbe Hurricane 29x2.0 a nie typowe mtb. mieści się Geax Saguaro 29x2,1, więc tym bardziej wejdzie 29x2,0 Continentala To ciekawe bo Saguaro wychodzi tylko 2.0 lub 2.2 To jak tak jest to proponuje Vee Rubber V7 1.9 cala, TLR, Dual Compound, zwijka Tylko ciekawe czy 1.9 to nadal 28 czy już 29 , bo jak widać dla autora tematu ten podział ma znaczenie ;-)
Shiryu Napisano 31 Października 2015 Autor Napisano 31 Października 2015 To się może zdecyduj... bo raz bierzesz to pod uwagę a raz nie... jak baba! "Nie chcem, ale muszem" znasz? No właśnie. Nie będzie nic ciekawego w "28", to przejdę na "29". Ja na Twoim miejscu celowałbym w opony typu Schwalbe Hurricane 29x2.0 a nie typowe mtb. 725g? Dziękuję, postoję. Jedna waży prawie tyle, co dwie moje obecne. Tylko ciekawe czy 1.9 to nadal 28 czy już 29 , bo jak widać dla autora tematu ten podział ma znaczenie ;-) Co ma dla mnie znaczenie, jest napisane w pierwszym poście. I nie sil się już na żarciki, nie wychodzą Ci. To jak tak jest to proponuje Vee Rubber V7 1.9 cala, TLR, Dual Compound, zwijka i na dodatek do wziecia w Kraju-Raju za 66 ziko... Taka? Przyjrzę się
Alsew Napisano 1 Listopada 2015 Napisano 1 Listopada 2015 Alsew, dnia 31 Paź 2015 - 2:23 PM, napisał: Ja na Twoim miejscu celowałbym w opony typu Schwalbe Hurricane 29x2.0 a nie typowe mtb. 725g? Dziękuję, postoję. Jedna waży prawie tyle, co dwie moje obecne Napisałem o oponach w typie Hurricane, a nie że mają to być konkretnie te. Jak Ci zależy na wadze to masz lżejsze Mezcale czy papierowe Fourius Fredy. A zresztą widzę że wiesz z czym to się je i poradzisz sobie z tym problemem, tym bardziej że raczej alergicznie reagujesz na sugestie zmiany... czasami lepsze jest wrogiem dobrego...
Shiryu Napisano 8 Listopada 2015 Autor Napisano 8 Listopada 2015 Ostatecznie padło na Vee Rubber V7. Dzięki za wszystkie podpowiedzi
Alsew Napisano 8 Listopada 2015 Napisano 8 Listopada 2015 Tylko opisz wrażenia z jazdy. Oponka wygląda ciekawie i cenę ma dobrą, szkoda że już jej nie robią.
empe Napisano 8 Listopada 2015 Napisano 8 Listopada 2015 Do tej pory z powodzeniem jeździłem na Continentalach Cyclocross Speed 700x42cA ja właśnie bardzo napaliłem się na te oponki, ale nigdzie nie widzę ich w sprzedaży :/
Shiryu Napisano 8 Listopada 2015 Autor Napisano 8 Listopada 2015 Aż z ciekawości się rozejrzałem i rzeczywiście wyparowały. Tak samo Vee Rubbery dorwałem już tylko u jednego sprzedawcy w Polsce
Shiryu Napisano 23 Grudnia 2015 Autor Napisano 23 Grudnia 2015 Garść wrażeń po pierwszej jeździe testowej: 1. Nominalnie opona ma rozmiar 29x1,90, jednak jej rzeczywisty rozmiar opony jest bardzo przyjazny crossom. Przy obręczy 17 mm i ciśnieniu ok 2 ba w najszerszym miejscu ma tylko 45 mm, co daje 28x1,77. Wygląda to tak: Maestro 2. W tle zdjęcia widoczna pulchna gleba z terenu, gdzie wykarczowano do gołej ziemi fragment lasu. W żadnym momencie nie straciłem kontroli nad torem jazdy. O to chodziło 3. Jeśli chodzi o budowę, to sprawiają bardzo solidne wrażenie, szczególnie po papierowych Conti. Ceną jest jednak większa waga. Te dodatkowe gramy po prostu czuć, szczególnie przy przyspieszaniu. 4. Ciśnienie ok 3 ba pozwala na znośną jazdę po asfalcie, ale tutaj różnica na korzyść Cyclocrossów była wręcz boleśnie odczuwalna. To nie są uniwersalne opony Słowem opona nie-tak-bardzo-ciężka (katalogowo), tania jak barszcz, zwijana, gotowa na bezdętkę i... wycofana ze sprzedaży. Brać, póki jest!
vdcmike Napisano 7 Stycznia 2016 Napisano 7 Stycznia 2016 A ja właśnie bardzo napaliłem się na te oponki, ale nigdzie nie widzę ich w sprzedaży :/ To się teraz nazywa conti speed ride i szkoda, że występuje tylko w rozm. 28x1,6.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.